Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
dinsdag 12 februari 2019 om 10:58
Moge.
Sterkte iedereen met alles, het gaat hier niet zo goed dus heb een poosje al niets meer gelezen.
Ik slaap heel veel, als het lukt ivm de pijn. Vanmiddag moet ik een foto laten maken van mijn onderrug. Al bijna 2 weken niet gewerkt nu, dus ik hoop dat ze wat zien op de foto.
Sterkte iedereen met alles, het gaat hier niet zo goed dus heb een poosje al niets meer gelezen.
Ik slaap heel veel, als het lukt ivm de pijn. Vanmiddag moet ik een foto laten maken van mijn onderrug. Al bijna 2 weken niet gewerkt nu, dus ik hoop dat ze wat zien op de foto.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

dinsdag 12 februari 2019 om 11:19
Telefonisch consult gehad, de arts bevestigde inderdaad dat Marfan nu uitgesloten is. Nu blijft dus 'alleen' de hypermobiliteit over. Ze adviseerde om naar een fysiotherapeut te gaan, en met hun te kijken naar mijn klachten. Buiten de hypermobiliteit hadden ze ook de (lichte) scoliose ontdekt en het is ook belangrijk om dat in de gaten te blijven houden, vooral omdat ik in de zorg werk.
Ik heb daarin ook mijn zorgen geuit naar de arts, want het is lichamelijk ook gewoon zwaar werk. Ik wil voorkomen dat ik zometeen vroegtijdig moet stoppen met werken omdat ik zoveel last van mijn rug krijg.
Dus binnenkort maar een afspraak maken bij de fysiotherapie hier. Die zit hier vlakbij dus dat scheelt. Alleen ben ik bang dat ik straks wat tijd te kort kom. Ik draai onregelmatige diensten natuurlijk..
Maargoed, dit even laten bezinken, en even bespreken met begeleiding en familie.
Ik heb daarin ook mijn zorgen geuit naar de arts, want het is lichamelijk ook gewoon zwaar werk. Ik wil voorkomen dat ik zometeen vroegtijdig moet stoppen met werken omdat ik zoveel last van mijn rug krijg.
Dus binnenkort maar een afspraak maken bij de fysiotherapie hier. Die zit hier vlakbij dus dat scheelt. Alleen ben ik bang dat ik straks wat tijd te kort kom. Ik draai onregelmatige diensten natuurlijk..
Maargoed, dit even laten bezinken, en even bespreken met begeleiding en familie.
dinsdag 12 februari 2019 om 11:38
Kwebbeltje91, wellicht met deze uitslag en advies naar de bedrijfsarts gaan. Die kan jou dan tijdens werk af en toe volgen over de jaren. En de scoliose in combinatie met jou werk in de gaten houden en je werkgever hier in adviseren. Qua hulpmiddelen of op langere termijn vervangende taken.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 12-02-2019 12:48
0.34% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 11:39
dinsdag 12 februari 2019 om 11:56
Ja, was ook om te lachen hoor. Collega vond 'm ook erg grappig

Ik gebruik normaliter eigenlijk nooit pijnstillers, dus om nou gelijk de diclo voort te zetten vind ik dan wel een zwaar middel. Geen idee waarom ik nu ineens zoveel pijn heb. Misschien dat het meer opvalt, of toch de wind/regen enz. Ik beweeg dus minder.
Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 11:58
Misschien is het in jouw geval handig om te kijken of de fysio ervaring heeft met hypermobiliteit. Ik weet nog van één van de eerste schrijfsters hier, dat door onkunde nog wel eens verkeerde adviezen gegeven worden. Ambra weet daar misschien ook meer over (die zag ik van de week weer wijze adviezen/reacties bij andere topics geven, misschien leest ze hier ook nog mee?Kwebbeltje91 schreef: ↑12-02-2019 11:19Telefonisch consult gehad, de arts bevestigde inderdaad dat Marfan nu uitgesloten is. Nu blijft dus 'alleen' de hypermobiliteit over. Ze adviseerde om naar een fysiotherapeut te gaan, en met hun te kijken naar mijn klachten. Buiten de hypermobiliteit hadden ze ook de (lichte) scoliose ontdekt en het is ook belangrijk om dat in de gaten te blijven houden, vooral omdat ik in de zorg werk.

Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 11:59
Hele goede tip, probeer ik ook zeker te doenGele_Suikerspin schreef: ↑12-02-2019 11:39Erg vervelend dat het met zo velen niet goed gaat. Sterkte aan iedereen
Probeer ook de kleine positieve dingen te blijven zien of hun jezelf een bloemetje of lekker gebakje. Of iets waar je even behoefte aan hebt![]()

(dat de beloofde zon er nog niet is, helpt niet)
Dus.. mijn pauze zit erop, ik spring (uhuh) op de fiets.
Toedels!
Later is nu

dinsdag 12 februari 2019 om 12:02
Dit vind ik ook een goede tip inderdaad.Gele_Suikerspin schreef: ↑12-02-2019 11:38Kwebbeltje91, wellicht met deze uitslag en advies naar de bedrijfsarts gaan. Die kan jou dan tijdens week af en toe volgen over de jaren. En de scoliose in combinatie met jou werk in de gaten houden en je werkgever hier in adviseren. Qua hulpmiddelen of op langere termijn vervangende taken.

dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
Ik kan echt geen fucking douche meer zien. Ik heb altijd al een gruwelijke kut hekel gehad aan douchen en nu minstens 2x per dag die stomme kut wond spoelen.
En nu heb ik het echt lang genoeg uitgesteld want de ochtend is voorbij dus ik moet gaan spoelen. UGH. Sorry. Dit moest echt even. Ik ga mijn spiegel in de badkamer afplakken denk ik.
En nu heb ik het echt lang genoeg uitgesteld want de ochtend is voorbij dus ik moet gaan spoelen. UGH. Sorry. Dit moest echt even. Ik ga mijn spiegel in de badkamer afplakken denk ik.

dinsdag 12 februari 2019 om 12:51
Sterkte Kohaku! Ik hoop dat het snel wat beter gaat.
Dreamer: ook ik moet lachen: fiets vergeten!
Gele Suikerspin: jij hebt echt vaak goede adviezen, heb ik ook wat aan!
Kwebbeltje: dat advies van GS aan jou lijkt me echt zinvol. Laat iemand met verstand van zaken eens meekijken.
Lise: fijn dat je opgeknapt bent en jammer dat jullie niet tegelijk ziek waren (vind ik tenminste). En je rug, tja...
Yellow: is het nog steeds een flinke wond? Ik kan je geen schop(je) onder je kont geven nu, heb je geluk.
Dreamer: ook ik moet lachen: fiets vergeten!
Gele Suikerspin: jij hebt echt vaak goede adviezen, heb ik ook wat aan!
Kwebbeltje: dat advies van GS aan jou lijkt me echt zinvol. Laat iemand met verstand van zaken eens meekijken.
Lise: fijn dat je opgeknapt bent en jammer dat jullie niet tegelijk ziek waren (vind ik tenminste). En je rug, tja...
Yellow: is het nog steeds een flinke wond? Ik kan je geen schop(je) onder je kont geven nu, heb je geluk.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:09
Haha dat van dat instorten/ burn out roepen mensen denk ik al 15 jaar naar me.
Tot nu toe is het niet gebeurd.
Ik denk ook dat dat deels komt doordat ik weinig opkrop en veel praat over alles in mijn leven.
En als ik echt niet meer kan plan ik wat leuks in.
Zo heb ik nu voor over 1,5 week weer een museumbezoek en lunch met een vriendin gepland.
En ga ik soms boodschappen doen in een onbekende winkel om mezelf een vakantiegevoel te bezorgen.
Beetje gek misschien maar het werkt wel!
Ik ben weer thuis.
Tweede was draait en nu ga ik eerst een tijdje languit op de bank.
Verder is bijna alles geregeld nu op eten koken en zorgkind ophalen na.
Tot nu toe is het niet gebeurd.
Ik denk ook dat dat deels komt doordat ik weinig opkrop en veel praat over alles in mijn leven.
En als ik echt niet meer kan plan ik wat leuks in.
Zo heb ik nu voor over 1,5 week weer een museumbezoek en lunch met een vriendin gepland.
En ga ik soms boodschappen doen in een onbekende winkel om mezelf een vakantiegevoel te bezorgen.
Beetje gek misschien maar het werkt wel!
Ik ben weer thuis.
Tweede was draait en nu ga ik eerst een tijdje languit op de bank.
Verder is bijna alles geregeld nu op eten koken en zorgkind ophalen na.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 12 februari 2019 om 13:12
Hij begint nu eindelijk aan het oppervlak dicht te raken Cesium en het is ook bijna niet gevoelig meer tijdens het spoelen. Ik kan nu ook half op mijn rug liggen, dat ik het gewicht meer op een bil leg, en de andere meer in de lucht. Ik weet niet hoe ik dat uitleg. Maar na een tijdje word het wel vervelend. Met recht zitten hetzelfde. Het gaat dus wel echt de goede kant op. Ik ben alleen echt geen geduldig persoon..
Ik ben nu ook iedere dag weer wat zwaarders in het huishouden aan het doen. De woonkamer is ook echt een soort terrorzone geworden dankzij de katten. Ze springen ALLES van tafel, de jongste verscheurt karton en kranten.. De gitaar gaat om, mijn sieradenrek in de kast. De stoelen aan tafel springt hij gewoon omver.
Hij gaat ook consequent voor de tv zitten. Eergister heb ik een staredown gedaan met die kat. Hij wilde daar gaan slapen, nee vriend je blijft me aankijken. Hij heeft uiteindelijk plaats gemaakt. Ok dit soort dingen ga je dus doen als je Yellowlemon heet.
Maargoed de ergste bende is van de vloer, ik heb gister een extra kat uit de bank gestofzuigd.. Oh en ik heb echt een hele leuke nieuwe dekbedovertrek:

Ik ben nu ook iedere dag weer wat zwaarders in het huishouden aan het doen. De woonkamer is ook echt een soort terrorzone geworden dankzij de katten. Ze springen ALLES van tafel, de jongste verscheurt karton en kranten.. De gitaar gaat om, mijn sieradenrek in de kast. De stoelen aan tafel springt hij gewoon omver.

Maargoed de ergste bende is van de vloer, ik heb gister een extra kat uit de bank gestofzuigd.. Oh en ik heb echt een hele leuke nieuwe dekbedovertrek:

dinsdag 12 februari 2019 om 13:14
Fijn dat het meeviel cesium!
Yellow , hoe lang moet je dat spoelen blijven doen?
Kohaku, sterkte!
En voor de andere dames, bedankt voor de adviezen. Ik heb nooit een ergotherapeut of revalidatietraject gekregen , want ja, ik mankeerde immers " niks"
Tegen de tijd dat ze er achter kwamen dat er wel iets was, had revalideren geen zin meer en moest ik het verder zelf maar uitzoeken..
Hoe doe je het met die kleurtjes en dagplanning bij onverwachte dingen?
Zet je die er dan extra tussen/ bij?
Kohaku, sterkte!
En voor de andere dames, bedankt voor de adviezen. Ik heb nooit een ergotherapeut of revalidatietraject gekregen , want ja, ik mankeerde immers " niks"
Tegen de tijd dat ze er achter kwamen dat er wel iets was, had revalideren geen zin meer en moest ik het verder zelf maar uitzoeken..

dinsdag 12 februari 2019 om 13:22
Morgen naar dvk, ik hoop zo dat ik mag staren met de pomp, maar ik weet niet.
App gehad van spver. Het was bekend dat de basisarts maar een paar maanden zou blijven. Maar dat is niet aan mij doorgegeven.
En even terug komend op wat ik gisteren schreef, ik weet ook wel dat het niet aan mij ligt. Maar dat gevoel had ik gisteren.
App gehad van spver. Het was bekend dat de basisarts maar een paar maanden zou blijven. Maar dat is niet aan mij doorgegeven.
En even terug komend op wat ik gisteren schreef, ik weet ook wel dat het niet aan mij ligt. Maar dat gevoel had ik gisteren.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:43
Ik denk dat ze dat 20 jaar terug ook nog niet in deze mate kenden. Toen was er voor fybro ook niets, tenslotte.lientje69 schreef: ↑12-02-2019 13:14Fijn dat het meeviel cesium!
Kohaku, sterkte!
Je kijkt eerst wat je doet. Ik zette het in een blokschema in excel, maar je kunt ook zelf tabellen maken en met kleurtjes werken. Dan krijg je al snel een overzicht van veel rood of blauw of groen. Vervolgens ga je kijken waarin je kunt schuiven. Koken moet meestal op vaste tijden, werken ook. Maar huishouden zou je eventueel kunnen schuiven. En je man helpen kun je dan misschien ook meer in blokken indelen.
Ik heb het zo nergens meer, maar anders liet ik het je even zien. Als er iets onverwachts tussen komt, dan kun je dat natuurlijk niet plannen, maar een globaal schema is vaak wel te maken.
Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 13:51
Nartjie, ik duim voor je dat het nu eens allemaal goed geregeld wordt!
En dat gevoel is wel een beetje herkenbaar( denk zelf ook vaak dat iets aan mij ligt) maar goed dat je je realiseert dat dat maar een gevoel Is, en dus niet de waarheid.
Dreamer, ik ga er binnenkort eens mee aan de puzzel. Weet weinig van Excel maar wil dit sowieso toch leren ( in al die functies waar ik op reageer vragen ze goede computervaardigheden en die van mij zijn maar redelijk) dus ik vraag binnenkort wel even aan een van de kinderen of die me wat willen uitleggen.
De Chili con carne is klaar.
Nu thee en een boek.
En dat gevoel is wel een beetje herkenbaar( denk zelf ook vaak dat iets aan mij ligt) maar goed dat je je realiseert dat dat maar een gevoel Is, en dus niet de waarheid.
Dreamer, ik ga er binnenkort eens mee aan de puzzel. Weet weinig van Excel maar wil dit sowieso toch leren ( in al die functies waar ik op reageer vragen ze goede computervaardigheden en die van mij zijn maar redelijk) dus ik vraag binnenkort wel even aan een van de kinderen of die me wat willen uitleggen.
De Chili con carne is klaar.

Nu thee en een boek.

dinsdag 12 februari 2019 om 14:47
Interessant.Dreamer schreef: ↑12-02-2019 13:43Ik denk dat ze dat 20 jaar terug ook nog niet in deze mate kenden. Toen was er voor fybro ook niets, tenslotte.
Je kijkt eerst wat je doet. Ik zette het in een blokschema in excel, maar je kunt ook zelf tabellen maken en met kleurtjes werken. Dan krijg je al snel een overzicht van veel rood of blauw of groen. Vervolgens ga je kijken waarin je kunt schuiven. Koken moet meestal op vaste tijden, werken ook. Maar huishouden zou je eventueel kunnen schuiven. En je man helpen kun je dan misschien ook meer in blokken indelen.
Ik heb het zo nergens meer, maar anders liet ik het je even zien. Als er iets onverwachts tussen komt, dan kun je dat natuurlijk niet plannen, maar een globaal schema is vaak wel te maken.
In mijn concrete mate heeft mijn therapeut me dit ook aangeraden. Ik heb het wel in mijn hoofd zitten.
Mijn probleem is meer dat ik alles zo snel mogelijk gedaan wil hebben.
dinsdag 12 februari 2019 om 16:30
Ha ha betraptDreamer schreef: ↑12-02-2019 11:58Misschien is het in jouw geval handig om te kijken of de fysio ervaring heeft met hypermobiliteit. Ik weet nog van één van de eerste schrijfsters hier, dat door onkunde nog wel eens verkeerde adviezen gegeven worden. Ambra weet daar misschien ook meer over (die zag ik van de week weer wijze adviezen/reacties bij andere topics geven, misschien leest ze hier ook nog mee?)

Ps..heb mijn eigen reacties zitten doorspitten op zoek naar wijze opmerkingen

ambra wijzigde dit bericht op 12-02-2019 16:43
11.54% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 16:37
Ik ben er nog gewoon hoor. Compleet met pijn
Ik ben geen hele goeie adviseur rondom fysio. Heb 15 jaar lang alle fysio's gemeden als de pest omdat ik er idd slechter uitkwam. Vorig jaar ging door het zwemmen mijn schouder raar doen en ik voelde toen wel dat ik dat niet zelf opgelost kreeg. De fysio die ik bij toeval trof was goed in schouders in combi met EDS. Zoon is er nu een keer geweest voor knie in combi met EDS. Ik weet niet of je daar een lange reis voor moet maken, globaal gezien zit hij in de Betuwe. Hypermob. Forum al gecheckt?

Ik ben geen hele goeie adviseur rondom fysio. Heb 15 jaar lang alle fysio's gemeden als de pest omdat ik er idd slechter uitkwam. Vorig jaar ging door het zwemmen mijn schouder raar doen en ik voelde toen wel dat ik dat niet zelf opgelost kreeg. De fysio die ik bij toeval trof was goed in schouders in combi met EDS. Zoon is er nu een keer geweest voor knie in combi met EDS. Ik weet niet of je daar een lange reis voor moet maken, globaal gezien zit hij in de Betuwe. Hypermob. Forum al gecheckt?