Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
donderdag 28 februari 2019 om 15:23
Ik heb last van gewrichten. En ben weer erg moe. Sinds gisteren mij er maar aan overgegeven. En weer begonnen met middagdutjes. Erg frustrerend.
Ook stonden er eigenlijk boodschapjes, zoals medicatie ophalen op mijn lijstje. Maar ben er gewoon te moe voor.
Dus eerst nu de komende dagen, rusten.
Ik heb de laatste paar dagen ook het idee dat mijn bed of bank beweegt. Qua gevoel. Alsof je op een boot zit. Dit heb ik natuurlijk gegoogled en daar kwam ik uit op symptoom van hyperventilatie.
Dit zee gevoel is nieuw. Ik denk dat het past bij mijn andere symptomen van over mijn grens te zijn gegaan.
Dus ik zit weer naar meditaties te luisteren en te luisteren naar mijn lijf.
Vind het wel erg frustrerend. Want die zegt dat ik rust moet. Dat betekent voor mij dat ik binnen zit. Omdat een wandelingetje dan al te veel is.
Ook stonden er eigenlijk boodschapjes, zoals medicatie ophalen op mijn lijstje. Maar ben er gewoon te moe voor.
Dus eerst nu de komende dagen, rusten.
Ik heb de laatste paar dagen ook het idee dat mijn bed of bank beweegt. Qua gevoel. Alsof je op een boot zit. Dit heb ik natuurlijk gegoogled en daar kwam ik uit op symptoom van hyperventilatie.
Dit zee gevoel is nieuw. Ik denk dat het past bij mijn andere symptomen van over mijn grens te zijn gegaan.
Dus ik zit weer naar meditaties te luisteren en te luisteren naar mijn lijf.
Vind het wel erg frustrerend. Want die zegt dat ik rust moet. Dat betekent voor mij dat ik binnen zit. Omdat een wandelingetje dan al te veel is.

donderdag 28 februari 2019 om 16:14
Zo blijkt mijn ma trouwens weer veel te lang met klachten doorgelopen te hebben waarbij ze ipv bij de reumatoloog bij de neuroloog had moeten zijn. Maar de reumatoloog in de ene stad die nam haar nooit zo serieus, dus is ze via een hele grote omweg uiteindelijk naar een ander ziekenhuis doorverwezen en toen is ze naja.. ik ga niet teveel op de details in maar het is zot.
En nu moet ze geoppereerd worden aan allebei haar handen. Eerst de ene, en als die dan genezen is, de andere. Het is een aandoening die met heel veel rust wel kan genezen maar het komt bijna nooit voor. (Ik heb na 4 jaar tapen en mijn brace trouw gebruiken eindelijk rust in mijn pols).
Ik heb gezegd dat ik s avonds kom koken die dag want mijn broertje en pa hun kookstijl is diepvries pizza en macdonalds. Ik ben er wel nu al een beetje benauwd voor maar zo’n afspraak heeft echt een doel. Ik ben daar dan ook niet voor mezelf en echt bezig.
En nu moet ze geoppereerd worden aan allebei haar handen. Eerst de ene, en als die dan genezen is, de andere. Het is een aandoening die met heel veel rust wel kan genezen maar het komt bijna nooit voor. (Ik heb na 4 jaar tapen en mijn brace trouw gebruiken eindelijk rust in mijn pols).
Ik heb gezegd dat ik s avonds kom koken die dag want mijn broertje en pa hun kookstijl is diepvries pizza en macdonalds. Ik ben er wel nu al een beetje benauwd voor maar zo’n afspraak heeft echt een doel. Ik ben daar dan ook niet voor mezelf en echt bezig.
donderdag 28 februari 2019 om 16:18
Ik heb de laatste tijd ook wel vaker dat het me opeens duizelt en ik bijna inval. Heerst er een of ander virus ofzo?
Hier hang ik nu ook even op de bank. Vol in mijn hoofd. Moe. Pijn.
Heb nog veel te doen maar ga eerst maar eens een uur met een kop thee op de bank.
Zowel mijn hoofd als mijn lijf hebben er even geen zin meer in.
Hier hang ik nu ook even op de bank. Vol in mijn hoofd. Moe. Pijn.
Heb nog veel te doen maar ga eerst maar eens een uur met een kop thee op de bank.
Zowel mijn hoofd als mijn lijf hebben er even geen zin meer in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 28 februari 2019 om 16:32
Ja, die duizelingen heb ik ook. Draaiduizeligheid waarbij ik me soms stevig moet vastgrijpen om niet te vallen. Overgehouden aan de zware kou in januari.
Ik heb het ooit eerder gehad en het gaat langzaam weer over.
Lientje: blijf gewoon even zitten, ik kan me zo goed voorstellen dat je totaal op bent. Sterkte!
Lientje: blijf gewoon even zitten, ik kan me zo goed voorstellen dat je totaal op bent. Sterkte!
donderdag 28 februari 2019 om 16:39
Moest even kijken hoe ik moest quoten, maar we zijn er uit. Erg vervelend voor je gele suikerspin maar idd als je meerdere klachten en of diagnoses heb is t zeker niet makkelijk om je weg te vinden. En dan zit je ook nog met het soort ziekenhuis, ze zeggen niet zo snel goh ga eens naar dat ziekenhuis of naar die arts want hij weet daar veel over. Ik heb steeds meer geleerd om mijn eigen weg te gaan in de zorg en er uit te halen wat ik wil. Er zijn artsen en ook mijn huisarts die dat zeker op prijs stellen en je erbij helpen, vervelend is wel dat de wachtlijsten steeds langer worden.Gele_Suikerspin schreef: ↑28-02-2019 15:15Hier iemand die dokters soms wel kan wurgen
Ze doen alles inderdaad vanuit hun eigen perspectief.
Ik heb dus bij 5 verschillende dokters, elk een andere diagnose. De 1 vind dat ik dit heb, de ander vind dat ik dat heb.
Dit komt mede omdat ze in mijn ogen het onvermogen hebben om meerdere klachten naast elkaar te 'handelen' (op zijn Engels, mee om kunnen gaan) .
Net als bij de ggz. Daar kunnen ze er niet mee omgaan als je en bv adhd hebt én een depressie. Ze gaan dan alles los behandelen.
Ik ga dan ook met hun mee, en bij de ene ben ik GS met depressie, bij de ander ben ik GS met rugklachten, bij de ander heb ik een burnout. De ander vind dat ik cvs heb.
Ga zo maar door. Bij elk poppetje haal ik wat ik nodig heb.
In die zin snap ik chia, dat als jou neuroloog Lisse niet wil luisteren naar jou pijn in je rug. Je wellicht via je huisarts een andere verwijzing kunt krijgen voor iemand die naar je rugklachten kan kijken.
Een omweg en raar. Maar ik heb gemerkt dat het helaas zo werkt.
donderdag 28 februari 2019 om 16:56
Cesium, ik ben verder niet ziek geweest ofzo.
Maar heb het wel erg druk gehad de laatste maanden en hoewel man nu weg is, nog weinig rust naar verhouding.
De pubers hier vragen ook veel energie en aandacht, en vlak beide moeders niet uit.
Verder een hoge belasting op het werk, het blijft druk en het tempo ligt hoog.
En al het regelwerk hier komt nu ook op mij alleen aan thuis.
Ik moet op een of andere manier ( vooral mijn hoofd maar ook mijn lijf) tot rust zien te komen maar ik weet nog even niet hoe .
Dinsdag een hele leuke dag gehad met vriendin, echt genoten. Maar eigenlijk heb ik drie van zulke dagen in een week nodig om op te knappen.
Alleen....dat gaat fysiek natuurlijk niet.
Maar heb het wel erg druk gehad de laatste maanden en hoewel man nu weg is, nog weinig rust naar verhouding.
De pubers hier vragen ook veel energie en aandacht, en vlak beide moeders niet uit.
Verder een hoge belasting op het werk, het blijft druk en het tempo ligt hoog.
En al het regelwerk hier komt nu ook op mij alleen aan thuis.
Ik moet op een of andere manier ( vooral mijn hoofd maar ook mijn lijf) tot rust zien te komen maar ik weet nog even niet hoe .
Dinsdag een hele leuke dag gehad met vriendin, echt genoten. Maar eigenlijk heb ik drie van zulke dagen in een week nodig om op te knappen.
Alleen....dat gaat fysiek natuurlijk niet.

donderdag 28 februari 2019 om 17:02

donderdag 28 februari 2019 om 17:05
Hier sluit ik me bij aan.cesium24 schreef: ↑28-02-2019 17:02Lientje: en als je dan eens een rustige activiteit kiest, bv zwemmen of (en nu hoor ik je al lachen) naar de sauna? Niet dat ik je dat direct zie doen maar meer voor het idee. Ontspannen kan ook iets passiefs zijn.
Je hebt gewoon heel veel ballen die in de lucht gehouden moeten worden.
donderdag 28 februari 2019 om 17:05
@lise1985 De hernia zat op de l5s1 door de degeneratie kon ik steeds minder, soms denk je dat je verder niet achteruit kan gaan maar blijkt toch wel.
Later een spondylodese via de buik met bot uit m'n bekken maar die groeide niet aan. Daarna is t via de rug ook vastgezet.
Over dingen ondernemen weet ik niet hoe ik dat verder uit moet leggen dus laat maar. Heb t idee dat je je aangevallen voelt en dat isnatuurlijk niet de bedoeling.
Later een spondylodese via de buik met bot uit m'n bekken maar die groeide niet aan. Daarna is t via de rug ook vastgezet.
Over dingen ondernemen weet ik niet hoe ik dat verder uit moet leggen dus laat maar. Heb t idee dat je je aangevallen voelt en dat isnatuurlijk niet de bedoeling.

donderdag 28 februari 2019 om 17:12
Zelfde plek als bij mij dus.chia schreef: ↑28-02-2019 17:05@lise1985 De hernia zat op de l5s1 door de degeneratie kon ik steeds minder, soms denk je dat je verder niet achteruit kan gaan maar blijkt toch wel.
Ik voel me niet aangevallen door jou hoor, maar door heel veel gedoe en het continu moeten uitleggen wat ik wel en niet kan, ben ik daar soms even zat van.
Ik begrijp wat je bedoelt en dat je het goed bedoelt (dat laatste ga ik vanuit tenminste

Het is een lang verhaal, heb in de afgelopen anderhalf jaar een hoop ellende over me heen gekregen van werkgever, bedrijfsartsen en keuringsartsen. Ik moest me continu verdedigen en dat moet ik nog steeds helaas.
Het fijne aan de mensen in dit topic is dat ze het inmiddels weten. Jouw vraag is volkomen legitiem, maar kwam even op het verkeerde moment. En dat kon je niet weten. No hard feelings.

donderdag 28 februari 2019 om 17:48
Lise
Ik herken me helemaal in jouw verhaal.
Of nou ja, niet helemaal, maar je snapt wat ik bedoel
Ik ben net terug van de fysio. We hebben wat oefeningen gedaan, die ik thuis ook kan doen. Het zijn vooral rek en strekoefeningen, zodat ik mijn spieren en gewrichten (en vooral, mijn rug) sterker kan maken.
Fysio zag wel dat ik moeite had om me te ontspannen, en dat ik veel last heb van de hypermobiliteit. als het goed is, moet ik er in de loop van de tijd minder last van hebben.
Verder heb ik nog een afspraak gemaakt bij de podotherapeut, fysio denkt dat ik daar wel baat bij ga hebben omdat ik een andere houding ga krijgen zodra ik de steunzooltjes heb. Ben benieuwd.

Of nou ja, niet helemaal, maar je snapt wat ik bedoel

Ik ben net terug van de fysio. We hebben wat oefeningen gedaan, die ik thuis ook kan doen. Het zijn vooral rek en strekoefeningen, zodat ik mijn spieren en gewrichten (en vooral, mijn rug) sterker kan maken.
Fysio zag wel dat ik moeite had om me te ontspannen, en dat ik veel last heb van de hypermobiliteit. als het goed is, moet ik er in de loop van de tijd minder last van hebben.
Verder heb ik nog een afspraak gemaakt bij de podotherapeut, fysio denkt dat ik daar wel baat bij ga hebben omdat ik een andere houding ga krijgen zodra ik de steunzooltjes heb. Ben benieuwd.
donderdag 28 februari 2019 om 18:22
Ga zondag misschien met dochter naar de dierentuin ( kleine) hier in de buurt.
En anders ga ik idd misschien wel zwemmen. Of weer een boswandeling maken, dat is me vorige week ook wel goed bevallen.
Misschien komt man dit weekend even thuis, ik hoop hem in dat geval zover te krijgen even rust te nemen.
Ze raken " verwaaid " waarschijnlijk( door slecht weer/ wind kunnen ze dan even niks) en dan mag hij doorbetaald naar huis.
Na 11 maart is hij dan een hele week vrij en dan kunnen we wel weer verder verbouwen.
Ik wil dit weekend eigenlijk ff geen gedoe.
Maar misschien valt het weer mee en moet hij toch daar blijven.
Hij is inmiddels verkast naar een andere locatie in Zeeland.
Of hij daar blijft is nog onzeker, ze zijn maar aan het schuiven.
En anders ga ik idd misschien wel zwemmen. Of weer een boswandeling maken, dat is me vorige week ook wel goed bevallen.
Misschien komt man dit weekend even thuis, ik hoop hem in dat geval zover te krijgen even rust te nemen.
Ze raken " verwaaid " waarschijnlijk( door slecht weer/ wind kunnen ze dan even niks) en dan mag hij doorbetaald naar huis.
Na 11 maart is hij dan een hele week vrij en dan kunnen we wel weer verder verbouwen.
Ik wil dit weekend eigenlijk ff geen gedoe.
Maar misschien valt het weer mee en moet hij toch daar blijven.
Hij is inmiddels verkast naar een andere locatie in Zeeland.
Of hij daar blijft is nog onzeker, ze zijn maar aan het schuiven.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 21:38
0.40% gewijzigd

donderdag 28 februari 2019 om 18:25
Oh zwemmen, ik baal er zo van dat hier in de buurt geen zwembad met verwarmd water is.
Ik vind zwemmen heerlijk, in mijn vorige woonplaats zat in de buurt een zwembad, met verschillende baden waaronder 1 verwarmd bad.
Echt zo fijn! Ik was er vaak te vinden. Had er ook baat bij.
Alhoewel, ik heb nu een auto natuurlijk. Misschien toch maar overwegen om weer eens op te pakken. Maar eerst maar even een tijdje naar de fysio, en dan zie ik daarna weer verder. Wil niet alles tegelijk gaan doen.
Ik vind zwemmen heerlijk, in mijn vorige woonplaats zat in de buurt een zwembad, met verschillende baden waaronder 1 verwarmd bad.
Alhoewel, ik heb nu een auto natuurlijk. Misschien toch maar overwegen om weer eens op te pakken. Maar eerst maar even een tijdje naar de fysio, en dan zie ik daarna weer verder. Wil niet alles tegelijk gaan doen.
donderdag 28 februari 2019 om 18:59
cesium24 schreef: ↑28-02-2019 16:32Ja, die duizelingen heb ik ook. Draaiduizeligheid waarbij ik me soms stevig moet vastgrijpen om niet te vallen. Overgehouden aan de zware kou in januari.
Ik heb het ook de laatste tijd, steeds alleen 's morgens. Schijnt ook bij migraine te 'passen', had daardoor m'n aanval van gisterenavond al eerder verwacht. Nu maar hopen dat dat duizelige ophoudt, zeg maar.
Maar het is heel irritant.
Een aantal keren had ik het ruim een week tijdens de vakantie.
Later is nu

donderdag 28 februari 2019 om 19:14
Bij mij in het dorp zit een nieuw zwembad.Kwebbeltje91 schreef: ↑28-02-2019 18:25Oh zwemmen, ik baal er zo van dat hier in de buurt geen zwembad met verwarmd water is.

donderdag 28 februari 2019 om 19:15
Met warm water?
Lise succes

donderdag 28 februari 2019 om 19:21
Goede vraag... Niet op de website te vinden. Ik wil er zelf ook nog een keer naartoe.

donderdag 28 februari 2019 om 19:25
Oh... Ik hoop het voor je! Hebben ze meerdere baden?YellowLemon schreef: ↑28-02-2019 19:21Goede vraag... Niet op de website te vinden. Ik wil er zelf ook nog een keer naartoe.