Gezondheid alle pijlers

nieuwe Yasmin pil en veel gelukkiger! of placebo-effect?

04-12-2012 09:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds 2 maanden de Yasmin pil (hiervoor microgynon 20) en voel me significant gelukkiger! Hou ik mezelf voor de gek of kan dit echt???
Als dat zo is hoor ik het graag!
Allereerst: Een placebo-effect is ook een effect. Dus als jij je beter voelt, dan is dat zo. Fijn toch!

Verder kunnen hormonen gekke dingen met je doen, dus het kan best dat je je 'echt' anders voelt door de stoffen in de pil.

Geniet ervan, zou ik zeggen!
Nee, dat kan echt. Ik weet het uit eigen ervaring.
Ik slik ook Yasmin (tegen PMS) en voel me heel veel beter. Zeker weten geen placebo effect bij mij.
Voel me ook beter met yasmin
Staat de Yasmin bekent om het positieve effect tegen PMS? Dan zou ik dat eens bij de HA moeten aankaarten, slik momenteel helemaal geen pil i.v.m. de hormonen en de spiraal bevalt me om dezelfde redenen ook niet.
Ik voel me ook erg prettig met de yasmin t.o.v. hoe ik me voel met andere anticonceptie. Wel dúúúúr helaas .
Heb de Yasmine ook gehad, wereld van verschil vergeleken met Microgynon! Het is echt zo.

Alleen had ik het probleem dat het lang duurde dat mijn menstruatie weer op peil was na het stoppen met Yasmine. Met Microgynon niet.
Ik herken het ook.
Weet iemand wat het verschil is tussen Microgynon en Yasmin? Ik zie dat ze een dezelfde stof bevatten en een andere stof. Maar verder zeggen die stoffen me niet zoveel. Wat is het verschil in effect, weet iemand dit? Bevat Yasmin bijv. minder hormonen?
Zelfde hier, hoor! Voor mij wat het me slecht/down voelen door het slikken van microgynon de reden om over te stappen. En gelukkig heeft het geholpen, heerlijk.

@izohvf, voor zo ver de uitleg van de HA me bij is gebleven is het niet zo dat er minder hormonen zitten in de yasmin dan in de microgynon, maar andere werkzame stoffen. Als je slecht reageert op de stoffen die in de microgynon zitten zou je dus bv. de yasmin kunnen uitproberen om te kijken of je daar beter op reageert.
Ik slik ook al 5 jaar microgynon en werd er zwaarder van en beetje down de hele tijd..... ik mag ook een andere proberen maar dan geen jasmin maar jazz ofzo een nieuwe pil met andere stoffen dus ik ben benieuwd..
quote:nicolientje76 schreef op 04 december 2012 @ 09:46:

Staat de Yasmin bekent om het positieve effect tegen PMS? Dan zou ik dat eens bij de HA moeten aankaarten, slik momenteel helemaal geen pil i.v.m. de hormonen en de spiraal bevalt me om dezelfde redenen ook niet.

Volgens mijn huisarts wel, dit is ook de reden dat hij me deze pil heeft voorgeschreven. Ik heb verder nl. helemaal geen anticonceptie nodig.

Als ik stop met Yasmin ben ik 2 van de 4 weken depri en een paar dagen dan zo erg dat ik heel veel aan suicide moet denken. En dat zijn bij mij dus puur hormonen! Met yasmin heb ik er dus totaal geen last van. Ben een jaar geleden eens 2 maanden gestopt om nog eens te proberen en ja hoor, het was meteen weer raak.
Hadden jullie ook dat je eerst wel slechter ging voelen door Yasmin?
Heb beiden gehad, maar voelde eigenlijk geen verschil. Heb nu de goedkopere variant.
Eerst hielp yasmin mij ook goed, maar na een half jaar had ook yasmin geen effect meer.
Ik voelde me bij de Yasmin hetzelfde als bij de microgynon en Diane 35.. voel me zonder pil nog het beste...
Maar hoe kwamen jullie erachter dat je je slechter voelde. Ik bedoel ik ben al sinds mijn 15e aan de pil, dus ik zou niet weten hoe ik me daarvoor voelde en of het effect op mijn stemming heeft. En om nou zomaar even een andere pil te proberen (Yasmin is ook duur geloof ik?) dat gaat me wel wat ver. Maar door alle verhalen die ik lees dat de pil echt je stemming kan beïnvloeden, brengt me wel aan het twijfelen of ik iets anders zou moeten proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven