Gezondheid alle pijlers

Nuvaring, ervaringen?

09-04-2017 16:29 31 berichten
Ik wil na 14 jaar overstappen naar een andere forum van anticonceptie (nu Mirena) ivm de bijwerkingen.

Een vriendin van mij is erg enthousiast over de nuvaring en ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Het voordeel nu is dat ik niet menstrueer, het nadeel is dat ik altijd grote ontstekingen in mijn gezicht heb en vaak erg pijnlijke borsten.

Wat vind jij de voor- en nadelen van de nuvaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem een tijd gebruikt maar voelde em toch zitten.

En bij mij was er geen klok op te zetten wanneer ik ongesteld was.
Hier een zeer tevreden gebruikster! Je voelt Ik voel er niks van en je hoeft er niet vaak aan te denken. Wel vergeet ik hem makkelijk, dus ik moet in mijn agenda zetten wanneer ik 'm moet vervangen.

Tip: let op dat hij niet achter je tampon blijft haken als je je tampon verwisselt, daardoor had ik 'm onbewust een tijdje niet in
Vond het echt ideaal. Was na 2 jaar iedere maand een flinke chagrijn dus ben er toen mee gestopt.
Ik heb hem iets meer dan een half jaar gebruikt, en ik was compleet veranderd. Ontzettend humeurig, 0.0 libido meer over, en ik had continu hoofdpijn. Toen ben ik toch weer terug gegaan naar de pil die ik voor die tijd ook had, en die klachten verdwenen heel snel. Voor mij is het dus echt niet geschikt.
Ik gebruik m, en voel me er heel goed bij. Ik hoef er niet iedere dag aan te denken en zet in mijn agenda wanneer ik hem eruit moet halen.
Ik had 2 weken na inbrengen ongelofelijke puisten en zeer depressieve gedachten. Ik vond het echt 3 x niks.
Wat een enthousiasme

Werden jullie ongesteld?
Ik wel, ik haal 'm er netjes elke maand uit. Als ik dat niet doe krijg ik er wat bloed 'doorheen'.
Bij mij was het een ramp.

Gegild van de buikpijn.

Alsof ik weeën had.

Overgeven, diarree. Mijn lichaam stootte hem af.

Nooit meer voor mij.

Maar het idee ervan was top!
Ik heb 'm een jaar of 3-4 gebruikt. Op zich ideaal, al begon hij in de loop van de tijd wel steeds naar beneden te zakken.

Tijdens de seks haalde ik hem er altijd uit.

Nadeel is de combi ring-tampon, maar dat was hooguit een paar dagen.
Ik werd er alleen maar moe van. Zo ontzettend moe, dat ik niet meer wist hoe ik een dag werken vol kon houden. Ding verwijderd en voelde me met het uur beter.

Never nooit meer dus.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:MoirenPhae schreef op 09 april 2017 @ 16:51:

Wat een enthousiasme

Werden jullie ongesteld?Soms. Ik gebruik hem 4 weken. Daarna een nieuwe. Soms stop ik iets eerder met de nieuwe ring als ik een doorbraakbloeding aan voel/zie komen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:fietjelief schreef op 09 april 2017 @ 17:04:

Bij mij was het een ramp.

Gegild van de buikpijn.

Alsof ik weeën had.

Overgeven, diarree. Mijn lichaam stootte hem af.

Nooit meer voor mij.

Maar het idee ervan was top!Van die ring?
Ik vond het prettig maar ik ben er de eerste dag echt vreselijk beroerd van geweest. En ik had opeens een pigmentvlek in mijn gezicht. Volgens de huisarts kon dat niet zo snel door de ring komen en dat leek me ook vreemd, maar ik vind het ook wel heel toevallig.

Ik heb het denk ik iets meer dan een jaar gebruikt en daarna was ik verhuisd en nog niet van apotheek gewisseld en aangezien mijn seksleven niet bestaand was, leek het me ook niet heel erg nodig om aan de hormonen te zitten.

En was een tijd geleden niet in het nieuws dat de kans op trombose net zo hoog is als bij een andere pil die van de markt gehaald is?
De nuvaring is handig omdat je er niet elke dag aan moet denken zoals bij de pil.

De nuvaring had echter te veel bijwerkingen. Ik werd opvliegend en de bloedingen en de buikpijn waren veel heftiger dan wanneer ik geen anticonceptie gebruikte. Daarnaast kreeg ik opeens last van hartkloppingen. Na een jaar ben ik ermee gestopt. Sindsdien voel ik me een stuk beter .
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Ik heb hem 6 maanden ongeveer gebruikt. Ideaal op zich. Inbrengen prima te doen, eruit halen prima te doen. Menstruatie netjes in de week waarin hij er uit ging. Ik werd eraan herinnerd via een herinneringsservice de rond te verwijderen cq te verwisselen.

Verlaagd libido.....geen idee. Ik was moeder van een baby en mijn sexleven was daardoor wat minder intensief. Weet niet of het aan de ring lag.

Hormonale gemoedstoestanden altijd gehad, ook met andere vorm van anticonceptie en zonder anticonceptie. Die waren er tijdens gebruik van de ring ook.

Toch ben ik uiteindelijk weer teruggekeerd naar de anticonceptie die ik hanteerde voor kind geboren werd. Voelde voor mij toch vertrouwder.

Overigens was de ring toendertijd een dure vorm van anticonceptie, want niet vergoed.
Fijn, nergens last van. Rust in mijn hoofd doordat ik niet elke dag aan de pil hoefde te denken.

Vriend voelde soms iets tijdens sex, maar niet storend. Even uit doen kan ook.

Na stoppen na 2 maanden zwanger. Onze kraamhulp vertelde toevallig dat ze heel vaak bij "nuvaring baby's" kwam. Dus volgens haar niet zo betrouwbaar. Maar dat kan natuurlijk ook door verkeerd gebruik komen.
Ik vind hem top! Ik gebruik hem 4 weken ipv 3 en haal hem er dan een week uit. Merk niks van moodswing of zo, alleen mijn onttrekkingsbloeding is soms wat pijnlijker dan tijdens de pil. Vaker buikkramp. Maar verder ben ik er blij mee.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb m ongeveer 8 jaar gebruikt en was dik tevreden! Eindelijk iets waar ik niet elke dag aan hoefde te denken en wat betrouwbaar is met minder hormonen dan de pil. Elke 3 weken stopte ik en werd na 3 dagen ongesteld. En na definitief stoppen was ik na 6 weken opnieuw ongesteld.
Voordeel: minder hormonen dan de pil, je hoeft er niet elke dag aan te denken. Ik voelde 'm niet zitten, man heel soms.

Nadeel: niet goedkoop.

Persoonlijk: sinds ik 'm niet meer heb voel ik me beter. Ik dacht toen ik 'm had dat ik een leven zonder seks ook wel prima zou vinden...
Ik heb 'm jaren naar volle tevredenheid gebruikt. Ik stopte altijd na drie weken, werd dan gewoon - maar een stuk lichter dan zonder AC - ongesteld. Dus geen gedoe met tampons die verstrikt raken in de ring

Met de seks haalde ik 'm er meestal wel even uit, voelde 'm dan toch zitten. Niet vergeten om hem daarna weer in te doen!
quote:Zusje10 schreef op 09 april 2017 @ 19:41:

Voordeel: minder hormonen dan de pil, je hoeft er niet elke dag aan te denken. Ik voelde 'm niet zitten, man heel soms.

Nadeel: niet goedkoop.

Persoonlijk: sinds ik 'm niet meer heb voel ik me beter. Ik dacht toen ik 'm had dat ik een leven zonder seks ook wel prima zou vinden... Bij mij werd 'ie gewoon volledig vergoed (aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis).
Bedankt voor alle ervaringen

Ik vind het lastig om een keuze te maken.

Jammer dat de Mirena ineens bijwerkingen geeft, want was er erg tevreden over.
Jaar of wat geleden gebruikte ik de nuvaring. Idd 2x zwanger geworden ondanks zorgvuldig gebruik. Ik zou het je dus niet adviseren. (Beide zwangerschappen werden miskramen binnen 6 weken. Of dat iets te maken had met de nuvaring hormonen weet ik niet en kon de arts me ook niet vertellen.)
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven