nld'ers en emoties
zondag 10 februari 2013 om 14:18
Lieve lezers,
Ik ben een meisjes van 18 jaar met NLD.
In de forums tot nu toe heb ik veel gelezen over leerproblemen en NLD. (Heb ik zeker ook last van)
Maar ik heb nog niet veel gelezen over emoties.
Ik merk aan mezelf dat ik emotioneel niet stabiel ben.
Het ene moment ben ik super vrolijk, het volgende moment zit ik alleen op mijn kamer en wil ik niemand zien.
Herkend iemand hier (met NLD) dit?
Mijn omgeving vind dat ik moet relativeren.
Ik durf hen niks te vragen omdat ze dan denken dat ik( depressief ben ofzo. (Ben ik soms ook wel bang voor)
Ik ben op zoek naar herkenning, elke reactie welkom!
Ik ben een meisjes van 18 jaar met NLD.
In de forums tot nu toe heb ik veel gelezen over leerproblemen en NLD. (Heb ik zeker ook last van)
Maar ik heb nog niet veel gelezen over emoties.
Ik merk aan mezelf dat ik emotioneel niet stabiel ben.
Het ene moment ben ik super vrolijk, het volgende moment zit ik alleen op mijn kamer en wil ik niemand zien.
Herkend iemand hier (met NLD) dit?
Mijn omgeving vind dat ik moet relativeren.
Ik durf hen niks te vragen omdat ze dan denken dat ik( depressief ben ofzo. (Ben ik soms ook wel bang voor)
Ik ben op zoek naar herkenning, elke reactie welkom!
zondag 10 februari 2013 om 14:24
Ik heb NLD en herken het wel. Word heel snel boos en onredelijk als ik het overzicht kwijt ben. Vaak wil ik dan even alleen zijn zijn, dan waait het wel over. Mijn vriend begrijpt dit ook na 10 minuten ben ik dan alweer vrolijk omdat ik erover heb kunnen nadenken, en besef dat mijn gedrag eigenlijk belachelijk was.
Some flies are too awesome for the wall

zondag 10 februari 2013 om 14:30
Ik moest even zoeken, maar het is dit:
Mensen met NLD begrijpen niet-verbale informatie -als ze die al oppakken- vaak verkeerd. Op andere momenten begrijpen zij die goed, maar weten zij niet juist te reageren, waardoor contacten leggen en onderhouden bemoeilijkt wordt. Oogcontact maken is voor sommige mensen met NLD erg moeilijk. Ze voelen zich niet op hun gemak, of ze vergeten het gewoon. Ook aangeraakt worden kan voor sommigen problemen geven. Emoties van anderen herkennen en die van zichzelf uiten levert vaak vele problemen op. Doordat ze hun eigen emoties niet goed kunnen uiten kan het zijn dat er fikse verwarring voorkomt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Niet-verbale_leerstoornis
Mensen met NLD begrijpen niet-verbale informatie -als ze die al oppakken- vaak verkeerd. Op andere momenten begrijpen zij die goed, maar weten zij niet juist te reageren, waardoor contacten leggen en onderhouden bemoeilijkt wordt. Oogcontact maken is voor sommige mensen met NLD erg moeilijk. Ze voelen zich niet op hun gemak, of ze vergeten het gewoon. Ook aangeraakt worden kan voor sommigen problemen geven. Emoties van anderen herkennen en die van zichzelf uiten levert vaak vele problemen op. Doordat ze hun eigen emoties niet goed kunnen uiten kan het zijn dat er fikse verwarring voorkomt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Niet-verbale_leerstoornis
zondag 10 februari 2013 om 14:43
Wow...Dit is mijn eerst keer op dit forum, wat een snelle reacties!
Sorry, NLD is een leerstoornis, die best wel onbekend is.
De uitleg van Captain_Obcious is wel zo'n beetje wat het inhoud.
femselien, dankjewel.
Ik begon al te denken dat ik gek was.
Andere nld'ers hebben hier dus ook last van!
Das al een hele opluchting.
Sorry, NLD is een leerstoornis, die best wel onbekend is.
De uitleg van Captain_Obcious is wel zo'n beetje wat het inhoud.
femselien, dankjewel.
Ik begon al te denken dat ik gek was.

Andere nld'ers hebben hier dus ook last van!
Das al een hele opluchting.
woensdag 13 februari 2013 om 09:36
Als je NLD hebt, heb je moeite om niet- verbale informatie goed te snappen en te verwerken. Als er iets non- verbaal is, zijn het wel emoties! Dus dat je je soms overweldigd voelt door al die emoties (positieve en negatieve) is wel iets dat veel voorkomt bij NLD-ers. Ook om ze goed te verwoorden, of vind je dat niet lastig?
De kans is groot dat het wel wat beter wordt als je ouder wordt en dus meer ' ervaring' krijgt met het omgaan met je gevoelens. Merk jij dat ook Femselien? Of ben jij ook nog heel jong?
De kans is groot dat het wel wat beter wordt als je ouder wordt en dus meer ' ervaring' krijgt met het omgaan met je gevoelens. Merk jij dat ook Femselien? Of ben jij ook nog heel jong?