Gezondheid alle pijlers

Onrustige darmen

18-01-2014 14:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2,5 week aan het weghtwatchen want er moeten veel kilo's af (15kg overgewicht). Ik ben erg enthousiast over ww want ik eet niet heel weinig, vooral veel minder suiker en vet en tenslotte eet ik erg gezond.

Maar sinds een week heb ik veel last van mijn darmen. Opgeblazen, krampjes, veel lucht (en windjes). Ik lijk ook echt 5 maanden zwanger.

Wat ik zoal eet per dag? Ik begin met overnight oats (40gr havermout, geprakt banaantje, een eetlepel lijnzaad en chia zaad en amandelmelk), daarna ga ik een uur buiten bewegen (wandelen of fietsen), daarna 2 volkoren crackers, tijdens de lunch 2 volkoren boterhammen meestal 1 met mager beleg en 1 met (dun) vette vis, dan ’s avonds meestal een ww recept en tussendoor eet ik nog 2x fruit en 1x rauwkost. Zo gaat meestal elke dag.

Die lijnzaad eet ik overigens omdat ik anders op dit dieet verstop en nu ga ik 1 a 2 keer per dag naar het toilet en heb ik normale stoelgang. Maar die darmen blijven dus onrustig/rommelen.

Herkent iemand dit? Tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Het je het de hele dag? Of na een bepaalde maaltijd?

De klachten die jij benoemt, krijg ik van melk of yoghurt
Misschien ben je anders dan anders gaan eten en moeten ze wennen?
Ik doe sinds 1 Jan. weer aan m'n oude dieet. Calorieen bijhouden op een app, groenten, yoghurt, minder vlees, vetten, snacks en alleen water drinken. Heb de eerste week last van winderigheid. De hele dag door. Nu is het al weer weekje normaal. Dus ik denk dat alles even af moet kicken van al m'n gevreet daarvoor.
Kan ook door de rauwkost komen.
Misschien is het de amandelmelk? Daar werd ik zelf echt beroerd van...
Eet je opeens (veel) meer vezels dan je gewend was? Dan ga je ook 'gas' produceren en kunnen je darmen een heleboel herrie gaan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven