Gezondheid alle pijlers

Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

24-11-2012 09:43 549 berichten
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.

Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Ben gisteravond goed doorgekomen

Het viel erg mee, vanmiddag en vanavond weer naar vriendinnen en ja, die "roken".

Wordt dit weekend op proef gesteld, maar voel me sterk genoeg.

Leuk weekend verder, ik laat morgen weer wat me horen. En dan geen ego post.
Ik meld me ook!

Na 10 jaar gerookt te hebben ben ik 28 nov. gestopt. En heb nog geen sigaret weer aangeraakt soms heb ik wel zin, maar als ik dan bedenk hoe vies het zal smaken en duizelig ik word zeg ik heel makkelijk nee!

Had echt niet verwacht dat ik hét zo gemakkelijk zou hebben.

Ook hoe duur de sigaretten nu zijn geworden weerhoudt mij ervan weer te beginnen.
Ik ben ook gestopt, voel me nog niet echt heel anders maar merk wel dat ik meer trek heb!! Mss doordat ik nu meer smaak heb door het niet roken?

Ik blijf verder gewoon sporten want mijn grote angst is om aan te komen...
Hebben jullie een teller op de telefoon of zoiets? Klinkt motiverend!Heb de app al gevonden!!!quote:workit schreef op 28 november 2012 @ 07:13:

Tuya, djees mijn teller staat ook op zoiets..... Gatver!
Goedemorgen allemaal,

Gisteravond niet gerookt. Hoe gaat het met de rest?
Goeiemorgen!

Hier gaat alles goed!

Inmiddels dag 18 hier.

Al 178 sigaretten niet gerookt.

Gaat steeds beter..
Goed zeg Noodles!

Tineke, jij gaat ook super goed he!

@ alle nieuwe stoppers, welkom!!

Hier gaat het ook goed, dag 26 alweer! En ik moet echt terugtellen in dit topic, want ik tel niet echt meer. Dat is een goed teken denk ik.
Ik heb dat boek van Allan Car hier ook liggen, heeft het jullie geholpen?
Ruby, ik heb dat boek ook. Het heeft wel iets geholpen, maar je moet het toch zelf echt willen. Toch denk ik regelmatig aan bepaalde stukjes uit het boek terug. Bijvoorbeeld 'je geeft niets op', je hebt alleen maar te winnen.

Hoe lang ben je nu gestopt?
Sorrryyy voor mijn afwezigheid!! Nog steeds gestopt (morgen 3 weken!) Maar heb al bijna een week een flinke griep te pakken dus veel in bed gelegen en geslapen :(

Maar voor alle volhouders; ga zo door!! Als ik beter ben kom ik fatsoenlijk reageren!

Liefs!!
Ook ik ben op de proef gesteld, gisteren avond nacht...

Onze vrienden waren er, ook een stel zeg maar die roken, en bij ons roken mensen dus in de schuur.

Ik heb er toch aan het eind van de avond bij gezeten, in de schuur, maar zelf heb ik niet gerookt, en had ik geen extra trek doordat zij rookte.

Maar ik heb vannacht wel gedroomd dat ik gerookt had, en niet wist of ik nog gestopt kon blijven, dus ik droom er over dat ik weer rook, maar dat niet wil.

Ik heb het niet gedaan, dus ik ben wel trots, ik had wel wat gedronken, maar zelfs met drank, niet gerookt, terwijl de rest allemaal rookte, en het is niet om meelopen ofzo, maar an word het meestal moelijker, alleen had ik er geen last van.

Helemaal niet als ik bij rokers ben, alleen als ik er uit mijzelf last van heb heb ik er dus last van maar dat wekken andere rokers dus niet bij mij op, dat is wel fijn om te weten.

Ik vind rokers nu wel wat stinken als ze net hebben gerookt, in de kleding, maar dat vond ik toen ik rookte van mijzelf ook altijd.

Niet om te zeuren ofzo, ik zeg er verder niks over, maar je ruikt het dan wel.
quote:tineke1964 schreef op 19 januari 2013 @ 14:05:

Goedemiddag allemaal,

Ben gisteravond goed doorgekomen

Het viel erg mee, vanmiddag en vanavond weer naar vriendinnen en ja, die "roken".

Wordt dit weekend op proef gesteld, maar voel me sterk genoeg.

Leuk weekend verder, ik laat morgen weer wat me horen. En dan geen ego post.

Ik wist wel dat je het kon.

Je bent sterk genoeg.

Ik weet zeker dat als jij niet meer wil je gestopt blijft, wat de rest ook zal doen.
Morgen een week helemaal zonder! Maar was al eerder geminderd..

Ik begrijp wat je bedoelt met het willen, dat bij mij zit het vooral tussen de oren, ben lichamelijk niet verslaafd want ik mis nu niks..

Het wordt weer moeilijk met drank, feestjes, kroegen enz...

quote:workit schreef op 20 januari 2013 @ 14:50:

Ruby, ik heb dat boek ook. Het heeft wel iets geholpen, maar je moet het toch zelf echt willen. Toch denk ik regelmatig aan bepaalde stukjes uit het boek terug. Bijvoorbeeld 'je geeft niets op', je hebt alleen maar te winnen.

Hoe lang ben je nu gestopt?
quote:Ruby-Ann schreef op 20 januari 2013 @ 19:56:

Morgen een week helemaal zonder! Maar was al eerder geminderd..

Ik begrijp wat je bedoelt met het willen, dat bij mij zit het vooral tussen de oren, ben lichamelijk niet verslaafd want ik mis nu niks..

Het wordt weer moeilijk met drank, feestjes, kroegen enz...

Hey wat leuk, dan zijn wij tegelijk gestopt.

Ik voel lichamelijk ook niks, behalve dat ik moe ben.

Maar dat is niet zo erg.

Dat vage gevoel heb ik heel zelden nog.

Irritaties soms, maar nooit omdat ik een cigaret wil ofzo.

Ik slaap prima.

En jij? Wat vind jij het meest vervelend?

[...]

Toevallig dat we allebei tegelijk gestopt zijn!

We can do it!

Maarre, ik rookte dus niet heel veel, door de week zo'n 5 per dag maar in het weekend of met feestjes en/of vriendinnen wel een pakje per avond..

Het grappige is dat ik hier lees dat men slechter slaapt, dat had ik ook deze week maar werkelijk nooit geweten dat dit een bijwerking was van het stoppen??

Ik merk verder weinig, behalve dus meer smaak en mijn huid knapt op!

quote:Dolores007 schreef op 20 januari 2013 @ 20:47:

[...]

Hier ook excuses voor aanwezigheid!

Wat is er veel gebeurd en wat goed dat er nieuwe stoppers zijn!!

Hertje: .. Veel liefs voor jou!

Morgen 2 weken gestopt
quote:Ruby-Ann schreef op 20 januari 2013 @ 20:57:

Toevallig dat we allebei tegelijk gestopt zijn!

We can do it!

Maarre, ik rookte dus niet heel veel, door de week zo'n 5 per dag maar in het weekend of met feestjes en/of vriendinnen wel een pakje per avond..

Het grappige is dat ik hier lees dat men slechter slaapt, dat had ik ook deze week maar werkelijk nooit geweten dat dit een bijwerking was van het stoppen??

Ik merk verder weinig, behalve dus meer smaak en mijn huid knapt op!

[...]

Ja, het slechter slapen komt door het stoppen, en als je moe bent komt dat ook door het stoppen met roken.

Alleen ik had daar niet zo heel veel last van, ik slaap juist beter nu dan.

Ik zal het roken in de zomer wel missen.

5 op een dag, dat heeft dan het voordeel dat je lichaam eerder zal herstellen, ik denk dat ik er te asociaal veel voor rookte.

Maar stoppen is vervelend of je er nou 5 rookt of 20.

Ik slaap nu wel goed, maar de eerste nacht niet, en zweet ook meer.

Ik gebruik geen medicatie of nicotine vervangers.

Dus daar ligt het niet aan.

Ik denk nog wel heel vaak aan ik wil roken, trek in een cigaretje.

Maar ik doe het niet want ik weet zeker dat ik dan als ik weer rook er later weer spijt van zal krijgen.
Ja!! Dag 50!!! Ik heb het gehaald!

Ik merk ook dat ik ook echt niet meer WIL roken.

Vandaag eindje gewandeld met vrienden die wel roken. Ik voelde geen drang om ook te roken.

En dat voelde FIJN!

Hou vol allemaal! Ik lees veel positieve verhalen!
Wohoo hertje 50 dagen! Super zeg!
Goedemorgen allemaal,

Het is weer maandag, nieuwe week met nieuwe uitdagingen!

Hier nu 19 dagen rookvrij

362 sigaretten niet gerookt

besparing 105,00 euro

Gaat goed hier, de "moeilijke" momenten worden makkelijker.

Maar ik ben er nog lang niet hoor, dat voel ik aan alles in mijn lijf en hoofd.

Holdon, wat leuk dat je hier zo af en toe ook nog meeschrijft, is motiverend!

Noodles, vandaag dag 19 toch, voor ons? Gaat goed hè?

Moet alleen opletten nu, want ik ben een raar ( lees fout) eetpatroon aan het ontwikkelen en dat, kan de bedoeling niet zijn.

Spijkerbroek begint nu echt strak te zitten, dat wil ik echt niet.

Hoe gaat het bij verder?

Noa, ja die rare gewoontes doorbreken dat is een moeilijk punt. maar het gaat iedere dag beter hoor.

hertje, bedankt voor het vertrouwen in mij, dat doet me zo goed, enne ik heb het niet beschaamd. Ben stoer.

En jij goed hoor 50 dagen!!!!!

Fijn om te lezen dat het goed gaat.

nettel, dank voor je vertrouwen in mij, het is gelukt. Rookvrij weekend voor mij

whitney, die prijs van de sigaretten, belachelijk toch? niet meer roken.

work-it, goed zeg, en ja is een goed teken dat terugtellen in het topic, je bent er duidelijk minder mee bezig.

Hoe is het met je partner, deze was toch ook aan het stoppen?

Lukt het hem/ haar ook?

fruitellie, balen dat ziek zijn. Maar helpt misschien ook wel om niet te roken. Er zijn zoveel zieke mensen op het moment, Sterkte en tot snel.

Ruby-an, aankomen is zeker niet leuk, maar ik denk wel onvermijdelijk. Het stofwisselingpatroon ondergaat nu eenmaal een verandering bij stoppen met roken, als je er "normaal " mee omgaat dan kom je niet meer dan een kilo of 2 a 4 aan en deze zullen ook weer verdwijnen in de tijd. De kunst is denk ik, om niet te spastisch te doen, over een paar kilo. Is moeilijk dat weet ik, zie mijn te strakke spijkerbroek. hahaha

Maar heel veel succes, met het stoppen met roken, het gaat jou ook lukken. Dit is een succes Topic!

Dolores en Greenmoustache, ook heel veel succes weer deze nieuwe week.

We gaan er samen weer voor, toch?

We blijven schrijven en elkaar op deze manier stimuleren.

Famke? Lukt het jou ook nog steeds?

Iedereen een leuke (schaats) week.
quote:tineke1964 schreef op 21 januari 2013 @ 10:22:

Goedemorgen allemaal,

Het is weer maandag, nieuwe week met nieuwe uitdagingen!

Hier nu 19 dagen rookvrij

362 sigaretten niet gerookt

besparing 105,00 euro

........

Dolores en Greenmoustache, ook heel veel succes weer deze nieuwe week.

We gaan er samen weer voor, toch?

We blijven schrijven en elkaar op deze manier stimuleren.

Famke? Lukt het jou ook nog steeds?

Iedereen een leuke (schaats) week.

We gaan er samen voor ja!

Ik ben ook niet een übertrouwe schrijver maar ik lees jullie elke dag! Ben trots
quote:tineke1964 schreef op 21 januari 2013 @ 10:22:

Noodles, vandaag dag 19 toch, voor ons? Gaat goed hè?

Moet alleen opletten nu, want ik ben een raar ( lees fout) eetpatroon aan het ontwikkelen en dat, kan de bedoeling niet zijn.

Spijkerbroek begint nu echt strak te zitten, dat wil ik echt niet.

Hoe gaat het bij verder?

Ja klopt, woensdag al 3 weken.

Ik ben (behalve tijdens mijn zwangerschap) nog nooit zo lang gestopt en ben dan ook super trots.

Hier zit mijn broek sinds de feestdagen strak en dat wordt nog niet beter. Ik ben in de eerste week stoppen ook nog aangekomen en nu lijkt het stabiel, maar jammer is het natuurlijk wel. Alles bij elkaar ben ik nu 5 kilo zwaarder da normaal.

Ach, als ik maar niet meer begin met roken enorm niet nog meer aan kom ben ik blij...

Wij gaan eten, tot gauw
Hertje, wat fijn! Gefeliciteerd met de 50 dagen!

Tineke, mijn vriend is ook nog steeds gestopt gelukkig. Heeft één keer gerookt, maar verder ook al ruim 3 weken gestopt. Gelukkig!

Noodles, ik schrok vanmorgen ook op de weegschaal. In totaal 4 kilo erbij. En echt mijn eigen schuld. Gatver. Maar goed, ik rook niet. Knop met lijnen is na vanmorgen (weegmoment) goed om. Dus dat is het nieuwe project (lees: the never ending story).

Fijne avond nog!
Zo. daar ben ik weer.

@Tinneke,

Zeker gaan we er samen voor:)

Ik vind het erg leuk dit topic om jullie te lezen, hoe het gaat en hoe jullie het ervaren.

Zelf heb ik vandaag best goed, maar wel vaak zin in een cigaret, maar ik weet dat ik het niet doe.

Een vriendin van mij vind het wel goed van mij, maar ook wat saai.

Maar goed, ik vind het dan weer saai om steeds zo te moeten hoesten.

Maar roken gebeurt niet meer.

Al heb ik er wel trek in.

Ik ben activer in huis moet ik zeggen, verder eet ik ook liever, dus word voor mij ook opassen.

Ik ben vandaag een week gestopt:)
Goedemorgen alle stoppers,

Voor vandaag weer heel veel succes. Ik ga dadelijk naar mijn werk toe, haha is altijd wat makkelijker dan thuis zijn ( voor mij dan).

Voel me vandaag goed, en ik zit al op dag 20

noodles, die iets te strakke broek, ach ja

Dat komt ook wel weer goed, bewegen en normaal eten, is het zo weer weg, toch?

workit, goed van je partner, die van mij is het (nog) niet gelukt. Maar wel lief voor mij, niets meer in huis te vinden weet ik, want ik heb al weer eens lopen zoeken. Hij houdt wel echt rekening met mij en mijn gevecht ertegen.

Ben wel blij dat het slapen weer goed gaat, niet meer zo vaak wakker en ook de dromen worden minder tot bijna niet ( over roken dan).

Voel me blij

Tot morgen maar weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven