Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
zaterdag 19 januari 2019 om 17:19
Lise en Yellow
Cesium, ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb zelf anderhalf uur heerlijk in bed gelegen!
Nu net avondeten gemaakt ben ik zit lekker op de bank een serie te kijken.
Ik weet best dat als ik me vandaag niet gedeisd houd, het me behoorlijk gaat opbreken de komende dagen.
De laatste paar dagen had ik zó veel pijn. Dan wordt het oppassen geblazen voor me.

Cesium, ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb zelf anderhalf uur heerlijk in bed gelegen!
Ik weet best dat als ik me vandaag niet gedeisd houd, het me behoorlijk gaat opbreken de komende dagen.
De laatste paar dagen had ik zó veel pijn. Dan wordt het oppassen geblazen voor me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zaterdag 19 januari 2019 om 17:32
Dat is mooi Lientje, af en toe moet je gas terug nemen. Fijne avond nog!lientje69 schreef: ↑19-01-2019 17:19Lise en Yellow![]()
zaterdag 19 januari 2019 om 18:38

zaterdag 19 januari 2019 om 19:57
Ach Lise toch... Dat het er zo slordig en vol taalfouten staat, benadrukt alleen maar dat ze totaal niet zorgvuldig met je zijn omgesprongen. Ik snap heel goed dat je heel boos bent! Het enige voordeel is dat je nu bezwaar kunt (laten) aantekenen. Ik hoop dat eea snel wordt rechtgezet.
Dreamer - Natuurlijk ben jij geen lapzwans. Je erkent dat je zus meer doet. En je hebt zelf genoeg aan je hoofd en lijf. Kenmerk van de lapzwans is nu juist dat ze zelf van alles zouden kunnen doen, maar het niet doen en vinden dat ánderen er maar de kantjes vanaf lopen (en dat liefst nog luid en duidelijk zeggen).
Yellow - als jij het niet vindt meevallen, dan valt het niet mee. Punt. Het enige wat evt kan helpen, is een spiegel opbouwen met paracetamol. Dus echt op gezette tijden nemen en niet wachten tot de pijn weer erger wordt. Sterkte nogmaals. Ik hoop dat hij snel rijp is!
Lientje - fijn dat je even rust kon pakken!
Alle anderen:
Het cijfer is overigens gecorrigeerd.
Aan de telefoon zei de man die het rapport gaat maken dat hij dacht geen verdere vragen te zullen gaan hebben. Ik durf het gewoon niet te geloven...

Dreamer - Natuurlijk ben jij geen lapzwans. Je erkent dat je zus meer doet. En je hebt zelf genoeg aan je hoofd en lijf. Kenmerk van de lapzwans is nu juist dat ze zelf van alles zouden kunnen doen, maar het niet doen en vinden dat ánderen er maar de kantjes vanaf lopen (en dat liefst nog luid en duidelijk zeggen).
Yellow - als jij het niet vindt meevallen, dan valt het niet mee. Punt. Het enige wat evt kan helpen, is een spiegel opbouwen met paracetamol. Dus echt op gezette tijden nemen en niet wachten tot de pijn weer erger wordt. Sterkte nogmaals. Ik hoop dat hij snel rijp is!
Lientje - fijn dat je even rust kon pakken!
Alle anderen:

Het cijfer is overigens gecorrigeerd.

Aan de telefoon zei de man die het rapport gaat maken dat hij dacht geen verdere vragen te zullen gaan hebben. Ik durf het gewoon niet te geloven...

zaterdag 19 januari 2019 om 20:33
Ja, en dan ook nog voorbeeldfuncties erbij bedenken die nergens op slaan en waarvoor ik niet eens aangenomen zou worden omdat ik er wel zo zwaar overgekwalificeerd voor ben dat een normaal mens het niet eens zou bedenken.
Er staat ook in het verslag dat ze overlegd hebben met een andere keuringsarts maar dat die, afgaande op het verhaal van de vent die ik trof, er geen reden is om me af te keuren.
We hadden notabene aangegeven dat juist dat verhaal niet klopte

En ex- werkgever heeft dezelfde brief gehad dus is ook meteen op de hoogte van het feit dat ik het er ‘niet mee eens ben’.
Tot zover mijn recht op privacy.

zondag 20 januari 2019 om 10:12
Als in " jou uitlachen " Lise?
Of als in " die arts spoort echt niet" lachen?
Ik heb gewoon een hele 12 uur geslapen !
Wel een paar keer wakker geweest en erg raar gedroomd, dat dan weer wel.
Vanmiddag ga ik mijn schoonvader ophalen want die komt bij ons eten.
Vind hij altijd erg leuk.
We eten asperges, en dat is zijn lievelingskostje. Het liefst heeft hij witte, maar die zijn er deze tijd even niet en de groene waren in de aanbieding dus we eten de groene.
Nu zo eerst even een nieuw bed ophalen voor zorgkind. Helaas alleen voorradig bij een filiaal 50 km verderop.
Dat wordt even een ritje.
Of als in " die arts spoort echt niet" lachen?
Ik heb gewoon een hele 12 uur geslapen !
Wel een paar keer wakker geweest en erg raar gedroomd, dat dan weer wel.
Vanmiddag ga ik mijn schoonvader ophalen want die komt bij ons eten.
Vind hij altijd erg leuk.
We eten asperges, en dat is zijn lievelingskostje. Het liefst heeft hij witte, maar die zijn er deze tijd even niet en de groene waren in de aanbieding dus we eten de groene.
Nu zo eerst even een nieuw bed ophalen voor zorgkind. Helaas alleen voorradig bij een filiaal 50 km verderop.
Dat wordt even een ritje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zondag 20 januari 2019 om 10:27
Ongelooflijk Lise. Wat een toestand. Wanneer je in je gelijk gezet wordt, hoop ik dat je een soort van schadevergoeding kunt krijgen, maar zover zijn we in Nederland natuurlijk nog niet. Té gek voor woorden
Wat lekker Lientje, dat je zo je rust hebt kunnen nemen!
Dankje Doro
Lief. Ik voel me nog steeds af en toe een lapzwans 
Gisteren heb ik de vriezer leeggehaald en ook alles van de koelkast af (een hele doos vol magneetjes en nogal wat papieren.. de koelkast is ook een soort van archief voor papieren die we niet kwijt mogen raken ofzo) Man wilde het doen, maar ik vond dat hij de laatste tijd al alles deed. Was niet zo, zei hij. Hij vindt me dus kennelijk ook geen lapzwans. (ik vind lapzwans wel een leuk woord
)
Zometeen nog koelkast leeghalen. Meeste dat daarin staat, kan wel even tegen niet al te koud, denk ik. Inderdaad fijn dat het in de winter is, Cesium! Vanmiddag komt de nieuwe. Kijken wat we hebben kunnen redden. Het is allemaal nog koud genoeg, er lag gelukkig niet veel vlees meer in en wat er in lag, maak ik deze dagen op. Moet goedkomen dan.

Wat lekker Lientje, dat je zo je rust hebt kunnen nemen!
Dankje Doro

Gisteren heb ik de vriezer leeggehaald en ook alles van de koelkast af (een hele doos vol magneetjes en nogal wat papieren.. de koelkast is ook een soort van archief voor papieren die we niet kwijt mogen raken ofzo) Man wilde het doen, maar ik vond dat hij de laatste tijd al alles deed. Was niet zo, zei hij. Hij vindt me dus kennelijk ook geen lapzwans. (ik vind lapzwans wel een leuk woord

Zometeen nog koelkast leeghalen. Meeste dat daarin staat, kan wel even tegen niet al te koud, denk ik. Inderdaad fijn dat het in de winter is, Cesium! Vanmiddag komt de nieuwe. Kijken wat we hebben kunnen redden. Het is allemaal nog koud genoeg, er lag gelukkig niet veel vlees meer in en wat er in lag, maak ik deze dagen op. Moet goedkomen dan.
Later is nu

zondag 20 januari 2019 om 11:18
Dat dekt de lading wel ja.
Man denkt dat het hoe dan ook wel goedkomt.

zondag 20 januari 2019 om 11:20
Ik vind het sowieso bizar dat dit zo heeft kunnen gebeuren. Het maakt me zo ontzettend kwaad.
zondag 20 januari 2019 om 11:52
Waar ik dan in m'n achterhoofd altijd nog mee zit: Jij kunt hiermee de strijd aangaan. Niet fijn, klote zelfs, maar je hebt een man die je steunt, die dingen voor je kan doen en zelf ben je ook slim genoeg om aan te pakken. Hoe klote ook allemaal, het zou tenslotte niet nodig moeten zijn, ik geloof ook wel dat het goed komt.
Er zijn ook mensen, die dit niet kunnen. Die dus teruggegooid worden op de arbeidsmarkt, zonder dat ze wat kunnen. Mogelijk gekort worden op hun uitkering, omdat ze 'niet willen'.
Ik moet daar maar niet teveel bij nadenken
Er is inmiddels ruim baan gemaakt in tuin en huiskamer voor de nieuwe koelkast. Hij kan namelijk niet door de voordeur, hebben we geleerd toen we onze ouwe kregen, dus gelukkig hebben we een schuifpui.
Er zijn ook mensen, die dit niet kunnen. Die dus teruggegooid worden op de arbeidsmarkt, zonder dat ze wat kunnen. Mogelijk gekort worden op hun uitkering, omdat ze 'niet willen'.

Er is inmiddels ruim baan gemaakt in tuin en huiskamer voor de nieuwe koelkast. Hij kan namelijk niet door de voordeur, hebben we geleerd toen we onze ouwe kregen, dus gelukkig hebben we een schuifpui.
Later is nu

zondag 20 januari 2019 om 11:57
lise1985 schreef: ↑19-01-2019 16:24Zojuist de definitieve beslissing van het UWV op de mat gehad. Vol taalfouten, erg slordig allemaal. Maar dat maakt de beslissing niet anders helaas.
Over een maand ben ik niet meer ziek. Volgens hun dan.
Zojuist de zaak aangemeld bij de rechtsbijstand. Let the battle begin
Net een potje zitten janken, alleen al om de triestheid van de brief en de rapportages.

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

zondag 20 januari 2019 om 13:31
Daar denk ik ook aan hoor. Ik heb tenminste nog een rechtsbijstandsverzekering, ik heb een man. In het uiterste geval nog wat dingen achter de hand.Dreamer schreef: ↑20-01-2019 11:52Waar ik dan in m'n achterhoofd altijd nog mee zit: Jij kunt hiermee de strijd aangaan. Niet fijn, klote zelfs, maar je hebt een man die je steunt, die dingen voor je kan doen en zelf ben je ook slim genoeg om aan te pakken. Hoe klote ook allemaal, het zou tenslotte niet nodig moeten zijn, ik geloof ook wel dat het goed komt.
Maar waar ik echt niet bij kan, is dat bij een verhaal wat zo duidelijk is, ervoor gekozen wordt om alle feiten aan de kant te gooien en zelf wat te bedenken.

zondag 20 januari 2019 om 13:38
VGM - nog even over je vraag. Ik zou zelf je werkgever benaderen. Best kans dat zij ook niet weten of je contact vanuit hen nu op prijs stelt of niet.
Weet je al wat de opties zijn? En wat je zelf wil? Let er op dat je bij ontslag of ontbinding met wederzijds goedvinden recht hebt op transitievergoeding. Dit wordt door het UWV aan werkgever terugbetaald, dus het kost de werkgever niets. Het compenseert voor een klein beetje je inkomensverlies. Deze regeling is in het leven geroepen om slapende dienstverbanden tegen te gaan. Eerst moet de 2 jaar loondoorbetaling zijn afgelopen natuurlijk.
Dreamer - ik denk dat je gelijk hebt, en dat vele sociaal zwakkeren het er maar bij laten zitten en zo in de bijstand belanden. Onrechtvaardig.
Succes met de koelkast!
Kwebbel - veel plezier in de Efteling. Ik zei net nog tegen mijn man dat het perfect Efteling-weer is!
Lise - ik hoop dat de boosheid een beetje gezakt is, maar nog voldoende aanwezig is om het UWV van katoen te gaan geven. Bizar, dat zo’n tweede arts zich domweg verlaat op het verhaal van de eerste arts, zeker nu je juist zijn verhaal in twijfel trok.
Privacy is in het hele proces inderdaad ver te zoeken. Toen ik een keer liet vallen dat mijn ziekte me verdriet deed, kwam in het verslag van de bedrijfsarts te staan dat eea ‘ook een psychische component’ had. Ik wilde dat aangepast hebben en gewoon ‘verdriet om de situatie’ laten opnemen in het verslag. Maar dat mocht niet ivm de privacy
Slaat helemaal nergens op natuurlijk! Ik heb de mail-conversatie toen maar geforward aan mijn werkgever. Ik was juist open over alles en wilde niet dat zij zouden gaan denken dat ik maar wat aan het verzinnen was om te verbloemen dat ik psychisch ziek was.
Over je oude werkgever zou ik me niet meer druk maken (makkelijk gezegd, ik weet het). Het is je energie niet waard. Het punt is dat zij toch in hun verhaal zullen blijven geloven. Zelfs al zou je nu gelijk hebben gekregen, dan nog zullen ze het vertalen in iets als: ze heeft het UWV voor de gek kunnen houden.
Het blijft heel vervelend allemaal
Weet je al wat de opties zijn? En wat je zelf wil? Let er op dat je bij ontslag of ontbinding met wederzijds goedvinden recht hebt op transitievergoeding. Dit wordt door het UWV aan werkgever terugbetaald, dus het kost de werkgever niets. Het compenseert voor een klein beetje je inkomensverlies. Deze regeling is in het leven geroepen om slapende dienstverbanden tegen te gaan. Eerst moet de 2 jaar loondoorbetaling zijn afgelopen natuurlijk.
Dreamer - ik denk dat je gelijk hebt, en dat vele sociaal zwakkeren het er maar bij laten zitten en zo in de bijstand belanden. Onrechtvaardig.
Succes met de koelkast!
Kwebbel - veel plezier in de Efteling. Ik zei net nog tegen mijn man dat het perfect Efteling-weer is!

Lise - ik hoop dat de boosheid een beetje gezakt is, maar nog voldoende aanwezig is om het UWV van katoen te gaan geven. Bizar, dat zo’n tweede arts zich domweg verlaat op het verhaal van de eerste arts, zeker nu je juist zijn verhaal in twijfel trok.
Privacy is in het hele proces inderdaad ver te zoeken. Toen ik een keer liet vallen dat mijn ziekte me verdriet deed, kwam in het verslag van de bedrijfsarts te staan dat eea ‘ook een psychische component’ had. Ik wilde dat aangepast hebben en gewoon ‘verdriet om de situatie’ laten opnemen in het verslag. Maar dat mocht niet ivm de privacy

Over je oude werkgever zou ik me niet meer druk maken (makkelijk gezegd, ik weet het). Het is je energie niet waard. Het punt is dat zij toch in hun verhaal zullen blijven geloven. Zelfs al zou je nu gelijk hebben gekregen, dan nog zullen ze het vertalen in iets als: ze heeft het UWV voor de gek kunnen houden.
Het blijft heel vervelend allemaal

anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 13:46
0.05% gewijzigd

zondag 20 januari 2019 om 13:40

zondag 20 januari 2019 om 13:43
Dank je! Ik durf het niet echt te hopen. We gaan het zien.
Het zijn natuurlijk allemaal luxe-problemen (en eigenlijk niet eens problemen). We wonen in een afbetaald huis. Hebben voldoende inkomen. Spaargeld. Gezonde kinderen. Genoeg om heel, heel dankbaar voor te zijn!
Ik kan me alleen soms laten meeslepen door mijn ergernis over zo veel onlogisch geneuzel.
zondag 20 januari 2019 om 13:44
lise1985 schreef: ↑20-01-2019 13:31Daar denk ik ook aan hoor. Ik heb tenminste nog een rechtsbijstandsverzekering, ik heb een man. In het uiterste geval nog wat dingen achter de hand.
Maar waar ik echt niet bij kan, is dat bij een verhaal wat zo duidelijk is, ervoor gekozen wordt om alle feiten aan de kant te gooien en zelf wat te bedenken.
Dat is ook gewoon frustrerend. Je hebt verdorie bewijs dat je het niet zit te verzinnen, en dat gooien ze zo aan de kant. Belachelijk.
Later is nu
zondag 20 januari 2019 om 14:12
Doen we dat niet allemaal.Doro75 schreef: ↑20-01-2019 13:43Dank je! Ik durf het niet echt te hopen. We gaan het zien.
Het zijn natuurlijk allemaal luxe-problemen (en eigenlijk niet eens problemen). We wonen in een afbetaald huis. Hebben voldoende inkomen. Spaargeld. Gezonde kinderen. Genoeg om heel, heel dankbaar voor te zijn!
Ik kan me alleen soms laten meeslepen door mijn ergernis over zo veel onlogisch geneuzel.
De koelkast staat \o/
We wachten inmiddels al wel bijna 8 maand op onze nieuwe auto. Misschien hadden we die ook bij cool blue moeten bestellen

Later is nu