Gezondheid alle pijlers

ontstoken oog

21-01-2009 21:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hellup! Mijn oog begint te ontsteken. Combinatie van lage weerstand en zoon van 2 die z'n oog ook ontstoken heeft. Hij heeft me vorig jaar ook een keer aangestoken, en toen heb ik ruim een week met 2 ontstoken ogen rondgelopen. Zag er niet uit en deed heul veul pijn.

Nu ga ik aanstaande zondag naar een concert (joehwie, vrienden van amstel live, here I come!!). Wat kan ik doen om die ontsteking af te remmen en zo snel mogelijk over te laten gaan. Ben al druk in de weer met doekjes met gekookt water.
Zoveel mogelijk huilen.

Gaap, en terwijl je gaapt ogen open houden, dan komen de tranen vanzelf. Gewoon gapen, je hoeft er niet perse moe voor te zijn, maar het tijdstip zal wel meehelpen denk ik

En morgenochtend even langs de huisarts voor oogzalf. Of misschien heeft je zoontje een zalfje gehad, dat kun je zelf ook gebruiken.
Even naar de dokter voor een zalfje, dan is het zo weg.

Veel plezier zondag!
Ja, dat vind ik echt.
Je kan ook ondertussen het meerdere malen per dag spoelen met gekookt water dat je natuurlijk eerst laat afkoelen! Dan een klein borrelglas nemen en dan zet je dat tegen je oog en maak je ronddraaiende bewegingen. Ff een naar gevoel omdat er water in je oog komt. Even glas omspoelen en weer een klein beetje water erin en weer spoelen, dan gaat alle rotzooi er ook uit en ben je er sneller vanaf! Succes! Bij de arts kan je een zalfje bactroban ofzo krijgen, helpt ook super!
hm, ben niet zo'n jankerd als ik gaap! Is er nog een zielige film op tv? Hahaha. Balen dit. Vorig jaar heb ik echt 2 weken ontzettende last gehad.

Voor zoon nog geen zalfje gehaald. Morgen maar even bellen naar de huisarts.
Je moet je ogen ook open houden, zover mogelijk. Uit automatisme sluit je ze namelijk als je gaapt. En er hoeven heus geen tranen te komen, maar je zult merken dat er traanvocht je ogen inloopt, waardoor het gespoeld wordt met (zout) water. Is ontstekingsremmend.
quote:mamalelie schreef op 21 januari 2009 @ 22:32:

Je moet je ogen ook open houden, zover mogelijk. Uit automatisme sluit je ze namelijk als je gaapt. En er hoeven heus geen tranen te komen, maar je zult merken dat er traanvocht je ogen inloopt, waardoor het gespoeld wordt met (zout) water. Is ontstekingsremmend.whehe, ik zit nu echt uber-charmant achter m'n laptop met m'n ogen wijdopen gesperd en maar proberen te gapen.
wow, heb in beide ogen tranen.
Wat mij altijd goed helpt is spoelen met kamillethee, uiteraard eerst af laten koelen ;)

Succes en veel plezier zondag!
Vooral zo min mogelijk aan het oog zitten! Ik heb het zelf heel vaak gehad en had altijd de neiging om er aan te gaan zitten met mijn vingers, maar daar wordt het probleem alleen maar groter van doordat je op die manier alleen maar meer bacterien in je oog wrijft (en met een beetje pech ook je andere oog besmet).

Spoelen met gesteriliseerd water (eerst koken, dan afkoelen), eventueel met een klein beetje zout er in, is wel goed, maar dat moet je ook zeker niet TE vaak doen. De kans is dan erg groot dat je oogleden gaan irriteren en daar lost het ook niet sneller mee op.

En inderdaad, morgen direct naar de dokter voor een zalfje, dat is het beste en geeft het snelst resultaat.
Fucithalmic bij de arts halen.
kamille thee! Een beetje in je oog druppelen en vervolgens een wattenschijfje doordrenkt met thee op je ogen. Wel voor elk ook een apart wattenschijfje en kamille thee in een ander kopje anders besmet je je andere oog!
Gewoon naar de huisarts gaan en zalf halen (fucithalmic inderdaad, zoals Zwieber zegt). Het is tenslotte een ontsteking, niet alleen een beetje geirriteeerd.
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 januari 2009 @ 10:45:

Gewoon naar de huisarts gaan en zalf halen (fucithalmic inderdaad, zoals Zwieber zegt). Het is tenslotte een ontsteking, niet alleen een beetje geirriteeerd.Zwiepje had een abonnement, ik kreeg gewoon in een recept voor 5 keer voorgeschreven....
Ik had afgelopen weekend een ontstoken oog en zondag begon mijn andere oog mee te doen. Zondag ben ik bij de huisartsenpost geweest en toen kreeg ik oogzalf: chlooramfenicol. Het heeft erg goed geholpen want dinsdag was het al over.

Oogzalf halen dus bij je huisarts!
Fucithalmic is een antibiotica-zalf terwijl oogontstekingen BIJNA altijd veroorzaakt worden door een verkoudheidsvirus. En als het een bacterie is, is die meestal resistent tegen fucithalmic. Chlooramfenicol is een betere optie.

Goed nieuws: ontsteking gaat vanzelf weg, beetje uitspoelen met wat gekookt water en verder: handen wassen handen wassen handen wassen... want dit is besmettelijk. (Had jezelf al in de gaten he?)

Veel plezier alvast bij het concert.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wonderlijk, de keren dat ik het heb gehad, ging het absoluut niet vanzelf weg (verergerde alleen maar) en werd ik er eenmaa zelfs door huisarts op aangesproken dat ik niet eerder was gekomen, maar zelf was gaan fröbelen (met gekookt water enzo).
Peas on earth!
Hoi,

Evy heeft wel gelijk hoor. Het gaat vanzelf over (meestal) en zalven hebben meestal geen enkel effect op oogontstekingen die meestal viraal zijn. Hoop dat je er ondertussen vanaf bent!

Gr Anna
En wat te doen bij ontstoken ogen en lenzen? Ik heb momenteel een ontstoken oog, maar wil vanavond (met oud en nieuw) wel m'n lenzen in. Mijn bril komt namelijk uit het jaar 0. Is dat erg onverstandig?
Ja, dat is erg onverstandig volgens mijn oogarts. Bij een ontstoken ook mag ik mijn lenzen beslist niet in, kans op schade.
Shit!
Bij de drogist kun je van die zoutwaterampullen kopen (weet even de naam niet) die je kunt gebruiken voor zowel het doorspoelen van je neus alswel je ogen.

Dat heeft hetzelfde effect als tranen.

Evenzogoed, de keren dat wij het kregen kwamen we uiteindelijk uit op zalfjes vd huisarts, helaas staken we, als gezin, elkaar aan en moesten we afzonderlijk zowieso 3 dagen wachten voordat we het meekregen dus toen het bij mij begon, ik was de laatste die het kreeg, de rest van het gezin zat al aan de zalf, moest ik eerst 3 dagen met dikke ogen rondlopen voordat ik een zalfje meekreeg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven