Gezondheid alle pijlers

Ontstoken navel

19-07-2012 20:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb een 'raar' probleem en vraag mij af of er mensen zijn die dit herkennen of advies kunnen geven.

In mijn kindertijd heb ik een ontstoken navel gehad. Dit is ontstaan tijdens een vakantie op een camping in het buitenland. Het zou kunnen dat zwembadwater hier de oorzaak van is geweest.

In Nederland ben ik hier toen ook voor behandeld.

Dit zal ongeveer 15 jaar geleden zijn geweest.

Vanochtend werd ik wakker met een rode, vochtige navel waar vuil of wondvocht uit kwam. Mijn navel doet ook zeer. Heel voorzichtig heb ik met een wattenstaafje met medische alcohol mijn navel oppervlakkig schoongemaakt.

Ik wil niet zomaar naar de huisarts. Weten jullie toevallig nog manieren om het schoon te houden of zou wellicht paracetamol helpen (ontstekingsremmend)?

Ik heb een hele diepe navel met een 'knoopje' erin, dus ik kan er ook niet helemaal bij.

Dit is zo irritant haha!

Bedankt alvast voor jullie input!
Volgens mij is paracetamol pijnstillend en ibuprofen ontstekingsremmend maar dat staat op de bijsluiter
Mijn dochter heeft het ook wel eens, ik koop dan een pompflesje unicura, daar moet ze dan onder de douche haar navel mee wassen (niet hard er in pulken) en dan met de sproeier goed uitspoelen.

Dan is het zo weer over.

Een beetje zeezout opgelost in gekookt water in een kopje doen en dit dan tegen je navel houden kan ook, en dan even laten weken. dat moest ik doen toe ik mijn navelpiercing kreeg om infecties te voorkomen.
Hmm, ik dacht paracetamol ook. Maar heb ook ibuprofen in huis.
en dan, als het over is elke dag even de sproeier er op zodat het niet weer gaat ontsteken.
quote:mamsky schreef op 19 juli 2012 @ 20:29:

Mijn dochter heeft het ook wel eens, ik koop dan een pompflesje unicura, daar moet ze dan onder de douche haar navel mee wassen (niet hard er in pulken) en dan met de sproeier goed uitspoelen.

Dan is het zo weer over.

Een beetje zeezout opgelost in gekookt water in een kopje doen en dit dan tegen je navel houden kan ook, en dan even laten weken. dat moest ik doen toe ik mijn navelpiercing kreeg om infecties te voorkomen.

Ik heb nog een pompflesje unicura in huis! Zal het proberen!

Zou groene zeep (van Badidas) ook goed zijn?
quote:sophie1211 schreef op 19 juli 2012 @ 20:29:

Hmm, ik dacht paracetamol ook. Maar heb ook ibuprofen in huis.Kijk even in de bijsluiter dan.
quote:sophie1211 schreef op 19 juli 2012 @ 20:32:

[...]

Ik heb nog een pompflesje unicura in huis! Zal het proberen!

Zou groene zeep (van Badidas) ook goed zijn?Ik heb badedas nog nooit geprobeerd, hoor er wel eens over dat het goed zou werken maar zelf geen ervaring mee.
quote:mamsky schreef op 19 juli 2012 @ 20:33:

[...]

Ik heb badedas nog nooit geprobeerd, hoor er wel eens over dat het goed zou werken maar zelf geen ervaring mee.

Dankjewel voor de tip in ieder geval. Het ziet er een beetje uit als het zweren bij een piercing. Heb alleen nooit een navelpiercing gehad, dus daar kan het niet aan liggen.

Dat met het zout zal ik ook proberen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb haha!
Badedas groen, dus classic, ontsmet ook.

Zout is ontsmettend en unicura ook.

Heb je zeezout? Of himalaya zout? Is nog beter. Kijk wel uit dat je je niet verbrandt, je moet eerst water koken, en zout oplossen. Dus laat het goed afkoelen!

En wat superhandig is, is zo'n bkertje waar je hoestdrank ofzo in afmeet.

Daar oplossing in doen, beetje voorover leunen, bekertje tegen navel aanzetten, goed vast drukken en rechtop gaan staan,

Dan kun je makkelijker "onderuit gaan hangen" op de bank, zodat oplossing ook echt je navel in loopt.

Daarna goed drogen.

Eventueel met fohn op koude en lage stand.

Als je je rug hol maakt, "zet je de navel open"

Droogt ie beter...

(heb ervaring...)
Ik had dat als kind heel vaak. Ik had er toen zalf voor gekregen, dus misschien toch even naar de huisarts?
Waarom wil je niet naar de dokter?
Gewoon wat bepathen of sudo creme smeren is meer dan voeldoende Geen dikke laag, want dat sluit af, maar een klein beetje en dan zachtjes in kloppen en dan is het zo weer weg.

Ik heb er zelf ook wel eens last van, komt bij mij vaak door irritatie door een broek die wat strakker zit, en met de knoop tegen mijn navel aan.
Owh en paracetamol is alleen pijnstillend en koortsverlagend. Ibuprofen is pijnstillend, koortsverlagend en ontstekings remmend, maar dat is nu nog echt niet nodig, tenzij het giga pussig is en ontzettend veel pijn doet/
Paracetamol werkt niet ontstekingsremmend (gelukkig maar, anders mocht ik helemaal geen pijnstillers meer).

Waarom niet gewoon naar de huisarts?
Ook weleens gehad, hoef je ook helemaal niet voor naar de huisarts. Gewoon tweemaal p/dag goed schoonmaken en dan is het zo weg.
quote:secondhandsuus schreef op 19 juli 2012 @ 20:46:

Badedas groen, dus classic, ontsmet ook.

Zout is ontsmettend en unicura ook.

Heb je zeezout? Of himalaya zout? Is nog beter. Kijk wel uit dat je je niet verbrandt, je moet eerst water koken, en zout oplossen. Dus laat het goed afkoelen!

En wat superhandig is, is zo'n bkertje waar je hoestdrank ofzo in afmeet.

Daar oplossing in doen, beetje voorover leunen, bekertje tegen navel aanzetten, goed vast drukken en rechtop gaan staan,

Dan kun je makkelijker "onderuit gaan hangen" op de bank, zodat oplossing ook echt je navel in loopt.

Daarna goed drogen.

Eventueel met fohn op koude en lage stand.

Als je je rug hol maakt, "zet je de navel open"

Droogt ie beter...

(heb ervaring...)

Ik heb geen ander zout in huis dan zeezout.

Heb net met een klein kopje gekookt water en zout mijn navel gespoeld (onder de douche haha).

Zal dit een paar dagen aankijken, anders kan ik altijd nog naar de huisarts.

Ben gisteren toevallig al bij de huisarts geweest voor iets anders en toen was er nog niks met mijn navel aan de hand. Wil het nu ook eerst even een aantal dagen aankijken.

Zout of badedas lijkt mij de meest zachte en veilige oplossing in plaats van medische alcohol.

Thx voor de tip!
quote:frizzy schreef op 19 juli 2012 @ 21:04:

Ook weleens gehad, hoef je ook helemaal niet voor naar de huisarts. Gewoon tweemaal p/dag goed schoonmaken en dan is het zo weg.Let's hope so..;)
Ik had dat vroeger ook vaak. Dan liet ik er altijd wat Sterilon in lopen. Gaan liggen, beetje Sterilon op je navel druppelen en dan even blijven liggen zodat het je navel in gaat.

Een à twee keer per dag doen en na een paar dagen is het over.
Er zijn genoeg oplossingen dus! Zo een rare plek voor een ontsteking haha!
huh vaag dat heb ik ook weleens gehad.

schoonmaken met wattenstaafje inderdaad en onder de douche gewoon met water.

en dan is het meestal na een of twee dagen weer weg

ik heb juist een hele diepe navel, zonder stompje
Huidinfecties kunnen heel veradelijk zijn. Bij veel pijn, uitbreiding roodheid of een uitbreidende verharding in de huid, ziek voelen, ... ga dan wel naar de dokter. Bij twijfel ook naar de dokter.

Gewoon schoonmaken met water. Goed droog houden. Geen alcohol of zalven.

Zelf ben ik altijd voorzichtig en wil het graag zien bij een patiënt. Moeilijk te beoordelen op een forum. Vaak is het onschuldig, soms niet.
Hoe bedoel je dat Viva-man, ben jij arts?
Droog maken en zoveel mogelijk droog houden, werkt prima bij mij. Heb er ook incidenteel wel eens last van.
Ik zou er betadine op doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven