Gezondheid alle pijlers

Nuvaring

22-08-2011 19:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden gebruik ik de nuvaring. Tot nu toe:

- droogheid vagina

- vieze menstruatie met zwarte klodderige stukken

- jeukjeukjeuk

- sajcharijnig (slik ook AD en heb het idee dat het met deze ring niet beter gaat)

Wie heeft er ook negatieve ervaring met nuvaring en wat heb je daarna gedaan (pil? anders?)
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de nuvaring.
Waarom kies je voor de nuvaring als ik vragen mag???
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met de nuva ring.

Zelf heb ik voor de nuva ring gekozen vanwege de minimale hoeveelheid hormonen en het gebruikersgemak.
nou ja een negatieve ervaring was het zeer zeker niet...mijn ervaring met de Nuvaring is nu 6 jaar oud en kwebbelt mij de oren van mijn hoofd. ondanks goed gebruik..haha
Puck
Ik heb met de pil ontzettend veel last van hormonen. Met de Nuva dacht ik dat het minder zou zijn, maar het is best heftig. Spiraaltje is voor mijn gevoel voor de langere termijn, maar ik weet niet of ik het wel voor langere termijn wil (ivm kinderwens). Voel me echt een zeurpiet : (
Hier ook de nuvaring gebruikt, last van heel veel afscheiding en vond het niet echt fris. Bij mij bleef de menstruatie ook uit, ben weer de pil gaan slikken.
Hier ook slechte ervaring met de nuvaring, veel afscheiding en de geur van een 16e eeuwse vismarkt.. Bacteriele vaginose dus. Twee vriendinnen van mij hadden dezelfde klachten.

Daarna overgestapt op mirena (ook weinig hormonen) waarbij ik absoluut nergens last van had.
Mmm, dus mijn vermoeden van een vaginale schimmelinfectie kan best eens kloppen... Het kriebelt als een gek. En bij seks lijkt het wel of ik vaginistisch ben geworden...
Nuvaring beviel op zich heel goed, ware het niet dat ik last kreeg van allerlei bijwerkingen. Na drie maanden weer mee gestopt. Baalde wel want het idee is ideaal. Daarna spiraal geprobeerd maar ook daar kon ik niet tegen.
Ben gestopt met de nuvaring omdat ik er een seksloos wezen van werd.

Voor de rest was ik er best tevreden over.
Zin in seks is ook minimaal. Maar dat merk ik ook met de gewone pil.

Lijkt bijna wel of algehele onthouding de enige optie is.

Ik weet wel zeker dat de derde ring er niet in komt.
UP

Het is een tijdje geleden dat in dit topic geschreven is.

Ik gebruik nu ongeveer 1jaar de nuvaring. Het bevalt me eigenlijk prima. Alleen heb ik veel meer last van mijn ongesteldheid als toen ik de pil gebruikte..

Hebben meer nuva-gebruiksters daar last van?

Ik ben overgestapt van pil naar nuva omdat ik helemaal gek werd van de hormonen met de pil. Stemmingswisselingen, totaal geen zin in sex hebben etc. Nu met de nuvaring gaat het vele malen beter. Behalve dan als ik ongesteld ben.. dan heb ik enorme buikkrampen terwijl ik dat "vroeger" nooit had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven