Gezondheid alle pijlers

(Nog steeds) slaapproblemen: nu ook angst en onrust

07-10-2013 10:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn slaapproblemen.

Ben er maanden geleden al voor het eerst bij mijn huisarts geweest en in eerste instantie is er toen geëxperimenteerd met antidepressiva in lage dosering omdat je daar van zou gaan slapen. Niet dus.

Uiteindelijk heb ik slaapmedicatie gekregen (zopiclon) en is er een aantal lichamelijke oorzaken uitgesloten. Als ik midden in de nacht wakker word heb ik bijna altijd last van maagpijn en misselijkheid; maar met mijn maag is niks aan de hand.

Een aantal weken geleden ben ik verwezen naar een centrum voor slaapstoornissen; maar daar kan ik pas in de 2e helft van december terecht; dat duurt dus nog meer dan 2 maanden.

Ik had het idee om te proberen de Zopiclon af te bouwen, maar ik val nu weer in het oude patroon. Ik slaap 1,5 uur (op een kwart pilletje); word dan wakker, slaap nog wat brokjes gedurende een uur of 3 en ben dan wakker, beroerd en gespannen.

Mijn hele lichaam is inmiddels compleet overprikkeld; ben de halve dag vreselijk onrustig, gespannen en misselijk. In de loop van de middag zakt het meestal.

Ik probeer er echt alles aan te doen om beter te gaan slapen / in mijn vel te zitten. Ik ga elke dag een half uur lopen of fietsen, doe ontspannings- en ademhalingsoefeningen, drink geen koffie; maar niks lijkt te helpen.

Afgelopen zomer hebben we onze vakantie op het laatste moment geannuleerd omdat ik te beroerd was om weg te gaan (zouden een verre reis gaan maken). Toen ik (mede door de Zopiclon) beter sliep leek het een goed idee in de herfstvakantie een week weg te gaan. Dat is dus aanstaand weekend en alleen bij het idee raak ik al half in paniek. Maar ik kan man en dochter nu niet weer teleurstellen.

Weet niet zo goed wat ik wil met dit topic, behalve dan van me afschrijven!
Pauline, als 65 je geboortejaar is: kan het niet met de overgang te maken hebben?
quote:lisa077 schreef op 08 oktober 2013 @ 10:12:

Pauline, als 65 je geboortejaar is: kan het niet met de overgang te maken hebben?

Nee', 65 is niet mijn geboortejaar.

Overigens heeft de huisarts wel voor de zekerheid laten nakijken of het met de overgang te maken heeft, maar dat is het zeker niet.
Oddjobx: hard fietsen doe ik al!

Her stomme is dat ik die stress in mijn lijf alleen ervaar in de ochtend en een stuk in de middag, daarna is het meestal helemaal weg.

Moest wel even glimlachen: het klopt helemaal, mijn oefeningen gaan vaak heel moeizaam, omdat ik eerder geïrriteerd raak van die oceaangeluiden, dan dat het me rustig maakt.

Mijn dochter zit op de basisschool, dus ik word ook wel gedwongen sociale dingen te ondernemen, omdat zij simpelweg nog niet overal alleen naar toe kan. Maar het kost me wel regelmatig grote moeite
.
oddjobbx, ik ben benieuwd naar jou ervaringen met "hardlooptherapie"?

Heeft het jou zelf geholpen?

Ik sport zelf ook waaronder hardlopen. Ik heb dus ook slaapproblemen. en daardoor soms gewoon de energie niet en ben ik bang dat ik mezelf verder uitput en dan niet meer het werken volhoudt. Een beetje lopen op langzaam duurloopthempo lukt wel, maar echt afmatten is lastig. Vandaar mijn vraag of je zelf ervaring hebt,

Andere vraag aan de probleemslapers. Ik merk dat mijn weerstand ook slecht is. Sneller ziek/ verkouden/ etc....
Andere vraag aan de probleemslapers. Ik merk dat mijn weerstand ook slecht is. Sneller ziek/ verkouden/ etc....

Hebben jullie hier ook last van?
TO, ik herken jouw verhaal. Ik ben sinds februari dit jaar thuis vanwege een burn out. Het begon bij mij met niet meer kunnen slapen, van de ene op andere dag. Op een gegeven moment ben je er zo mee bezig, dan hou je het volgens mij ook nog zelf in stand, het niet kunnen slapen.

In maart zou ik op vakantie gaan naar de VS en wat zag ik er tegen op, vanwege de spanningsklachten maar ook het niet slapen. Je voelt je een schim van wie je echt bent.

Wat mij door de vakantie heeft geholpen is op advies van de huisarts elke nacht een slaappil. Dit moet je niet te lang doen, maar voor even mocht het van hem. Ik gebruik Lormetemazepam en slaap daar heel goed op, daarvoor Temazepam en daar lag ik nog wakker op, ook op 2 mg. Ik heb bijna elke nacht goed geslapen tijdens de vakantie en daardoor toch kunnen genieten van mijn vakantie. Ga vooral dit soort dingen doen, als je dingen niet meer gaat doen hiervoor, dan wordt de focus er op alleen maar groter en ga je je wereldje verkleinen.

Voor de rest, zoek uit of idd niets lichamelijks is. ZIjn het spanningen, dan ben je goed bezig, maar bij mij werkte het niet zo dat het binnen 2 weken werkte. Soms bouw je heel lang spanning op en duurt het heel lang voor je het afbouwt.

En als het niets lichamelijks is, zoek idd dan hulp bij een psychologe. Uiteindelijk ben ik nu na 8 maanden er pas echt achter dat ik zaken uit het verleden heb weggestopt. Dacht dat ik het allemaal wel vergeten was, i.c.m. andere dingen begon ik echt vast te lopen.

Ik lees met je mee, hoop dat je snel wat beter slaapt. Het klopt dat je na een goede nacht een heel ander mens bent. De kunst zit in het loslaten en echt te kunnen denken `dan slaap ik maar niet` . Maar dat is echt moeilijk. En voor mij heeft lezen echt geholpen. Ik heb een E/reader aageschaft en lees lekker lezende boeken van bijv Heleen van Royen en daardoor ben ik vaker ontspannen in bed. Lukt het slapen niet, ga ik gelijk na een half uur eruit, beneden zitten met boek en speciaal lekker dik dekbed, klein bakje chips erbij, ik maak er een soort `feestje` van en dan word het ook minder beladen
En inderdaad lief zijn voor jezelf, door mooie bloemen voor jezelf te kopen, stukje wandelen op eens een laag tempo, het zijn allemaal dingen die niet direct effect geven, maar vaak moet je `way of life` veranderen, als je een pleaser bent...
Ik had jarenlang last van ernstige slaapproblemen. Allerlei (slaap)onderzoeken en ook een slaapcursus hadden geen resultaat. Uiteindelijk heb ik 2 jaar lang slaapmiddelen gebruikt. Tot ik aardingsproducten ben gaan gebruiken. Ik slaap nu eerder in en slaap vooral veel beter door, waardoor ik eindelijk weer uitgerust opsta en de slaapmiddelen verleden tijd zijn.

Ook mijn partner die weliswaar geen slaapprobleem had, maar wel een lichamelijk zwaar beroep, geeft aan dat hij dieper slaapt en uitgeruster opstaat.

Ik ben zo enthousiast over de aardingsproducten dat ik mijn baan, in een omgeving met veel electrosmog, heb opgezegd en zelf aardingsproducten ben gaan verkopen.

Door rechtstreekse import kan ik de producten goedkoper aanbieden dan anderen. Ook niet onbelangrijk toch!

Misschien kun je ook achterhalen of er bijvoorbeeld een zendmast in de buurt is geplaatst toen de slaapproblemen begonnen zijn.

http://www.aardjezelf.com
Maak contact met de aarde en voel je beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven