Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Doro75 schreef:
15-01-2019 09:40
Lise, fijn dat jullie je serieus genomen voelden. Hopelijk slaat de zenuwblokkade alsnog aan. Anders heb je nu in elk geval een meedenkende arts gevonden.

Wat ik me afvroeg: wat is eigenlijk de reden dat ze de hernia niet willen opereren? Als de hernia niet meer langs de zenuw schuurt, lijkt dat me toch wel verlichting te geven. Dit heb je vast al een keer uitgelegd, maar ik lees pas sinds kort mee.

Sterkte met je oma!
Een hernia wordt alleen geopereerd als de zenuw afgekneld wordt, dat is bij mij niet zo.
Daarnaast heeft een operatie het meeste kans op herstel als dat zo snel mogelijk na het ontstaan van de hernia gebeurt.
Ik loop er nu anderhalf jaar mee en daardoor is de kans op herstel na operatie klein. Dat, afgewogen tegen de risico's van een operatie (zoals verlamming) maakt dat ze niet meer opereren.

Op zich begrijp ik niet waarom ze niet bijvoorbeeld de tussenwervelschijf vervangen, maar dat is een discussie voor later dit jaar.

De anesthesioloog hoopt nog dat ze de irritatie kunnen verminderen zodat de tussenwervelschijf toch nog wat meer gaat herstellen, maar de chirurg heeft al aangegeven dat die kans eigenlijk verkeken is.
Dus. als de zenuwblokkade significante pijnverlichting geeft, kan dat herhaald worden. Maar zelfs dat doen ze liever niet te vaak.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 10:56
1.90% gewijzigd
Vervelend allemaal Lise :hug:
Doro75 schreef:
15-01-2019 10:56
Vervelend allemaal Lise :hug:
Dank je :heart:

Ik ben benieuwd hoe de telefonische afspraak gaat. De vorige keer was dat niet echt een succes, pas nadat ik lichtelijk boos geworden was, zijn ze zelf verder gaan kijken. Man was er ook niet heel blij mee, maar goed.
Heb je de telefonische afspraak al gehad Lise?

Hier een voorzichtig klein vreugdedansje: Ik ben onder voorbehoud geslaagd voor mijn opleiding! Examen vanmiddag ging uitstekend, op wat kleine foutjes na.
Maandag mijn allerlaatste examen, maar daar maak ik me geen zorgen meer om.
Ik dans voorzichtig met je mee Kwebbeltje. :D
Kwebbeltje91 schreef:
15-01-2019 15:53
Heb je de telefonische afspraak al gehad Lise?

Hier een voorzichtig klein vreugdedansje: Ik ben onder voorbehoud geslaagd voor mijn opleiding! Examen vanmiddag ging uitstekend, op wat kleine foutjes na.
Maandag mijn allerlaatste examen, maar daar maak ik me geen zorgen meer om.
Nee, eind februari pas. Dan moet het effect van de zenuwblokkade duidelijk genoeg zijn.

Gefeliciteerd zeg! Echt goed :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kwebbeltje!
Later is nu
Wat goed kwebbeltje ! Alvast van harte gefeliciteerd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lise1985 schreef:
15-01-2019 16:21
Nee, eind februari pas. Dan moet het effect van de zenuwblokkade duidelijk genoeg zijn.

Gefeliciteerd zeg! Echt goed :-D
Ah zo.

Bedankt dames :lips:
Gefeliciteerd kwebbeltje, wat fijn!!
Kwebbeltje: van harte gefeliciteerd! Goed gedaan hoor!
Gefeliciteerd kwebbeltje!
Wat goed Kwebbeltje! Gefeliciteerd! :cheer2:
Ik ben druk doende weer een zwikje documenten bij elkaar te zoeken voor de hypotheek. Ze verzinnen elke keer weer iets nieuws >:-( Het herinnert me er wel weer feilloos aan dat ik me niet aanstel. Achter een bureau zitten is -zelfs met regelmatig tussendoor opstaan, lopen en platte rust- echt een crime. Een half uur is echt de max. Daarna slaat de toch al altijd aanwezige pijn genadeloos toe. Ellende.
Doro75 schreef:
15-01-2019 18:25
Ik ben druk doende weer een zwikje documenten bij elkaar te zoeken voor de hypotheek. Ze verzinnen elke keer weer iets nieuws >:-( Het herinnert me er wel weer feilloos aan dat ik me niet aanstel. Achter een bureau zitten is -zelfs met regelmatig tussendoor opstaan, lopen en platte rust- echt een crime. Een half uur is echt de max. Daarna slaat de toch al altijd aanwezige pijn genadeloos toe. Ellende.
Permanent moeite hebben met recht zitten lijkt me echt verschrikkelijk. :hug:

Mijn broertje is twee keer aan een minder erge variant geopereerd van waar Regenboog zijn permanente wond heeft overgehouden. Nou heb ik zelf heel erg de huid van mijn vader, en mijn broertje ook. Maar voor alsnog altijd het geluk gehad dat de lelijke onderhuidse puisten en ontstekingen altijd in mijn bikini lijn en heupen zitten.

Alleen nu heb ik er eentje boven op mijn stuitje zitten. Ik kan nog geen gewone broek aan want dat doet pijn. Eerst zat hij helemaal onderhuids en zag je niks, maar voelde je wel heel duidelijk een bult. Met een warme kruik heb ik hem nu na 5 dagen eindelijk naar het oppervlak gekregen maar dat doet alleen maar meer pijn. En ik heb mijn bil verbrand. :rofl: Heb met mijn vader erover geappt en die zegt dat hij nog spontaan kan springen. Ik heb gezegd dat ze zich anders kunnen voorbereiden om mij aan een plank gebonden naar de dokter te brengen.

Maar het hele punt hiervan is eigenlijk dat mijn respect voor Regenboog nog 10000000x zoveel gegroeid is. Je zou maar permanent openliggen. Ik heb echt pijn in mijn hele lijf van het niet kunnen zitten en aparte houdingen aannemen alleen al. Ik word er ook gewoon opgefokt van. En hij is zo’n zen persoon.

Oh nu moet ik aan mijn meditatie filmpje denken:
https://youtu.be/92i5m3tV5XY
Dat is niet fijn Yellow.
Hopelijk voel je je snel wat beter.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Doro75 schreef:
15-01-2019 18:25
Andere oorzaak, maar wel herkenbaar ja.

Sterkte :hug:
:cheer2: Goed zo Kwebbel. Proficiat :thumbsup: :cheer2:
YellowLemon schreef:
15-01-2019 19:04
Permanent moeite hebben met recht zitten lijkt me echt verschrikkelijk. :hug:

Mijn broertje is twee keer aan een minder erge variant geopereerd van waar Regenboog zijn permanente wond heeft overgehouden. Nou heb ik zelf heel erg de huid van mijn vader, en mijn broertje ook. Maar voor alsnog altijd het geluk gehad dat de lelijke onderhuidse puisten en ontstekingen altijd in mijn bikini lijn en heupen zitten.

Alleen nu heb ik er eentje boven op mijn stuitje zitten. Ik kan nog geen gewone broek aan want dat doet pijn. Eerst zat hij helemaal onderhuids en zag je niks, maar voelde je wel heel duidelijk een bult. Met een warme kruik heb ik hem nu na 5 dagen eindelijk naar het oppervlak gekregen maar dat doet alleen maar meer pijn. En ik heb mijn bil verbrand. :rofl: Heb met mijn vader erover geappt en die zegt dat hij nog spontaan kan springen. Ik heb gezegd dat ze zich anders kunnen voorbereiden om mij aan een plank gebonden naar de dokter te brengen.

Maar het hele punt hiervan is eigenlijk dat mijn respect voor Regenboog nog 10000000x zoveel gegroeid is. Je zou maar permanent openliggen. Ik heb echt pijn in mijn hele lijf van het niet kunnen zitten en aparte houdingen aannemen alleen al. Ik word er ook gewoon opgefokt van. En hij is zo’n zen persoon.

Oh nu moet ik aan mijn meditatie filmpje denken:
https://youtu.be/92i5m3tV5XY
Dank je. Prettig is anders inderdaad.

Die bulten lijken me ook niet fijn... Diep respect ook hier voor Regenboogjongen!
lise1985 schreef:
15-01-2019 20:12
Andere oorzaak, maar wel herkenbaar ja.

Sterkte :hug:
Dank je!
Yellow, ik heb ook van die puisten, bij mij zitten ze in de oksels. Maar omdat ik dus diabetes heb, genezen ze bijna niet. En ze zijn ook altijd pijnlijk. Ik heb ooit van de huisarts een soort van druppels er tegen gekregen, dat doe je op en pleister en dan rijpt het sneller. Moet eigenlijk weer zo een flesje bestellen. Heb nog een beetje. Weliswaar 2 jaar over datum, maar werkt nog prima. Ben altijd blij als de druk er af is.
Yellow en Nartjie: dat zijn heel nare ontstekingen, sterkte!
De gevolgen van diabetes kun je inderdaad goed zien.
Mijn vader heeft ook diabetes, en hij heeft vaak blauwe plekken en wonden die niet goed dichtgaan. Maar hij heeft ook een hele gevoelige huid, daar kan het ook mee te maken hebben.
Moge! Hier gaat het niet geweldig, vandaar een beetje stil van mijn kant.

Straks moet ik naar de fysio, daarna hopelijk mijn pijnstillers halen bij apotheek als ze het mee geven :') En vanmiddag naar spv-er. Veel te bespreken en ik zie er tegen op.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Oh trouwens, mensen met spasmes, kan je baarmoeder oid ook samenknijpen?
Vast wel maar ik weet niet wat er allemaal gebeurd nu :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven