onwel worden
vrijdag 16 december 2011 om 19:54
Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik een griep/verkoudheid, maar naar mijn gevoel geen normale griep.
De eerste 2 dagen was ik erg verkouden, dag 3 heb ik de hele nacht wakker gelegen met barstende hoofdpijn,op dag 4 werd ik wakker en was ik zo duizelig dat ik niet eens kon opstaan uit bed.
Ik heb toen mijn man gebeld, die eerder van zijn werk is moeten komen om mij te helpen.
Na ongeveer 4 uur was dit over.
Dag 5 nergens last van.
En vandaag dag 6, ik voelde me vrij goed ik ben gaan werken en ben daar onwel geworden en flauw gevallen.
Dus even langs de huisarts gegaan maar hij vertelde me dat het gewoon een griep was.
Ik ben naar huis gebleven en onder de wol gekropen maar nu heb ik weer heel veel last van duizeligheid ( in vlagen) en een soort rare druk aan de achterkant (rechst) van mijn ribben.
Het zelfde gevoel als je bijvoorbeeld veel rent (die steken).
Ik ben vandaag al 3 keer onwel geworden en weet niet echt wat ik hiermee aan moet?
Ik vind het best eng!
En ben ook bang voor de komende nacht.
De nightcare vind het echter niet nodig om even langs te komen.
Toch vind ik het zo eng, ik durf niet eens op te staan uit bed...zodra ik me al omdraai komen de steken weer.
Iemand tips?
Voel me heel verward.. ook heb ik sinds 2 dagen enorme last van geheugen verlies?
Sinds een aantal dagen heb ik een griep/verkoudheid, maar naar mijn gevoel geen normale griep.
De eerste 2 dagen was ik erg verkouden, dag 3 heb ik de hele nacht wakker gelegen met barstende hoofdpijn,op dag 4 werd ik wakker en was ik zo duizelig dat ik niet eens kon opstaan uit bed.
Ik heb toen mijn man gebeld, die eerder van zijn werk is moeten komen om mij te helpen.
Na ongeveer 4 uur was dit over.
Dag 5 nergens last van.
En vandaag dag 6, ik voelde me vrij goed ik ben gaan werken en ben daar onwel geworden en flauw gevallen.
Dus even langs de huisarts gegaan maar hij vertelde me dat het gewoon een griep was.
Ik ben naar huis gebleven en onder de wol gekropen maar nu heb ik weer heel veel last van duizeligheid ( in vlagen) en een soort rare druk aan de achterkant (rechst) van mijn ribben.
Het zelfde gevoel als je bijvoorbeeld veel rent (die steken).
Ik ben vandaag al 3 keer onwel geworden en weet niet echt wat ik hiermee aan moet?
Ik vind het best eng!
En ben ook bang voor de komende nacht.
De nightcare vind het echter niet nodig om even langs te komen.
Toch vind ik het zo eng, ik durf niet eens op te staan uit bed...zodra ik me al omdraai komen de steken weer.
Iemand tips?
Voel me heel verward.. ook heb ik sinds 2 dagen enorme last van geheugen verlies?
vrijdag 16 december 2011 om 20:14
Ik heb in januari griep gehad. Waarschijnlijk H1N1, maar de huisarts wilde me niet in de wachtkamer hebben. Het kwam heel plotseling op en binnen een half uur was ik geveld. De klachten die je noemt herken ik. Alleen had ik ook nog een enorme stijve nek en had ik geen last van steken bij de ribben.
Mijn duizeligheid en onwel worden lag aan een lage bloeddruk. In plaats van 120/80 had ik in de dagen na de griep 95/55, met een lage polsslag. Mijn huisarts zei ook dat het bij de griep hoort.
Kan je jouw duizeligheid koppelen aan opstaan-na-lang-liggen?
Beterschap en ziek het goed uit.
Mijn duizeligheid en onwel worden lag aan een lage bloeddruk. In plaats van 120/80 had ik in de dagen na de griep 95/55, met een lage polsslag. Mijn huisarts zei ook dat het bij de griep hoort.
Kan je jouw duizeligheid koppelen aan opstaan-na-lang-liggen?
Beterschap en ziek het goed uit.
vrijdag 16 december 2011 om 20:18
Ik ben geen dokter, maar die duizeligheid kan misschien van je evenwichtsorgaan afkomen. Probeer eens een reis pilletje in te nemen (die je bijvoorbeeld ook inneemt tegen wagenziekte). Klinkt nu even raar maar misschien helpt het. Die steken kunnen misschien hyperventilatie zijn, doordat je anders en sneller gaat ademen. Zakje om neus en mond en rustig diep in en uit ademen. Sterkte en fijn dat er iemand bij je is.
vrijdag 16 december 2011 om 20:29
Het beste kun je gewoon uitzieken als het een griepje is. En van griep kan je behoorlijk ziek worden. Je bent al naar de huisarts geweest dus dan heb je een lichamelijk (hart en longen luisteren) onderzoekje gehad. Als daar iets afwijkends was geweest had de HA je echt niet naar huis laten gaan zonder verdere controle.
Probeer rustig te blijven liggen en goed uitzieken! Beterschap!
Probeer rustig te blijven liggen en goed uitzieken! Beterschap!
vrijdag 16 december 2011 om 20:30
vrijdag 16 december 2011 om 20:39
quote:jaraal schreef op 16 december 2011 @ 19:54:
Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik een griep/verkoudheid, maar naar mijn gevoel geen normale griep De griep is ook heel wat anders dan een verkoudheid. Blijf een paar dagen in bed, echt goed uitzieken. Mocht je toch rare nieuwe klachten krijgen, kun je alsnog naar de huisarts.
Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik een griep/verkoudheid, maar naar mijn gevoel geen normale griep De griep is ook heel wat anders dan een verkoudheid. Blijf een paar dagen in bed, echt goed uitzieken. Mocht je toch rare nieuwe klachten krijgen, kun je alsnog naar de huisarts.
vrijdag 16 december 2011 om 20:50
Echte griep is heftig. Veel mensen noemen een verkoudheid al zo, maar als je echt de griep hebt kan je weken uit de running zijn. Misschien heb je dat, misschien niet. Ik ben geen dokter.
Waarschijnlijk ben je te snel weer gaan werken terwijl je eigenlijk nog niet helemaal beter was en krijg je nu de terugslag. Zorg er in ieder geval voor dat er de hele nacht iemand bij je is, dat werkt ook geruststellend.
Als je het echt niet vertrouwt vannacht is er trouwens altijd nog de huisartsenpost.
Waarschijnlijk ben je te snel weer gaan werken terwijl je eigenlijk nog niet helemaal beter was en krijg je nu de terugslag. Zorg er in ieder geval voor dat er de hele nacht iemand bij je is, dat werkt ook geruststellend.
Als je het echt niet vertrouwt vannacht is er trouwens altijd nog de huisartsenpost.
vrijdag 16 december 2011 om 21:04
quote:Liquorice schreef op 16 december 2011 @ 20:50:
Echte griep is heftig. Veel mensen noemen een verkoudheid al zo, maar als je echt de griep hebt kan je weken uit de running zijn. Misschien heb je dat, misschien niet. Ik ben geen dokter.
Als je het echt niet vertrouwt vannacht is er trouwens altijd nog de huisartsenpost.Wijze post! Echte griep is heel heftig, heel anders dan een flinke verkoudheid.
Als je het echt niet vertrouwt vannacht is er trouwens altijd nog de huisartsenpost.Wijze post! Echte griep is heel heftig, heel anders dan een flinke verkoudheid.
vrijdag 16 december 2011 om 21:12
quote:luni schreef op 16 december 2011 @ 21:04:
[...]
Wijze post! Echte griep is heel heftig, heel anders dan een flinke verkoudheid.Sommige mensen noemen alles maar een griepje. Ik vroeger ook, tot ik een keer echt de griep krijg. Dat is dus iets heel anders dan een beetje snotteren en verhoging. In plaats daarvan heb je last van flinke koorts, spierpijn, hoesten, vermoeidheid, keelpijn en andere rottigheid. Niet leuk.
[...]
Wijze post! Echte griep is heel heftig, heel anders dan een flinke verkoudheid.Sommige mensen noemen alles maar een griepje. Ik vroeger ook, tot ik een keer echt de griep krijg. Dat is dus iets heel anders dan een beetje snotteren en verhoging. In plaats daarvan heb je last van flinke koorts, spierpijn, hoesten, vermoeidheid, keelpijn en andere rottigheid. Niet leuk.
vrijdag 16 december 2011 om 21:16
quote:Liquorice schreef op 16 december 2011 @ 21:12:
[...]
Sommige mensen noemen alles maar een griepje. Ik vroeger ook, tot ik een keer echt de griep krijg. Dat is dus iets heel anders dan een beetje snotteren en verhoging. In plaats daarvan heb je last van flinke koorts, spierpijn, hoesten, vermoeidheid, keelpijn en andere rottigheid. Niet leuk.Klopt, daarom maak ik me druk als mensen een verkoudheid 'griep' noemen. Want als je echt griep hebt(door een huisarts benoemd) piep je wel anders, dan kom je hier niet eens meer.
[...]
Sommige mensen noemen alles maar een griepje. Ik vroeger ook, tot ik een keer echt de griep krijg. Dat is dus iets heel anders dan een beetje snotteren en verhoging. In plaats daarvan heb je last van flinke koorts, spierpijn, hoesten, vermoeidheid, keelpijn en andere rottigheid. Niet leuk.Klopt, daarom maak ik me druk als mensen een verkoudheid 'griep' noemen. Want als je echt griep hebt(door een huisarts benoemd) piep je wel anders, dan kom je hier niet eens meer.
vrijdag 16 december 2011 om 21:25
Zit je in het buitenland of heb je bijzondere verzorging? ivm de nightcare?
Wij weten op het forum niet meer dan de huisarts die je heeft nageken en de nightcare die je schijnbaar ook al gebeld hebt.
Ik ben dit najaar echt drie weken onder de pannen geweest met een griep icm een bronchites. Twee weken later was ik nog duizelig ervan. Griep kan je echt wel flink toetakelen.
Wij weten op het forum niet meer dan de huisarts die je heeft nageken en de nightcare die je schijnbaar ook al gebeld hebt.
Ik ben dit najaar echt drie weken onder de pannen geweest met een griep icm een bronchites. Twee weken later was ik nog duizelig ervan. Griep kan je echt wel flink toetakelen.
vrijdag 16 december 2011 om 22:31
Ik heb dit moment gelijksoortige klachten, ben ook erg duizelig en had vanochtend op mijn werk ook het gevoel dat ik flauw ging vallen, ben daarom naar huis gegaan. Komt ws door de verkoudheid. Lekker rustig aan doen dit weekend, lekker vers sinaasappelsap drinken, en veel slapen. Griep is dit ws niet, ik heb 1 x in mijn leven de griep gehad en heb toen 3 weken hondsberoerd in bed gelegen en kan me van die dagen weinig herinneren.
vrijdag 16 december 2011 om 23:17
Ik ben ook geveld door de 'echte' griep, dus geen veredelde verkoudheid. Ik heb geleerd inmiddels wel anders te piepen...mijn hele lichaam deed zeer, keelpijn, hoofdpijn, 1 oor dicht, verkouden, hoesten, overgeven, koorts en duizeligheid. Inmiddels ben ik weer op de been, maar nog niet helemaal beter. Als ik geen pijnstillers neem heb ik nog steeds keelpijn, hoofdpijn en overal pijn in mijn lijf. Dit duurt maandag al twee weken.
Ik heb met je te doen, je kan echt heel beroerd worden van de echte griep! Beterschap.
Ik heb met je te doen, je kan echt heel beroerd worden van de echte griep! Beterschap.