Gezondheid alle pijlers

Ontsteking na verwijderen verstandskies

13-06-2010 20:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag zijn er bij mij 2 verstandskiezen verwijderd, dit ging niet helemaal volgens plan, na heel wat gevloek, gekraak en een heel magazijn aan instrumenten is het uiteindelijk gelukt. Maar nu is het ontstoken en de smaak in mijn mond is echt vreselijk ranzig! Heeft iemand tips/trucs om de smaak een beetje aangenamer te maken?
Nee, maar maandag meteen de (tand)arts bellen voor een afspraak. Ik kon dezelfde dag terecht en toen hebben ze het uitgespoten. Deed op dat moment even pijn, maar verder nergens meer last van gehad.
spoelen met water, zou er geen zout indoen.

maandag meteen de tandarts bellen of als je koorts krijgt de dienstdoende tandarts.
Ik mag morgen direct om 08:30 naar de Kaakchirurg! maar ik denk dat mijn adem morgenvroeg een dodelijk wapen is
even naar je tandarts bellen morgen en dan is het morgen weer okidoki
Ik heb dit ook gehad, moest toen spoelen met een waterstofperoxide oplossing. Erg vies maar hielp goed.
.
Neeee!! Spoelen mag nog niet.

Goed dat je een afspraak hebt bij de kaakchirurg. Die kan dan even goed kijken naar de infectie en je eventuele pijnstilling geven/verhogen.

Adem moet je maar even niet op letten. Dat is normaal als je een ontsteking hebt. Volgens mij kan je er weinig aan doen tot de infectie over is.

Bij mij zijn ook beide kanten ontstoken geweest na het uitsnijden van de verstandskiezen. Heeel erg pijnlijk, ben wel tig keer terug geweest naar de kaakchirurg.
Tandartsen schrijven vaak de poedervorm van Ibuprofen voor bij ontstekingen. Misschien kun je daar bij de nachtapotheek naar vragen?
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4264
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Spoelen kun je sowieso beter niet doen. Zeker de eerste dagen na het trekken niet. Het bloedstolsel spoel je er dan uit en het kaakbot komt bloot te liggen wat extra pijnlijk is. Maar dat heeft niks met een ontsteking te maken. Even bellen met je tandarts of kaakchirurg.
Ik geloof jullie allemaal onmiddelijk, maar ik kreeg toen echt het advies om te spoelen hoor. Is wel 15 jaar geleden, misschien inmiddels achterhaald??
Marloes hoe is het afgelopen?
Ik kreeg de waterstofperoxide gelijk mee met de pijnstillers en moest vanaf de dag erna 2 x spoelen.

Poetsen ging niet (kreeg mijn mondje niet ver genoeg open) dus toch een beetje fris.

Helaas ook een ontsteking na een paar dagen.

Kreeg antibiotica van de kaakchirurg, was terug geweest.

Succes
Beetje late reactie, maar ik moest gewoon spoelen met water + zout. Ze hadden het daar ook even schoon gemaakt en moet het nu nog steeds zelf doen. De zwelling in m'n wang is nu zo groot als een half paaseitje ipv een gewoon ei! er zit verbetering in maar de smaak...BAH BAH BAH!
Bij mij hielp waterstofperoxide wel heel goed. Ben ik wel pas een tijdje later gaan gebruiken hoor, ik denk na een week of zo. Ik heb het zelf gekocht bij de apotheek, kost bijna niks. Met een plastic spuitje erbij om het in de wond te kunnen spuiten. Maar dat laatste lijkt me wel verstandig om nog even mee te wachten tot het iets verder is genezen.

Het hielp bij mij heel goed tegen stank en vieze smaak. Moet daarbij wel opmerken dat ze mij helemaal niets hadden gegeven om schoon te maken en dat er etensresten in de wond gingen zitten, bah! Ik was echt blij toen ik dat spuitje had en het fatsoenlijk schoon kon houden..

Een keer schoot het spuitje wel scheef in mijn mond en toen spoot ik waterstofperoxide recht mijn keel in, niet fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven