Gezondheid alle pijlers

Nuvaring: hoe doorringen?

16-08-2009 21:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik las idd al meer berichten hier over de nuvaring, maar ik had een specifieke vraag over doorringen: (op de site van nuvaring kan ik het écht niet vinden...)

Ik gebruik de ring nu een half jaar en wil graag 1 keer doorringen, zodat ik mijn menstruatie een week verschuif.

Ik ga deze week mijn nuvaring na 3 weken dragen verwijderen en dan...?

Ik las ergens dat je de ring ook 4 weken kunt dragen, terwijl mijn huisarts 'gewoon' drie weken adviseert, net zoals bij de pil...

maw: Hoe ring ik door?

Ram
Direct weer een nieuwe inbrengen. Maar ik heb slechte ervaringen. Werd dan toch nog meestal (heel licht weliswaar) ongesteld.
dank voor je snelle reactie,

je zegt dat je dan toch licht ongesteld werd. vervelend.

Maar was daarna de stopweek een week verlegt en ging alles daarna weer normaal? Ik bedoel die maand dáárna en dáárna enz?

Ram
Ik verwijder mijn ring iedere 4 weken. Geen problemen mee. Ik ga hem woensdag voor het eerst direct voor een nieuwe vervangen. Hoop dat ik geen bloedingen krijg. Ben dan namelijk op Lowlands, en dan vind ik menstrueren niet echt handig.
tja. het hoort niet zo maar idd heb ik hem weleens een week langer ingehouden.

in de bijsluiter stond toen dat als je hem vergat en dus een weekje later eruit haalde hij nog wel werkte. weet niet of het er nog instaat...

je zou ook inderdaad hem na 3 weken kunnen verwijderen en dan gelijk een nieuwe in kunnen doen.
Wat je het fijnst vind, of na vier of na drie weken een nieuwe indoen. Ik kreeg toen ik de nuvaring gebruikte trouwens geen lichte bloeding bij het doorringen, dus dat hoeft niet persé.
inderdaad eruit halen en gelijk een nieuwe in doen....maar...

ik heb het ook gedaan vorige maand omdat ik over 2 weken naar Italie ga en dan niet ongesteld wil worden (en geen migriane wil hebben) het gevolg was, 2 weken later een doorbraakbloeding en aansluitend mijn gewone bloeding. Ik ben dus 2 weken aansluitend behoorlijk ongesteld geweest, geen succes dus. Maar wel de komende menstruatie hopelijk een week naar voren kunnen schuiven....
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
ik deed altijd doorringen toen ik de nuva ring had.

elke 4 weken een nieuwe. Nooit last van lichte bloedingen of iets dergelijks.
Ik gebruik de nuvaring nu al zo'n 4 jaar en verwijder hem in principe altijd na 3 weken en heb dan in de 4e week een stopweek. Ik heb nu enkele keren aan 'doorringen' gedaan. In plaats van na 3 weken een ringvrije week te hebben gebruik ik meteen een nieuwe. Die 4e week waarin je normaal gesproken ongesteld zou zijn ben je dan niet ongesteld maar meestal ben je daarna extra lang ongesteld (2 weken) omdat ie dan overloopt in je nieuwe ringmaand. Hierna verloopt alles bij mij altijd weer volkomen normaal.
Ik wisselde pas na 4 weken, laste elke 6 maanden een menstruatie in en dat ging prima.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik gebruik al enige tijd nuvaring en voor het eerst heb ik nu twee keer achter elkaar doorgeringd. Ik heb dus na mijn laatste stopweek een nieuwe ring ingedaan voor drie weken, direct daarna heb ik weer een nieuwe ring ingebracht voor drie weken, en direct daarna heb ik nogmaals een nieuwe ring ingebracht voor drie weken. Nu heb ik die laatste ring nog in en ik ga binnenkort op vakantie. Normaal gesproken zou ik net voor mijn vakantie weer menstruatievrij zijn, omdat mijn stopweek dan al weer enkele dagen voorbij zou zijn, maar ik vraag me af of het na twee keer doorringen langer zou duren voordat mijn menstruatie op gang komt, of dat het langer duurt voordat mijn menstruatie weer ophoudt. Weet iemand dat toevallig? En is het anders slimmer om tijdens mijn vakantie nog maar eens door te ringen of krijg ik dan een steeds grotere kans op doorbraakbloedingen?
Ik nam ook altijd elke vier weken een nieuwe, dus zonder stopweek. Heel soms eens doorbraakbloeding, maar altijd heel licht.

Voordeel van 4 weken inhouden, ipv 3 weken en dan een nieuwe is dat het uiteindelijk voordeliger, en dus goedkoper is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven