Gezondheid alle pijlers

Nuvaring/sterilisatie man direct na bevaling

13-05-2011 15:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop hier op wat ervaringen; het is als volgt.

Ik ben nu 34 weken zwanger van ons tweede kind. Hiervoor altijd tot volle tevredenheid Nuvaring gebruikt.

Nu wil mijn partner zich laten steriliseren omdat we het bij 2 kinderen willen laten.

Nu vind ik dit een prima idee, maar eigenlijk wil ik sowieso (al is het maar voor 2,3 jaar ofzo) na de bevalling zelf weer de Nuvaring gaan gebruiken, puur voor de regelmaat van mn (dan lichte) menstruatie.

Dus wat mij betreft hoeft die sterilisatie echt niet meteen na mn bevalling.

Nu krijgt de baby gelijk flesvoeding, dus in theorie kan ik na 2/3 weken beginnen met de nuvaring, maar nu las ik ook weer dat dan je lichaam zo lang van slag kan zijn.

Voordeel is natuurlijk wel dat je meteen beschermd bent tegen zwangerschap, in tegenstelling tot sterilisatie bij de man. Dat duurt dan geloof ik nog 6 weken tot 3 maanden??

Wie heeft ervaring met Nuvaring/anticonceptie en/of sterilisatie direct na de bevalling?

Heel erg bedankt alvast!
quote:germanwings schreef op 13 mei 2011 @ 15:43:

Raar dat gyn raar doen, mijn ervaring is dat mannen vaker spijt krijgen, bijv, bij nwe partner (al dan niet naar overlijden 1e).

Als er hier bij ons thuis zich nl. een zou laten steriliseren zou ik dat zijn, ik weet nog niet of we een 2e zouden willen, maar als we er uit zijn (en de 2e is er) zou ik me laten steriliseren, stel er zou met mij iets gebeuren dan kan ik me best voorstellen dat man een nwe vriendin krijgt (mss iets jonger) en dat zij dan samen ook weer een kinderwens zouden hebben. En dat gun ik ze ook. Voor mijzelf zou het daarna gewoon echt klaar zijn, wel of neit een nwe partner.

Bij ons was het mijn man.

3 kindjes hebben we, en we zijn compleet

Ook al zou ik ooit een andere partner krijgen, ik zou niet nog meer kindjes willen.

Mijn man idem dito, 3 kinderen is voldoende.

Dat zou betekenen dat eventuele partners dikke pech zouden hebben. Maar aangezien we van plan zijn om voor altijd bij elkaar te blijven staan we daar absoluut niet bij stil
Ja, dat vind ik echt.
quote:germanwings schreef op 13 mei 2011 @ 15:43:

...Als er hier bij ons thuis zich nl. een zou laten steriliseren zou ik dat zijn, ik weet nog niet of we een 2e zouden willen, maar als we er uit zijn (en de 2e is er) zou ik me laten steriliseren....

Wij hebben ook mee laten wegen dat het voor mij een veel kleinere ingreep was dan voor mijn vrouw ... waarmee ik niet wil zeggen dat ik een kleintje heb, he ... het is ... makkelijker

quote:Mil_Spec schreef op 13 mei 2011 @ 15:55:

[...]

Wij hebben ook mee laten wegen dat het voor mij een veel kleinere ingreep was dan voor mijn vrouw ... waarmee ik niet wil zeggen dat ik een kleintje heb, he ... het is ... makkelijker

Jij weet toch hopelijk wel waar ze in snijden??
Ja, dat vind ik echt.
je hebt tegenwoordig ook poliklinische ingrepen voor vrouwen die niet veel meer voorstellen.

Maar geod, iedereeen maakt daarin zijn eigen keuze (gelukkig maar)
quote:germanwings schreef op 13 mei 2011 @ 16:00:

je hebt tegenwoordig ook poliklinische ingrepen voor vrouwen die niet veel meer voorstellen.

Maar geod, iedereeen maakt daarin zijn eigen keuze (gelukkig maar)

Mijn man's redenatie.

Jij hebt al genoeg aan je lijf gehad. Jij bent klaar, nu is het mijn beurt.

Ja, dat vind ik echt.
Is een lieve redenatie saar

(maar ik vrees dat ik er zelf schuld aan ben dat vent nooit zou willen )

En bovendien heb ik als control-freak ook graag de touwtjes zelf in handen.
quote:Saaar schreef op 13 mei 2011 @ 16:08:

[...]

Mijn man's redenatie.

Jij hebt al genoeg aan je lijf gehad. Jij bent klaar, nu is het mijn beurt.

Hier exact hetzelfde, toch het minste wat ik kon doen.
quote:Mil_Spec schreef op 13 mei 2011 @ 16:14:

[...]

Hier exact hetzelfde, toch het minste wat ik kon doen.

Krijg jij ook een hartje van me

Ja, dat vind ik echt.
Oeh! Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven