Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05

dinsdag 12 februari 2019 om 07:37
Dank je Lientje! Ik moet om 8.55 uur.
Wat ook niet meehelpt is dat ik, drie jaar geleden, bij het onderzoek naar darmkanker, na één dag al bericht kreeg dat het mogelijk niet goed was.
Na drie lange weken wachten, en een naar darmonderzoek, bleek het loos alarm.
En verder lijkt het inderdaad wel of iedereen, in mijn omgeving, er mee te maken heeft.
Wat ook niet meehelpt is dat ik, drie jaar geleden, bij het onderzoek naar darmkanker, na één dag al bericht kreeg dat het mogelijk niet goed was.
Na drie lange weken wachten, en een naar darmonderzoek, bleek het loos alarm.
En verder lijkt het inderdaad wel of iedereen, in mijn omgeving, er mee te maken heeft.
dinsdag 12 februari 2019 om 08:12
Mij is eens uitgelegd dat bij iemand met chronische pijn bij verschillende oorzaken de pijn wel een alarmfunctie kan zijn, maar dat het alarm te vroeg afgaat. In jouw geval merk je dus het alarmmoment niet meer, omdat je toch altijd al pijn hebt (het alarm gaat continu af), maar op een gegeven moment heeft het de functie wel, maar je hebt je oren ervoor gesloten. Zoietslientje69 schreef: ↑12-02-2019 05:59Dank je Yellow!![]()
Gek genoeg heb ik het juist andersom.
Ik gun jullie zo graag een leuk en pijnvrij leven.
Omdat ik vind dat wat ik heb, nog wel meevalt vergeleken bij jullie.
Ik kan nog best veel.
Met (soms veel) pijn weliswaar, maar toch.
Ik snap iets alleen niet zo goed als ik er nu over nadenk.
Pijn is een waarschuwingsteken van je lijf dat er iets niet goed is.
Nu heb ik altijd begrepen, dat als het chronische pijn is, het geen waarschuwingssignaal meer is maar " normaal " is.
Nou ja , niet normaal natuurlijk maar het heeft geen " pas op" functie meer.
Dus probeer ik mijn pijn gewoon te negeren voorzover dat gaat en maar door te gaan.
Tot het echt NIET meer gaat en mijn lichaam in mijn geval dus letterlijk uitvalt ( niet meer kunnen lopen)
Maar ik ga dus gewoon maar door want die pijn is chronisch en heeft geen alarmfunctie en is dus normaal.
Toch is dat blijkbaar niet goed. Want: uitval.
Hoe kan dat dan? Ik snap het niet.
Kia, lees jij nog mee? Kan jij als arts hier je visie op geven?
Of Char als aankomend arts?
Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 08:13
Ik zal aan je denken zodirect cesium.
Op zich is zo'n bevolkingsonderzoek heel nuttig natuurlijk masr het brengt toch ook best wat spanning met zich mee.
Heb je altijd snel bericht hiervan? Zeggen ze het bijvoorbeeld al direct als ze iets verdachts zien of dat niet?
Ik moet dit jaar voor het eerst en.zie er vreselijk tegenop ook eerlijk gezegd.
Op zich is zo'n bevolkingsonderzoek heel nuttig natuurlijk masr het brengt toch ook best wat spanning met zich mee.
Heb je altijd snel bericht hiervan? Zeggen ze het bijvoorbeeld al direct als ze iets verdachts zien of dat niet?
Ik moet dit jaar voor het eerst en.zie er vreselijk tegenop ook eerlijk gezegd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 12 februari 2019 om 08:27
Sterkte Cesium. Het is spannend en je ervaringen helpen niet.
Lientje, ik zou zorgkind naar de stort brengen, dat scheelt al 1 kind
sorry, zo las ik het in eerste instantie.
Ik denk dat je vaker 's ochtends zo op moet schrijven wat je die dag van plan bent. Dat geeft je een mooi inzicht en dan kun je nog wat schrappen of schuiven.
Doro, fijn dat de uitvaart goed gegaan is. Dat het goed afgesloten is.
Lientje, ik zou zorgkind naar de stort brengen, dat scheelt al 1 kind

Ik denk dat je vaker 's ochtends zo op moet schrijven wat je die dag van plan bent. Dat geeft je een mooi inzicht en dan kun je nog wat schrappen of schuiven.
dinsdag 12 februari 2019 om 08:30
Ik zag er ook tegenop, Lientje, maar het viel me heel erg mee. Volgens mij is het 'geen bericht goed bericht'. Hoop ik, want ik heb er nooit achteraan gebeld.
Maar ik heb eigenlijk altijd wel wat last van m'n borsten, dus het viel me mee dat het me niet echt zeer deed.
Sterkte Cesium.
Ik heb vandaag zoveel pijn, niet normaal. Vingers, rug, heupen, knieën en enkels (+ achillespees) Kennelijk werd dat met de diclo erg goed weggewerkt. Ik zou bijna de laatste pilletjes (heb er nog 2, ben iets eerder gestopt ivm etentje en zin in wijn) nog even slikken. Moet ik straks ook nog naar andere locatie fietsen. Nouja, als het goed is, schijnt dan de zon. Maakt alles iets fijner.
Wat jammer van je date, Kwebbeltje! Maar houdt vol. Zo is mijn oudste tenslotte ook aan zijn liefde gekomen. Niet eens op een date-site, volgens mij, meer op een lotgenotensite.
Ik was gisteren trouwens braaf fietsend naar een winkel in de buurt, want mag niet meer ver lopen voorlopig. Kwam ik er halverwege de terugweg achter dat ik m'n fiets bij de winkel vergeten was
Maar ik heb eigenlijk altijd wel wat last van m'n borsten, dus het viel me mee dat het me niet echt zeer deed.
Sterkte Cesium.

Ik heb vandaag zoveel pijn, niet normaal. Vingers, rug, heupen, knieën en enkels (+ achillespees) Kennelijk werd dat met de diclo erg goed weggewerkt. Ik zou bijna de laatste pilletjes (heb er nog 2, ben iets eerder gestopt ivm etentje en zin in wijn) nog even slikken. Moet ik straks ook nog naar andere locatie fietsen. Nouja, als het goed is, schijnt dan de zon. Maakt alles iets fijner.
Wat jammer van je date, Kwebbeltje! Maar houdt vol. Zo is mijn oudste tenslotte ook aan zijn liefde gekomen. Niet eens op een date-site, volgens mij, meer op een lotgenotensite.
Ik was gisteren trouwens braaf fietsend naar een winkel in de buurt, want mag niet meer ver lopen voorlopig. Kwam ik er halverwege de terugweg achter dat ik m'n fiets bij de winkel vergeten was

Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 08:30
Moyrrie- schreef: ↑12-02-2019 08:27Sterkte Cesium. Het is spannend en je ervaringen helpen niet.
Lientje, ik zou zorgkind naar de stort brengen, dat scheelt al 1 kindsorry, zo las ik het in eerste instantie.
Ik ook

Zo zie je maar hoe belangrijk komma's zijn
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu
dinsdag 12 februari 2019 om 08:37
Het was nog vroeg hè

Voel me ook nu al bekaf en dan moet de dag nog beginnen.
Heb zorgkind naar zijn werk gebracht dus.
Naar de stort moet ik zo een oude tv wegbrengen. Dit dan even ter verduidelijking.

dinsdag 12 februari 2019 om 08:42
Nu hang ik op de bank met een.beker thee en ben ik aan het nadenken over mijn dagvolgorde.
Mijn lijf wil nu nog even rust zo te voelen.
Maar mijn hoofd zegt: als je nu naar de bieb gaat, heb je dat alvast gehad en kan je vanmiddag als je thuiskomt gelijk op de bank met een boek.
Moeilijke beslissing...denk dat ik toch nu maar ga. Gelijk even mijn glas wegbrengen naar de glasbak, is dat ook maar weer klaar
Mijn lijf wil nu nog even rust zo te voelen.
Maar mijn hoofd zegt: als je nu naar de bieb gaat, heb je dat alvast gehad en kan je vanmiddag als je thuiskomt gelijk op de bank met een boek.
Moeilijke beslissing...denk dat ik toch nu maar ga. Gelijk even mijn glas wegbrengen naar de glasbak, is dat ook maar weer klaar
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Lientje, weet je nog wat ik ooit van de ergotherapeute leerde? Heb ik hier wel wat van gedeeld
Schrijf een week (of 2) op wat je elke dag doet en geef het kleuren voor "kost energie, geeft energie en neutraal". Een fleurig blokkenschema is hierbij handig. Kijk na een week (of 2) of je verdeling handig is en waar je kunt schuiven.
Ik maakte dan mijn werkuren nog blauw, want dat waren uren waar ik niets aan kon veranderen. Maar wat ik bijvoorbeeld niet handig deed, was thuis gelijk achter de computer, wat bij mij hetzelfde is als werk. Zelfde houding en dergelijke. Nouja, en zo waren er nog meer dingen, waardoor je bewuster je tijd en energie kunt verdelen.
Ik weet dat je nu denkt "ja, wéér wat te doen", maar na 3 weken ben je er alweer mee klaar. Hoef je alleen nog maar te kijken hoe je toe kunt passen.
Schrijf een week (of 2) op wat je elke dag doet en geef het kleuren voor "kost energie, geeft energie en neutraal". Een fleurig blokkenschema is hierbij handig. Kijk na een week (of 2) of je verdeling handig is en waar je kunt schuiven.
Ik maakte dan mijn werkuren nog blauw, want dat waren uren waar ik niets aan kon veranderen. Maar wat ik bijvoorbeeld niet handig deed, was thuis gelijk achter de computer, wat bij mij hetzelfde is als werk. Zelfde houding en dergelijke. Nouja, en zo waren er nog meer dingen, waardoor je bewuster je tijd en energie kunt verdelen.
Ik weet dat je nu denkt "ja, wéér wat te doen", maar na 3 weken ben je er alweer mee klaar. Hoef je alleen nog maar te kijken hoe je toe kunt passen.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu

dinsdag 12 februari 2019 om 09:39

dinsdag 12 februari 2019 om 09:47
Het is wel een ziekenboeg bij jullie he Lise? Hoe is het met je koorts?
Jeetje Lientje wat doe jij veel op een dag
Sterkte Cesium.
Je hoort het zoveel tegenwoordig, maar wat Lientje (dacht ik?) ook al zei, het is volksziekte nr 1 helaas.
Ik heb vorig jaar ook even iets laten onderzoeken. Ik had al een tijdje last van vage klachten en ging googlen. Moet je nooit doen
Dus even een check laten doen bij de huisarts en die kon niks verontrustend vinden. Uiteindelijk bleek de oorzaak heel ergens anders te liggen.. Maar was wel blij dat het niks was.
Ik heb straks een telefonisch consult met de arts van het ziekenhuis. Ben benieuwd.
Jeetje Lientje wat doe jij veel op een dag

Sterkte Cesium.
Je hoort het zoveel tegenwoordig, maar wat Lientje (dacht ik?) ook al zei, het is volksziekte nr 1 helaas.
Ik heb vorig jaar ook even iets laten onderzoeken. Ik had al een tijdje last van vage klachten en ging googlen. Moet je nooit doen

Dus even een check laten doen bij de huisarts en die kon niks verontrustend vinden. Uiteindelijk bleek de oorzaak heel ergens anders te liggen.. Maar was wel blij dat het niks was.
Ik heb straks een telefonisch consult met de arts van het ziekenhuis. Ben benieuwd.
dinsdag 12 februari 2019 om 09:49
Gelukkig dat de komma er dan toch wel stond.
Ga ik eens proberen met de kleurtjes Dreamer.
Lise, bed opgemaakt houden een idee?
Alleen verschonem/ afhalen als het echt vies is?
Want dit schiet niet op natuurlijk voor je rug.
Mijn drukte probleem lost zichzelf op .
Dochter heeft haar vrijwilligerswerk afgezegd want ze komt in tijdnood.
Ze gaat zo voor school naar BodyWorks?
World? In Amsterdam.
Dan is ze niet op tijd terug. Dat scheelt 2 ritjes dan weer.
Misschien zelfs drie want als het goed is kan ze terugrijden met zoon. Als ze dezelfde trein plannen dan .
Verder kreeg ik net een koffieuitnodiging van een kennis maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Van die mensen die niks te doen hebben en dan appen de koffie staat klaar hoor! Uh ja... fijn maar ik red het vandaag even niet.
Nu zo bouwmarkt, dochter eruit bij trein en tv wegbrengen.
Dan door naar moeder en vanmiddag neem ik vrij. Op eten koken en zorgkind ophalen na dan.
Alles van mijn lijstje af ( nouja op huishouden na dan maar dat ligt er overmorgen ook nog wel vrees ik)
Ga ik eens proberen met de kleurtjes Dreamer.
Lise, bed opgemaakt houden een idee?
Alleen verschonem/ afhalen als het echt vies is?
Want dit schiet niet op natuurlijk voor je rug.
Mijn drukte probleem lost zichzelf op .
Dochter heeft haar vrijwilligerswerk afgezegd want ze komt in tijdnood.
Ze gaat zo voor school naar BodyWorks?
World? In Amsterdam.
Dan is ze niet op tijd terug. Dat scheelt 2 ritjes dan weer.
Misschien zelfs drie want als het goed is kan ze terugrijden met zoon. Als ze dezelfde trein plannen dan .
Verder kreeg ik net een koffieuitnodiging van een kennis maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Van die mensen die niks te doen hebben en dan appen de koffie staat klaar hoor! Uh ja... fijn maar ik red het vandaag even niet.
Nu zo bouwmarkt, dochter eruit bij trein en tv wegbrengen.
Dan door naar moeder en vanmiddag neem ik vrij. Op eten koken en zorgkind ophalen na dan.
Alles van mijn lijstje af ( nouja op huishouden na dan maar dat ligt er overmorgen ook nog wel vrees ik)

lientje69 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 12:59
0.57% gewijzigd

dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
Terug inmiddels. Geen bericht is goed bericht. En als ze iets vermoeden heb je binnen twee dagen uitslag (en moet je vervolgens lang in de zenuwen zitten voor er verder iets gebeurt).
Ik was zo snel klaar dat ik nog even bij de huisarts een wratje heb laten bevriezen.
Loop ik met een pleister in mijn gezicht voorlopig. Daar ben ik dus nu aan te herkennen, weten jullie dat.
Sterkte iedereen, ik ga even zitten met een kopje thee.
Ik was zo snel klaar dat ik nog even bij de huisarts een wratje heb laten bevriezen.
Loop ik met een pleister in mijn gezicht voorlopig. Daar ben ik dus nu aan te herkennen, weten jullie dat.
Sterkte iedereen, ik ga even zitten met een kopje thee.
dinsdag 12 februari 2019 om 10:21
Lientje, ik zou naar je gevoel luisteren. Dus niet naar de bieb gaan.
Sinds ik ziek ben luister ik naar mijn gevoel. Bij mij werkt het wel om bij veel pijn dat als signaal te zien en rust te nemen.
Ik heb dan minder pijn.
Hoe meer ik over mijn grenzen ga, hoe meer pijn. Het blijft een lastige balans.
Maar als ik jou lees, denk ik, wanneer stort die in (burn-out). Dit gun ik je niet.
Wellicht naar huisarts voor verwijzing haptonoom, nlp coach. Iemand die je
helpt bij het meer voelen van de signalen van je lijf.
Sinds ik ziek ben luister ik naar mijn gevoel. Bij mij werkt het wel om bij veel pijn dat als signaal te zien en rust te nemen.
Ik heb dan minder pijn.
Hoe meer ik over mijn grenzen ga, hoe meer pijn. Het blijft een lastige balans.
Maar als ik jou lees, denk ik, wanneer stort die in (burn-out). Dit gun ik je niet.
Wellicht naar huisarts voor verwijzing haptonoom, nlp coach. Iemand die je
helpt bij het meer voelen van de signalen van je lijf.
dinsdag 12 februari 2019 om 10:25
Maak 2 lijsten, 1 met energiegevende dingen. En 1 lijst met energiekostende dingen.
Beide lijsten moeten even lang zijn.
Dan heb je een juist balans.
Vb.
Energie kostende; kozijnen schuren, kids wegbrengen, bouwmarkt, koken
Energie gevende, op de bank met thee, boek lezen, afspreken met vriendin.
Soms heb je hier een therapeut bij nodig.
Omdat je niet meer weet/kunt voelen wat jou energie geeft en kost.
Vb.

dinsdag 12 februari 2019 om 10:47
Ik gebruikte het dekbed en kussen beneden op de bank. Nu had ik gisteren besloten dat het wel weer tijd werd om dat op te ruimen, dus ik had het beddengoed wel gewassen en gedroogd, maar geen zin meer om het bed op te maken. Daar had ik vannacht dus spijt van.
Normaliter blijft het logeerbed juist opgemaakt voor dit soort nachtelijke logeerpartijtjes.

dinsdag 12 februari 2019 om 10:50
Madonna zong: "pain is a warning that's something wrong".lientje69 schreef: ↑12-02-2019 05:59Dank je Yellow!![]()
Gek genoeg heb ik het juist andersom.
Ik gun jullie zo graag een leuk en pijnvrij leven.
Omdat ik vind dat wat ik heb, nog wel meevalt vergeleken bij jullie.
Ik kan nog best veel.
Met (soms veel) pijn weliswaar, maar toch.
Ik snap iets alleen niet zo goed als ik er nu over nadenk.
Pijn is een waarschuwingsteken van je lijf dat er iets niet goed is.
Nu heb ik altijd begrepen, dat als het chronische pijn is, het geen waarschuwingssignaal meer is maar " normaal " is.
Nou ja , niet normaal natuurlijk maar het heeft geen " pas op" functie meer.
Dus probeer ik mijn pijn gewoon te negeren voorzover dat gaat en maar door te gaan.
Tot het echt NIET meer gaat en mijn lichaam in mijn geval dus letterlijk uitvalt ( niet meer kunnen lopen)
Maar ik ga dus gewoon maar door want die pijn is chronisch en heeft geen alarmfunctie en is dus normaal.
Toch is dat blijkbaar niet goed. Want: uitval.
Hoe kan dat dan? Ik snap het niet.
Kia, lees jij nog mee? Kan jij als arts hier je visie op geven?
Of Char als aankomend arts?
Ik heb nu geleerd dat pijn niet altijd een signaal is dat er iets verkeerd is, maar het vooral een waarschuwing is en niet per sé iets verkeerds hoeft te betekenen.
Mij is uitgelegd dat bij chronische pijn de signaalfunctie van de bewuste zenuw verstoord is en dus continu een signaal afgeeft. Dat valt te verhelpen door pijnstilling, waardoor het signaal afneemt.
Maar, dat gaat niet op als de pijn een fysiek aanwijsbare oorzaak heeft. Zoals in mijn geval de hernia. Dat geeft weliswaar een te lange pijnprikkel af, maar je kunt het lichaam niet wijs maken dat die prikkel vals is. In mijn geval zou echt de oorzaak weggenomen moeten worden en dat kan juist niet.

dinsdag 12 februari 2019 om 10:52
Ik ben weer beter. Ik had gisteren nog wel wat verhoging maar daar had ik geen last meer van. Ik ben ook nog wel een beetje snotterig, maar dat zijn de naweeën.Kwebbeltje91 schreef: ↑12-02-2019 09:47Het is wel een ziekenboeg bij jullie he Lise? Hoe is het met je koorts?
Helaas ben ik wel tot de conclusie gekomen dat een week ziek zijn ook minder pijn betekende, en dat toen ik gisteren de belasting langzaam weer opbouwde, de pijn ook meteen weer toenam.
Oftewel: meer belasting = meer pijn.
Geen nieuws natuurlijk, maar het is dus blijkbaar echt niet mogelijk om de belastbaarheid (langzaam) op te bouwen.
Over twee weken spreek ik de anesthesioloog weer en ik zal hem dit ook maar melden.
Succes met je consult straks! Gaat dat nog over het onderzoek naar mogelijke Marfan, wat al uitgesloten is?

dinsdag 12 februari 2019 om 10:54
Sorry, hier heb ik even hardop om gelachenDreamer schreef: ↑12-02-2019 08:30Ik zag er ook tegenop, Lientje, maar het viel me heel erg mee. Volgens mij is het 'geen bericht goed bericht'. Hoop ik, want ik heb er nooit achteraan gebeld.
Sterkte Cesium.![]()
Ik was gisteren trouwens braaf fietsend naar een winkel in de buurt, want mag niet meer ver lopen voorlopig. Kwam ik er halverwege de terugweg achter dat ik m'n fiets bij de winkel vergeten was![]()

Mag je het diclofenac gebruik nog verlengen? Want als dat echt zoveel doet voor je zegt dat toch ook wel iets lijkt me?

dinsdag 12 februari 2019 om 10:54
Mooi advies!Gele_Suikerspin schreef: ↑12-02-2019 10:25Maak 2 lijsten, 1 met energiegevende dingen. En 1 lijst met energiekostende dingen.
Vb.