Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Dat hoop ik ook voor je Lise. Hoop doet leven. Neem je iemand mee om je bij te staan?

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan Vgm?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop met je mee, Lise! Op voorhand maar diagnoses meenemen (op papier dan, verder draag je 'm altijd mee, natuurlijk) Manman, wat een gedoe. En wat een spanning weer!

Lientje, fijn van je man! Moeilijk en lastig van je moeder.

Nartjie, ik vind ze zo schattig, die Chins! (krijg ik een 'wil ik ook' gevoel van, maar doen we niet hoor.. allergisch enzo)

Over allergisch gesproken, ben door m'n pillen heen en morgen mag ik nieuwe halen. Foutje met mijn eigen planningen. Domdomdom. Zien hoe het loopt.
Heb nu ook koppijn en stijve rug, wat ik vaker heb en met m'n migraine-neusspray na een half uur weg is, maar ik heb dus ook geen neusspray meer :facepalm: Gek genoeg helpen de pillen daar minder goed tegen.

Eng he, Kwebbeltje, die trams. Vind ik ook helemaal niets. Niet aan gewend, natuurlijk.

Ik weet ook niet meer precies wat ik allemaal las, maar :hello:
en :hug: voor iedereen.
Later is nu
Arbeidsdeskundige mag/gaat het niet over je diagnoses hebben. Dit mag een arbeidsdeskundige niet.

Arbeidsdeskundige van uwv ging bij mij de feiten bij langs. Welke opleidingen en werk in het verleden. En de fml lijst, beperkingen lijst van de verzekeringsarts. Verder kun je wel aangegeven hoe voor jou een dag gaat.

Maar medische informatie mag ze niks mee helaas.

Meestal zijn arbeidsdeskundigen wel begripvol, en socialer als verzekeringsartsen. De mijne tenminste wel.

Al moeten ze het wel doen met de lijst van beperkingen arts. En mogen ze niks qua gezondheid op papier zetten. Maar dit leggen ze wel goed uit.

Veel succes Lise!
Mijn man gaat mee. Ik heb meteen aan de telefoon aangegeven dat ik er zelf niet heen kan rijden.
Ik neem inderdaad het verslag van de chirurg mee, maar dat staat vooral vol met medische termen die ik inmiddels wel begrijp, maar zij waarschijnlijk niet.
Helaas wil de huisarts geen leesbaar verhaal op papier zetten.
Medisch dossier opvragen. Je hebt daar recht op Lise.
Ik ben vandaag jarig en ik kan alleen maar huilen (dus sla de felicitaties maar over).

Omdat er weer een jaar voorbij is. En behalve dan dat ik het liefste vriendje ooit heb.. Is mijn leven echt een potje jaar na jaar na jaar..
Lieve Yellow, Je wilt dan geen felicitaties maar mag ik je wel een positief nieuw levensjaar met meer geluk, meer compassie, meer warmte en veel kracht toewensen?
Verlies niet de hoop in een gelukkig leven. :hug:
Zoveel sterkte voor jou en Regenboogjongen, als je dit leest , wil jij Yellow een hele dikke knuffel van mij geven?
Ach Yellow.. :hug:
Ik sluit me dan maar aan bij Tut verder...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Yellow, ik sluit me helemaal aan bij Tut.
Ik hoop voor jou dat dit jaar wat makkelijker wordt.
Heb je nog iets gehoord van die andere plek? Of dat iets voor je is. Of je daar terecht kunt. Of heb ik dat gemist? :hug:
Lise, het heeft geen zin om het verslag van de chirurg mee te nemen.

Het is zoals Suikerspin al zegt.

Zij gaat aan de hand van de beperkingen die de arts heeft opgesteld, en jouw opleidingen, kijken welke functies voor jou geschikt zijn.

Bij mij legde ze ook alles heel goed uit.

Veel succes. Ik knijp hem met je mee.
Moyrrie- schreef:
03-01-2019 18:36
Yellow, ik sluit me helemaal aan bij Tut.
Ik hoop voor jou dat dit jaar wat makkelijker wordt.
Heb je nog iets gehoord van die andere plek? Of dat iets voor je is. Of je daar terecht kunt. Of heb ik dat gemist? :hug:
Ja maandag officieel beginnen. Afgelopen twee weken waren ze dicht vanwege de vakantie, ben hiervoor er wel al gemist.

Maar ik merk dat ik steeds meer angsten krijg. Ondanks mijn medicijnen steeds vaker in verkrampte houdingen wakker word enzo. Ik heb ook meer last van hoe ik bij de zorgboerderij dan ik verwacht had. Ook omdat ik lokale nieuwsartikelen tegen blijf komen dat in denk.. maken jullie nu een grap? Speciaal een stuk hoe ze juist mensen met een depressie enzo zouden helpen.. ik zie ze veel doelgroepen helpen maar die doelgroep nu. Ik heb een tijd terug geopperd of het geen idee was om samen te gaan werken met scholieren maar daar was geen tijd voor, en hop. Een artikel over hoe ze een samenwerking hebben met de lokale middelbare school. Ik moest meer van me laten zien, vervolgens gingen ze bij mijn maatschappelijk werkster zeuren dat ik teveel tijd kostte. Maar ik heb nu met het WMO en mijn nieuwe plek gesproken. Dankzij mijn indicatie worden ze juist betaald om dat WEL te doen en ze promoten het ook rondom hun zorgboerderij, individuele begeleiding. En volgens mij hebben ze niet eens door hoe genaaid ik me voel. Want ik heb wel de hele zomer het noodzakelijke landbouw werk mee komen doen toen iedereen afmeldde en het niet aankon door de hitte.

Het vertrouwen is er gewoon allemaal niet zo meer..
Lieve Yellow: sterkte, het is en blijft moeilijk allemaal.

Lise: eens met de rest die zegt dat de arbeidsdeskundige niets doet met de medische kant van jouw verhaal. Heel veel succes!

Lientje: het punt is dat je moeder natuurlijk mag doen en laten wat ze wil. Kan het nog zo onverstandig zijn.

Dreamer: gaan jullie zoon wegbrengen? Ziet hij er naar uit of is het dubbel?

Groeten voor iedereen hier!
Yellow, door m’n vrijwilligerswerk wat ik jaren gedaan heb ben ik bekend met oa zorgboerderijen. Dit klinkt niet als een zorgboerderij die er is voor haar clienten zoals jij maar meer voor de winst.
Ik verbaas me hier erg over. Dit is niet normaal. Echt niet!
Wat erg dat je deze ervaring hebt. Vreselijk.
Heel triest :hug:
YellowLemon, na het lezen van je verhaal vind ik het wel 'normaal' dat je nu weer meer last hebt.

Je bent een periode bij die zorgboerderij over je grens gegaan. Ook voelt die plek voor jou niet veilig, wat ook veel energie kost.

Ik herken het van mijn eigen dagbesteding en leven.

Ik denk dat het goed is dat je bij die zorgboerderij weg gaat. En eerst weer wat meer in balans komt en uitrust. Verwerkt wat je hebt meegemaakt.

Zelf een maand pauze genomen van dagbesteding. Had ook meer depressieve en rare gedachten en lats van verschillende klachten. Ik ga nu eerst bijkomen. En pas als ik iets meer terug in balans ben naar een nieuwe dagbesteding plek.

En onderschat de winter en de feestdagen maand ook niet! Bijna heel Nederland is daardoor uit balans. En op gevoelige en zieke mensen komt dit heftiger aan.

Waar krijg je energie van? Wat vind je leuk om te doen? Of zin in een middagdutje? Gewoon doen.

Ik ben ook weer even terug naar middagdutjes en vroeg naar bed.

Ik wens je een mooi nieuw jaar toe!

Waarin je dichter bij jezelf blijft. Want dat met die zorgboerderij heb je goed aangevoeld. En had je in de zomer al wel af kunnen melden. Heb je goed gevoeld dat er iets niet goed zat. Want je schrijft, dat de wmo dat nu ook vind.

Je bent goed bezig :hug:

Geef jezelf wat lucht, ruimte, tijd om te herstellen van je zorgboerderij avontuur
Lise, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ze verwachten meestal sowieso niet dat iemand meteen gaat solliciteren.

Wat wel kan, ik ben 100% afgekeurd, en dan willen ze alsnog dat je een traject volgt. Maar naar jouw kunnen! Dus dat kan ook hulp zijn op weg naar dag invulling. Op zich positief, want ze willen voorkomen dat iemand in sociaal isolement komt en zo nog zieker word en of depressief.

Ook kun je het aangeven als je een hobby hebt bv schilderen en daar een workshop in wilt volgen. Dan betalen zij het.

Ik zou als ik jou was een paar dingen opschrijven wat jij zou willen.

Bv kaarten knutselen en verkopen op marktplaats. Of een cursus fotografie. Of 1 uur in de week vrijwilligers werk.

Het mag ook een einddoel zijn, de bovenste voorbeelden.

Maakt niet uit wat en hoe klein.

Maar beter met iets komen. Want met helemaal niks doen gaan ze in mijn ervaring niet akkoord. Om de reden die ik hier boven noemde. Ze willen niet dat je in isolement raakt/vervreemd van de maatschappij. Neerwaartse spiraal komt. Eigenlijk bedoelen ze dat zorgzaam. Al is het soms ook irritant.
Ik weet inderdaad dat zij niets gaan doen met medische informatie, maar afgaan op het verslag van de keuringsarts.
Dat is in mijn geval niet op mijn casus gebaseerd, en dat gaan we haar wel proberen duidelijk te maken.

Dat is wat ik dus graag gewild had, dat de huisarts zou opschrijven, mijn beperkingen. Hij heeft dat de vorige keer wel gedaan, nu wil hij dat helaas niet doen.
Dus we zullen op eigen kracht het verhaal moeten vertellen.

Dagbesteding heb ik, en ik ben niet in de gelegenheid om een cursus te volgen. Vrijwilligerswerk heb ik en daar kan ik zeker niet meer tijd aan besteden dan nu.
Ik heb op dit moment al genoeg aan mezelf en alles wat erbij komt kijken. Het hele ziekenhuistraject loopt nog en de kans is aanwezig dat ik dit jaar nog opnieuw het onderzoekstraject in ga.

Maar nu zit ik me weer te verdedigen en voelt het weer alsof ik niet wil werken. Maar dat wil ik wel, het gaat alleen niet.
Heftig Yellow :hug:

Ik hoop dat je hier wel je plekje gaat vinden :hug:
Lise, ik vind juist dat je het goed doet! Je hoeft je hier niet te verdedigen.

Ook bij een reïntegratie traject houden ze rekening met je ziekte activiteiten. Een reïntegratie traject kan ook juist aantonen dat werken niet gaat. Dan is het juist meer bewijs.

Ik heb bv al een jaar een reïntegratie traject en nog nooit gesolliciteerd of gewerkt. Komt goed. Ik ga ook voor je duimen voor een positieve uitkomt.
lise1985 schreef:
03-01-2019 19:49
Ik weet inderdaad dat zij niets gaan doen met medische informatie, maar afgaan op het verslag van de keuringsarts.
Dat is in mijn geval niet op mijn casus gebaseerd, en dat gaan we haar wel proberen duidelijk te maken.

Dat is wat ik dus graag gewild had, dat de huisarts zou opschrijven, mijn beperkingen. Hij heeft dat de vorige keer wel gedaan, nu wil hij dat helaas niet doen.
Dus we zullen op eigen kracht het verhaal moeten vertellen.

Dagbesteding heb ik, en ik ben niet in de gelegenheid om een cursus te volgen. Vrijwilligerswerk heb ik en daar kan ik zeker niet meer tijd aan besteden dan nu.
Ik heb op dit moment al genoeg aan mezelf en alles wat erbij komt kijken. Het hele ziekenhuistraject loopt nog en de kans is aanwezig dat ik dit jaar nog opnieuw het onderzoekstraject in ga.

Maar nu zit ik me weer te verdedigen en voelt het weer alsof ik niet wil werken. Maar dat wil ik wel, het gaat alleen niet.
Jij komt echt niet over als iemand die niet wil werken, knoop dat alsjeblieft in je oren. :hug:
Hallo

Ik ben er weer na een hele poos weggeweest te zijn.
Psychische problemen en dan gaat het niet zo fijn.

Ik lees allemaal verhalen over de uwv, mijn laatste ervaring met hen was positief terwijl ik eerder later negatieve ervaringen gehad heb.
ik ben bij de arts geweest, die had mijn dossier gelezen en ik had mijn medicijnen mee 4 stuks met gele sticker en nog wat doosjes. Ik heb hem toen ook behoorlijk geknepen, maar het gesprek met de arbeids deskundige van de UWV was zo ontzettend positief dat ik even dacht dat ik in candid camera zat. Hij vroeg hoe het was om in mojn woonplaats te wonen en of het nog steeds zo rustig was, daarna over koetje en.kalfjes gesproken onder tussen zei hoj dat ik 100% arbeids ongeschikt was en weer over algemene onderwerpen.
ik vroeg nog of ik geen loempia roller of brugwachter moest worden, maar die banen hebben ze uit het bestand gehaald.

Dus het kan heel goed aflopen.

Verder over mij uk ben een poosje behoorlijk in de harry warry geweest en heb niet zin gehad om hier te lezen.

Verder is er met mijn jongste zoon van alles gebeurt op school hij is in 2017 begonnen op de middelbare school hij had geen recht op extra aandacht etc terwijl er van de jeugdzorg een heel rapport lag waarin wordt vermeld dat hij ass heeft en een hele lage gafscore 41- 50
En natuurlijk is dat fout gegaan de school heeft hem dusdanig beschadigd dat hoj nu naar het speciale onderwijs gaat en maar 3 dagdelen per week trekt.
Das fijn als je zelf ook problemen hebt, gelukkig gaat hij 4 dagdelen naar een dagbesteding, hij vindt het leuk en wij hebben dan wat ontlasting thuis.

Nou eerst ff weer genoeg.
Ik kom weer vaker kijken hoi😊
Hoi Raketje, al met al een heftige tijd met pieken en dalen voor je.
Fijn dat het nu rustiger is. :redrose:
YellowLemon schreef:
03-01-2019 20:39
Jij komt echt niet over als iemand die niet wil werken, knoop dat alsjeblieft in je oren. :hug:
Dank je :heart:
Gele_Suikerspin schreef:
03-01-2019 20:26
Lise, ik vind juist dat je het goed doet! Je hoeft je hier niet te verdedigen.

Ook bij een reïntegratie traject houden ze rekening met je ziekte activiteiten. Een reïntegratie traject kan ook juist aantonen dat werken niet gaat. Dan is het juist meer bewijs.

Ik heb bv al een jaar een reïntegratie traject en nog nooit gesolliciteerd of gewerkt. Komt goed. Ik ga ook voor je duimen voor een positieve uitkomt.
Daar hoop ik dan maar op.
Hoi raketje, welkom (terug)!
Welkom terug Raketje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven