Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Sterkte Lientje :hug:

Wat fijn dat het goed ging Doro.

Goedemorgen allemaal,

Ik droomde vannacht dat ik naar de huisarts ging om over mijn hernia en aanverwante zaken te praten. Hij vond dat ik een slaaponderzoek moest ondergaan omdat mijn pijn veroorzaakt werd door het niet goed slapen. Hij vond zelfs dat ik er moe en niet goed uit zag. Mijn hernia was volgens hem allang verdwenen en beter slapen zou DE oplossing zijn.
Toen werd ik woest en wakker gelukkig :rofl:

Zometeen naar de md, die weer terug is van vakantie gelukkig. Ik hoop stiekem dat ze een beetje extra tijd heeft zodat we meteen even kunnen bijpraten (nou ja, dat ik mijn hart kan luchten dus :P )
Sterkte Lientje. Wat naar. Ik had gelezen van het ongeluk. Ik snap heel goed dat het je zo raakt. :hug:

Doro, wat fijn dat het gesprek zo goed ging. Dat is veel waard. Ik ben benieuwd naar de reactie van de juf. In groep 8 van mijn dochter is het door school niet goed opgepakt en daar heeft ze nog last van.

Ik zit in de wachtkamer te wachten op een echo van mijn ellebogen, vanwege tintelingen in mijn handen.
Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen. Aan de tintelingen in mijn benen en voeten kunnen ze niets doen.

Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Wat heftig allemaal Lientje, bij jou in de omgeving :hug:
Kan me ook voorstellen dat dat binnenkomt. pff.

Fijn dat gesprek goed ging, Doro. :redrose:

Wat fijn dat je in je slaap een oplossing voor het probleem hebt, Lise :hihi:
En kwaad worden in je slaap. Ik word dan altijd zo raar wakker.
Jouw MD is een beetje jouw maatschappelijk werker, geloof ik?
Fijn :rose:

Mijn elleboogpijn wordt erger. De buikpijn vanmorgen ook (geen blaasontsteking) de achillespezen steken voor het opstaan al en ik mag de 26e maart 'al' naar het sportmedisch centrum. (ziekenhuis) Jeej.. :-|

Ondertussen wordt er om mij heen geboord, want het gebouw wordt opgeknapt. :frusty:
Later is nu
Succes Moyrrie! Wanneer krijg je de uitslag ervan?

@Dreamer, frustrerend, dat wachten telkens.

Over mijn md, daar heb je wel gelijk in. Tegelijkertijd vraag ik me wel af hoe lang we nog met de therapie door moeten gaan. Mijn houding en spierkracht is goed, mijn lijf is soepel en de aangeraden beweging krijg ik voldoende.
Maandag a.s. heb ik een telefonische afspraak met de anesthesioloog, waar ik een beetje tegenop zie, omdat het vorige telefonische consult nogal raar verliep.

Mijn md haalde trouwens wel de theorie van Ambra aan, over het indelen in vakjes naar gelang de belasting, en dat ik dat meer moest verdelen over de dag. Onze conclusie was echter dat, om dat nog beter te verdelen, ik eigenlijk nog minder moet gaan doen. En dat zit niet zo in mijn aard.
Dreamer schreef:
19-02-2019 10:16

Wat fijn dat je in je slaap een oplossing voor het probleem hebt, Lise :hihi:
En kwaad worden in je slaap. Ik word dan altijd zo raar wakker.
Ik vond het wel bizar, want zo zou mijn huisarts best ook in het echt kunnen reageren. Daarom wil ik ook echt niet dat de huisarts mijn behandeling over gaat nemen.
Sja, maar dat is ook het vervelende van een chronische aandoening, Lise. Het kan niet in je aard zitten, maar je lichaam dwingt je er als het ware toe. Je aard zul je dus enigszins moeten aanpassen. Heel vervelend, natuurlijk.
Later is nu
Een heel verhaal getypt en ineens foetsjie.
Samengevat: sterkte voor allemaal!

Lientje: ik las het en weet welke impact zo’n bericht op jou heeft. Denk niet te hard over het kind dat je toen nog was, :hug:
Dreamer schreef:
19-02-2019 11:09
Sja, maar dat is ook het vervelende van een chronische aandoening, Lise. Het kan niet in je aard zitten, maar je lichaam dwingt je er als het ware toe. Je aard zul je dus enigszins moeten aanpassen. Heel vervelend, natuurlijk.
Terechte opmerking van je, maar ik vind het maar moeilijk.
Ach Lientje toch... wat naar dat je zo iets vreselijks hebt zien gebeuren toen je klein was. Dan hakt zo’n bericht er natuurlijk extra erg in bij je. Het is heel normaal dat je je dan niet goed voelt nu. Sterkte.

Voor de anderen laat ik het even bij een algemene :hug:

Man is op reis en ik ben thuis met kinderen en buikgriep. Dan ook nog het gedoe met school er bij. Ik ben redelijk afgebrand en moet mijn energie verdelen / bewaren.
Sterkte Doro :hug:
Sterkte Doro :redrose:

Hier was net liedje Dreamer op radio, waarbij ik bijna blij door het kantoor schalde "hee, mijn liedje".. Misschien niet zo slim, ik hield me in :proud:
Later is nu
lise1985 schreef:
19-02-2019 13:14
Terechte opmerking van je, maar ik vind het maar moeilijk.
Is het ook :)
Later is nu
Ondanks alle pijnstillers toch kiespijn @(

‘Gelukkig’ moet ik morgen toch al naar de tandarts.
lise1985 schreef:
19-02-2019 20:46
Ondanks alle pijnstillers toch kiespijn @(

‘Gelukkig’ moet ik morgen toch al naar de tandarts.
Wat vervelend, Lise. Zomaar ineens?
Dank, Lise en Dreamer. De dag is weer volbracht :D

Lise, ik blijf me er over verbazen dat ik acute pijn nog ‘gewoon’ kan voelen, ondanks de top-dosis aan pijnstillers die ik slik. Op zich wel goed natuurlijk, dat alarmsignalen nog doorkomen. Veel sterkte morgen bij de tandarts!
Dreamer schreef:
19-02-2019 13:53
Sterkte Doro :redrose:

Hier was net liedje Dreamer op radio, waarbij ik bijna blij door het kantoor schalde "hee, mijn liedje".. Misschien niet zo slim, ik hield me in :proud:

Ah, nú weet ik wie je bent! ;-D

Hoe gaat het met de pijn? Balen dat je zo lang moet wachten, voor je terecht kunt.
cesium24 schreef:
19-02-2019 21:14
Wat vervelend, Lise. Zomaar ineens?
Nee, het bouwde zich op.

Ik heb maar een extra tramadol genomen en ik hoop dat de tandarts morgen direct even kan vullen.
Doro75 schreef:
19-02-2019 21:46
Dank, Lise en Dreamer. De dag is weer volbracht :D

Lise, ik blijf me er over verbazen dat ik acute pijn nog ‘gewoon’ kan voelen, ondanks de top-dosis aan pijnstillers die ik slik. Op zich wel goed natuurlijk, dat alarmsignalen nog doorkomen. Veel sterkte morgen bij de tandarts!
Ja, bizar he.
Mijn man zei al dat het zonder pijnstillers waarschijnlijk wel vervelender zou zijn.

Prettige bijkomstigheid dan maar ;-)
lise1985 schreef:
18-02-2019 08:22
Sinds ik ‘s avonds geen tramadol meer neem, slaap ik slechter. Ik word meestal rond vier uur wakker en dommel dan nog een beetje.

@yellow, in mijn geval betekent het dus dat ik aangewezen zou zijn op de huisarts en de POH. Ik vind dat een beetje krom.

Klinkt als een fijn concert.
Ook bij basis ggz? De eerste psycholoog waar ik heen ging daar ging ik heen omdat ik “moest leren accepteren dat ik chronisch ziek ben”. Dat is niet echt een diagnose. Dat is ondertussen wel al 5 jaar geleden ofzo..

Sorry beetje late reactie.
Ach Lientje :hug: Zo komt het allemaal wel erg dichtbij he :hug:

Hier gaat het ook even niet zo lekker.
Gisteren naar de huishoudbeurs geweest. Zo eigenlijk vandaag gaan maar ik heb onverwacht een cursus. Ben nu bijna elke dag wel op het werk.
Ik merk aan mezelf dat ik me weer opgejaagd begin te voelen. Ik moet de komende dagen ook weer gaan werken, dit gaat teveel worden ben ik bang. Maar even goed bedenken wat ik hiermee ga doen.
Kwebbeltje, :hug: Erg vervelend dat het weer niet zo lekker gaat. Op tijd aan de bel trekken in ieder geval.
Sterkte kwebbeltje :hug:

Ik stond op met hoofdpijn. Dat overkomt me wel vaker tegenwoordig.
Zometeen naar de tandarts en verder een rustige dag.
YellowLemon schreef:
19-02-2019 22:57
Ook bij basis ggz? De eerste psycholoog waar ik heen ging daar ging ik heen omdat ik “moest leren accepteren dat ik chronisch ziek ben”. Dat is niet echt een diagnose. Dat is ondertussen wel al 5 jaar geleden ofzo..

Sorry beetje late reactie.
Het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb hoor.
Moge. Hier gaat het ook niet zo lekker. Nog steeds veel rugpijn, gister wezen werken maar om 2 uur toch naar huis moeten gaan.

Word er zo gefrustreerd van dat ik niet gewoon hele dagen kan werken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
De tandarts blijkt een fan te zijn van mijn radio-itempje :rofl:

Het stemde hem in elk geval wat vrolijker.
Geen gaatje, maar vermoedelijk een stukje zenuw wat er nog zit na een eerdere zenuwbehandeling. Dat kan met rust genezen, anders moet het bij de kaakchirurg operatief verwijderd worden.

Want, uiteraard loopt ook in mijn mond het zenuwkanaaltje niet zoals het hoort.

Ik ben echt een productiefout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven