Gezondheid alle pijlers

Oh jee, diarree

20-04-2017 17:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik ben sinds een kleine week aan het stoppen met roken. Hier bovenop ben ik sindsdien ook erg gezond aan het eten en heb per toeval nog geen vlees gegeten. Nu heb ik sinds twee, drie dagen echt verschrikkelijke diarree. Kan het dat door plots gezond te eten mijn darmpjes volledig in de war zijn? Of beter gezegd zo extreem? Want het is echt wel uhm... Heftig. Met gezond bedoel ik per dag 3x stukken fruit, veel groenten, enkel water en geen troep zoals snoep, junkfood, chocola,... Zo ja, is er een manier om dit te vermijden en toch gezond te blijven eten? Of is het even tanden bijten tot mijn lichaam eraan gewend is?
Je darmen laten volgroeien is afdoende. Legt je eten een langere weg af, dus meer tijd om vocht er uit te halen.
Is vast een verstoorde stofwisseling inderdaad. Maar blijft het aanhouden en als je je zorgen maakt, kan je natuurlijk altijd advies vragen aan je huisarts.
quote:MoirenPhae schreef op 20 april 2017 @ 18:01:

Je darmen laten volgroeien is afdoende. Legt je eten een langere weg af, dus meer tijd om vocht er uit te halen.Wat bedoel je juist met je darmen laten volgroeien?
quote:Milava schreef op 20 april 2017 @ 18:06:

[...]

Wat bedoel je juist met je darmen laten volgroeien?

Ik denk dat ze refereert aan 'darmpjes'... Je hebt er pak 'em beet 7 meter van dus 'darmen' zou beter passend zijn.

Even on topic: eet je voldoende vezels? Deze zorgen voor massa in je ontlasting. Zonder vezels zou het heel goed een stuk wateriger kunnen zijn.
quote:Hugh-Jazz schreef op 20 april 2017 @ 18:12:

[...]

Ik denk dat ze refereert aan 'darmpjes'... Je hebt er pak 'em beet 7 meter van dus 'darmen' zou beter passend zijn.

Even on topic: eet je voldoende vezels? Deze zorgen voor massa in je ontlasting. Zonder vezels zou het heel goed een stuk wateriger kunnen zijn.

Ah oke. Ja dat was dus meer bij wijze van spreken

En die krijg ik voldoende binnen. Dacht net dat dit een reden kon zijn aangezien ik dacht dat deze net zorgde voor een 'makkelijkere' stoelgang indien hier men problemen mee zou hebben... Maar dat is dan een foute afleiding van mezelf waarschijnlijk!
Misschien heb je een buikvirus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er gaat momenteel volgens mij ook iets rond wat dezelfde klachten geeft die jij beschrijft. Heb er helaas ook bijna 2 weken last van gehad. Niet grappig, gaat vanzelf over gelukkig.
quote:viva-amber schreef op 20 april 2017 @ 18:47:

Misschien heb je een buikvirus.

Dit.

En gefeliciteerd met je beslissing.
Hmmm, toch nog een vraagje. At je hiervoor geen groente en fruit?
Gewoon Norit nemen. Weet jij veel hoe het komt. En gefeliciteerd met het stoppen. Ik zit morgen op 4 weken. Boks.
quote:winkelfanaat schreef op 20 april 2017 @ 19:43:

Hmmm, toch nog een vraagje. At je hiervoor geen groente en fruit?Jawel hoor maar veel minder. Ben nogal een moeilijke eter en heb mezelf nu verplicht om meer groeten te eten omdat ik heel weinig lekker vind. Plus zit op kot en dan laten de eetgewoontes soms ook de wensen na en omdat ik nu gestopt ben met roken eet ik erg veel. Dus ik dacht ik vervang dit door gezonde groentjes en fruit en vandaar!
op kot?

Misschien toch ineens een overdaad aan vezels. Als je ineens heel extreem veel groente eet kan dit wel gebeuren ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven