Ontsteking na verwijderen verstandskies
zondag 13 juni 2010 om 20:45
Afgelopen donderdag zijn er bij mij 2 verstandskiezen verwijderd, dit ging niet helemaal volgens plan, na heel wat gevloek, gekraak en een heel magazijn aan instrumenten is het uiteindelijk gelukt. Maar nu is het ontstoken en de smaak in mijn mond is echt vreselijk ranzig! Heeft iemand tips/trucs om de smaak een beetje aangenamer te maken?

zondag 13 juni 2010 om 21:21
Neeee!! Spoelen mag nog niet.
Goed dat je een afspraak hebt bij de kaakchirurg. Die kan dan even goed kijken naar de infectie en je eventuele pijnstilling geven/verhogen.
Adem moet je maar even niet op letten. Dat is normaal als je een ontsteking hebt. Volgens mij kan je er weinig aan doen tot de infectie over is.
Bij mij zijn ook beide kanten ontstoken geweest na het uitsnijden van de verstandskiezen. Heeel erg pijnlijk, ben wel tig keer terug geweest naar de kaakchirurg.
Goed dat je een afspraak hebt bij de kaakchirurg. Die kan dan even goed kijken naar de infectie en je eventuele pijnstilling geven/verhogen.
Adem moet je maar even niet op letten. Dat is normaal als je een ontsteking hebt. Volgens mij kan je er weinig aan doen tot de infectie over is.
Bij mij zijn ook beide kanten ontstoken geweest na het uitsnijden van de verstandskiezen. Heeel erg pijnlijk, ben wel tig keer terug geweest naar de kaakchirurg.

zondag 13 juni 2010 om 21:55
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4264
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 13 juni 2010 om 23:00

maandag 14 juni 2010 om 21:57
dinsdag 15 juni 2010 om 18:27
dinsdag 15 juni 2010 om 23:35
Bij mij hielp waterstofperoxide wel heel goed. Ben ik wel pas een tijdje later gaan gebruiken hoor, ik denk na een week of zo. Ik heb het zelf gekocht bij de apotheek, kost bijna niks. Met een plastic spuitje erbij om het in de wond te kunnen spuiten. Maar dat laatste lijkt me wel verstandig om nog even mee te wachten tot het iets verder is genezen.
Het hielp bij mij heel goed tegen stank en vieze smaak. Moet daarbij wel opmerken dat ze mij helemaal niets hadden gegeven om schoon te maken en dat er etensresten in de wond gingen zitten, bah! Ik was echt blij toen ik dat spuitje had en het fatsoenlijk schoon kon houden..
Een keer schoot het spuitje wel scheef in mijn mond en toen spoot ik waterstofperoxide recht mijn keel in, niet fijn!
Het hielp bij mij heel goed tegen stank en vieze smaak. Moet daarbij wel opmerken dat ze mij helemaal niets hadden gegeven om schoon te maken en dat er etensresten in de wond gingen zitten, bah! Ik was echt blij toen ik dat spuitje had en het fatsoenlijk schoon kon houden..
Een keer schoot het spuitje wel scheef in mijn mond en toen spoot ik waterstofperoxide recht mijn keel in, niet fijn!