Gezondheid alle pijlers

ongesteld altijd precies op tijd-:)

13-03-2013 12:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit wel een onzin topic, maar ach ik was even benieuwd.

Ik ben 6 maand geleden gestopt met de pil en was daarna gelijk regelmatig ongesteld, maar nu weet ik precies wanneer ik ongesteld moet worden, want ik ben het precies 1 keer in de 4 weken ongesteld en altijd op een woensdag, precies op dezelfde tijd, dus altijd sochtends, daar ben ik best blij mee want dan weet ik wanneer ik het kan verwachten.

Maar verder merk ik zelf niet dat ik ongesteld moet worden, althans vanochtend niet, geen krampen niks, maar ik wist dat ik ongesteld moet worden en weer op dezelfde tijd!

Dat vind ik gewoon bijzonder van mijn lichaam en knap;) Ach misschien is dat topic wel onzin, maar ben benieuwd, en vroeg mij af of jullie dit herkennen, of is dit bij jullie onregelmatig?

verder voel ik me gewoon super goed en fit en energiek!
Klinkt ideaal!

Ik ben nooit ongesteld, mijn hormoonwaarden zijn niet goed.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ik was ook altijd heel regelmatig tot ik een miskraam heb gekregen, alles ineens overhoop. In plaats van 's avonds ineens 's ochtends of 's middags en soms 27 dagen, dan weer 28 dan weer 29.

Heel irritant want dan zat ik op de fiets en lekte ik meteen dik door. Ik vond het heerlijk dat ik de klok er op gelijk kon zetten.

Ik had trouwens ook nooit ergens last van, maar ik lees hier op het forum ook verschrikkelijke dingen over cyclussen en dat lijkt me echt vreselijk, dat je aan de 40 dagen zit of maanden niet.
Ik ben wel altijd precies op de verwachtte dag, maar niet zoals jou ook op dezelfde tijd.

Beter kan ne niet hebben toch? En geen krampjes is toch heerlijk?

Ik heb altijd een slapend gevoel in mijn schede. Maar mag niet klagen. Vriedin van mij ligt elke maand paar dagen plat met migraine als jr menstrueert
Nou dat klinkt goed zeg!. Ruilen?

Ik was ook een poosje gestopt met de pil maar hier is dat niet zo'n succes. Ik heb nu een cyclus van ongeveer 23 dagen en ben vervolgens ook nog eens zo'n 10 dagen lang ongesteld.

Ik ga dus aan het einde van deze week weer aan de pil
Ben je eigenlijk met een reden gestopt met de pil?
Ohhh... Dat wil ik ook! Mijn cyclussen zijn sinds ik 5 jaar geleden gestopt ben met de pil 1 groot mysterie. Oke, klein mysterie. Dan 31 dagen, dan 35 dagen... (Oke, ook een zwangerschap tussendoor en 11 maanden ongesteld-vrij, daarna).

Maar dus geen inwendig klokje. Waar kan ik die instellingen vinden? ;-(
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ik had dat ook altijd, zelfs een tijdje ook wel dagdeel en dan dus stipt elke 28 dagen. Na de eerste zwangerschap ook gewoon heel snel weer. Maar na de tweede niet meer helaas. Dan weer steeds een dag te vroeg, dan weer op tijd en de laatste keer vijf!!! dagen te laat. Aangezien dat echt heel bijzonder is voor mijn doen, een zwangerschapstest gedaan. Gelukkig negatief en een dag later ongesteld, maar nu dus maar meteen een spiraaltje laten zetten.

Was dus best verwend, want vond dit echt vervelend. Wist niet meer waar ik aan toe was.
Ik had ook een hele regelmatige cyclus, om de 26 dagen en dan vaak ook altijd 's ochtends vroeg. Heel fijn.

Maar na mijn zwangerschap is het niet meer zo regelmatig teruggekomen helaas. Nu wisselt het tussen 21 en 30 dagen ongeveer.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Hoe oud ben je?

Myn gyneacoloog zei, dat je tot je 30e veel regelmaat hebt (mits alles gezond is natuurlijk), dan begint de onregelmatigheid al in te vallen. Wordt het na je 35e onregelmatiger en na je 40e nog onregelmatiger.

Maar moet zeggen, dat ik nu 40+ ben en en heb sinds ik 15 jaar terug met pil stopte heb ik altijd cyclus zo tussen 28 en 31 dagen gehad. Dat vind ik een prima werkbare regelmaat, met 2 weken daarvoor keurig voelbare ovulatie ook.
HIer superregelmatig, elke 4 weken op vrijdag tussen 14.00 en 14.15 word ik ongesteld.

Zelfs na een miskraam en later een bevalling werd ik 4 weken daarna weer ongesteld. Mijn lijf is een beetje structopatisch geloof ik:)
Listen very carefully, I shall say this only once.
Eigenlijk telt mijn reactie niet mee want ik slik de pil en daardoor ben ik altijd regelmatig ongesteld en ook nog eens altijd op de zelfde dag en s morgens. Maar slik ik m niet dan zit er niet eens een maand tussen. Ik heb weleens gehad dat ik 2x per maand ongesteld werd. Om de 2 en halve week dus ongeveer . En dat ging gepaard met behoorlijke buikpijn iedere keer. Gelukkig was ik snel zwanger en kon ik na de eerste x ongesteld te zijn geworden na de bevalling weer aan de pil.
Sinds ik ben gestopt met de pil overvalt het mij elke keer weer wanneer ik ongesteld word. Zit geen regelmaat meer in, en dat is vervelend, want ik lek dan door als ik het te laat door heb.

Geen krampen, helemaal niks. Ja, soms wat hoofdpijn maar dat zegt dan nog niet wanneer ik precies ongesteld word.
Ik ben gestopt met de pil, omdat ik het gevoel had ik dat er niet tegen kon, en ook dat ik me er niet lekker bij voelde. Was niet meer mezelf, en had altijd in de stopweek knallende hoofdpijn en voelde me depressief!

Ik ben 25 en ben eigenlijks wel blij dat ik regelmatig ben, maar elke maand zit ik toch zo van ik moet dan en dan ongesteld worden, als dat maar zo, maar tot nu toe is het sinds ik gestopt ben met de il altijd op een woensdag! de 1e keer op een dinsdag nu niet meer hoop dat het zo blijft.

heb een app op mijn telefoon geinstalleerd voor de menstruatiecycles, en dat komt wel overeen, en die geeft ook altijd dezelfde dag aan. Maar ik ben ook nooit zo lang ongesteld, meestal 3 dagen, en de 4e dag nog een beetje.

Hoop dat het zo blijft:)
Ik ben wat onregelmatig ongesteld ook met de pil maar (!) ik wordt áltijd ongesteld op de wc of onder de douche! Nog nooit doorlek situaties gehad, heel fijn.
Ik heb precies hetzelfde. ideaal!! ook altijd op woensdag en dan meestal 3 a 4 dagen. helaas was ik in januarie opeens een week te vroeg (ook precies een week....) ben nu 4 jaar niet meer aan de pil,
Dat is chill! Ik ben gewoon random ongesteld, dwars door de medicijnen heen die ervoor horen te zorgen dat ik niet ongesteld moet worden. Dat vind ik ook knap van mijn lichaam
Ik heb iets anders... ik heb meestal (niet altijd) een droom de nacht voordat ik ongesteld noet worden, dat ik ongesteld ben. Dan weet ik dus dat het eraan komt. Stom toch?!
Oh, ik wou dat ik dat had. Ik ben zelfs met pil nog onregelmatig ongesteld, in de zin van dat het 2 dagen na de laatste pil kan zijn, maar ook 5... En ik voel het ook niet aankomen. Oké, 5 min van tevoren, dan voel ik een soort druk in m'n onderbuik. Dat resulteerde afgelopen week weer in een 'oh jee, het is zover, maar ik heb niks bij me'-situatie.
Het is nu 2 dagen eerder mijn ongesteldheid, maar ik voelde het gisteravond wel aankomen, zo gevoel had ik al, maar ik vind dat niet erg dat ik het nu al ben, want des te eerder het weer over is.

Ik merk wel dat als ik ongesteld moet worden, opeens die nacht beter slaapt, terwijl ik anders een paar dagen van te voren een beetje anders slaap, maar ook niet echt slecht. En altijd als ik ongesteld wordt ben ik opeens zo vrolijk en blij dat ik ongesteld ben geworden. Nou ja ben anders ook niet echt boos of geirriteerd als ik ongesteld moet worden. Maar merk wel dat ik voordat ik ongesteld moet worden een beetje onzeker ben, en meer gdachtes heb. Maar met mijn angst ben ik ook niet meer bang voor mijn ongesteld-:) ben er gewoon blij mee
Hier tussen 25 en 30 dagen. Op zich fijn want dan weet ik waar ik aan toe ben. Maar liever blijft het 9 maanden weg

Sinds ik menstruatiepleisters heb gebruikt (dat wil zeggen tape bij de fysio, en niet de voorgesneden pleisters van het gelijknamige bedrijf, want dat zijn afzetters als het gaat om de prijs), is mijn cyclus gegaan van 6 dagen zwaar, naar 2/3 dagen licht ongesteld (minitampons volstaan). Ook nauwelijks krampen meer. Schijnt een logische verklaring voor te zijn. Kan het iedereen aanraden.
Waar zit de any-key?
Vreselijk! Sinds vorig jaar sept. leek ik in de overgang te zijn, en adviseerde de huisarts mij te stoppen met de pil, om het zeker te weten. 3 maanden lang idd geen menstruatie, maar vanaf jan. begon het gewoon weer, maar zeer onregelmatig en vaker dan het hoort. Ook de krampen en het heftig vloeien wat ik als puber had, is weer terug. Dus, ik ga binnenkort gewoon weer de pil halen.
Fijn he! Toen ik jaren geleden stopte met de pil na 9 jaar slikken had ik ook direct een cyclus van 28 dagen. Ik wilde zwanger worden en had enorm overgewicht dus dat was een aangename verrassing. Was ook heel snel zwanger
Ik was ruim tien jaar aan de pil geweest toen ik stopte en ik bleek ook heel regelmatig ongesteld te zijn daarna. Keurig na 28 dagen. Werd ook binnen één ronde zwanger toen we begonnen. Dat werd helaas een miskraam. Daarna nog een miskraam gehad en daarna een kind. Maar na die eerste miskraam nooit meer regelmatig ongesteld geweest. Raar! Nu ben ik aan de prikpil en nooit meer ongesteld. Heerlijk. Mis het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven