Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. :hug:

Hier slecht geslapen, een drukke productieve dag achter de rug en behoorlijk pijn nu.

En of iedereen even kan duimen voor me.
Ik vertel over een tijdje wel waarom en of het gewerkt heeft. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: doe ik, succes!
Ik zal ook voor je duimen Lientje!

Ik heb pijnnn. :facepalm: Teveel spullen van de Ikea mee naar de bus en op de fiets mee naar huis gezeuld. Maar ik weet nu wel dat ik met een tapijt en stoelkussens tegelijk kan fietsen. :proud:
Ik duim!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik duim ook mee!
Lientje, je maakt me nieuwsgierig. Ik duim voor je!
YellowLemon schreef:
05-01-2019 19:18
Ik zal ook voor je duimen Lientje!

Ik heb pijnnn. :facepalm: Teveel spullen van de Ikea mee naar de bus en op de fiets mee naar huis gezeuld. Maar ik weet nu wel dat ik met een tapijt en stoelkussens tegelijk kan fietsen. :proud:
Ik zie het al helemaal voor me. :biggrin: :thumbsup:
Ook ik duim mee.
Ik duim mee Lientje!

Cesium, oudste was natuurlijk al het huis uit, zo'n 10 of 11 maanden. Vorig jaar om deze tijd waren we bezig de spullen voor de nieuwe woning te kopen. Dat is nu bijna allemaal weer verkocht. In elk geval ging het alleen wonen bovenverwachting goed, vond ook de leiding. Dat was ook wel fijn. :)

Ze zijn goed aangekomen. Kat heeft kennelijk het nieuwe huis en de nieuwe huisgenoten ook geaccepteerd. Dat is wel fijn natuurlijk. :cat:
Later is nu
En m'n achillespees doet trouwens vandaag stekend pijn. (6)
Heb dus ook heel weinig gedaan.

Yellow, dat klinkt erg lastig, zo fietsen? @(

En leuke vlaggetjes Kohaku

Sterkte Kwebbeltje :hug:
Later is nu
Fijn dat de aankomst goed was! Dat stelt toch wel gerust.
Ik heb een relatief nieuwe, vervelende pijnplek in mijn zij.

In mijn geval is het dan altijd even aankijken. Het is òf een (beginnende) bloeding en/of ontsteking, òf een nieuwe chronische pijnplek. In het laatste geval ‘wen’ ik er naar verloop van tijd wel aan.

Het kan natuurlijk ook gewoon iets anders zijn. Maar als je lijf zo’n puinhoop is als het mijne, lijkt geen arts met die mogelijkheid rekening te willen houden. Het kan door mijn ziekte komen, dus het komt door mijn ziekte. Ik vind het gemakzuchtig. Maar goed. Tot nu toe hadden ze gelijk, dat moet ik ze nageven, al was het meer geluk dan wijsheid.

Daarnaast ook steeds meer pijn in mijn onderbenen. Ook een schietende pijn vanuit mijn rug naar mijn voet als ik loop. Ik weet dat ik een hernia heb in mijn onderrug, maar ik hoop niet dat hij gaat opspelen.

We wachten maar weer af.
Goedemorgen!

Vervelend is dat Doro, dat artsen niet verder lijken te kijken.
Soms kan zoiets ook door overbelasting komen, doordat je andere (pijn-)plekken hebt willen ontzien. Kan dat het ook zijn? Hopelijk gaat het weer weg :hug:

Ik heb vannacht héérlijk genoten van m'n nieuwe dekbedhoes :cheer;
Van de week bij Ikea bleken daar ook zachte dekbedhoezen te zijn, volgens mij nog zachter dan wat ik nu heb, dus daar wil ik er ook één kopen. Geen idee wat ik dan met die andere nieuwe moet.
Later is nu
Moge. Ik heb lopen overgeven van de hoofdpijn vannacht, denk dat ik toch veel te veel heb gedaan gisteren.

Het is nog steeds niet helemaal weg, maar gelukkig beter als vannacht.

Fijne dag iedereen 🌻
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Doro: ik heb ook een heel vervelende ervaring met de tunnelvisie van artsen.
Het blijkt moeilijk om een nieuwe klacht objectief te bekijken. Ik hoop het beste voor je.

Dreamer: ik kijk bij dekbedhoezen altijd of het katoensatijn is, dat is echt zacht en
kreukt nauwelijks.
Fijn dat oudste met meer mensen in een huis woont, dat lijkt me veel gezelliger en je kent direct al mensen.

Gisteren weer migraine gehad en nu een zwaar, suf hoofd. Zelfs lezen is me teveel.
Cesium, ik had ooit een (katoen?)satijnen dekbedovertrek, maar daarvan was het gedeelte waar ik onder lag juist niet van katoen. Daarom was ik er huiverig voor. Ik had er indertijd niet op gelet, juist omdat iedereen zei dat satijn zo fijn is en van katoen (zou moeten zijn) Bij Ikea zit er lyselol (oid) door, een soort viscose. Dat maakt me aan de ene kant toch weer huiverig, kan ik er wel tegen?, maar ik heb dat materiaal ook in kleding. Het is allemaal zo duur om het 'eventjes' uit te proberen :(
De kreuk maakt mij dan weer niet uit, trouwens :D
Later is nu
Goedemiddag allemaal.
Heb het een beetje druk dus reageer weinig maar lees wel alles

Problemen met tunnelvisie van artsen heb ik gelukkig ( nog) niet. Ik kom zelden tot nooit bij de artsen.
En als ik al iets mankeer linken ze dat niet aan een infarct van bijna 30 jaar geleden.

Dreamer, sterkte met de emoties!
Moeilijk als er een kind uitvliegt, zeker gezien de fysieke problemen die hij heeft en het verder weg verhuizen.

Lise ben het even kwijt maar jij had komende week het gesprek met UWV toch?
Succes!

Voor de anderen allemaal sterkte. Hoop dat de klachten ( variërend van migraine tot uitstraling en en achillespes) snel verbeterd.

Ik snap dat iedereen nieuwsgierig is naar waar ze voor moeten duimen maar kan het hier omwille van privacy nog niet kwijt.
Ik ben nl nogal herkenbaar vrees ik en je weet nooit wie er allemaal meeleest.
Degene die zijn nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen mag me een pb sturen. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik duim mee Lientje.

En dank je wel, a.s. donderdag inderdaad. Daar hangt een hoop vanaf maar daarna kunnen we wel actie ondernemen als dat nodig is. Volgende week maandag naar het ziekenhuis voor het vervolggesprek met de anesthesioloog.
En deze maand nog minimaal drie keer naar het ziekenhuis met mijn oma.

Drukke maand zo.
Je hebt een pb Lientje ;-)
Je krijgt ook een pb van mij, Lientje, ik ben wel nieuwsgierig.
Weet niet of het pb aangekomen is, ik betwijfel het.
Dank, Dreamer en Cesium. Ik wacht maar af. Gezien de locatie, lijkt overbelasting mij niet waarschijnlijk. Maar je weet inderdaad nooit.

Wat me vooral zorgen baart, is dat ik afgelopen jaar ongewild ruim 10 kg ben afgevallen en moeite heb met slikken. Het afvallen is nu verminderd, maar nog steeds 0,5 kg per maand. Voor mijn gemoedsrust zou het fijner zijn daar toch eens even verder naar te kijken. Misschien toch weer eens langs de huisarts, al kom ik daar liever zo min mogelijk.

Spannende tijden voor jou weer, Lise! Ik hoop dat de anesthesioloog je serieus neemt en alles uit de kast wil halen voor een oplossing. Als ik het goed begreep is dit een andere arts dan die onlangs de blokkade heeft gezet toch?

Ook sterkte bij de arbeidsdeskundige. Ik kan me voorstellen dat het verleidelijk was niets te zeggen en de betalingen door te laten lopen, maar vind het verstandig dat je toch aan de bel hebt getrokken. Het was anders toch wel uitgekomen en dan had je wellicht eea moeten terugbetalen of anderszins gedoe gehad. Ik hoop op een welwillende arbeidsdeskundige.

Lientje, ik hou me in en zal je geen PB sturen. Ben nu heel erg trots op mezelf! ;-D
Doro: wat betreft dat ongewild afvallen: daar zou ik toch de huisarts even naar laten kijken. Ik heb er zelf ook last van maar kan het wel een beetje verklaren.
Bij mij komt het doordat ik, vanwege migraine en misselijkheid, regelmatig een paar dagen niks binnenkrijg en verder kan ik maar kleine beetjes op sinds ik geen galblaas meer heb. Toch baart het me zorgen.
Huisarts zei dat het past bij mijn ziekte. Op zich heeft hij daar een punt. Alleen het hebben van mijn ziekte maakt me natuurlijk niet immuun voor alle ándere ziektes. Vandaar bij mij inderdaad toch af en toe ongerustheid. Net als bij jou, vervelend hè?

Het was al weer een tijd geleden dat ik ging. Wie weet weer eens teruggaan inderdaad.
Doro75 schreef:
06-01-2019 14:24
Huisarts zei dat het past bij mijn ziekte. Op zich heeft hij daar een punt. Alleen het hebben van mijn ziekte maakt me natuurlijk niet immuun voor alle ándere ziektes. Vandaar bij mij inderdaad toch af en toe ongerustheid. Net als bij jou, vervelend hè?

Het was al weer een tijd geleden dat ik ging. Wie weet weer eens teruggaan inderdaad.
Vervelend is dat he, als je op gegeven moment niet meer weet of het nou bij je ziekte hoort of dat je ergens anders last van hebt. :hug: Als je het fibro lijstje bekijkt kun je eigenlijk van alles wel de schuld aan fibro geven.

Morgen op de nieuwe plek beginnen. Ik ben nu al misselijk en heb pijn op mijn borstkas. Ik probeer mezelf positieve moed in te praten, maar na die nieuwsartikelen van de zorgboerderij word het wel erg lastig. Ik ben daar gewoon weer als een dom blondje behandelt. En als je het überhaupt ter sprake wil brengen via het officiele kanaal moet je 45 euro dokken voor een klacht, terwijl, als je normaal een gesprek met ze aanvraagt nemen ze daar de tijd helemaal niet voor en het zit me nu echt niet lekker meer. Hoe kun je nu van mensen die in de dagbesteding zitten vragen om klachtengeld te betalen. Die hebben vaak een minimum inkomen. :@@:

En wat ik met die spanningsklachten moet weet ik ook niet, ja nog meer pillen erin gooien want bij de dokter/ggz willen ze daar toch niets over horen. Dit kan zo toch niet doorgaan.

Een voordeel, de heftige spierpijn van gister verdwijnt zo totaal naar de achtergrond. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven