Gezondheid alle pijlers

Nuvaring vergeten uit te halen

02-12-2012 21:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben namelijk mijn nuvaring vergeten uit te halen vorige maandag (26-11) en merk dit nu pas op (2-12). Ik heb hem nu uitgehaald. Ik heb in die week wel gemeenschap gehad. Kan dit kwaad?

Bedankt!
Meteen een nieuwe erin en lees dat boekje wat erbij zit.
Je weet dat de werking van de Nuvaring tot 4 weken gegarandeert is? Ik draag hem altijd 4 weken en dan een stopweek. Scheelt me een doos per jaar!

En lees inderdadad het boekje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
gefeliciteerd. .. ik denk dat je zwanger bent.

Ik weet dat het in het begin erg nauw luisterde bij de nuvaring, of dat inmiddels veranderd is weet ik niet.
Ik heb het boekje gelezen maar wou nog een beetje meer zekerheid.

Bedankt.
pas wel op en lees idd even goed na!

ik werd nl. zwanger tijdens het gebruik omdat ik de tijd niet zo nauw nam.
Volgens mij kan dit geen kwaad. Normaal zou je in die week je stopweek hebben gehad, dan had je de ring dus niet ingehad. Wanneer je er nu meteen een nieuwe in stopt, zit je dus in het 'normale' ritme van je anticonceptie.
Ik ben normaal altijd heel stipt met mijn Nuvaring maar wegens familiale problemen ben ik dit helemaal vergeten.

Volgens de bijsluiter moet ik nu een stopweek houden dus zal ik dit doen.
quote:iklin schreef op 02 december 2012 @ 21:47:

Volgens mij kan dit geen kwaad. Normaal zou je in die week je stopweek hebben gehad, dan had je de ring dus niet ingehad. Wanneer je er nu meteen een nieuwe in stopt, zit je dus in het 'normale' ritme van je anticonceptie.Hohoho, de ring werkt 4 weken! En ring in is geen stopweek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat Fame zegt!
Zolang je de stopweek niet verlengt en de ring niet langer dan 4 weken in hebt, zit je veilig.

Zit de ring er langer dan 4 weken in, zit je nog veilig wanneer je de nieuwe ring voor/exact op het begin van de vijfde week inbrengt.

Alles daarbuiten is risicovol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven