Nieuwe huisarts
zaterdag 16 december 2017 om 21:20
Hoi,
Ik zat een jaar of 6 bij een huisarts, ik was tevreden, hij werd alleen ziek en had dus vaak vervangers, opzich waren die ook altijd prima.
Tijdje geleden is de huisarts praktijk overgenomen, door een buitenlandse.
Daar heb ik opzich geen probleem mee, ik heb haar nog niet gezien dus kan haar ook niet beoordelen.
Maar nu. De huisarts gaat verhuizen naar een gebouw/organisatie met nog veel meer huisartsen er in. Allemaal hebben ze namen die ik niet kan uitspreken. Ik loop er weleens langs, van buiten ziet het er niet uit, binnen zie je vooral mensen met hoofddoeken.
Allemaal prima, maar in zo'n omgeving voel ik mij niet thuis. Als ik naar de huisarts ga ben ik graag op m'n gemak.
Ik vind het ook een beetje een rare gang van zaken.
Het liefst wil ik gewoon een huisarts die alleen werkt of met z'n tweeën.
Maar nu een ander zoeken in Rotterdam noord is ook niet zo makkelijk, volgens mij neemt bijna niemand patiënten aan die al bij een ander staan ingeschreven.
Ik vind dit gewoon een rare gang van zaken! Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
Misschien is ze wel aardig en goed, maar in dat gebouw waar ze werkt heb ik geen behoefte om daar naar binnen te gaan.
Ik zat een jaar of 6 bij een huisarts, ik was tevreden, hij werd alleen ziek en had dus vaak vervangers, opzich waren die ook altijd prima.
Tijdje geleden is de huisarts praktijk overgenomen, door een buitenlandse.
Daar heb ik opzich geen probleem mee, ik heb haar nog niet gezien dus kan haar ook niet beoordelen.
Maar nu. De huisarts gaat verhuizen naar een gebouw/organisatie met nog veel meer huisartsen er in. Allemaal hebben ze namen die ik niet kan uitspreken. Ik loop er weleens langs, van buiten ziet het er niet uit, binnen zie je vooral mensen met hoofddoeken.
Allemaal prima, maar in zo'n omgeving voel ik mij niet thuis. Als ik naar de huisarts ga ben ik graag op m'n gemak.
Ik vind het ook een beetje een rare gang van zaken.
Het liefst wil ik gewoon een huisarts die alleen werkt of met z'n tweeën.
Maar nu een ander zoeken in Rotterdam noord is ook niet zo makkelijk, volgens mij neemt bijna niemand patiënten aan die al bij een ander staan ingeschreven.
Ik vind dit gewoon een rare gang van zaken! Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
Misschien is ze wel aardig en goed, maar in dat gebouw waar ze werkt heb ik geen behoefte om daar naar binnen te gaan.
zaterdag 16 december 2017 om 21:37
Volgens mij is dit gewoon een voorbedacht plan geweest om alle patiënten uit een goede nette huisarts praktijk overgeplaatsen naar een XL huisartsen centrum, nou hier ga ik mooi niet aan meedoen.
Ik wacht nog effe om aan het eind van het jaar een paar recepten medicijnen te vragen zodat ik nog effe kan inslaan voordat ik in januari weer zelf kan betalen. Maar daarna ben ik weg!
Ik wacht nog effe om aan het eind van het jaar een paar recepten medicijnen te vragen zodat ik nog effe kan inslaan voordat ik in januari weer zelf kan betalen. Maar daarna ben ik weg!
zaterdag 16 december 2017 om 21:40
Ikje86 schreef: ↑16-12-2017 21:37Volgens mij is dit gewoon een voorbedacht plan geweest om alle patiënten uit een goede nette huisarts praktijk overgeplaatsen naar een XL huisartsen centrum, nou hier ga ik mooi niet aan meedoen.
Conspiracy....
zaterdag 16 december 2017 om 21:55
Ik vind het juist heerlijk om bij een groot centrum aan te zijn gesloten. Ik heb wel mijn "voorkeur" huisarts, ik vraag altijd naar hem en 9 van de 10 keer is hij ook gewoon beschikbaar. Zo niet, dan kan ik dus altijd terecht bij een ander. Ik zou het pas vervelend vinden als ik steeds naar een andere locatie moest wanneer mijn huisarts op vakantie was! En als ik iets heb wat haast heeft, kan ik vaak nog dezelfde dag of de volgende ochtend al terecht, ideaal.
Dat er bij jou blijkbaar veel moslims werken zou voor mij geen probleem zijn. Ga er eens naar toe en oordeel dan pas, in plaats van nu vooraf al direct te oordelen.
Dat er bij jou blijkbaar veel moslims werken zou voor mij geen probleem zijn. Ga er eens naar toe en oordeel dan pas, in plaats van nu vooraf al direct te oordelen.
zaterdag 16 december 2017 om 21:56
Het gaat mij niet om die ene hoofddoek, maar als ik in een wachtkamer zit met alleen maar hoofddoeken, talen die ik niet versta, namen van dokters die ik niet kan uitspreken dan voel ik mij daar gewoon niet thuis.
Verhuizen naar een witte stad, Leeuwarden is mij toch echt wat te ver.
Ik blijf nog effe lekker zitten waar ik zit, woon er verder met plezier, wijk is booming, huizenprijzen stijgen enorm, dus ik zit nog wel best hier.
Verhuizen naar een witte stad, Leeuwarden is mij toch echt wat te ver.
Ik blijf nog effe lekker zitten waar ik zit, woon er verder met plezier, wijk is booming, huizenprijzen stijgen enorm, dus ik zit nog wel best hier.
zaterdag 16 december 2017 om 21:57
Wat een tolerante reacties allemaal. En gelukkig ook maar! Ben zelf best ruimdenkend en heb over het algemeen geen probleem met hoofddoeken, maar: TO’s punt begrijp ik heel goed. Ik zou daar ook mee zitten.
Niet om de persoon in kwestie zelf maar om het gebouw waar ze naartoe trekt. Als de meerderheid ergens waar ik ben een hoofddoek draagt, voel ik mij ook niet op mijn gemak.
Ik zou toch proberen een andere huisarts te zoeken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Al hoor ik wel dat het overal vrij lastig is om een huisarts te vinden. Zelf ook 3 jaar bij een huisarts gezeten waar ik geen klik mee had voordat ik elders terecht kon. En nu zo een fijne huisarts. Ondanks dat ik inmiddels door verhuizing nu buiten de zone van de praktijk woon, mag ik gelukkig blijven. Blij mee.
Niet om de persoon in kwestie zelf maar om het gebouw waar ze naartoe trekt. Als de meerderheid ergens waar ik ben een hoofddoek draagt, voel ik mij ook niet op mijn gemak.
Ik zou toch proberen een andere huisarts te zoeken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Al hoor ik wel dat het overal vrij lastig is om een huisarts te vinden. Zelf ook 3 jaar bij een huisarts gezeten waar ik geen klik mee had voordat ik elders terecht kon. En nu zo een fijne huisarts. Ondanks dat ik inmiddels door verhuizing nu buiten de zone van de praktijk woon, mag ik gelukkig blijven. Blij mee.
zaterdag 16 december 2017 om 21:59
Ik kom moslims dagelijks op straat tegen, gisteren zat er nog eentje zelfs aan mijn tafel. Ik oordeel ze toch ook niet?nina*89 schreef: ↑16-12-2017 21:55Ik vind het juist heerlijk om bij een groot centrum aan te zijn gesloten. Ik heb wel mijn "voorkeur" huisarts, ik vraag altijd naar hem en 9 van de 10 keer is hij ook gewoon beschikbaar. Zo niet, dan kan ik dus altijd terecht bij een ander. Ik zou het pas vervelend vinden als ik steeds naar een andere locatie moest wanneer mijn huisarts op vakantie was! En als ik iets heb wat haast heeft, kan ik vaak nog dezelfde dag of de volgende ochtend al terecht, ideaal.
De recensies over het XL centrum zijn niet echt best.
Er zit hier 1,5 km verderop ook een centrum met 4 huisartsen, van 2 zeer goede recensies, gewoon Hollandse namen en ze nemen nog patiënten aan, miss is dat dan wel wat.
zaterdag 16 december 2017 om 22:00
Ik snap jouw punt (en het punt van TO) ook wel, maar ze probeert het niet eens? Het is natuurlijk belangrijk om je op je gemak te voelen bij je huisarts, maar je kunt daar alleen maar achterkomen als je daadwerkelijk eens gaat. Langslopen is niet hetzelfde als echt naar een spreekuur gaan. Als ze gaat en ze vindt het helemaal niets, dan heeft ze wat mij betreft recht van spreken en kan ze, als ze dat wil, wel 100x wisselen van huisartszomersterre80 schreef: ↑16-12-2017 21:57Wat een tolerante reacties allemaal. En gelukkig ook maar! Ben zelf best ruimdenkend en heb over het algemeen geen probleem met hoofddoeken, maar: TO’s punt begrijp ik heel goed. Ik zou daar ook mee zitten.
zaterdag 16 december 2017 om 22:01
Je oordeelt toch over het centrum op basis van het feit dat er zoveel moslims zijn, dat je hun namen niet uit kunt spreken etc? Dat over die recensies vertel je nu pas.Ikje86 schreef: ↑16-12-2017 21:59Ik kom moslims dagelijks op straat tegen, gisteren zat er nog eentje zelfs aan mijn tafel. Ik oordeel ze toch ook niet?
Er zit hier 1,5 km verderop ook een centrum met 4 huisartsen, van 2 zeer goede recensies, gewoon Hollandse namen en ze nemen nog patiënten aan, miss is dat dan wel wat.
zaterdag 16 december 2017 om 22:02
Ik kom moslims dagelijks op straat tegen, gisteren zat er nog eentje zelfs aan mijn tafel. Ik oordeel ze toch ook niet?nina*89 schreef: ↑16-12-2017 21:55Ik vind het juist heerlijk om bij een groot centrum aan te zijn gesloten. Ik heb wel mijn "voorkeur" huisarts, ik vraag altijd naar hem en 9 van de 10 keer is hij ook gewoon beschikbaar. Zo niet, dan kan ik dus altijd terecht bij een ander. Ik zou het pas vervelend vinden als ik steeds naar een andere locatie moest wanneer mijn huisarts op vakantie was! En als ik iets heb wat haast heeft, kan ik vaak nog dezelfde dag of de volgende ochtend al terecht, ideaal.
zaterdag 16 december 2017 om 22:14
Niet?!?!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 16 december 2017 om 22:21
Ja klopt, dus nu heb ik 2 redenen.
1 ik voel me daar niet thuis
2 de recensies.
Snap je het?
Moslims zijn niet veel anders hoor, zoeken ook elkaar op, die willen het liefst ook een moslim als huisarts, gaan naar hun eigen supermarkt, hebben een eigen buurthuis enz.
Maar als een witte Nederlander niet alleen tussen de hoofddoeken wilt zitten en die zegt daar wat van krijg je gelijk weer commentaar enz.