Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
quote:Hertjehertje schreef op 14 januari 2013 @ 18:46:

Greenmoustacge en Dolores, welkom!! Doorzetten en als je het moeilijk hebt, hier van je afschrijven!

Noodles, hele kleine misstap, snel vergeten!

Tineke, het gaat dus de goede kant op? Telkens minder denken aan een sigaret?

Ik weet niet meer wie het zei, maar aan het begin van het topic stond:

Natuurlijk mag je best een sigaretje. Als je je maar beseft dat je dan ook weer helemaal rookt. Het is niet eentje, het is niet roken of wel roken.

Dat vond ik wel een goede gedachte om vast te houden als ik zin had.

\Ik las ergens het zinnetje roken is geen optie, maar zo zie ik het nu ook.

Ik heb soms wel dat duiveltje dat zegt dat ik vanavond best een ka roken, maar dan heb ik me de hele dag voor niks rot gevoelt, en roken is toch echt geen optie, kan je beter helemaal beginnen.

En dat vind ik zonde.

Ik ben de eerste dag bijna door, en daarna komt de tweede dag, en de rest vind ik minder erg, omdat ik dan het vage gevoel al wat kwijt ben.

Dat had ik de vorige keer ook, maar toen dacht ik dat ik er na anderhalf jaar best wel een kon roken omdat ik boos was, en verdrietig.

Alleen dat was fout.
quote:tineke1964 schreef op 14 januari 2013 @ 17:44:

Hoi allemaal,

En welkom dolores!

Hier gaat het vandaag redelijk, vandaag opleidingsdag gehad, en weer bij de niet rokers gestaan. De sigaret zit vandaag iets minder vaak in mijn hoofd. Lijkt de goede kant op te gaan hier. Ik denk eigenlijk stiekem wel, eentje in de avond moet kunnen, toch?

Maar ik weet dat, dat voor mij niet werkt. Ook die ene mag ik niet roken. Heb het nog wel moeilijk, kom net thuis, en dan even relaxen met een kopje koffie en zonder sigaret

Blijven moeilijke momenten.........

Fijne avond iedereen, succes en tot morgen.

Die koffie drink ik even wat minder omdat ik daardoor ook wel wat wil roken.

Anijs melk, normaal drink ik het niet meer, maar nu wel, en ik heb kouwgom, (ZONDER) nicotine hihi,

Je kunt die ene ook niet roken, dan krijg je het weer moeilijker, dat is juist het verzieke aan deze verslaving.
quote:heleenie schreef op 14 januari 2013 @ 18:52:

28 januari ga ik stoppen omdat mijn beugel er dan uit gaat en mijn tanden weer helemaal mooi worden gemaakt (gewit, gepolijst) ik wil dat niet verpesten natuurlijk dus dat is mijn motivatie. Ik denk als je wil stoppen echt een motivatie nodig hebt en dat in je achterhoofd houd! Succes

Mijjn motivatie is deze keer echt alleen dat ik dr gewoon echt klaar mee ben, en ook een vriendin heb die wel helemaal gestopt is.

Dus deze keer niet om een zwangerschap (zoals de vorige keer)

Maar ik had gewoon zon spijt dat ik weer was begonnen, en ben blij dat ik al de hele dag niet rook.
Die vriendin is trouwens al 4 jaar gestopt, maar die denkt dr nooit meer aan
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat t nog goed! Vandaag top dag en slaap weer beter! Helaas is het bij 1 x naar de toilet kunnen gebleven :( dat moet wel echt snel veranderen!

Mijn huid ziet er nu na 2 wk wel beter uit! Minder grauw! (Nu smeer ik nogal wat make up haha maar zo na het douche lijk ik frisser!) Succes voor de nieuwe stoppers! Voor je t weet zijn er 2wk om! (Bij mij morge!!)
Goedemorgen allemaal,

Wat een mooie wereld hier, bij jullie ook?

Kan er van genieten......... maar moet er wel doorheen, al weet ik nog niet hoe?

En jullie, allemaal veilig op het werk/school aangekomen?

Ik vertelde gisteren dat het steeds beter ging, en dat ik steeds minder aan de peuk dacht.

En nu..... moet ik komen vertellen dat ik gisteravond heb gerookt, ja schaam me diep, ik heb 4 sigaretten gerookt, zomaar uit het niets. Partner had sigaretten verstopt en ik heb net zo lang gezocht totdat ik ze had gevonden.

Hoe dom en kinderachtig zeg, slecht voor mijn zelfbeeld.....

Ik baal en weet niet wat ik nu moet doen, gadver..... ik baal zo verschrikkelijk van mijn gedrag.

En dat terwijl ik me gisteren de hele dag goed voelde, de sigaret minder in mijn hoofd zat....

Begrijp er niets van, weet alleen dat ik baal. En ook nog, die sigaretten smaakte niet eens vies. Werd niet draaierig helemaal niets.

Weet niet of ik blijf meeschrijven hier, ga nu eerst maar eens in een hoekje zitten en me heeeeel diep schamen.

Wat een trut ben ik zeg...
Balen Tineke, maar kan gebeuren. Stoppen is nu eenmaal een proces. Dat je een uitglijder hebt wil niet zeggen dat het niet lukt. Gewoon doorgaan joh! Ik zou ook niet wegblijven, je bent gewoon nog steeds gestopt. Vandaag weer een nieuwe dag. Ga je vooral niet schamen. Stoppen is nu eenmaal super moeilijk, maar jij kunt het ook! Ik hoop dat je straks komt vertellen dat het goed ging vandaag.
Ooooh tineke toch

Ik ken het gevoel van afgelopen zondag.

Maar gedaan is gedaan, gewoon lekker mee blijven schrijven hier.

Hoe ging het vandaag?
Hier gaat het trouwens super!

Morgen al 2 weken gestopt :cheer 2:

Op het werk is het goed te doen, ik heb veel meer tijd en vind het zo heerlijk om niet meer naar rook te stinken..
En vandaag drie weken gestopt! Nog één week en ik mag niet meer zeuren van mezelf.
Al 3 weken workit, wat goehoeeed!!

En van mij mag je zo lang blijven 'zeuren' als je wilt hoor.
Maar wat te denken van de elektronische wegwerpsigaret lieve vriendinnen? Hij is bij de betere tabakszaak te koop voor 10 euro en ik rook er heerlijk van, krijg nicotine binnen zonder carcinogene teer en benzeen en koolmonoxide! Er zitten 500 trekjes in een zoon sigaret wat overeen komt met drie pakjes!
Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar voor zou die nepsigaret juist niet werken. Dan blijft het roken een gewoonte en je blijft afhankelijk van nicotine. Dat is nu juist wat ik niet meer wil.

Maar gebruik jij deze om te stoppen? Of als vervanger? En als het voor anderen wel werkt is dat natuurlijk super.
Ik lees mee! Gestopt sinds 1 januari en al heel wat afkickverschijnselen gehad. Slapeloze nachten, hoofdpijn, keelpijn... Van positieve effecten zoals extra energie heb ik nog niet echt veel gemerkt. Maar heb helemaal geen zin in een sigaret vooralsnog, alleen met een borrel kan ik nog wat nukkig worden.
Ik gebruik de esigaret om geen teer binnen te krijgen en toch lekker te roken, vind het een geweldige oplossing! Groot voordeel is dat je hem overal kunt opsteken want er komt alleen stoom uit! Dus ook in restaurants lekker roken na het diner!
Ok, als het doel idd niet stoppen is dan begrijp ik dat het een alternatief is. Maar gebruik je hem dan ook in een restaurant? Ik heb dat eigenlijk nog nooit iemand zien doen? Maar fijn dat je er tevreden over bent!

Ik hoop binnenkort gewoon helemaal geen behoefte meer te hebben. Dat lijkt me zo fijn! En dat komt ook wel weer.

Hoe gaat het met de andere stoppers?
Met mij gaat het wel goed, maar ik heb vreselijk gezweet vannacht en slecht geslapen, vaak wakker worden enzo.

En niet omdat ik zin in rokeh had, maar gewoon.

En vandaag was iets mi9nder vaag in mijn hoofd dan gisteren, maar vandaag heb ik wel meer trek in een sigaret, en vriend was even boos tegen mij, dus we kregen soort van ruzie, en toen wilde ik enorm graag roken, maar ik heb het niet gedaan.

Alleen het scheelde ook niet veel voor mijn gevoel.

@Tineke, terug vallen hoort erbij.

Alleen niet weg blijven.

Gewoon doorzetten.
die nep sigaret heb ik wel eens geprobeerd, ik heb hem nog wel, ook met nicotine dingen er in, dat ding kostte ooit 100 euro, maar nu zijn ze geloof ik goedkoper, ik heb een super smoker, maar ik gebruik hem niet, heb dat vroeger eens geprobeerd maar ook met daT DING bleef de rook behoefte en iok vond gewoon roken dus lekkerder dan dat nep ding waar wel degelijk nicotine uit komt, en weinig stoom.

Maar goed, ik wil juist die rommel niet meer in mijn lichaam, ik wil die afhankelijkheid niet meer.

Daarom doe ik de super smoker ook niet.
Hier vorige week woensdag 1 peuk gebietst bij iemand, daarna alweer spijt ervan. Maar morgenavond dus alweer een week niet gerookt. Door het week vanmorgen 45 minuten naar mijn werk gelopen en was niet eens buiten adem dus toen had ik wel zoiets van hey dat lijkt toch makkelijker te gaan!
quote:savina schreef op 09 januari 2013 @ 17:41:

Famke en noa, hoe gaat het bij jullie?

Ik heb me durven wegen gisteren en er is 1 kg bij,wat me flink meevalt, eerlijk gezegd. Vanaf dit weekend ga ik weer regelmatig hardlopen, dat deed ik al tot aan november en wil dat nu weer oppakken.

Verder is dit dag 12, over 2 daagjes ben ik 2 weken "clean"! Ik durf het voorlopig nog niet aan teveel mensen te vertellen dat ik gestopt ben, heb dat eens gedaan en toen schaamde ik me toen ik weer begon met roken.

Maar ergens fluistert er al een stemmentje dat ik echt niet meer ga roken...Ik vind het steeds moeilijker voor te stellen dat ik toch nog de fout in zal gaan, na al die moeite tot nu toe, al die moeilijke momenten die ik toch heb weten uit te zitten. Ik heb gewoon geen zin om dat overboord te gooien.

Maar goed, never say never, dus voorlopig blijf ik hier meeschrijven, het is een goede stok achter de deur.

Zie vorige post. Net als jij durf ik ook niet teveel te vertellen dat ik gestopt ben, bang om me te schamen als het niet lukt!

Ik wil ook hardlopen weer op gaan pakken, maar dat is met deze winterse buien niet handig.
quote:noa00 schreef op 15 januari 2013 @ 22:35:

[...]

Zie vorige post. Net als jij durf ik ook niet teveel te vertellen dat ik gestopt ben, bang om me te schamen als het niet lukt!

Ik wil ook hardlopen weer op gaan pakken, maar dat is met deze winterse buien niet handig.

Nou, je hoeft je niet te schamen hoor, want het lukt wel.

Een foutje is niet meer dan een foutje.
Voordelen van mijn elektronische wegwerpsigaret:gezonder want geen teer,co,benzeen etc.,geen stank,mag overal gerookt worden,goedkoper,geen brandgevaar. Enige nadeel:je blijft verslaafd aan nicotine.
Goeiemorgen allemaal!

Dag 14 vandaag

Vreselijk slecht geslapen, veel wakker geweest en voor ik het wist moest ik al op staan.

Ik zit nu dan ook gapend en met *ahum* charmante wallen in de trein.

ik heb nog één nicotine pleister en ben erg aan het twijfelen of ik nieuwe zal kopen.

Ik geef momenteel namelijk meer uit aan pleisters dan ik ooit aan sigaretten uit gaf..

Misschien nog één weekje pleisters? Of gewoon nu sterk zijn?
Goedemorgen, vandaag 2 weken gestopt, ik vind het nog steeds meevallen gelukkig. Tineke jammer dat je gisteren wat zwak was maar je kan toch gewoon doorgaan met stoppen je was al zover. Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik dus ook een elektrische sigaret maar dan zonder nicotine. Tot nu toe heb ik hem bijna niet gebruikt.

Voor iedereen verder veel suc6 met het stoppen en het gaat ons deze keer lukken!
Ik bedacht net nog een voordeel: nooit meer asbakken afwassen. Vies klusje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven