Okselhaar

donderdag 1 mei 2014 om 16:27
quote:jet12 schreef op 01 mei 2014 @ 16:09:
Haha ja grappig he..
maar ik zag een filmpje van een vrouw die pocd heeft, waardoor haar okselhaar super snel groeit.
Toen dacht ik dus, o shit, miss is er ook iets mis met mijn hormonen.
Ik heb POCD even opgezocht. Allemaal boeiende stoornissen gevonden, maar niet eentje die iets te maken heeft met haargroei.
En als je inderdaad PCOS bedoelt: dat heb je dus niet.
Haha ja grappig he..
maar ik zag een filmpje van een vrouw die pocd heeft, waardoor haar okselhaar super snel groeit.
Toen dacht ik dus, o shit, miss is er ook iets mis met mijn hormonen.
Ik heb POCD even opgezocht. Allemaal boeiende stoornissen gevonden, maar niet eentje die iets te maken heeft met haargroei.
En als je inderdaad PCOS bedoelt: dat heb je dus niet.
donderdag 1 mei 2014 om 17:01
Over een verschil tussen beide kanten, weet ik niets. Wat ik wel weet, is dat sowieso niet iedereen even veel haar heeft. Ik heb bijvoorbeeld op mijn benen nauwelijks haar (een paar blonde haartjes bij mijn enkels, maar die zijn zo licht als de armhaartjes van de meeste andere vrouwen, dus die haal ik niet weg). Maar okselhaar heb ik dan weer wel "gewoon" (en net zo donker als mijn hoofdhaar). Dus ik geloof best dat het bij gezonde mensen ook mogelijk is dat je bijna geen okselhaar hebt.

donderdag 1 mei 2014 om 17:14
Ha... Dat heb ik ook. Heerlijk toch? Vergeet die paar haren ook altijd te scheren.
Ik heb ook bijna geen haar op mijn benen. En wat er zit is te fijn om te harsen. Dus scheer ik het 1 keer per 3 wkn ofzo... En in de winter niet.
Schaamhaar heb ik wel, maar geen dikke bos (maar ik laat het eigenlijk ook nooit groeien, dus weet het eigenlijk niet goed).
En ik heb maar dunne en lichte wenkbrauwen. Die heb ik ooit eens een paar keer in model geëpileerd en zo zijn ze altijd gebleven.
Mij hoor je niet zeuren.
Wel moet ik zeggen dat ik aan een zelfde soort hormoonprobleem heb gedacht hoor. (Een soort omgekeerd pcos) Zwanger worden ging niet heel soepeltjes. Korte maar wel heel regelmatige cyclus van 25 dgn, met veel pijn bij de eisprong. Had het idee dat mijn ei juist altijd veel te groot groeide. Maar ben uiteindelijk wel 4 x zwanger geworden, dus zo erg zal het niet zijn.
Mijn moeder heeft dezelfde soort haargroei en werd ook niet heel snel zwanger. (Maar ook zij is 4 x zwanger geworden)
Ik heb ook bijna geen haar op mijn benen. En wat er zit is te fijn om te harsen. Dus scheer ik het 1 keer per 3 wkn ofzo... En in de winter niet.
Schaamhaar heb ik wel, maar geen dikke bos (maar ik laat het eigenlijk ook nooit groeien, dus weet het eigenlijk niet goed).
En ik heb maar dunne en lichte wenkbrauwen. Die heb ik ooit eens een paar keer in model geëpileerd en zo zijn ze altijd gebleven.
Mij hoor je niet zeuren.
Wel moet ik zeggen dat ik aan een zelfde soort hormoonprobleem heb gedacht hoor. (Een soort omgekeerd pcos) Zwanger worden ging niet heel soepeltjes. Korte maar wel heel regelmatige cyclus van 25 dgn, met veel pijn bij de eisprong. Had het idee dat mijn ei juist altijd veel te groot groeide. Maar ben uiteindelijk wel 4 x zwanger geworden, dus zo erg zal het niet zijn.
Mijn moeder heeft dezelfde soort haargroei en werd ook niet heel snel zwanger. (Maar ook zij is 4 x zwanger geworden)

donderdag 1 mei 2014 om 18:00
Mijn moeder heeft amper haar op haar oksels en op haar benen alleen wat donshaartjes die je niet ziet. Ben jaloers dat zij haast nooit hoeft te scheren en ik na een dag al weer stoppels voel maar het zo lang mogelijk uit probeer te stellen omdat mijn huid anders zo droog en geïrriteerd raakt.
Kortom ik zou me er niet druk om maken maar juist erg blij zijn tenzij je daarnaast ook nog andere klachten hebt.
Kortom ik zou me er niet druk om maken maar juist erg blij zijn tenzij je daarnaast ook nog andere klachten hebt.