Gezondheid alle pijlers

onwijs bang verstandkies trekken

14-11-2013 10:25 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke zoals zovele ben ik echt waanzinig bang voor de kaakchirurg. Nu is het zo dat mijn verstandkiezen getrokken moeten worden linksboven en rechtsonder. Alleen zitten ze echt scheef scheef en zijn alleen de puntjes van die kiezen door.

Ik moet nog een afspraak maken dit stel ik echt al maanden uit gewoon vanwege de ontzettende angst.

De gedachte alleen al om een afspraak te maken maakt me echt gek, ik ben aan diarree en aan het braken gewoon van de angst.

Help me pleass ....
Liever de kaakchirurg dan de tandarts!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon bellen want je blijft het voor je uitschuiven. Totdat de boel een keer ontsteekt dan ben je verder van huis!

Hier was ik ook enorm bang toch gegaan en het trekken is echt een eitje.

Het herstel is wel pijnlijk , kan het zijn maar het moet toch gebeuren.

Sterkte !
Braken en diarree lijkt me meer een buikgriepje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Neem eens contact op met een kaakchirurg en vraag een introductiegesprek aan. Ik vind het altijd fijn om van te voren te weten wat er gaat gebeuren en wat ik kan verwachten. En ook om kennis gemaakt te hebben met iemand. Dus gewoon een afspraak over de behandeling, zonder dat de behandeling wordt uitgevoerd.
Ik vond het ook eng, maar ondanks alles viel het mij uiteindelijk mee. Ik had ook een scheve die niet door was gekomen. Ze moeten dan hem er echt uitboren maar je voelt het niet. De verdoving doet vaak pijnlijker. En daarna moet je gewoon maximaal aantal paracetamol nemen.
O ja snel een afspraak maken! Bij mij was het gaan ontsteken omdat ik te lang had gewacht toen moest er een gaasje in de wond en moet je terug komen en antibiotica slikken dus dan ben je veel verder van de wijs.
het is geen buikgriep tis gewoon van de angst.

Maar ja ik schuif het voor me uit dus ja ik ben vreselijk bang maar ik durf gewoon echt niet
Ik heb mijn verstandskiezen ook laten trekken door de kaakchirurg vanwege te weinig ruimte in mijn kaak (ik heb als puber een beugel gehad) en het viel ontzettend mee! De verdovingsinjectie deed wel even pijn, maar dat was maar heel kort. Ik slikte gewoon een paracetamolletje (geen zware pijnstillers dus) de eerste twee dagen en daarna had ik geen pijn meer. Het genas snel en goed, dus geen problemen verder.

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Hoe eerder je het achter de rug hebt, hoe beter. Maak die afspraak gewoon! Of laat iemand anders het voor je doen, zodat je niet op het laatste moment terugkrabbelt.
Zo'n kaakchirurg weet heel goed wat hij doet, verstandskiezen trekken doen ze bijna elke dag.

Bij mij was 1 kies nog helemaal niet doorgekomen (wel zichtbaar op röntgenfoto's) en dat was geen enkel probleem.

De verdoving werkte nog uren na de ingreep.

Ik kreeg een receptje voor sterke pijnstillers, van de 20 zakjes (ofzo) heb ik er maar 2 gebruikt.

En haal wat vla of melk in huis, dat is lekker als je een wond in je mond hebt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik was ook doodsbang. Ben sowieso bang voor de tandarts.

Maar die kiezen eruit snijden bij de kaakchirurg viel me 100% mee.

Echt gewoon doen die afspraak. Hoe langer je het uitstelt hoe erger het wordt. Straks duwen die de andere kiezen los ( was bij mij zo) of gaat het onsteken. Ben je veel verder van huis.

Je wordt goed verdoofd en voelt echt niks.

Succes.
Lieve schat,

Maak de afspraak nou maar. Zo erg is het niet. Vraag inderdaad een gesprek aan. Het is echt niet nodig om je zo druk te maken. Kaakchirurgen doen niets anders dan trekken en snijden en weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

Ik ga liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts. Ze hebben er heeeeeel lang voor gestudeerd he!

Hier drie kiezen getrokken, waarvan twee gewone verstandskiezen (die wel echt gigantisch groot waren) en één verstandskies waarvan er nog een zwevende kies in m'n kaak vast zat. Deze moest er ook uit gehaald worden.

Elke keer toch spannend, maar geef je over.. Op zo'n moment t beste. Bij mij gingen er wel hechtingen in (omdat het gigantische gaten waren) en kreeg er preventief antibiotica bij en zware pijnstillers.

Na het trekken en snijden stond ik op. En... Nou eigenlijk niets.

De dag erna gewoon gewerkt. Wel een beetje brak en beurs, maar dat hoort er een beetje bij. Zo erg is het echt niet!! Pijnstillers waren eigenlijk niet nodig (alleen eerste twee dagen).

Ik sta voor de klas en had m'n kies meegenomen naar de kids (groep 3,4,5). En het eerste wat ze zeiden was; juffff het lijkt wel een haaientand! (Wortels zaten er nog keurig aan) Haha.

Nee hoor, t valt echt 1000% mee. Doen hoor!
Bij de kaakchirurg stelde het bij mij nauwelijks iets voor. Behalve dan het bloeden en die vieze gaas kussentjes / watjes.
Ik heb eens te lang gewacht. Resultaat:afgebroken kies en flinke ontsteking. Hij moest er meteen uit en omdat mijn verstandskiezen extreem vast zitten en er steeds stukken afbraken was dat een hele klus.

Maar het goede nieuws: je voelt er niks van. Het verdovingsspuitje is even een beetje pijnlijk en daarna hoor je vreemde geluiden maar je voelt niks. Na afloop heb je een dag of twee wat pijn, maar gewone paracetamol was voor mij voldoende.

Echt waar, de 'smoelensmid' van vroeger bestaat niet meer, alles kan pijnloos tegenwoordig.

Maak nou maar gewoon een afspraak.Jje hebt meer last van die misselijkheid en diarree dan dat je straks zult hebben van het trekken van de kiezen.
Ik had hetzelfde als jij. Alleen nog maar een puntje te zien en scheef.

En ook ik vond het doodeng.

Het is me zo ontzettend meegevallen!

Eerst een verdovend prikje, daarna voelt het heel gek, alsof je mond en wang slapen.

Toen zei de kaakchirurg opeens dat hij klaar was, ik dacht toen nog dat hij een grapje maakte.

Het waren zo'n tien seconden in mijn herinnering.

Daarna veel pijnstillers om te voorkomen dat het zeer zou gaan doen, en ik heb die twee dagen de heerlijkste soepjes uitgeprobeerd.

Het enige vervelende vond ik dat de hechtingen wat gingen stinken, maar dat was absoluut geen fysiek ongemak.

Gewoon gaan, een kaakchirurg doet dit heel vaak.

De kans is heel groot dat het je meevalt.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ik heb zojuist gebeld met mijn tandartsassistente en die heeft me doorverwezen naar een kaakchirurg in het maasstad ziekenhuis.

Direct gebeld helaas kreeg ik een zeer ongeintereseerde assistente aan de telefoon. Afspraak gemaakt kon op 6 december maar dan ga ik op vakantie wat al helemaal geboekt en geregeld is en anders 20 december maar ja dan zit je 4 dagen voor kerst .. Dus ik maak een afspraak voor het nieuwe jaar.

Gaan we het nieuwe jaar maar gelijk goed in....

Men ik sta te shaken als een malle
jaren geleden zijn bij mij 2 verstandskiezen eruit gehaald (gesneden nog neit zichtbaar)

Bijde niet tegelijk dus 2 keer

spuitje vervelend daarna niks geen problemen, smerig gaasje op bijten erna ok mar ach is ook maar voor eventjes

niks gevoeld geen problemen,

bijde keren op donderdag ochtend gedaan bijde keren op zaterdag weer aan het voetballen
Bij mij is mijn verstandskies een paar maanden geleden getrokken bij de tandarts. Ik was me toch een partijtje bang van te voren (heb het ook jaren uitgesteld). Maar het viel 100% mee, zelfs de prikken heb ik amper gevoeld, mijn tandarts heeft alleen om de tand heen verdoofd, dus geen prik in het gehemelte.

Zelfs de napijn was te doen.

Na de verdoving voel je echt helemaal niets meer. De grootste ellende is de angst vooraf, zonde!

Succes!
Ik moet morgen naar de kaakchirurg en zie er ontzettend tegen op, maar wel fijn als het dan straks achter de rug is.

Weet iemand hoe lang de ingreep zelf duurt? Ik laat er twee tegelijk weghalen.
Och, ik voelde me ook net zo zenuwachtig als jij. Ik houd helemaal niet van dat soort ingrepen, spuiten, ziekenhuizen, etc.

Maar wat viel het me mee!!!

Liggen in de stoel, spuitje en binnen vijf minuten stond ik weer buiten.

Na die tijd twee keer een zakje Brufen genomen, maar meer omdat ik angst had om pijn te krijgen dan dat ik daadwerkelijk pijn had.

Meis, het valt echt mee!
quote:loeloe24 schreef op 14 november 2013 @ 11:21:

Dus ik maak een afspraak voor het nieuwe jaar. Gaan we het nieuwe jaar maar gelijk goed in....

Men ik sta te shaken als een malleGoed gedaan! en zoals de meesten al zeggen: de kaakchirurg is minder erg dan de tandarts. 't Komt goed!
Goed dat je gebeld hebt! En dat de assistente ongeïnteresseerd was is haar probleem, misschien ongesteld ofzo.

Het is hier al vaak gezegd, maar het valt echt mee! Ik heb het ook laten doen, links en rechts onder tegelijk, ook alleen de puntjes doorgekomen en scheef, maar het was echt niet erg. Het lastigst was nog dat de kaakchirurg tegen me praatte en ik dus niks terug kon zeggen

En niet vergeten, zakje erwten in de vriezer om na afloop af en toe tegen je wang te houden.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bij mij zijn er 2 getrokken/gesneden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er 2 weken lang veel pijn en last van heb gehad. Het viel gewoon erg tegen.

Maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan! Nu heb ik nooit meer last van ontstoken tandvlees rond die verstandskiezen, dus het was het echt waard.
Afspraak is definitief

Woensdag 18 December 2013 om 08:45 ...

Jezus mensen wat ben ik bang zeg ! Schijt me hele broekje vol !!

:(

Wel onwijs bedankt voor alle lieve en geruststellende reacties ik weet dat iedereen anders op zoiets gereageerd maar t stelt me enorm gerust ! ..
Door de jaren heen 4x bij de kaakchirurg geweest. 2x verstandskies, 1 x scheefgegroeide gewone kies, 1 x wortels verwijderen van afgebroken kroon (vorig jaar). Alle keren zag ik er enorm tegen op en alle keren viel het enorm mee. Ik mag wel zeggen een fluitje van een cent.

Het verdoven door de kaakchirurg gaat veel soepeler dan door de tandarts, werkt sneller en korter, dus niet de hele verdere dag zo'n slappe mond waar je niet mee kunt drinken.

Die vervelende watjes (waar ik misselijk van word) mag je er na een uurtje of 2 alweer uit halen.

Het enige vervelende vond ik de vieze smaak die ik nog een paar dagen na de ingreep had, maar dat gaat vanzelf weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven