Gezondheid alle pijlers

Ongerust over koorts

15-11-2013 08:17 28 berichten
Ik wil als disclaimer meegeven dat ik hyperchondisch kan zijn maar wil even graag mijn verhaal kwijt.

Sinds een korte tijd moest ik enorm veel plassen en had ik t gevoel dat er een enorme druk op mijn kruis zat. Bij de huisarts was urine op kweek gezet en daarin werden bacterieen gevonden. Omdat ik mij niet lekker voelde had ik me woensdag getemperatuurd en was mijn temperatuur ruim 38 graden. Woensdagavond ben ik mey antibiotica begonnen. Plasklachten nemen af. Wel houd ik last van buikpijn en enorme vermoeidheid. En wat me t meest zorgen baart. Mijn temperatuur blijft boven de 38 graden.

Als ik google lees ik overal dat koorts na 1 of twee dagen al weg moet zijn. Ook haal ik vervelende dingen in mijn hoofd. Ik lees dan dat koorts vaak een symptoom van kanker is, ik denk dan: wie weet heb ik al veel langer een verhoogde temperatuur. Kortom, ik word gek van mezelf.

Net de doktersassistent gebeld en die gaat overleggen of ik een zwaardere kuur nodig heb.

Daar moet ik straks over terugbellen.

Baal er gewoon van dat ik mij zo zorgen maak :(((
Alle reacties Link kopieren
Ga maar niet meer Google'n, voor je eigen gemoedsrust! Dat is de enige tip die ik voor je heb.
Komt wel goed, schatje!
quote:jongemama20 schreef op 15 november 2013 @ 08:23:

Ga maar niet meer Google'n, voor je eigen gemoedsrust! Dat is de enige tip die ik voor je heb.Dit dus. En zo schrikbarend hoog is de temperatuur nog niet. Die kuur heeft even nodig om aan te slaan, dus wacht dat gewoon rustig af.
Mijn huisarts adviseert op Google alleen de huisartsensite thuisarts.nl te lezen. Die is van het Nederlandse huisartsen genootschap.

Als je een beetje surft kun je zelfs als je niets hebt zeker weten symptomen hebben om snel te sterven. Niet doen dus.

Beterschap!
Koort is geen syptoom van kanker, maar eerder van een ontsteking.

En jij hebt blaasontsteking. Als je woensdagavond pas bent begonnen met ab dan duurt het idd even voor het aanslaat.

Neem anders 1gr pcm erbij, dat onderdrukt je koorts.

En geloof me, jij hebt vast niet al langer koorts want dat voel je echt hoor, je voelt warm aan (mensen in je omgeving merken dat) je bent niet lekker, je hebt het warm of juist heel koud...

Ik denk dat je je na het weekend stukke beter zal voelen!
Je hebt een beetje verhoging en ab doet er gemiddeld 3-4 dagen over voor het aanslaat. Niets aan de hand dus, ik snap echt niet dat de assistente gaat overleggen met de huisarts.
Vertrouw op je arts. Als er een teken was geweest van iets anders dan had ze je wel doorverwezen.

Ik ken het. Als je op internet gaat zoeken ga je al dood van de hik. Dat moet je echt niet doen. Het enige wat er uit komt is dat jij jezelf helemaal gek loopt te maken.
quote:Madderijn schreef op 15 november 2013 @ 09:12:

Mijn huisarts adviseert op Google alleen de huisartsensite thuisarts.nl te lezen. Die is van het Nederlandse huisartsen genootschap.

Als je een beetje surft kun je zelfs als je niets hebt zeker weten symptomen hebben om snel te sterven. Niet doen dus.

Beterschap!Zo waar dit! Ik heb spierpijn net onder mijn ribben. Gisteren een lange autorit gehad en gebogen gezeten. Ga ik googlen, kom ik op long- en maagkanker uit zo kan je idd overal wel aan dood gaan volgens google. Niet meer doen dus TO! Zeker niet als je al wat hypochondrisch bent.
Woensdag avond begonnen met AB kuur, het is nu vrijdagochtend. Geef het nog even de tijd. AB is ook weer geen wondermiddel hoor!
Die vermoeidheid hoort bij blaasontsteking. Ik moest smiddags altijd een paar uurtjes slapen. Je kan er ook veel rugpijn van hebben.
odi et amo
"Wat" hypochondrisch? Je enorme zorgen maken over een beetje verhoging als je nog geen anderhalve dag geleden bent begonnen met de AB vind ik wel meer dan wat hypochondrisch.
Even om het in perspectief te zetten: van stress (over je gezondheid bijv.) kun je je temperatuur zelfs zelf laten stijgen!

Ik heb een tijd last gehad van extreme stress en ik heb bijna 5 weken 39 graden of hoger koorts gehad. Volledig doorgelicht in het ziekenhuis, koortsremmers, koude baden en wat dies meer zij gehad en wat bleek uiteindelijk: ik was volledig overspannen. Ik ben op vakantie gegaan om tot rust te komen en kreeg ontspannende medicatie (valium). Na een week was de koorts weg.

Je lichaam kan gekke dingen met je doen en dat hoeft niet altijd een fysieke oorzaak te hebben, een geestelijke oorzaak is ook nog mogelijk.

Wat ik hiermee wil zeggen: stop met googlen, probeer te ontspannen en je AB z'n werk te laten doen en ga als je koorts na het afronden van de kuur nog niet over is weer naar de HA. Koorts is namelijk een teken van iets in je lichaam, maar dat 'iets' kan 100 dingen zijn en de meeste dingen daarvan zijn volledig onschuldig en gaan vanzelf of met een kuurtje over.

Vertrouw op je huisarts!
Wellicht andere AB? Ik weet bij mezelf dat AB binnen 12 uur moet aanslaan (en als er binnen die 12 uur niets gebeurt, dan gaat het niet meer gebeuren ook). Maar ik kan me best voorstellen dat dat bij andere mensen anders is.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 november 2013 @ 09:40:

"Wat" hypochondrisch? Je enorme zorgen maken over een beetje verhoging als je nog geen anderhalve dag geleden bent begonnen met de AB vind ik wel meer dan wat hypochondrisch.Ik ook, maar TO geeft zelf aan dat ze hypochondrisch kan zijn dus ik dacht, ik blijf een beetje in die term
Verhoging hoort bij een ontsteking. Daarbij ben je pas net met de ab begonnen. Niets raars hoor.
Bedankt voor jullie berichten. Daar kan ik wat mee. En Bootje: je hebt helemaal gelijk. Het is een super klote vervelende handicap en ik maak mezelf zo gek ermee.

Nogmaals bedankt
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 november 2013 @ 09:40:

"Wat" hypochondrisch? Je enorme zorgen maken over een beetje verhoging als je nog geen anderhalve dag geleden bent begonnen met de AB vind ik wel meer dan wat hypochondrisch.

Toch vind ik het niet zo heel raar. De kans dat er ab voorgeschreven is, die niet aanslaat is bij blaasonsteking best reëel en volgens mij moet AB toch wel binnen 24 uur aanslaan of in ieder geval duidelijk de koorts verminderen.

Ik heb hier met mijn vorige huisarts ook wel discussie over gehad, met als gevolg dat ik in het weekeinde weer naar de HAP moest vanwege een nierbekkenontsteking. Gelukkig doet mijn huidige huisarts niet moeilijk.
Voor de verhoogde temperatuur contact opnemen met de huisarts, want dan was de bacterie niet het enige probleem.
Hoezo, Blommit? Na anderhalve dag is die bacterie echt nog niet dood hoor...
Assistente heeft net gebeld. Ze zei dat ik kuur gewoon kon afmaken en dat ik moest stoppen met temperatuur meten omdat ik daar alleen maar gestressed door voel.

Ze zei dat de kuur een dezer dagen wel gaat aanslaan..
quote:hebbes-1 schreef op 15 november 2013 @ 10:04:

Bedankt voor jullie berichten. Daar kan ik wat mee. En Bootje: je hebt helemaal gelijk. Het is een super klote vervelende handicap en ik maak mezelf zo gek ermee.

Nogmaals bedanktEen handicap nog wel.... Als je er zo naar blijft kijken zul je er nooit vanaf komen.
quote:hebbes-1 schreef op 15 november 2013 @ 10:04:

Nogmaals bedanktHier zakt mijn . . . . van af! Dan weet je niet wat het is om echt gehandicapt te zijn! Aansteller!!!
quote:Carenza schreef op 15 november 2013 @ 11:13:

[...]

Hier zakt mijn . . . . van af! Dan weet je niet wat het is om echt gehandicapt te zijn! Aansteller!!!Nou nou nou, rustig, volgens mij ziet hebbes de hypochondrie als handicap.
quote:Carenza schreef op 15 november 2013 @ 11:13:

[...]

Hier zakt mijn . . . . van af! Dan weet je niet wat het is om echt gehandicapt te zijn! Aansteller!!!Pardon? Dus als je een beperking door een psychiatrische aandoening hebt; ik noem maar wat persoonlijkheidsstoornissen, schizofrenie, angststoornissen, dan is het minder erg ofzo?
Speciaal voor Carenza:

copy-paste uit de van Dale

han·di·cap (de; m; meervoud: handicaps)

1

belemmering, nadeel

2

lichamelijk of geestelijk gebrek

Het enige verschil zit hem in het type therapie (soms niet eens altijd, hoe zit het bijvoorbeeld bij een conversiestoornis?) En dat sommige handicaps met de juiste therapie passagere zijn, en sommige permanent. Maar dat geldt voor zowel puur lichamelijke als puur psychische als gemengde handicaps natuurlijk.

@ TO sorry voor het vervuilen van je topic

Maar je was er al uit met je HA las ik. Beterschap iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven