Gezondheid alle pijlers

onzeker?

17-08-2017 13:17 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii

Ik ben nieuw hier, geen idee hoe dit allemaal werkt, maar ik heb een aantal dingen waarvan ik niet weet wat het is.

1.Als ik bijvoorbeeld een presentatie moet houden of als op mijn werk iets anders gaat zoals anders word ik ontzettend zenuwachtig. Slaat echt nergens op. Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen en het is ontzettend vervelend. De zenuwen gieren dan gewoon door mijn lijf.

2. Overdag heb ik allemaal vage klachten waarvan ik denk; why? Bijvoorbeeld hartkloppingen, en vlak voor ik in slaap val krijg ik het soms ineens ontzettend benauwd. Daardoor ga ik telkens controleren of mijn hart nog wel regelmatig klopt en als ik denk dat er iets mis is, dan krijg ik weer een paniekaanval waardoor ik weer denk dat er iets ernstigs is. Dan denk ik dat mijn hart er ineens mee gaat stoppen ofzo, heel eng idee. Ik ben 16 jaar en telkens als ik 'iets' heb doe ik research op internet maar dan kom ik ook weer allemaal enge dingen tegen.

Het is wel zo dat ik mijn examens gehad heb dit jaar, enkele overlijdens vlak achter elkaar heb meegemaakt van personen die me aangingen en dat ik heel gauw gestresst en zenuwachtig ben. Misschien valt daar mijn klachten aan af te lijden maar dat weet ik dus niet zeker. Vriendinnen nemen me niet serieus en zeggen dat ik niet zo moet zeuren(al erg genoeg :D) en mijn moeder wil altijd meteen naar de dokter toe. Aangezien ik verschrikkelijk hekel aan dokters heb, lijkt me dat geen goed idee.

Misschien kunnen jullie me verder helpen?? En misschien zeur ik inderdaad wel :D
Er is geen mens die voor zijn plezier naar de dokter gaat.

Het is juist wel goed om naar de dokter te gaan met je klachten. Googlen is sowieso geen goed idee, want je leest dan zelden goed nieuws. Je geeft aan dat je best wel wat meegemaakt hebt de laatste tijd, dat je last hebt van oa paniekaanvallen ed. De dokter kan je door verwijzen naar iemand die je handvatten kan geven om hier mee om te gaan. Misschien lost het zichzelf wel op, maar misschien ook niet. Dat is het gewoon beter om het op tijd aan te kaarten, dan kun je er ook sneller mee aan de slag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het lijkt mij juist een uitstekend idee
Vaak hebben moeders best goeie ideeën! Hup, naar de dokter!
That's just me though...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven