Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-02-2019 14:47
Interessant.
In mijn concrete mate heeft mijn therapeut me dit ook aangeraden. Ik heb het wel in mijn hoofd zitten.
Mijn probleem is meer dat ik alles zo snel mogelijk gedaan wil hebben.

Dat is vaak ook een valkuil, Lise. De "dan is het maar af" gedachte. En het niet rustig kunnen zitten, als er nog zoveel te doen is.

En bij mij was het ook nog zo, dat ik inzicht kreeg in gewoontes. Zoals ik al zei: gelijk na het werk achter de pc. Was wel ontspanning, maar voor m'n lichaam maakte dat natuurlijk geen verschil. Bleek na het werk even met de hond te lopen een betere ontspanning. En ik ben toen ook begonnen met af en toe gewoon even 20 minuten op bed gaan liggen, als ik thuiskom. Vooral op dagen als vandaag, dat ik 8 uur werk en op 2 locaties.
Later is nu
ambra schreef:
12-02-2019 16:30
Ha ha betrapt :worship:

Ps..heb mijn eigen reacties zitten doorspitten op zoek naar wijze opmerkingen :rofl: Was me er niet van bewust iig

Volgens mij was ik het gewoon met je eens,dan vind ik je al snel slim, natuurlijk :proud:

Wat je in je andere stukje zegt, bedoel ik ook eigenlijk: fysio's hebben een bepaalde manier van denken en doen, dat voor een hypermobiel persoon averechts kan werken.
Later is nu
Dreamer schreef:
12-02-2019 18:52
Dat is vaak ook een valkuil, Lise. De "dan is het maar af" gedachte. En het niet rustig kunnen zitten, als er nog zoveel te doen is.

En bij mij was het ook nog zo, dat ik inzicht kreeg in gewoontes. Zoals ik al zei: gelijk na het werk achter de pc. Was wel ontspanning, maar voor m'n lichaam maakte dat natuurlijk geen verschil. Bleek na het werk even met de hond te lopen een betere ontspanning. En ik ben toen ook begonnen met af en toe gewoon even 20 minuten op bed gaan liggen, als ik thuiskom. Vooral op dagen als vandaag, dat ik 8 uur werk en op 2 locaties.
Dit is ook mijn probleem. Nooit weten hoe ik er morgen aan toe ben en dan kan alles inderdaad maar beter af zijn.
Dreamer schreef:
12-02-2019 18:56
Volgens mij was ik het gewoon met je eens,dan vind ik je al snel slim, natuurlijk :proud:
:high5:
Cecium, ik kwam laatst het document over pijn weer tegen waar ik destijds aan begonnen was. Ik beloof nog ff niks maar hou het in mijn achterhoofd.
Ambra dat forum ga ik even opzoeken, bedankt!
Even de Betuwe door google gehaald, dat is voor mij denk ik zeker een uur rijden.

Hier in de buurt zitten veel fysiotherapeuten dus ik ga het van de week eens even op mijn gemak doorspitten. Ik heb nu ook een auto dus kan dan makkelijker een eindje van huis, zo fijn.
Goedemorgen,

Succes vandaag Nartjie. Ik duim voor je dat het gewoon doorgaat.
Kwebbeltje, ik ging een tijdje naar een fysio in de stad.
Hij luisterde goed naar me en liet me kleine oefeningen doen. Hard trainen mocht ik niet. Ik was er heel tevreden over. Helaas moest ik op de fiets en dat was gewoon te ver voor me. Ik weet niet of het voor jou te ver is. Ze zijn ook verbonden met het ziekenhuis.
Succes vandaag nartjie!

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de activiteitenweger, ik heb een excelbestand wat heel makkelijk werkt!
Het kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld in houdingen die je aanneemt of in fysiek/mentaal of je geeft elke activiteit een bepaald aantal punten.

Het schema bij mij werkt met punten per activiteit. De bedoeling is dat je eerst een week opschrijft wat je per dag doet en dan gaat kijken hoe zwaar een activiteit voor je is. Aan de hand daarvan geef je die activiteit punten: -1 voor ontspanning, 1 voor lichte inspanning, 2 voor matige inspannign en 3 voor zware inspanning. Zo had ik bijvoorbeeld bij -1 een luisterboek luisteren, bij 1 douchen, bij 2 vriendinnen op bezoek krijgen en bij 3 fysio en lezen (het ging dus bij mij zeker niet alleen om fysieke inspanning).
De punten die je die week hebt gebruikt deel je door 7 en dan moet je elke dag proberen om je te beperken tot dat aantal punten (of delen door 7 en dan 10% eraf als je op dit moment te veel doet ;-) )

Ik merkte dat uitkomen met het aantal punten op een dag moeilijker is dan het lijkt en dat je toch heel snel veel ‘zware’ activiteiten achter elkaar doet. Ik heb dit best een aantal weken gedaan en toen ik beter was in inspanning en ontspanning afwisselen ben ik gestopt met schema’s maken. Het helemaal focussen op de punten zou ik dan ook zeker niet doen, maar dat geeft je wel goeie inzichten. Zo behaalde ik op de ene dag 50 punten en op een andere dag 25 punten terwijl ik dacht dat ik toch redelijk m’n energie verdeelde :-$

Als iemand interesse heeft in het schema (geeft automatisch kleurtjes bij de punten) en eventueel nog wat verdere uitleg kan je me even een pb sturen!
En met je fysio moet je het soms gewoon ook treffen, een aantal verschillende uitproberen is zeker niet erg! Ik heb nu een fysio die zelf ook hypermobiel is en dat werkt heel fijn :-D
Goedemorgen,

Man voelt zich nu echt ziek. Ik werd wakker met flinke hoofdpijn. Gaat lekker dus in huize Lise.
Goedemorgen!

Ik had plannen voor vandaag. Nouja, heb het beddengoed in de machine. Dat is al wat. En vanmiddag kan ik niet weg, want er komt iemand van de energiewacht, zo tussen 12 en 18 uur :-?

Naar de winkel wordt 'm dus al niet meer nu (wilde uitgebreid naar blokker ed.) Hè, wat naar :hihi:

Zoals jij het omschrijft is het ook mooi duidelijk, Char. Zoiets als de spoontheorie, maar dan met lepels inleveren én terugkrijgen, op een dag :)
Later is nu
Sterkte vandaag dan weer, Lise

En ik duim voor je Nartjie!

En :hello: Ambra.. :rolling:
Later is nu
Sterkte Lise! Er waart een rotvirus rond, het duurt echt weken eer je er helemaal vanaf bent.

En ik hoop op goed nieuws van Nartjie vandaag!

Dreamer: jij moet dus wel een boek pakken vanmiddag, wat moet je anders.
Heb echt met je te doen!
Ik had gelukkig geen plannen voor vandaag. Mijn hoofdpijn zakt wel iets met paracetamol. En ik heb gewoon de 'mazzel' dat de rest van mijn pijnmedicatie ook een gunstig effect heeft op verkoudheids- en/of griepklachten.

@dreamer, goede reden om vanmiddag lekker rustig aan te doen. En nog goed voor de portemonnee ook ;-)
Dreamer schreef:
12-02-2019 18:52

Precies dit ja.
Mijn klussenlijst is nu aardig leeg en dat geeft me energie en rust.
Zul je net zien hè. Ben ik helemaal geïnstalleerd op de bank, staat de man van energiewacht voor de deur. 12.15 uur! (zal ik gewoon doen alsof hij vanmiddag rond 16.00 uur langskwam? :twisted: )
Later is nu
Dreamer schreef:
13-02-2019 12:16
Zul je net zien hè. Ben ik helemaal geïnstalleerd op de bank, staat de man van energiewacht voor de deur. 12.15 uur! (zal ik gewoon doen alsof hij vanmiddag rond 16.00 uur langskwam? :twisted: )
Ik heb daar serieus nog aan gedacht toen ik het vorige bericht typte :rofl:
Mijn man weet dat ik pijn heb, die verwacht niet dat ik veel ga doen vandaag, denk ik. Ik wil ook naar yoga, vanavond. En een verschoond bed is toch al heel wat :A:

Bovendien moet wil ik gewoon ook nog bepaalde dingen in huis doen, die niet veel energie kosten. Misschien toch maar gaan e-shoppen (maar ik moet nieuwe broeken... )
Later is nu
Ik heb een boodschappen-dilemma. Normaal doet man dat, maar die krijg ik nu echt niet zover. En zelf mag/kan ik het niet.
Dus of ik moet het toch doen en de consequenties maar voor lief nemen, of iemand anders inschakelen om mijn tassen te gaan sjouwen...
Of online bestellen? Ik denk dat ik dat voor een keertje zou doen.
Later is nu
Dreamer schreef:
13-02-2019 12:31
Of online bestellen? Ik denk dat ik dat voor een keertje zou doen.
Ja, dat is ook nog een optie.
Zo jammer, er moet een pomp vervangen, dus ik kan niet weg :hihi:

~zet zich voor de tweede keer vanmiddag uitgebreid op de bank met een boek~
Later is nu
Dreamer schreef:
13-02-2019 13:15
Zo jammer, er moet een pomp vervangen, dus ik kan niet weg :hihi:

~zet zich voor de tweede keer vanmiddag uitgebreid op de bank met een boek~
Jammer van die pomp wel ;-)

Welk boek ben je aan het lezen?
Het laatste deel van Heroes of Olympus. Het duurt me inmiddels erg lang, voordat Gaia eindelijk verslagen is door de 7 demigoden, maar ik zal nu weten hoe het afloopt ook! En het blijft leuk en vlot geschreven. Zit er regelmatig bij te grinniken.

En een paar hoofdstukken terug waren ze in Evora, Portugal, in een kerker waar wij ook ooit waren. Vind ik altijd zo leuk :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven