Onstoken vinger/vingertop
vrijdag 8 maart 2019 om 10:23
Wat zouden jullie doen?
Woensdagochtend wakker geworden met een ontstoken (middel) vinger top. Het is dik en rood naast mijn nagel. Dit heb ik vaker gehad en de zwelling nam vrijwel altijd binnen 24u af...
Alleen dit keer word de zwelling erger, de zwellling zit nu niet alleen naast mijn nagel maar zakt verder naar beneden, richting het middelste deel van mijn vinger zeg maar. Het staat strak, is rood en geeft een kloppend gevoel, ik heb geen koorts. Er is geen 'opening' te bekennen...
Maar vooral: PIJN!! Grrrr
Gisteren de HA gebeld vanwege een blaasontsteking (jaja, beetje ziekelijk sinds mijn bevalling, heel bijzonder...)
Toen er niet over begonnen omdat ik voorstander ben van even afwachten en de assistente een nogal.pittige tante is...
Wat zouden jullie doen?
Bellen voor advies? Of toch nog even een weekend afwachten?
Woensdagochtend wakker geworden met een ontstoken (middel) vinger top. Het is dik en rood naast mijn nagel. Dit heb ik vaker gehad en de zwelling nam vrijwel altijd binnen 24u af...
Alleen dit keer word de zwelling erger, de zwellling zit nu niet alleen naast mijn nagel maar zakt verder naar beneden, richting het middelste deel van mijn vinger zeg maar. Het staat strak, is rood en geeft een kloppend gevoel, ik heb geen koorts. Er is geen 'opening' te bekennen...
Maar vooral: PIJN!! Grrrr
Gisteren de HA gebeld vanwege een blaasontsteking (jaja, beetje ziekelijk sinds mijn bevalling, heel bijzonder...)
Toen er niet over begonnen omdat ik voorstander ben van even afwachten en de assistente een nogal.pittige tante is...
Wat zouden jullie doen?
Bellen voor advies? Of toch nog even een weekend afwachten?
vrijdag 8 maart 2019 om 10:37
Ik heb het ook wel eens (ik zou geen nagelriemvelletjes los moeten trekken...) en dan doe ik er betadinezalf op met een pleister er overheen. Volgende dag voor het douchen er af, na het douchen weer nieuwe zalf en pleister. Meestal is het na 2 dagen dan aardig weg.
Maar als de ontsteking al zakt, zoals bij jou, dan moet je echt naar de dokter. Ik ken iemand wiens vingertopje er af moest na een hele erge ontsteking van de nagelriem.
Maar als de ontsteking al zakt, zoals bij jou, dan moet je echt naar de dokter. Ik ken iemand wiens vingertopje er af moest na een hele erge ontsteking van de nagelriem.
vrijdag 8 maart 2019 om 10:38
Mijn man heeft predies dit gehad en Ookal leek het onschuldig, het had niet veel gescheeld of zijn vinger moest eraf. De ontsteking werd in zeer rap tempo erger, hij had niet langer moeten wachten.
Het heet fijt en kan snel ernstig worden.
Ik wil je niet bang maken maar zou wel zsm naar de huisarts gaan.
Het heet fijt en kan snel ernstig worden.
Ik wil je niet bang maken maar zou wel zsm naar de huisarts gaan.
vrijdag 8 maart 2019 om 11:34
Ik maak altijd het wondje open (mesje/pincetje) zodat de pus eruit kan, dan een goed natte pleister erop. Maar goed, dat is wat ik doe.
Voor een ontstoken vingertop-naast-nagel mag je best de HA bellen. Ik zou niet het weekend afwachten. Assistente kan je misschien ook al helpen.
Edit: lees nu dat de assistente een feeks is. Gewoon terugfeeksen tot je een afspraak hebt.
Voor een ontstoken vingertop-naast-nagel mag je best de HA bellen. Ik zou niet het weekend afwachten. Assistente kan je misschien ook al helpen.
Edit: lees nu dat de assistente een feeks is. Gewoon terugfeeksen tot je een afspraak hebt.
vrijdag 8 maart 2019 om 12:43
vrijdag 8 maart 2019 om 16:22
Ja dus toch niet gebeld, chicken dat ik ben...
Voel me dan weer zo'n aansteller die misschien voor niks komt....
Nu bij mijn moeder soda opgehaald en vanavond even in de week. En twee paracetamol genomen tegen de pijn, dat werkt, even!
Hopelijk morgen wakker met een geslonken vinger, dus om in stijl af te sluiten: fingers crossed!
@Chickletta en Marana: OMG wat een verhalen!
Nu bij mijn moeder soda opgehaald en vanavond even in de week. En twee paracetamol genomen tegen de pijn, dat werkt, even!
Hopelijk morgen wakker met een geslonken vinger, dus om in stijl af te sluiten: fingers crossed!
@Chickletta en Marana: OMG wat een verhalen!
vrijdag 8 maart 2019 om 16:45
Als je er pijnstillers voor moet slikken is het al helemaal een reden om de huisarts te bellen. Onverstandig om zo het weekend in te gaan.ClaireSophie schreef: ↑08-03-2019 16:22Ja dus toch niet gebeld, chicken dat ik ben...
Hopelijk morgen wakker met een geslonken vinger, dus om in stijl af te sluiten: fingers crossed!![]()
@Chickletta en Marana: OMG wat een verhalen!![]()
vrijdag 8 maart 2019 om 17:49