Gezondheid alle pijlers

Nuvaring, ervaringen?

09-04-2017 16:29 31 berichten
Ik wil na 14 jaar overstappen naar een andere forum van anticonceptie (nu Mirena) ivm de bijwerkingen.

Een vriendin van mij is erg enthousiast over de nuvaring en ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Het voordeel nu is dat ik niet menstrueer, het nadeel is dat ik altijd grote ontstekingen in mijn gezicht heb en vaak erg pijnlijke borsten.

Wat vind jij de voor- en nadelen van de nuvaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 09 april 2017 @ 18:43:

Ik vind hem top! Ik gebruik hem 4 weken ipv 3 en haal hem er dan een week uit. Merk niks van moodswing of zo, alleen mijn onttrekkingsbloeding is soms wat pijnlijker dan tijdens de pil. Vaker buikkramp. Maar verder ben ik er blij mee.Dit is niet veilig Muurhanger . Als je hem 4 weken gebruikt moet je na week 4 direct een nieuwe plaatsen, zo sla je je stopweek over.
Ik werd emotioneel instabiel van de nuvaring, evenals bij sommige pilsoorten. De werking is vergelijkbaar. Ik was wel zeer tevreden over het gebruiksgemak.
quote:El0ise schreef op 10 april 2017 @ 16:39:

[...]

Dit is niet veilig Muurhanger . Als je hem 4 weken gebruikt moet je na week 4 direct een nieuwe plaatsen, zo sla je je stopweek over.Waarom zou dat niet veilig zijn? Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ah excuus, de bijsluiter nogmaals gelezen. Hij mag idd max 4 weken en dan nog een ringvrije perjode van 7 dgn.
Ik heb nu na 10 jaar het Mirena spiraaltje en een korte periode de pil, bijna een jaar de nuva ring gebruikt.
De reden dat ik overstapte is dat na de Mirena spiraal, die relatief weinig homonen bevat, ik best heftig regeerde op de Yasmin en de Jazz. Neerslachtig, onzeker, depri. Ik zocht een alternatief voor de pil en kwam op de Nuva ring. Depressie door de pil wordt gelinkt aan de hormoonspiegel die op en neer gaat met de pil. De Nuva geeft de hormonen gelijkmatig af. Ook heeft de Nuva net als de Yasmin een licht anti androgene werking, wat inhoudt dat je minder puistjes krijgt. Mirena spiraaltje daarentegen werkt acne juist in de hand.

Anyway, nu na een jaar ben ik vier kilo aangekomen (voornamelijk op borsten en benen), ik zit wel beter lekkerder in mijn vel dan met de pil. Minder depri. Hij is makkelijk in gebruik en met seks haal ik hem er gewoon uit. Ik heb vaak last met mijn huid maar die ziet er met de Nuva goed uit! MAAR; veel schimmelinfecties en een rare urineweginfectie die niet weg ging. En ik blijf toch mentaal last hebben van die hormonen, in mijn stopweek voel ik echt het verschil. Meer mezelf, zekerder, gewoon beter!

Mijn mega boobies ga ik wel missen :) Maar ik ga eens een maandje zonder ring proberen. Na mijn stopweek heb ik geen nieuwe ring in gedaan en ik heb al een week géén last van infecties terwijl dat gewoonlijk een dagelijks narigheidje was waar ik de antibioticakuren beu van was.

Als zonder ring bevalt wordt de volgende optie een implanon, die is de helft lichter qua hormonen dan de nuvaring. Balen dat er niets perfect is! Je zoekt gewoon iets dat voor jou de minste bijwerkingen heeft denk ik. Waar blijft die mannen pil :')

Nooit meer terug naar de pil in ieder geval! En de Mirena ook niet, mijn baarmoeder ligt gekanteld dus het inzetten was verschrikkelijk, en met net het verkeerde standje tijden seks vlieg je tegen het plafond. Auw! Nee bedankt.
Nuvaring is hierboven ver te verkiezen! Nu kijken of het nog beter kan.
Ik hoor altijd heel verschillende ervaringen bij de Nuvaring. Zelf nooit aan begonnen maar ik hoor zulke uiteenlopende dingen altijd.. Er is geen pijl op te trekken. In dit topic lees ik ongeveer hetzelfde dus ik zou overal rekening mee houden TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven