Gezondheid alle pijlers

Normaflor / bacteriële vaginose

24-08-2020 16:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik met een vrouw ben, heb ik helaas regelmatig last van bacteriële vaginose.

Meestal helpt ‘de boel’ met rust laten prima, maar het houdt nu wel lang aan. Heeft iemand van jullie ervaring met Normaflor? Ik wil liever geen antibiotica gebruiken.
meer brood is minder hap
Dan gaat er iets mis met de hygiëne. Daar al eens naar gekeken?
Kuurtje van 1-3 pillen (weet het niet meer precies) en ik was er vanaf. Vooral die lucht :sick:
Geen ervaring mee, maar ben je hiermee al naar de huisarts geweest?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja, het werkt redelijk bij mij. Werkte, moet ik zeggen, want we hebben er de laatste jaren nog zelden last van. Wij ping-pongden ook gezellig allerlei dingen heen en weer. Bij mij werkte het alleen als ik bij de allereerste verschijnselen meteen handelde, als het al even had kunnen broeien hielp alleen fluconazol nog helaas. Ik deed dan 's nachts zo'n poes-pil erin met een maandverbandje (want een deel komt er weer uit, vertrouw mij maar).
Violet-Nebula schreef:
24-08-2020 16:39
Ja, het werkt redelijk bij mij. Werkte, moet ik zeggen, want we hebben er de laatste jaren nog zelden last van. Wij ping-pongden ook gezellig allerlei dingen heen en weer. Bij mij werkte het alleen als ik bij de allereerste verschijnselen meteen handelde, als het al even had kunnen broeien hielp alleen fluconazol nog helaas. Ik deed dan 's nachts zo'n poes-pil erin met een maandverbandje (want een deel komt er weer uit, vertrouw mij maar).
Dat is tegen schimmel, niet tegen een bacteriële infectie.
LīlyRose schreef:
24-08-2020 16:37
Dan gaat er iets mis met de hygiëne. Daar al eens naar gekeken?
Kuurtje van 1-3 pillen (weet het niet meer precies) en ik was er vanaf. Vooral die lucht :sick:
Ja, ik ben daar ontzettend gevoelig voor. We maken alle bijkomende attributen netjes schoon, maar ben ontzettend vatbaar, klaarblijkelijk. Kuurtje is tegen schimmel, toch?
meer brood is minder hap
xMuis schreef:
24-08-2020 17:00
Ja, ik ben daar ontzettend gevoelig voor. We maken alle bijkomende attributen netjes schoon, maar ben ontzettend vatbaar, klaarblijkelijk. Kuurtje is tegen schimmel, toch?
Nee natuurlijk niet. Een kuurtje tegen een bacteriële infectie.
Violet-Nebula schreef:
24-08-2020 16:39
Ingewikkeld, vind ik het. In hetero relaties echt nooit last van gehad. Het is niet anders!
meer brood is minder hap
Misschien zijn het juist de schoonmaakmiddelen. Het is een bacteriële overgroei, dus misschien is er iets uit balans.
Nogmaals. Ben je al bij de huisarts geweest?
sunshineandblueskies schreef:
24-08-2020 18:05
Nogmaals. Ben je al bij de huisarts geweest?
Ja, en ik krijg steeds een antibiotica kuur. Die wil ik niet.
meer brood is minder hap
xMuis schreef:
24-08-2020 18:28
Ja, en ik krijg steeds een antibiotica kuur. Die wil ik niet.
Gewoon wel doen, en je partner ook. Anders blijven jullie elkaar over en weer besmetten.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
24-08-2020 19:15
Gewoon wel doen, en je partner ook. Anders blijven jullie elkaar over en weer besmetten.

Ja dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven