Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
O ja inderdaad, de vieze asbakken.

Voor mij ging hij niet echt op, we hadden maar een asbak, en die stond op het balkon. Die kiepte ik dan leeg.

Maar hoe dan ook ben ik blij dat ik van die stinkasbakken af ben :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Hier nog één die er mee stopt

Heb het 2 weken geleden al eens geprobeerd maar toen was ik na 1dag alweer begonnen haha! Nu zit ik, samen met mijn partner, op dagje nummer 4. Vind het met vlagen echt super lastig en gisteren was ik zo stront sacherijnig dat mijn vriend een pakje peuken is gaan halen en zei: "ga jij maar weer roken hoor". Nou, dat pakje heeft de hele avond voor mijn neus gelegen en ik heb er geeneen gerookt Het voelde op een of andere manier al prettig dat ik ze in de buurt had zeg maar, ik had niet de behoefte er per sé 1 op te steken. Dat vond ik toch wel knap van mezelf! Nou, hopelijk hou ik het vol.
Hoi allemaal,

Daar ben ik weer

Doe weer met jullie mee hoor, enne maandagavond 14 januari ban ik uit mijn geheugen.

Dinsdagmorgen bij het wakker worden, (heerlijk geslapen) mezelf heel streng toegesproken, en klaar met dit kinderachtige gedoe, sigaretten lopen zoeken in huis........

Gisteren ging weer prima, heb mezelf weer herpakt, en de sigaretten zijn nu nergens meer te vinden, partner heeft ze meegenomen, hij wil ook graag stoppen, maar is nog niet zover.

Verder steunt hij me geweldig goed, rookt niet thuis alleen op zijn werk. Uiteindelijk wil hij ook graag van het roken af.

Gaat goed komen hier.

fruitellie; wat heerlijk dat je huid er al beter uitziet, dat is 1 van de redenen dat ik graag wil stoppen, dat ik gestopt ben.

Helaas nog niet te zien, maar bij jou gelukkig wel, fijn!

workit, al drie weken gestopt, om jaloers op te worden, en ik hoop wel dat je hier mee blijft schrijven en motiveren. En ik vind niet dat je zeurt hoor, in mijn beleving doe ik dat veel meer.

dolores, hoe gaat het bij jou vandaag?

noodles; dank je wel voor de knuffel, voelde me zo'n ongelooflijke trut, joh! Maar ik ben er weer hoor.

Heb je al geprobeerd om twee kiwi's te eten op je nuchtere maag? Had ik hier gelezen, schijnt te helpen voor de ontlasting, en ongezond is het niet, misschien proberen?

Murdoch; leuk dat je zo af en toe meeschrijft, ik heb er in ieder geval veel aan, contact met lotgenoten.

dolores; het gevoel van wazig zijn, klinkt helaas erg bekend voor mij, dat vage gevoel in je hoofd, en denken dat iedereen iets raars aan je ziet. Maar na ongeveer anderhalve week is dit wel weg.

noa; gaat goed zeg, en die ene gebietste peuk, ach laat ik maar niet zeggen........

Famke? ben jij er nog, als niet roker?

iedereen veel succes vandaag. Lekker naar buiten toe op deze mooie winterdag.

Ik vind deze witte wereld zoooo mooi, jullie ook?

Fijne dag.
Zal ik opnieuw gaan tellen, of mag ik doortellen? Wat vinden jullie?

De teller staat nu op: 14 dagen niet gerookt, bespaard 77,00 euro en 269 sigaretten niet gerookt.

Veeeeeel zeg......
Welkom snoezepoes, en wat een stoere actie gisteren van je.

Moet er niet aan denken, een pakje voor mijn neus te hebben.....

Succes en schrijf gezellig met ons mee. Het helpt mij in ieder geval wel.
quote:Altijdwat schreef op 16 januari 2013 @ 08:07:

Voordelen van mijn elektronische wegwerpsigaret:gezonder want geen teer,co,benzeen etc.,geen stank,mag overal gerookt worden,goedkoper,geen brandgevaar. Enige nadeel:je blijft verslaafd aan nicotine.

Nicotine is op zich ook een schadelijke stof. Nicotine veroorzaakt zelf geen kanker, maar draagt wel bij aan het ontstaan van kanker

(Wiki: Er is echter wel aangetoond dat nicotine de apoptose vertraagt, de vernietiging van ongewenste cellen in het lichaam. Omdat veel gemuteerde of beschadigde cellen die zich tot kankercel kunnen ontwikkelen in een vroeg stadium door apoptose worden vernietigd, denkt men, zeker in combinatie met de talloze carcinogene stoffen in tabaksrook, dat nicotine wel bijdraagt aan het ontstaan van kanker).

De fout die je met je wegwerpsigaret maakt, is te denken dat je iets 'nodig' hebt. Er is geen echte vervanging voor roken, je moet het afwennen.Ook roken is niet nodig. Op zeker moment is de behoefte verdwenen. Echt waar. Ik heb het hier eerder gepost: ik dacht oprecht, dat ik nooit zou kunnen stoppen met roken. En nu ben ik er al 6,5 jaar in alle tevredenheid van af. Dat ligt binnen ieders bereik, hoewel je dat als je nog rookt of als je net gestopt bent misschien helemaal nog niet zo voelt. Het.kan.echt.
Melponeme, dank voor je bemoedigende woorden, fijn om te lezen dat het echt uit je systeem gaat.
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 16 december gestopt met roken en ik heb vandaag een slechte dag. Ik wil zo graag roken....Ik verlang zo naar een sigaret. Ik voel me wat onzeker en voor mijn gevoel kan een sigaret roken me meer zekerheid geven. Ik krijg het maar niet uit mijn hart dat een sigaret me geen extra zelfvertrouwen geeft. Dus ben ik gaan troost snoepen, een mars, snicker en een zakje chips naar binnen..Nu voel ik me daar weer rot onder... HELP
quote:workit schreef op 03 januari 2013 @ 18:15:

Hier gaat het redelijk. Dag 9 zit er grotendeels op. Ik heb altijd slaapproblemen als ik stop en nu ook weer. Zie echt ieder uur op de klok. Erg vervelend, maar gelukkig nog 1 dag en dan is het weekend. Kan ik weer even bijkomen Ook ik slaap slecht, kom slecht in slaap en zie soms elk uur voorbij komen. Zelfs nog na een maand stoppen.
Dank Melpomene voor je bemoedigende woorden.Natuurlijk is nicotine ook slecht, ik heb dat ook als nadeel omschreven.Toch ben ik blij dat ik geen carcinogeen teer meer in mijn longen krijg, de volgende stap is niets meer roken maar hoe slap ook, ik kan dat op dit moment niet.
Vandaag een slechte dag. Ik heb toch trek in een sigaret, getver! Ik ga het niet doen hoor, maar ik baal omdat ik er al een paar dagen geen last van leek te hebben. Maar goed, morgen zal wel weer beter zijn.

Altijdwat, het is in ieder geval een mooie eerste stap naar niet roken. En idd al een stuk beter dan roken.

Tineke, wat knap dat je weer doorzet! En ik zou gewoon doortellen, niet opnieuw. Zeker omdat je nu weer goed bezig bent.

Holdon, dat niet slapen is erg he! Het gaat hier gelukkig wel steeds beter.

Snoezepoes, wat knap dat je niet gerookt hebt terwijl ze voor je had liggen!

Noodles, ik zou niet bezuinigen op pleisters. Ook al is dit nu even duurder, weer gaan roken is nog veel duurder. Tenzij je ze niet meer nodig hebt, maar ik zou de kosten niet de doorslag laten geven.

Noa, goed bezig!

Creatien, gefeliciteerd met je twee weken!

Murdoch, idd die afbakken afwassen was echt vreselijk ranzig!

Doloros, hoe gaat het bij jou?

Ben ik nog iemand vergeten? Sorry!
[quote]tineke1964 schreef op 16 januari 2013 @ 12:28:

.

Famke? ben jij er nog, als niet roker?

Ja! Vandaag al dag 15. Ben helemaal blij met mezelf!!! Gaat ook wel goed. Gisteren en eergisteren had ik een late dienst. Na het werk niet roken vind ik wel lastig. Maar het is geen optie meer. Ik weet dat ik spijt krijg als ik het doe.

(wat leuk dat je naar me vraagt... zo trouw schrijf ik niet mee...)
tsja.....
Ben ik weer...beetje inspiratieloos wat nog te schrijven. Het is bij mij dag 19 en het gaat nog steeds goed. Nog steeds af en toe zin in roken, maar niet noemenswaardig. Ik zie trouwens een aantal posts van mensen die al langer gestopt zijn dan ik (denk ik) en die ineens heel veel zin hebben in roken. Dat vind ik echt beangstigend, ik wil dat niet! Ik wil dat hele gedoe gewoon uit mijn systeem, nooit meer zin hebben en nooit meer aan denken.

Anyway, volgens mij gaat het bij iedereen goed en heb even geen puf om op iedereen individueel te reageren.

Alleen nog even tegen tineke: goed meid, dat je doorzet, foutje kan gebeuren, maar het zou pas echt zonde zijn als je alles overboord zou gooien, alle moeite tot nu toe en gewoon weer zou roken. Super dus dat je niet opgeeft!

En snoezepoes: welkom en superstoer dat je gewoon geen sigaret hebt opgestoken!

Oh ja ik wil nog wel kwijt dat ik elke dag blij ben dat ik me niet meer afvraag of ik misschien naar rook ruik!
Iedereen is nog door aan het zetten zie ik.

Of terug aan het oppakken Goed hoor!

Bij mij gaat het niet-roken (mentaal) erg goed. Ik heb alleen nog steeds lichamelijke klachten die maar niet over gaan en/of erger worden.

Bijholte ontsteking en ik voel me echt zo slapjes. Slaap ook toch nog slecht hoor. Ik word zo vroeg wakker!
quote:Altijdwat schreef op 16 januari 2013 @ 08:07:

Voordelen van mijn elektronische wegwerpsigaret:gezonder want geen teer,co,benzeen etc.,geen stank,mag overal gerookt worden,goedkoper,geen brandgevaar. Enige nadeel:je blijft verslaafd aan nicotine.en het is gewoon echt niet lekker.
quote:tineke1964 schreef op 16 januari 2013 @ 12:32:

Zal ik opnieuw gaan tellen, of mag ik doortellen? Wat vinden jullie?

De teller staat nu op: 14 dagen niet gerookt, bespaard 77,00 euro en 269 sigaretten niet gerookt.

Veeeeeel zeg......

Je mag doortellen, om zon terugvalletje ga je toch niet opnieuw beginnen.

Jammer dan, nu weet je hoe veel spijt je ervan krijgt dus zal het nu wel weer goed komen.

Gewoon doortellen, iedereen valt wel een keertje terug.
quote:workit schreef op 16 januari 2013 @ 18:44:

Vandaag een slechte dag. Ik heb toch trek in een sigaret, getver! Ik ga het niet doen hoor, maar ik baal omdat ik er al een paar dagen geen last van leek te hebben. Maar goed, morgen zal wel weer beter zijn.

Altijdwat, het is in ieder geval een mooie eerste stap naar niet roken. En idd al een stuk beter dan roken.

Tineke, wat knap dat je weer doorzet! En ik zou gewoon doortellen, niet opnieuw. Zeker omdat je nu weer goed bezig bent.

Holdon, dat niet slapen is erg he! Het gaat hier gelukkig wel steeds beter.

Snoezepoes, wat knap dat je niet gerookt hebt terwijl ze voor je had liggen!

Noodles, ik zou niet bezuinigen op pleisters. Ook al is dit nu even duurder, weer gaan roken is nog veel duurder. Tenzij je ze niet meer nodig hebt, maar ik zou de kosten niet de doorslag laten geven.

Noa, goed bezig!

Creatien, gefeliciteerd met je twee weken!

Murdoch, idd die afbakken afwassen was echt vreselijk ranzig!

Doloros, hoe gaat het bij jou?

Ben ik nog iemand vergeten? Sorry!

Ik heb wel veel zin in een sigaret, dat zeker wel... maar niet zo erg dat ik er saggerijnig van word, alleen ik heb nog steeds een enorme hoofdpijn, en als ik voorover buk (om iets van de grond te rapen bijvoorbeeld) dan heb ik heel veel druk achter mijn ogen en mijn neus, dus doet hardstikke pijn, en sta ik weer recht dan draait alles.

Misschien komt het niet door stoppen met roken, en ik spuug soms zwarte troep uit, dacht dat dat langer zou duren.

Ik voel me nog steeds vaag en moe, maar minder dan gisteren, en bijvoorbeeld eergisteren.

En als ik stres heb ofzo heb ik echt veel trek in een sigaret, maar ik leef, en houd het vol.

Ik kan me voorstellen dat het eng klinkt dat sommige mensen opeens weer erg trek in een sigaret krijgen.

Maar dat overwin je ook als je wil, vooral omdat je nu zo ver bent gekomen.

Ik was anderhalf jaar gestopt, en uit domheid weer begonnen, niet zozeer de verslaving, echt mn eigen domme actie geweest.

Als je echt niet wil zul je dat in je hoofd moeten houden, ook als je denkt sterk genoeg te zijn om te gaan weekeindroken bijvoorbeeld.

Dat is voor ons gewoon niet meer mogelijk.

Daarom is het bij mij steeds misgegaan, de eerste keren.

Want ik rook al 12 jaar, en heb anderhalf jaar niet gerookt, toen door stres )als excuus' en gezelligheid weer begonnen, maar ervoor was ik ook gestopt, en begon ik door een weekeindroker te worden weer fulltime te roken... want dat kunnen echte rokers niet. natuurlijk is er een enkeling, die dat wel kan.

Maar je moet daar nooit vanuit gaan.

Als je een terugvalletje hebt, dan is dat vervelend, zeker als je dr zo lang vanaf bent dat je denkt dat je het overwonnen hebt.

Maar juist dan moet je oppassen dat je niet denkt dat je een gelegenheidsroker, een weekeindsroker of wat dan ook kunt worden.
Ik zeg ook doortellen!

Niet iedereen valt terug hoor Dolores
quote:savina schreef op 16 januari 2013 @ 19:37:

Ben ik weer...beetje inspiratieloos wat nog te schrijven. Het is bij mij dag 19 en het gaat nog steeds goed. Nog steeds af en toe zin in roken, maar niet noemenswaardig. Ik zie trouwens een aantal posts van mensen die al langer gestopt zijn dan ik (denk ik) en die ineens heel veel zin hebben in roken. Dat vind ik echt beangstigend, ik wil dat niet! Ik wil dat hele gedoe gewoon uit mijn systeem, nooit meer zin hebben en nooit meer aan denken.

Anyway, volgens mij gaat het bij iedereen goed en heb even geen puf om op iedereen individueel te reageren.

Alleen nog even tegen tineke: goed meid, dat je doorzet, foutje kan gebeuren, maar het zou pas echt zonde zijn als je alles overboord zou gooien, alle moeite tot nu toe en gewoon weer zou roken. Super dus dat je niet opgeeft!

En snoezepoes: welkom en superstoer dat je gewoon geen sigaret hebt opgestoken!

Oh ja ik wil nog wel kwijt dat ik elke dag blij ben dat ik me niet meer afvraag of ik misschien naar rook ruik!

Lees ook mijn post hierboven even,

Over je angst dat mensen die langer gestopt zijn weer erge trek krijgen.

De verslaving pakt je als je zwak bent, dus ook als je denkt er nu wel tegen te kunnen om er eens eentje voor deze keer op te steken.

Dan komt de verslaving weer even een kijkje nemen, ach... roken we alleen in het weekeind, voor de gezelligheid of tijdens een speciale gelegenheid.

Of met exteme stres...

Dan krijgen mensen er last van.

Maar als je echt verslaafd bent geweest , zoals wij allemaal eigenlijk.

Dan kun je geen gelegenheidstroker worden.

Dus die trek, die duurt maar heel even, afleiding zoeken en je bedenken dat het bij een ander misschien kan, maar dat jij dat niet kunt omdat je al die tijd gerookt hebt, en er zo veel moeite voor hebt moeten doen er af te komen.
quote:greenmoustache schreef op 16 januari 2013 @ 20:37:

Ik zeg ook doortellen!

Niet iedereen valt terug hoor Dolores

Nee, maar een heleboel mensen wel.

Ik na anderhalf jaar, eigen domme schuld, maar door het foutje ging ik weer roken.

Nu ben ik gestopt, en hoop ook dat ik nooit meer terug zal vallen.

Het is nog steeds wel moeilijk vind ik.

Gewoon geen een aansteken, en net doen of het mee valt helpt wel, want mensen in mijn omgeving zeggen je hebt er niet echt last van he= Hahahaahaha.

Wel dus.

Ik heb dr wel vaak zin in.

Alleen ik zoek dan wat anders.
quote:Altijdwat schreef op 16 januari 2013 @ 18:33:

Dank Melpomene voor je bemoedigende woorden.Natuurlijk is nicotine ook slecht, ik heb dat ook als nadeel omschreven.Toch ben ik blij dat ik geen carcinogeen teer meer in mijn longen krijg, de volgende stap is niets meer roken maar hoe slap ook, ik kan dat op dit moment niet.

Nou nou, zo wil ik het niet noemen hoor.

Het is al veel beter dan echt roken.

Je kunt het wel, maar zodra jij er aan toe bent, niks slaps aan dus.

Iedereen moet er aan toe zijn, en tot die tijd rook je, of nep rook je.

Nou dan liever nep roken toch.

Slap ben je niet.

Het komt wel.
quote:holdon schreef op 16 januari 2013 @ 16:06:

[...]

Ook ik slaap slecht, kom slecht in slaap en zie soms elk uur voorbij komen. Zelfs nog na een maand stoppen.

Ja... Misschien moet je dan een andere oplossing gaan zoeken, want niet slapen maakt het erger en erger, om te stoppen.

Slaapmedicatie, een lichte dosis.

Of medicatie waar je moe van word, tot het slaap probleem soort van weg is.

Ik sliep de tweede nacht al weer goed.
IK was vandaag erg moe. en wel trek in een sigaret ook best, maar ik begin er aan te wennen dat het niet meer bij mij hoort.
Hey meiden,

Hier gaat het goed, nog steeds een korter lontje dan normaal maar allang niet meer zo chaggie.

Ik mis op het werk na een moeilijk lesje soms wel mijn momentje buiten, dus vandaag ben ik met rokende collega meegelopen, even uitgewaaid en gekletst, maar niet gerookt.

Dag 15 alweer (of was het nou dag 16? )

Ik kan inmiddels weer gewoon naar de WC slaap iets beter en voel me iets minder dik.. Kortom het gaat oké hier..
noodles, haha we zitten nu op dag 15!

Wat fijn om te lezen dat het beter gaat met eigenlijk alles wel.

Dat geeft moed.

Hier gaat het ook weer goed, vandaag gewerkt en dat is toch een stuk makkelijker dan op een vrije dag, voor mij althans wel.

Mijn humeur gaat ook beter hoor, pffff gelukkig wel zeg. Het lontje is wel nog kort, zoooo herkenbaar helemaal.

Maar gewoon weer niet gerookt vandaag, begint wel stoer te voelen, en collega's binnen ook weer in me te geloven haha.

Maar dat maakt me allemaal niet zoveel uit hoor, als ik er maar in geloof.

Begin nu ook te merken dat de "trek" momenten, ook werkelijk momenten worden, dat maakt me blij

Verder nog dit, bedankt voor jullie milde reacties voor wat betreft doortellen

ik ben ook aan het stoppen dmv pleisters, en ja het is een hoop geld zo'n doosje, maar ik heb vanmiddag wel weer nieuwe gekocht, denk dat ik het nog te hard nodig heb.

En als ik volgende week nog rookvrij ben, dan ga ik iets moois voor mezelf kopen, geen idee wat. Maar ik ben dol op mooie tassen dus denk dat ik mezelf een mooie tas cadeau ga doen.

Doen jullie ook aan beloning.

Fijne avond allemaal

Tot morgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven