NU: wie stopt mee met roken?
vrijdag 17 januari 2014 om 18:26
Ik weet dat er alweer enkele topics zijn. Toch wil ik er een nieuwe voor openen. Een tijdje geleden was ik gestopt, dat ging een paar maanden goed totdat ik in een depressie met angstaanvallen terecht kwam. Ik greep terug naar die sigaret en zo rook ik nu weer elke dag... Gelukkig gaat het psychisch al wat beter (nog niet de volle 100%) maar ik baal ervan dat ik weer aan die stomme sigaretten zit.
Ik vind het duur, ongezond, storend, soms schaamtelijk en toch grijp ik er elke keer weer naar.... Frustrerend! Ik lees nu een boek maar Mss hebben jullie nog goede tips, of wil er iemand meeschrijven.
Ik vind het duur, ongezond, storend, soms schaamtelijk en toch grijp ik er elke keer weer naar.... Frustrerend! Ik lees nu een boek maar Mss hebben jullie nog goede tips, of wil er iemand meeschrijven.
Je kan altijd leuke mensen ontmoeten, zolang je er maar voor open staat.
vrijdag 17 januari 2014 om 18:40
Ik zit ook nog in een stressperiode. Net op mijn werk gehoord dat ik tot 1/3 kan blijven, daarna geen opdracht meer voor mij (onderwijs). Toch wil ik een poging wagen. Ook in stressperiodes moeten we zonder kunnen.
Wil je mee proberen? Ik wil zondag stoppen

Wil je mee proberen? Ik wil zondag stoppen
vrijdag 17 januari 2014 om 18:43
vrijdag 17 januari 2014 om 18:43
Ik doe met je mee! Afgelopen juni nog een paar weken gestopt maar toen toch overstag gegaan op een terras. Aangezien er nu geen enkele reden is om buiten te gaan staan lijkt het me best een goeie timing
Slik nu een week zyban maar merk er nog niks van. Hopelijk gaat het alsnog werken, anders plak ik alsnog wel nicotinepleisters. Ik ben trouwens ook een beetje aan het twijfelen over de e-sigaret. Als ik de verhalen hoor werkt dat ook goed.
Heb je al een stopdatum in je hoofd?
Slik nu een week zyban maar merk er nog niks van. Hopelijk gaat het alsnog werken, anders plak ik alsnog wel nicotinepleisters. Ik ben trouwens ook een beetje aan het twijfelen over de e-sigaret. Als ik de verhalen hoor werkt dat ook goed.
Heb je al een stopdatum in je hoofd?
vrijdag 17 januari 2014 om 19:02
zaterdag 18 januari 2014 om 19:54
Ik doe ook mee!! Was wel van plan om maandag pas te stoppen, ik zal me morgen voor de laatste dag in " het verderf" storten, en dan kap ik ermee. Kom ook uit een redelijke stress-periode, nu donderdag nog een operatie gehad aan mijn spataders, ben goed aan het herstellen, maar bij elke sigaret voel ik me zo afglijden....
Wanneer stoppen jullie, hopelijk wachten jullie niet te lang, ik ben al veel gestopt, gewoon de knop omdraaien, lijkt een makkie..pfff, alleen begin ik steeds opnieuw... eerst als gelegenheidsroker en dan ontaard het telkens weer
Wanneer stoppen jullie, hopelijk wachten jullie niet te lang, ik ben al veel gestopt, gewoon de knop omdraaien, lijkt een makkie..pfff, alleen begin ik steeds opnieuw... eerst als gelegenheidsroker en dan ontaard het telkens weer
zondag 19 januari 2014 om 10:03
Hi ladies,
Leuk dat jullie meedoen. Hebben jullie al eerder geprobeerd te stoppen? Roken jullie lang/veel?
Ik rookte toch al van m'n 15, gemiddeld 10 sigaretten per dag. Heb 1 serieuze poging gedaan en terug begonnen in stressperiode met het excuus van "eentje kan geen kwaad".
Ik ben nog steeds in m'n boek bezig. Had tegen mezelf gezegd na het boek volledig te stoppen, maar heb dit weekend m'n best al gedaan. Sinds vrijdagavond 18u30 nog maar 1 sigaretje gerookt! Dus ben al best trots. Maar ik denk er wel veel aan.
Gaan jullie puur op karakter stoppen? Of heb je hulpmiddelen?
Leuk dat jullie meedoen. Hebben jullie al eerder geprobeerd te stoppen? Roken jullie lang/veel?
Ik rookte toch al van m'n 15, gemiddeld 10 sigaretten per dag. Heb 1 serieuze poging gedaan en terug begonnen in stressperiode met het excuus van "eentje kan geen kwaad".
Ik ben nog steeds in m'n boek bezig. Had tegen mezelf gezegd na het boek volledig te stoppen, maar heb dit weekend m'n best al gedaan. Sinds vrijdagavond 18u30 nog maar 1 sigaretje gerookt! Dus ben al best trots. Maar ik denk er wel veel aan.
Gaan jullie puur op karakter stoppen? Of heb je hulpmiddelen?