Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
lise1985 schreef:
17-02-2019 14:25
Ik heb me eens ingelezen in psychologische hulpverlening. Als ik het goed begrijp, kom je zonder DSM diagnose niet in aanmerking voor een psycholoog, maar kun je alleen terecht bij de huisarts of POH of maatschappelijk werk.

Is dat niet best gek?
Als je je heel lang verdiept in de DSM ga je het de bijbel van nu noemen. Niet omdat er perse onwaarheden in staan. Maar zoveel is van interpretatie en de samenleving ansich afhankelijk, en helemaal niet wetenschappelijk te bewijzen. Ik riep dat al een tijdje en toen kwam ik dat opeens tegen bij psychologen die dat zeiden enzo. :facepalm: Ik heb bijvoorbeeld gewoon een officiele diagnose. Maar kijk waar ik ben.

Lientje gefeliciteerd met je zoon!

Ik ben net bij het optreden geweest. Het was Regenboog zijn eerste concert. De zanger kwam van te voren de zaal in en zag dat er geen krukken waren dus die heeft hij persoonlijk geregeld. Super lief. En hij heeft 6 nieuwe nummers gespeeld, waarvan 1tje me echt gewoon vol deed schieten. Samenvattend ging het erover waarom er altijd weer die dip is.. maar dat het vanzelf weer lente word altijd. En dat is ook precies wat Regenboog me al de hele tijd voor houd. Ik had ook echt moeite met naar buiten gaan de laatste tijd dus dit was echt even goed voor me.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Yellow!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Klinkt fijn Yellow!
Goed dat je het toch aangedurfd hebt.

Jolly, de medicijnen doen zo te zien aan de tijd dat je gepost hebt, niet genoeg helaas.
Je schreef dat je bij de huisarts bent geweest. Word je nu eindelijk doorgestuurd?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
nartjie schreef:
17-02-2019 14:33
Misschien heb je over 9 maanden wel een liefdesbeeb.
:O

:rofl:
Dat lijkt me erg stug, gelukkig. En een mirenaspiraal én een sterilisatie (van man) zou op mijn leeftijd toch afdoende moeten zijn.
Later is nu
Hier slecht geslapen en erg moe.
Té druk weekend vrees ik.

Er ligt een lijst op tafel met dingen die vandaag gedaan moeten worden. Een lange lijst.
En daar komt alleen nog maar bij want ik heb alleen de echte " dit mag ik absoluut niet vergeten punten " opgeschreven.

Kortom, dit wordt ook weer een hoe sleep ik me hier doorheen dag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte vandaag Lientje.

Ik heb ook slecht geslapen. Zo gek dat ik op zondagavond eerst al nooit in slaap kan vallen (terwijl ik niet extreem laat opsta zondags, juist om ritme te houden) en vervolgens dus slecht slaap. Begin je de week nooit uitgerust.

Fijn zo'n optreden, Yellow!

Ik moet rennen... toedels! :sun:
Later is nu
Yellow: echt heel bijzonder! Iets om aan terug te denken als het niet zo goed gaat.

Lientje: sterkte vandaag! Je hebt het weer nodig vandaag.

Dreamer: dat wordt weer gapen op je werk. Als je té graag in slaap wilt vallen, lukt het niet.

Jolly: is het echt vanwege de pijn dat je ‘s nachts zo vaak wakker bent of is je slaapritme inmiddels ook helemaal weg? Ik vind dat de huisarts je inmiddels moet doorsturen, ik weet ook dat je dat niet wil. Maar dit is toch slopend voor je?
lientje69 schreef:
18-02-2019 06:51
Klinkt fijn Yellow!
Goed dat je het toch aangedurfd hebt.

Jolly, de medicijnen doen zo te zien aan de tijd dat je gepost hebt, niet genoeg helaas.
Je schreef dat je bij de huisarts bent geweest. Word je nu eindelijk doorgestuurd?
Nou, dat valt mee. Ik word rond 4 uur wakker, ga naar de wc en slaap weer verder. Dat schijnt op mijn leeftijd normaal te zijn :)
Uren beneden zitten is uitzonderlijk sinds de tramadol
(Dead Kennedys)
Sinds ik ‘s avonds geen tramadol meer neem, slaap ik slechter. Ik word meestal rond vier uur wakker en dommel dan nog een beetje.

@yellow, in mijn geval betekent het dus dat ik aangewezen zou zijn op de huisarts en de POH. Ik vind dat een beetje krom.

Klinkt als een fijn concert.
Lise: het gevolg van bezuinigingen. Jouw situatie is een life event en daarvoor kun je geen beroep meer doen op de GGZ. En jij zult er wel geen behoefte aan hebben met je huisarts te gaan praten, kan ik me zo voorstellen?
cesium24 schreef:
18-02-2019 09:16
Lise: het gevolg van bezuinigingen. Jouw situatie is een life event en daarvoor kun je geen beroep meer doen op de GGZ. En jij zult er wel geen behoefte aan hebben met je huisarts te gaan praten, kan ik me zo voorstellen?
Niet over de acceptatie van mijn ‘ziekte’, aandoening. Net hoe je het wil noemen. Ik wil wel met hem praten over mogelijkheden, behandelingen, opties, vooruitzichten, etc. In mijn optiek is daar een huisarts voor. De projectleider zeg maar.

De POH hier doet ook diabetesbegeleiding, hypertensie, cholesterol etc. Spreekt daardoor mijn ouders en wellicht zelfs mijn broertje en vindt het alleen maar erg leuk dat ze meerdere familieleden ziet.
Oftewel, ik weet niet hoe zeer ze waarde hecht aan een beroepsgeheim.
Hebben jullie geen POH specifiek voor psychische klachten?
In principe is er natuurlijk wel zwijgplicht maar ik weet niet of dat altijd goed uitpakt.
Overigens is een huisarts er ook om mee te praten, niet alleen medisch. Voorwaarde is dan wel dat je je er veilig bij voelt.
cesium24 schreef:
18-02-2019 09:41
Hebben jullie geen POH specifiek voor psychische klachten?
In principe is er natuurlijk wel zwijgplicht maar ik weet niet of dat altijd goed uitpakt.
Overigens is een huisarts er ook om mee te praten, niet alleen medisch. Voorwaarde is dan wel dat je je er veilig bij voelt.
Nee, dan kom je uit bij maatschappelijk werk.

Een huisarts is inderdaad ook om mee te praten over psychische zaken, maar in tien minuten is dat best lastig.
Bovendien, maar dat zal aan mij liggen, heb ik liever dat hij vooral naar de medische kant van mijn situatie kijkt, in plaats van de psychische kant. Voor je het weet worden alle klachten weggezet als psychisch of psychosomatisch. En als dat eenmaal in het dossier staat, werkt dat alleen maar tegen.

Maar misschien ben ik aan het overanalyseren nu :P
Lise, dan is doorverwijzen naar mw toch geen slecht idee?
Mijn ervaring is dat het bespreken van mijn psychische klachten mij juist geholpen hebben.
Ik moet de eerste POH nog tegenkomen die medisch beroepsgeheim serieus neemt. En zelfs huisartsen, het zijn geen notarissen of geestelijken, zal ik maar zeggen
(Dead Kennedys)
Aankomende woensdag gaat niet door. Dvk is wederom weer ziek. Nieuwe afspraak heb ik niet. Ik wacht op bericht van ziekenhuis.
Moyrrie- schreef:
18-02-2019 11:03
Lise, dan is doorverwijzen naar mw toch geen slecht idee?
Mijn ervaring is dat het bespreken van mijn psychische klachten mij juist geholpen hebben.
Ik heb wat slechte ervaringen met maatschappelijk werk.
Ik ben er in het verleden wel eens geweest, maar ik had er helemaal niets aan.

Misschien ben ik wel eigenwijs nu :P
JollyRider schreef:
18-02-2019 11:16
Ik moet de eerste POH nog tegenkomen die medisch beroepsgeheim serieus neemt. En zelfs huisartsen, het zijn geen notarissen of geestelijken, zal ik maar zeggen
En dan is het heel lastig als je met de halve familie bij dezelfde huisarts zit.
Jeetje Nartjie, wat vervelend weer :(

Ik snap het verhaal van de psych niet helemaal meer. Dus je mag niet meer naar een psych als je geen diagnose volgens de DSM hebt, maar de psych is toch degene die de diagnose stelt?
Later is nu
Dreamer schreef:
18-02-2019 13:58

Ik snap het verhaal van de psych niet helemaal meer. Dus je mag niet meer naar een psych als je geen diagnose volgens de DSM hebt, maar de psych is toch degene die de diagnose stelt?
Ja, maar als er dus geen DSM vastgesteld kan worden, word je dus terugverwezen naar de huisarts of POH.

In mijn geval is er, gelukkig, geen sprake van een DSM, terwijl ik wel graag eens met een psycholoog van gedachten wissel. Maar ik wil nu iets wat niet haalbaar is, want ik zou ook niet willen dat het in mijn medisch dossier terecht komt.
nartjie schreef:
18-02-2019 11:42
Aankomende woensdag gaat niet door. Dvk is wederom weer ziek. Nieuwe afspraak heb ik niet. Ik wacht op bericht van ziekenhuis.
Is er geen vervanger?
WAt vervelend voor je zeg, dit.
lise1985 schreef:
18-02-2019 14:02
Ja, maar als er dus geen DSM vastgesteld kan worden, word je dus terugverwezen naar de huisarts of POH.

In mijn geval is er, gelukkig, geen sprake van een DSM, terwijl ik wel graag eens met een psycholoog van gedachten wissel. Maar ik wil nu iets wat niet haalbaar is, want ik zou ook niet willen dat het in mijn medisch dossier terecht komt.
Dat kan wel, alleen moet je het dan zelf betalen. En ik denk niet dat het in je medisch dossier terecht hoeft te komen.
lise1985 schreef:
18-02-2019 14:02

Dat kan wel, alleen moet je het dan zelf betalen. En ik denk niet dat het in je medisch dossier terecht hoeft te komen.
Dat van de dvk, ze wachten nog even af, en gaan het aan de leidinggevende doorgeven. Want er zijn wel patiënten die willen weten hoe ze er voor staan. Werd mij verteld aan de telefoon
Nee, logisch dat je niet de enige bent, natuurlijk. Maar bij jou lijkt het zo op te stapelen, omdat het met de spv=er ook al zo ging.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven