Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lise,dit is heel erg naar voor jou.
Gelukkig heb je de medische rapporten, je bent nog steeds onder behandeling, heel veel bewijsstukken.
Ga de strijd aan met het UWV, duurt twee lange en twee korte tijden, maar je gaat in het verzet tegen hun besluit.
Laat ze een poepie ruiken, vooral de arts, die duidelijk zijn zin doet en niet goed leest en luistert, de tweede arts mag dezelfde weg gaan volgen.
Jouw ex-werkgever heb je helemaal niets meer aan, die wrijft in de handen.

Nog een goed berichtje van mijn kant, ik heb nu ook de rolstoel kunnen inleveren en ik loop alleen met hulpmiddelen, mijn onafhankelijk heid wordt steeds beter en beter.
Oh wat fijn, Hemke!
Later is nu
hemke schreef:
20-01-2019 14:20
Lise,dit is heel erg naar voor jou.
Gelukkig heb je de medische rapporten, je bent nog steeds onder behandeling, heel veel bewijsstukken.
Ga de strijd aan met het UWV, duurt twee lange en twee korte tijden, maar je gaat in het verzet tegen hun besluit.
Laat ze een poepie ruiken, vooral de arts, die duidelijk zijn zin doet en niet goed leest en luistert, de tweede arts mag dezelfde weg gaan volgen.
Jouw ex-werkgever heb je helemaal niets meer aan, die wrijft in de handen.

Nog een goed berichtje van mijn kant, ik heb nu ook de rolstoel kunnen inleveren en ik loop alleen met hulpmiddelen, mijn onafhankelijk heid wordt steeds beter en beter.
Wauw, wat een goed nieuws zeg!

We gaan de strijd ook aan, de stukken liggen al bij de rechtsbijstand, die gaan nu een dezer dagen contact opnemen voor het verdere traject.
Dreamer schreef:
20-01-2019 14:12
Doen we dat niet allemaal.

De koelkast staat \o/

We wachten inmiddels al wel bijna 8 maand op onze nieuwe auto. Misschien hadden we die ook bij cool blue moeten bestellen :hihi:
Hoera voor de koelkast! :cheer2:

Dat zou mooi zijn, een auto binnen 24 uur! :lol:
Net de koelkast en vriezer aan 't inpakken geweest. Toch alles weer anders plaatsen en ik mis wat lades. Even weer wennen :)

De spullen uit de vriezer waren gewoon nog bevroren :O dus nu ben ik eten aan 't ontdooien. Dat had ik niet verwacht te moeten doen :-]
Later is nu
Heerlijk Hemke!

Lise, sterkte in de strijd.
Ik was nog jong destijds en wist niet hoe eea aan te pakken. Ben op dezelfde wijze als jou goedgekeurd.
Helaas weten we nu allemaal waar dat toe geleid heeft.
Soms denk ik wel eens, had ik maar.
Maar daar heb ik nu niks meer aan .

Dreamer, bij ons moest de koelkast ( Amerikaanse dus groot en zwaar) door het raam naar binnen.
Bof jij nog met je schuifpui. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen.

Als het goed is gaat man per februari weer aan het werk.
Weer op de wadden waarschijnlijk, alleen een paar eilanden verderop.
Details horen we nog.

Verder hoop ik deze week ook nog wat goed nieuws voor mezelf te horen.
Spannend weer allemaal
Lientje: ik hoop op heel veel goed nieuws deze week voor jullie!
Ik duim verder.
lientje69 schreef:
20-01-2019 20:32

Lise, sterkte in de strijd.
Ik was nog jong destijds en wist niet hoe eea aan te pakken. Ben op dezelfde wijze als jou goedgekeurd.
Helaas weten we nu allemaal waar dat toe geleid heeft.
Soms denk ik wel eens, had ik maar.
Maar daar heb ik nu niks meer aan .
Dank je wel :heart:

Ik moet nu ook wel vaak aan jou denken ja. Ik vind het wel heel mooi hoe jij je leven hebt opgepakt. Maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren. Bij jou, bij mij. En ongetwijfeld vele anderen.
lientje69 schreef:
21-01-2019 09:08
Goedemorgen.

Als het goed is gaat man per februari weer aan het werk.
Weer op de wadden waarschijnlijk, alleen een paar eilanden verderop.
Details horen we nog.

Verder hoop ik deze week ook nog wat goed nieuws voor mezelf te horen.
Spannend weer allemaal
Spannend, ik duim voor jullie!
Ik ben vanochtend vroeg opgestaan om de zon te zien opkomen. Dat maakt me altijd rustig.

Verder hoop ik op een telefoontje van de rechtsbijstand vandaag, dan gebeurt er tenminste wat.

Vanmiddag naar het ziekenhuis met mijn oma, vanavond vergadering. Al met al druk genoeg.
Goedemorgen :sun:

Lientje, duimen voor goed nieuws!
Wij hebben inderdaad ook zo'n grote Amerikaan. De vorige kregen we vlak na onze verbouwing (of eigenlijk tijdens) en toen bleek inderdaad hoe handig het was, dat we voor een schuifpui waren gegaan. Dit nadat de heren eerst lang hebben staan klooien bij de voordeur. Inmiddels hebben we een dikkere voordeur, dus zou het helemaal niet meer lukken.

Het is echt te koud voor me buiten.

Er zouden renovatiewerkzaamheden op m'n werk plaatsvinden, met oa frezen, en ik had gezegd dat ik bij teveel herrie naar huis zou gaan. Ik krijg daar namelijk al snel hoofdpijn van. Eigenlijk had me nu een beetje verheugd op een vrije dag, maar er wordt niet gewerkt, dus kan ik gewoon werken. Toch jammer?

Fijne dag iedereen! :sun:
Later is nu
Lientje, zou jij niet alsnog je kunnen ziekmelden en in aanmerking komen?
Of verdien je daar te weinig voor? Via je huisarts zou je een NPO kunnen aanvragen?

Ik had wel het 'geluk' dat ik mijn bedrijfsarts, werkgever, therapeut en neuroloog pal achter mij heb staan en zij allemaal op papier duidelijk hebben geschreven dat ik niet meer kon werken. Dit terwijl ik zelf juist heel lang hard heb geroepen dat ik heus wel weer kon werken en waarom ze het mij niet gewoon lieten proberen. Ook het NPO gehad waaruit duidelijk komt dat ik hersenschade heb en dat er voor zorgt dat ik niet kan werken. En dat is onherstelbaar.
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-01-2019 09:51
Lientje, zou jij niet alsnog je kunnen ziekmelden en in aanmerking komen?
Of verdien je daar te weinig voor? Via je huisarts zou je een NPO kunnen aanvragen?

Ik had wel het 'geluk' dat ik mijn bedrijfsarts, werkgever, therapeut en neuroloog pal achter mij heb staan en zij allemaal op papier duidelijk hebben geschreven dat ik niet meer kon werken. Dit terwijl ik zelf juist heel lang hard heb geroepen dat ik heus wel weer kon werken en waarom ze het mij niet gewoon lieten proberen. Ook het NPO gehad waaruit duidelijk komt dat ik hersenschade heb en dat er voor zorgt dat ik niet kan werken. En dat is onherstelbaar.
Mijn behandelaars staan ook achter mij, ik heb de pech gehad met werkgever, bedrijfsarts en keuringsartsen. En juist die laatste twee zijn de belangrijkste schakels.

In mijn ogen echt een zwak punt in de hele wetgeving.
Klopt ja, ik hoor vaak genoeg verhalen over werkgevers en bedrijfsartsen die vinden dat de werknemer maar gewoon moet gaan werken. Maakt niet uit hoe.
Andersom voelde het voor mij af en toe als ' gauw oprotten, want je kost ons te veel geld. En straks gebeurd het weer of op het werk'.
Iemand ook de bloedmaan gezien vanochtend? Ik vond het magisch!

Nu onderweg naar het ziekenhuis voor periodieke onderzoeken. Man gaat mee, dus dan is het ook nog gezellig.

Fijne dag allemaal. Het is hier prachtig winterweer. Met een mooi laagje ijs op de bomen. Ik word er helemaal vrolijk van! :cheer:
Nee, mijn dag is te druk dus ik heb de maansverduistering maar gelaten voor wat het was.
Vergeetmenietje1980 schreef:
21-01-2019 10:30
Klopt ja, ik hoor vaak genoeg verhalen over werkgevers en bedrijfsartsen die vinden dat de werknemer maar gewoon moet gaan werken. Maakt niet uit hoe.
Andersom voelde het voor mij af en toe als ' gauw oprotten, want je kost ons te veel geld. En straks gebeurd het weer of op het werk'.
Zo ging het bij mij dus.
lise1985 schreef:
21-01-2019 10:55
Nee, mijn dag is te druk dus ik heb de maansverduistering maar gelaten voor wat het was.
De plaatjes zijn ook mooi. Succes met je drukke dag.
Doro75 schreef:
21-01-2019 11:05
De plaatjes zijn ook mooi. Succes met je drukke dag.
Jullie ook allemaal!
Ik moet eigenlijk leren voor mijn examen donderdag, maar ik kan me er niet echt op concentreren @(
Geen bloedmaan gezien. Ik had er geen idee van dat het op een bepaald tijdstip was. Ik liep even voor 7 buiten met de hond en zag een halve maan. Maar de plaatjes zijn inderdaad mooi.

Succes Lise!
Later is nu
wel volle maan hier, maar geen bloedmaan. gewoon geel/wit.
Die bloedmaan bleek ook om 6.20 uur vanmorgen te zijn. Dat was zelfs voor mij te vroeg :)
Later is nu
Allemaal even hard doorduimen tot eind januari voor mij!
Het eerste positieve bericht betreffende mijzelf is binnen. Nu hopen dat het verder positief uitpakt.
Diegene die me een pb hebben gestuurd weten waar het over gaat.

Bloedmaan niet gezien. Zoon is er speciaal vroeg voor opgestaan.
Tsja. Natuur en sterrenkunde student hè.
Ik ben nog even lekker blijven liggen.

VGM, ik denk niet dat ik nu nog kans maak op afkeuring.
Ik kán tenslotte wel werken, zij het dan parttime.
Toen werkte ik fulltime, dus als ik toen deels afgekeurd zou zijn, leverde het wat op. Nu ga ik er alleen maar op achteruit. Áls ik al deels afgekeurd zou worden.
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 12:07
0.70% gewijzigd
Goed nieuws Lientje!

Wat jij zegt, dat houdt mij ook bezig.
De voorbeeldfuncties van de arbeidsdeskundige zijn allemaal MBO niveau 2, 3 of ongeschoolde functies met een salaris wat echt veel lager ligt dan mijn laatste salaris. Ik ben HBO opgeleid. Ik begrijp niet hoe zij bij die berekeningen zijn gekomen, want feitelijk ligt het salaris dan meer dan 35% lager en ga ik er fors op achteruit.

Mocht ik dan opnieuw ziek worden, krijg ik 70% van dat lagere salaris en ga ik er dus nog meer op achteruit.

Nou kan ik ook qua gezondheid beter op mijn huidige functie solliciteren dan op die functies, want die zijn nog eens veel meer belastend voor mijn lijf. Dus ook op dat vlak hebben ze een flinke steek laten vallen.

De rechtsbijstand heeft al gereageerd dat ze mijn zaak aannemen. Nu wachten op een telefoontje van de jurist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven