Nooit hoofdpijn?
zaterdag 3 november 2018 om 22:30
Vandaag was het weer eens zo ver, na al 4 dagen een waas van hoofdpijn klapte mijn hoofd vanmorgen bijna uit elkaar. Omdat ik uiteindelijk bijna over mijn nek moest van de koppijn ben ik uiteindelijk terug naar bed gegaan.
Toen ik een tijd later weer beneden kwam, gelukkig met minder hoofdpijn maar wel een hoofd vol watten en een beetje daas was mijn zwager er. Hij zei: “ hoe erg kan het nou helemaal zijn? Ik heb nooit hoofdpijn dus ik kan me er niks bij voorstellen.”
Ik kan me dat dus niet voorstellen, gewoon nooit hoofdpijn hebben. Ik ken het allemaal, van migraine, tot spanningshoofdpijn en noem maar op. Vandaag was extreem, het was geen migraine maar de hele dag heb ik een soort van aanwezige roes.
Ik ben benieuwd hoe het hier is, nooit hoofdpijn? Veel en vaak hoofdpijn? Herken je de verschillende soorten hoofdpijn? Wat doe je eraan? Wat neem je in en wat werkt voor jou het beste? Het is niet de bedoeling om elkaar medisch advies te geven, maar meer steun bij elkaar vinden ofzoiets.. soms is het echt heel naar. Scheel of groen zien van de koppijn, gevoed door wat dan ook. (Niet de kater hoofdpijn, want ja dat doe je dus echt wel zelf).
Toen ik een tijd later weer beneden kwam, gelukkig met minder hoofdpijn maar wel een hoofd vol watten en een beetje daas was mijn zwager er. Hij zei: “ hoe erg kan het nou helemaal zijn? Ik heb nooit hoofdpijn dus ik kan me er niks bij voorstellen.”
Ik kan me dat dus niet voorstellen, gewoon nooit hoofdpijn hebben. Ik ken het allemaal, van migraine, tot spanningshoofdpijn en noem maar op. Vandaag was extreem, het was geen migraine maar de hele dag heb ik een soort van aanwezige roes.
Ik ben benieuwd hoe het hier is, nooit hoofdpijn? Veel en vaak hoofdpijn? Herken je de verschillende soorten hoofdpijn? Wat doe je eraan? Wat neem je in en wat werkt voor jou het beste? Het is niet de bedoeling om elkaar medisch advies te geven, maar meer steun bij elkaar vinden ofzoiets.. soms is het echt heel naar. Scheel of groen zien van de koppijn, gevoed door wat dan ook. (Niet de kater hoofdpijn, want ja dat doe je dus echt wel zelf).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 3 november 2018 om 23:07
Dat is zeker waar! Maar t leek me in een topic over hoofdpijn zo overbodig om te vermelden dat ik niet bovengemiddeld vaak verkouden ben en niet aan slapeloosheid lijd. Maar ik ben er wel blij mee natuurlijkRégineFilange schreef: ↑03-11-2018 23:02Ach, zo heeft iedereen weer iets anders, ik ben weer erg gevoelig voor keelpijn en andere klachten.
zaterdag 3 november 2018 om 23:07
zaterdag 3 november 2018 om 23:10
Clusterhoofdpijn is echt hel inderdaad. Mijn vader heeft dat en ik herinner me nog menig aanval en zijn reacties daarop. Gelukkig zijn er nu redelijk goede medicijnen en er wordt (in leiden) veel onderzoek naar gedaan.
Ik ben daarom altijd erg bedacht op mijn hoofdpijnen hoewel erfelijkheid (nog) niet is vastgesteld. Ik heb zo’n 4 keer per jaar misselijkmakende hoofdpijn. Vandaag zit ik met “gewone” stressgerelateerde hoofdpijn op de bank te suffen. Ik leef met je mee!
zaterdag 3 november 2018 om 23:11
Ik had tot mijn 24ste nooit hoofdpijn. Rond die tijd migraine gekregen. Als ik een aanval heb voel ik me met opstaan al slecht en moet ik in de middag tot ver in de avond overgeven. Het vervelendste is voor mij dus het overgeven, eigenlijk voelt het niet eens echt als hoofdpijn.
De oorzaak is hormonaal, maar ook na stress en als ik niet goed (regelmatig) eet. Hormonale oorzaak heb ik nu zo goed als opgelost door de pil door te slikken. Anders zou ik elke maand een dag ziek moeten melden. Ik kan nl ook niet naar schermen kijken, want dan moet ik nog meer overgeven.
Paracetamol met coffeine helpt wat.
Maxalt Smelt gaf me een heel eng gevoel in mijn nek/hoofd dus drug ik niet meer te gebruiken.
De oorzaak is hormonaal, maar ook na stress en als ik niet goed (regelmatig) eet. Hormonale oorzaak heb ik nu zo goed als opgelost door de pil door te slikken. Anders zou ik elke maand een dag ziek moeten melden. Ik kan nl ook niet naar schermen kijken, want dan moet ik nog meer overgeven.
Paracetamol met coffeine helpt wat.
Maxalt Smelt gaf me een heel eng gevoel in mijn nek/hoofd dus drug ik niet meer te gebruiken.
zaterdag 3 november 2018 om 23:12
Ik heb wel redelijk vaak hoofdpijn. Ik heb last van oogmigraine en daar komt soms een nare hoofdpijn bij kijken. Daarnaast krijg ik vrijwel altijd hoofdpijn als het om me heen te druk is/mensen te luidruchtig zijn (daar ben ik helaas gewoon ontzettend gevoelig voor), maar ook als er bijvoorbeeld onweer in de lucht hangt. Gelukkig werken twee paracetamol bij mij negen van de tien keer prima!
zaterdag 3 november 2018 om 23:24
Ik heb niet zo heel vaak hoofdpijn en vaak is het dan een lichte vorm die binnen een uur wel weer over is en ik niks hoef in te nemen. Als het wat erger is werkt een paracetamol prima. Heb soms ook spanningshoofdpijn en dat doet echt zeer en dan helpt een paracetamol nauwelijks en kan ik het beste even gaan liggen. Soms word ik er zelfs een beetje misselijk van.
Kan me ook niet voorstellen dat iemand nog nooit hoofdpijn heeft gehad maar ik denk ook dat iedereen het anders ervaart. De een gooit er meteen een paracetamol tegenaan en de ander heeft zoiets van ach het gaat zo weer weg.
Kan me ook niet voorstellen dat iemand nog nooit hoofdpijn heeft gehad maar ik denk ook dat iedereen het anders ervaart. De een gooit er meteen een paracetamol tegenaan en de ander heeft zoiets van ach het gaat zo weer weg.
zaterdag 3 november 2018 om 23:24
Jazeker... als ik echt van die schreeuwende hoofdpijn heb dan zit het 9 van de 10 keer achter mijn rechteroog...Oudewijzeuil schreef: ↑03-11-2018 23:01Toevoeging. Clusterhoofdpijn manifesteerd zich vooral achter één oog. Herken jij dat?
maar op andere momenten voelt het echt als een katerhoofdpijn, maar dan zonder dat ik een leuke avond heb gehad (ik drink geen alcohol, mede door bovenstaande)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 3 november 2018 om 23:27
Ik ben gezegend: nooit hoofdpijn.
Ik heb een vreselijke burn-out in combinatie met een flinke depressie gehad waarvoor ik zelfs gedeeltelijk ben afgekeurd en toen voelde ik me uiteraard langdurig miserabel in alle vezels van mijn lijf, maar ook toen stond hoofdpijn nooit voorop.
(als ik een flinke kater heb of griep, doet alles pijn en mijn hoofd dus ook, maar dat telt niet vind ik).
Ik heb een vreselijke burn-out in combinatie met een flinke depressie gehad waarvoor ik zelfs gedeeltelijk ben afgekeurd en toen voelde ik me uiteraard langdurig miserabel in alle vezels van mijn lijf, maar ook toen stond hoofdpijn nooit voorop.
(als ik een flinke kater heb of griep, doet alles pijn en mijn hoofd dus ook, maar dat telt niet vind ik).
zaterdag 3 november 2018 om 23:33
Ik lig geregeld op bed met migraine, vooral in stressvolle periodes. Het lijkt dan nooit op te houden, maar godzijdank komt er altijd weer een einde aan - na ibuprofen en minstens zes tot acht uur bedrust na het begin van de aanval. Paracetamol helpt voor geen moer bij mij.
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 23:34
13.22% gewijzigd
zaterdag 3 november 2018 om 23:33
Ik hoorde pas ook van een vriend van me dat hij nooit hoofdpijn had. Ook niet met een flinke kater. Dat vond ik zo raar om te horen.
Ik heb het nu soms op de eerste menstruatie. Eerder toen ik de pil nog slikte was dat veel en veel heftiger. Echt zwaar aan de ibuprofen op mijn eerste dag en dan nog amper kunnen functioneren. Nu heb ik minder vaak last van hoofdpijn, maar daarvoor extra erge buikkrampen terug
Verder heb ik weleens spanningshoofdpijn. Dat voel ik ook echt uit mijn nek en schouders komen. Vaak helpt een of twee paracetamol en rust nemen dan goed. En natuurlijk de bonkende katerhoofdpijn, maar dat is mijn eigen schuld. Hoewel ik wel merk dat hoe ouder ik word hoe erger mijn katers zijn.
Ik heb het nu soms op de eerste menstruatie. Eerder toen ik de pil nog slikte was dat veel en veel heftiger. Echt zwaar aan de ibuprofen op mijn eerste dag en dan nog amper kunnen functioneren. Nu heb ik minder vaak last van hoofdpijn, maar daarvoor extra erge buikkrampen terug
Verder heb ik weleens spanningshoofdpijn. Dat voel ik ook echt uit mijn nek en schouders komen. Vaak helpt een of twee paracetamol en rust nemen dan goed. En natuurlijk de bonkende katerhoofdpijn, maar dat is mijn eigen schuld. Hoewel ik wel merk dat hoe ouder ik word hoe erger mijn katers zijn.
zaterdag 3 november 2018 om 23:36
Ik heb een ernstige vorm van migraine, drie dagen per week echt last. Eigenlijk zit ik continu in een van de fases: prodromaal, hoofdpijn en dan weer herstelfase (aura heb ik heel af en toe). Nu sinds tien jaar ongeveer. Sinds 2013 loop ik bij hoofdpijnneurologen, alles geprobeerd wat er bestaat. Topamax luxeerde bij mij (mede) een psychose.
Nu gebruik ik combinaties van triptanen en NSAID's, steeds twee maanden verschillende omdat ze het heel snel niet meer doen. Ik heb nu o.a. almogran, eletriptan, zolmitriptan en een hele rits NSAID's in huis. En migrafin, vooral tegen de misselijkheid. Maar ook met al die pillen krijg ik het niet helemaal onder controle, ik had in oktober drie sociale activiteiten gepland in de weekends, ik heb ze alle drie af moeten zeggen omdat ik te ziek was.
Het is best een rampzalige ziekte, ik hoop heel erg dat dat nieuwe medicijn dat in mei in de VS werd goedgekeurd door de FDA snel in Europa komt, en dat de verzekeraars niet te moeilijk gaan doen (doen ze nu al, aldus mijn hoofdpijnneuroloog). Dat is een eiwitremmer die bij 40% van de mensen 'bij wie niks helpt' wel werkt. Fingers crossed.
Nu gebruik ik combinaties van triptanen en NSAID's, steeds twee maanden verschillende omdat ze het heel snel niet meer doen. Ik heb nu o.a. almogran, eletriptan, zolmitriptan en een hele rits NSAID's in huis. En migrafin, vooral tegen de misselijkheid. Maar ook met al die pillen krijg ik het niet helemaal onder controle, ik had in oktober drie sociale activiteiten gepland in de weekends, ik heb ze alle drie af moeten zeggen omdat ik te ziek was.
Het is best een rampzalige ziekte, ik hoop heel erg dat dat nieuwe medicijn dat in mei in de VS werd goedgekeurd door de FDA snel in Europa komt, en dat de verzekeraars niet te moeilijk gaan doen (doen ze nu al, aldus mijn hoofdpijnneuroloog). Dat is een eiwitremmer die bij 40% van de mensen 'bij wie niks helpt' wel werkt. Fingers crossed.
zaterdag 3 november 2018 om 23:40
Sinds mijn eerste zwangerschap heb ik drie migraine-aanvallen per week. Heb ondertussen alles geprobeerd en ben nu bezig met botox. Helaas lijkt ook dit niks te doen, behalve mijn aanvallen nog erger te maken. Misschien kom ik nog in aanmerking om de nieuwste medicijnen te proberen. Ik word gek van het idee dat dit altijd zo zal blijven
zaterdag 3 november 2018 om 23:48
Ik heb regelmatig hoofdpijn. Kan er geen patroon of oorzaak in ontdekken. Soms zomaar, soms na te weinig drinken of na een drukke dag. Laatst heb ik 3 dagen pretparken bezocht en had 2 avonden hoofdpijn. Wel is het bijna altijd aan de rechterkant achter mijn oog. Ik pak dan een gel-oogmasker uit de koelkast en neem 2 ibuprofen. Het beste werkt eigenlijk de 600mg bruis, maar die gaat op recept. Ik slik dus best veel ibuprofen en wil daar eigenlijk vanaf. Maar paracetamol werkt niet
het gaat wel redelijk snel weer over na het nemen van de ibu. Ooit 1x gehad dat ik ervan moest overgeven. Maar goed, ik zou graag weten wat de oorzaak is maar geen idee helaas.
zondag 4 november 2018 om 00:01
Bijna nooit hoofdpijn. Mogelijk ligt dat aan goed hydrateren, veel drinken op een dag (2,5 L per dag). Verder mij niet zoveel zorgen maken (kun je echt leren). In een goede slaaphouding lig ik niet, dat zou het laatste kunnen zijn wat voorkomt hoofdpijn te krijgen.
Migraine nooit gehad, daar ben ik gelukkig mee.
Migraine nooit gehad, daar ben ik gelukkig mee.
zondag 4 november 2018 om 00:05
In een ander topic verbaasde ik me over de koffieconsumptie van iedereen, zou het daar mee kunnen samenhangen dat er ook vrij veel hoofdpijn voorkomt? Want eigenlijk is het best wel apart dat gezonde mensen zo vaak (erge) hoofdpijn hebben.
Wil hier niemand mee kwetsen ofzo, maar zomaar een gedachte.
zondag 4 november 2018 om 00:10
Ik heb al in geen tientallen jaren meer hoofdpijn gehad. Vroeger wel eens, maar dat was dan omdat ik teveel gezopen had dus dat telt niet. En één keer iets migraine-achtigs, toen ik een jaar of achttien was maar dat is bij een eenmalig evenement gebleven gelukkig. Ik heb zelfs geen hoofdpijn als ik snotverkouden ben, heel bijzonder. En, in toevoeging op het laatste bericht van Regine: ik drink me werkelijk ongans aan koffie maar hoofdpijn, ho maar.
zondag 4 november 2018 om 00:14
Ik drink ruim 6 koppen koffie per dag en heb nooit hoofdpijn. Ik zou daar inderdaad wel mee stoppen als ik hoofdpijnen had.RégineFilange schreef: ↑04-11-2018 00:05In een ander topic verbaasde ik me over de koffieconsumptie van iedereen, zou het daar mee kunnen samenhangen dat er ook vrij veel hoofdpijn voorkomt? Want eigenlijk is het best wel apart dat gezonde mensen zo vaak (erge) hoofdpijn hebben.
Ik had ook een tante die altijd vreselijke hoofdpijnen had, maar die at wel een zak zoute drop per dag en ook het eten was daar altijd heel zout. Maar ja, misschien wist ze al dat zout minderen bij haar geen verschil maakte. [edit: en veel mensen hebben als kind al last van deze hoofdpijnen]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 00:18
4.87% gewijzigd
zondag 4 november 2018 om 00:15
Zolang ik me kan herinneren heb ik last van migraine, en met periodes gaat het dan ook best slecht met mij. Mijn enige redmiddel zijn injecties. Die neem ik dan ook overal mee naartoe.
Als ik een heftige aanval krijg dan zie ik bijna niks meer, kan geen licht en geluid verdragen. Krijg dik speeksel en ruik ik iedereen wat echt heel goor is. Meestal moet ik ook veel overgeven en liggen mijn darmen stil.
Eigenlijk is het gewoon een soort meltdown van mijn lichaam en geest want die kan dan ook nog maar in een stroom denken.
Accepteren dat het dan zo is en eraan toegeven dat is nog het moeilijkste want hoe ga je ergens liggen als je aan het werk bent bv?
En autorijden mag ook niet met die medicatie.
Kortom het is geen feest en ik hoop heel erg dat het na de overgang klaar is.
Als ik een heftige aanval krijg dan zie ik bijna niks meer, kan geen licht en geluid verdragen. Krijg dik speeksel en ruik ik iedereen wat echt heel goor is. Meestal moet ik ook veel overgeven en liggen mijn darmen stil.
Eigenlijk is het gewoon een soort meltdown van mijn lichaam en geest want die kan dan ook nog maar in een stroom denken.
Accepteren dat het dan zo is en eraan toegeven dat is nog het moeilijkste want hoe ga je ergens liggen als je aan het werk bent bv?
En autorijden mag ook niet met die medicatie.
Kortom het is geen feest en ik hoop heel erg dat het na de overgang klaar is.
Ja en?
zondag 4 november 2018 om 01:43
zondag 4 november 2018 om 02:21
Het inlevingsvermogen van een zwerfkei, die zwager: ik heb het niet dus kan het niet erg zijn 
Maar goed, dat was je vraag niet. Ik heb regelmatig hoofdpijn, maar zelden iets dat niet met een normale pijnstiller niet valt op te lossen. Aangezien ik elders chronisch pijn heb, slik ik genoeg pijnstillers om hoofdpijn weinig kans te geven. De enige echt heftige hoofdpijn die ik ken is gek genoeg het gevolg van klaarkomen terwijl ik extreem moe ben. Dat voelt alsof er een spijker door mijn hoofd gaat. Niet erg fijn.
Maar goed, dat was je vraag niet. Ik heb regelmatig hoofdpijn, maar zelden iets dat niet met een normale pijnstiller niet valt op te lossen. Aangezien ik elders chronisch pijn heb, slik ik genoeg pijnstillers om hoofdpijn weinig kans te geven. De enige echt heftige hoofdpijn die ik ken is gek genoeg het gevolg van klaarkomen terwijl ik extreem moe ben. Dat voelt alsof er een spijker door mijn hoofd gaat. Niet erg fijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 4 november 2018 om 04:47
Sorry Biol, hier een die er niet nooit zomaar last van heeft. D.w.z. die keer dat het wel zo is, heb ik echt een avond/nacht zwaar doorgehaald.
Zoon heeft er wat vaker last van. Mijn moeder had migraine-aanvallen, tweewekelijks en dan ook een paar dagen echt op bed liggen, gordijnen dicht etc.
Sterkte!
Zoon heeft er wat vaker last van. Mijn moeder had migraine-aanvallen, tweewekelijks en dan ook een paar dagen echt op bed liggen, gordijnen dicht etc.
Sterkte!
wij slapen nooit.