Gezondheid alle pijlers

Ontzettend kiespijn en zwanger

28-02-2013 20:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Zoals de titel al zegt heb ik vreselijke kiespijn. Vandaag de tandarts gebeld en er was nog 1 plekje op een moment dat ik echt niet kon (en het was ook nog niet zo erg als nu). Vanavond een poging gedaan om bij een tandarts terecht te kunnen, maar ik moet gewoon wachten tot morgen.

Nu heb ik ook al wel paracetamol gehad, maar dat kan/mag ook niet eindeloos natuurlijk. Helemaal niet omdat ik inmiddels 35+ weken zwanger ben.

Nu is mijn vraag of jullie nog andere tips hebben tegen de pijn (die dus ook samengaan met mijn zwangerschap). Bijvoorbeeld Klazien-uut-Zalk achtige tips ofzo...

Hoop het echt, want wordt langzamerhand knettergek van de pijn!
Kruidnagel erin.
Ga in therapie!
Paracetamol mag je gewoon in normale dosering slikken tijdens de zwangerschap. Ik heb het wekenlang gebruikt tijdens mijn zwangerschap. Wat je het beste kunt doen, is elke 4 uur één tablet (500 mg) slikken. Dan bouw je een goede spiegel op, dat werkt beter (volgens de verpleegkundigen van wie ik het kreeg) dan elke 8 uur 1000 mg.

Verder werkt koelen natuurlijk ook tegen (ontstekings)pijn. Sterkte!
Iets uit de diepvries in een theedoek tegen je wang houden.

Met een geruite theedoek helemaal klazien proof :-)

Sterkte kiespijn is naar
Ik hoorde iemand zeggen laatst, tandpasta op de plek des onheils smeren?!! Probeer het zou k zeggen. Die Klazien uut Zalk die zei ooit een kruidnagel tussen je kies doen.. Ik zou t niet proberen. Ook spoelen met Jenever zuil niet doen... Ga dan maar gewoon voor: poetsen, prikkers, flossen en spoelen met mondwater.. En daarna die tandpasta..
Mijn vriend spoelt altijd met zout met een beetje water. Lucht meteen op!
En huilend de tandarts nog een keer bellen?

Zeggen dat je zwanger bent, geen 'echte' pijnstillers mag en of je alsjeblieft NU komen mag?
quote:dubiootje schreef op 28 februari 2013 @ 20:31:

Kruidnagel erin.+1
Paracetamol helpt maar zozo. Echt balen.

Huilend opbellen heb ik al gedaan. Zijn ze blijkbaar niet gevoelig voor...

Ik ga eens even de tips af die hier gegeven zijn. Heb geen kruidnagel in huis, wel tandpasta, bevroren dingen en zout...
Grove mosterd erop smeren
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... spijn.html
Ga met blote voeten op een koude natte dweil of een koude stenen vloer staan. Na een paar tellen trekt de pijn weg. Wel naar de tandarts gaan, want het helpt maar tijdelijk.Goed om bijvoorbeeld de nacht door te komen.

- J.v.Beers

Kiespijn? Pak een boterham snijd de korstjes eraf. Een theedoek dubbelvouwen daar de boterham op leggen en met kokend water begieten zodat de boterham nat is. De theedoek verder opvouwen en zo heet mogelijk tegen de wang aanleggen. Pas op met verbranden!

- H. Klein

Heb je tand- of kiespijn doe er dan wat kruidnagelolie op. Dit verzacht en verdooft de pijn. Werkt echt. bron: marathon man film uit 1976.

Smeer op de pijnlijke stukken tandvlees grove mosterd. Het beste is nog fijngemalen mosterzaadjes maar grove mosterd helpt ook!!!

- Jet

Kauw 3 minuten op een stukje rauwe ui en weg is de kiespijn.

- Astrid

Zwarte thaise kruidnagel op of in kies doen, helpt echt.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... l=Kiespijn
Kamillethee, of een kamille-theezakje bij je kies/ in je wang stoppen. Helpt n klein beetje.

En helpt ibuprofen of bepaalde andere pijnstillers niet beter dan paracetamol? Weet alleen niet welke soorten pijnstillers je mag hebben als je zwanger bent, maar weet wel dat er voor kiespijn/ tandpijn betere soorten zijn dan paracetamol.

Heb je echt tandpijn trouwens of zijn het toevallig aften? In geval van aften: poetsen met Zendium en er wat zendium opsmeren. En veel spoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven