Gezondheid alle pijlers

Ontstekingen in gezicht na bloedarmoede. Iemand ervaring mee

05-03-2009 20:45 7 berichten
Eigenlijk open ik zelden een topic en ik weet ook eigenlijk niet wat ik verwacht, maar misschien (kleine kans) herkent iemand mijn verhaal en heeft er iemand wellicht tips. En misschien is het ook wel lekker om eens van me af te schrijven.

Begin januari heb ik een darmbloeding gehad, waarmee ik veel bloed verloren ben. Ik zat op het randje van wel/geen bloedtransfusie, maar omdat ik zo jong was (36 is kennelijk erg jong voor darmbloedingen ) gaven de artsen liever geen bloedtransfusie (en ik was daar ook blij mee, want het leek me maar eng). Ik heb diverse onderzoeken gehad van dikke darm, dunne darm en maag, maar er is gelukkig niets bijzonders gevonden.

Tot zover opluchting dus. Alleen, na de darmbloeding kreeg ik opeens rare plekken rondom mijn mond. Volgens de artsen een Herpes-infectie, oftwel koortslip. Advies was smeren met Zovirax, verder was er weinig aan te doen en het had waarschijnlijk met de bloedarmoede te maken (mijn vriend heeft heel erg vaak koortslippen, ik eigenlijk nooit).

Maar, om een lang verhaal kort te maken: we zijn nu ruim 2 maanden verder en ik zit nog steeds met allerlei rare plekken in mijn gezicht. Het is pijnlijk, ontsteekt en er komen af en toe weer nieuwe plekken bij. Ik ben al weer 3 keer bij een arts geweest en heb achtereenvolgens antibacteriele zalf gehad, hormoonzalf, antischimmelzalf en 2 AB-kuren. Alles lijkt in eerste instantie te helpen, maar uiteindelijk wordt het toch weer erger.

Ik word er een beetje moedeloos en ga volgende week, als het zo blijft, maar weer naar de dokter. Ondertussen zou ik er graag weer eens ongeschonden uitzien en het doet ook gewoon best wel pijn.

Kent iemand dit? Herpes zou na 2 weken over moeten zijn. Is dit echt een weerstandkwestie, zoals de artsen beweren? Ik slik ijzer, dus ik verwacht dat mijn Hb wel weer acceptabel zou moeten zijn (ik ben niet meer duizelig enzo).
Alle reacties Link kopieren
.
Jee Anky, wat een ellende.....Geen ervaring hier, ik wens je beterschap en hoop dat je spoedig hersteld!
Jee wat heftig zeg.

Even wat dingen die mij zo te binnen schieten; het kan echt met herpesinfectie te maken hebben. Daarnaast zetelt je weerstand in de darmen en die zijn bij jou nu ziek (bloeding). Het klinkt mij niet raar in de oren dat zich dat uit in vreemde vlekken op je huid. Hoe kom je er vanaf? Ten eerste natuurlijk gezond eten en drinken, weinig suiker en veel biogarde. Daarnaast is er nog iets dat ik misschien kan aanraden;

Zelf heb ik een paar maanden vanuit het niets eczeemachtige plekken gekregen in mijn gezicht. Het jeukte, was gezwollen en rood en zag er echt niet uit. Alles geprobeerd tot en met hormoonzalf maar niets hielp. Wat mij er na twee weken gebruik van heeft genezen is het inmasseren van jojoba-olie die ik voor mijn huidtype gemengd had met geranium olie. Maar dit hoeft niet, jojoba puur is heel goed. Nu smeer ik het alleen nog als ik naar bed ga en mijn huid is weer mooi.

Heel veel succes en sterkte.
Qwertu, bedankt voor je reactie. Er is geen kweek genomen (ik moet eigenlijk nog naar de dermatoloog), maar de arts vermoedt dat het primair een viraal probleem is, met als complicatie een (terugkerende) bacteriele infectie. Ik dacht dat de laatste AB kuur echt goed aansloeg, maar nu kreeg ik vandaag toch weer nieuwe ontstekingen. Het idiote is ook dat ik nog nooit een koortslip heb gehad, ondanks een vriend met een abonnement hierop.

De (duitse) artsen gooien het nu op een falend immuunsysteem (in Duitsland zijn ze nogal dol op immuunsystemen ).

Enfin, het is geen wereldprobleem, maar ik begin een beetje ongeduldig te worden en wil weer eens zonder korsten over straat .
.
Nog even een kleine update. Afgelopen week ben ik weer naar de huisarts geweest en de diagnose is nu toch krentebaard. Rare is wel dat ik niet op twee verschillende ABkuren heb gereageerd en dat ik hier in huis niemand heb aangestoken. Omdat het ook niet echt beter wordt kan ik dinsdagmorgen bij de dermatoloog terecht. Eens kijken wat deze meneer er van zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven