Gezondheid alle pijlers

ooglaserervaringen...

03-02-2013 14:12 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er al n topic over, maar kan t zo snel niet vinden.....:-((

Daarom toch hier mn vraag; draag al 23 jaar zachte contactlenzen en ik krijg er steeds meer last van, droge ogen, irritatie huid rondom ogen enz. Daarbij ben ik dat wisselen van bril en lenzen s' morgens en s'avonds zat....

Een bril vind ik vreselijk en is vanwege mn werk (veel agressie) niet praktisch.

Daarom ben ik nu aan het nadenken over het laseren van mn ogen.

Heb al info opgevraagd bij een aantal klinieken die natuurlijk stuk voor stuk de beste zijn zoals ze zelf zeggen en er kan niets bijna misgaan

Wat er dan heel misschien mis gaat kan weer verholpen worden.

Vind t toch best eng, t zijn wel je ogen en je hebt er maar twee...

Heeft er iemand ervaringen(goede en slechte) met ooglaseren?
Ik lees mee, ik denk er ook al een tijd over om mijn ogen te laseren, maar ik durf het nog niet.

In mijn omgeving heb ik verschillende ervaring met ooglaseren, veel goede, maar ook 1 iemad die daarna altijd droge ogen heeft en altijd maar aan het druppelen is, en 1 nicht die bijna helemaal het zicht in 1 oog heeft verloren (andere oog is wel helemaal goed gegaan).
Ik heb het 9 jaar geleden laten doen. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik het niet veel eerder heb laten doen. Het was eng, deed pijn, was duur... maar wat een zaligheid om geen lenzen of bril meer te hoeven dragen!

Doe het wel in Nederland en niet bij een of andere vage buitenlandse kliniek.
Ik heb mijn ogen niet laten laseren, maar ik heb lensimplantaten laten plaatsen.

Ik ben wel echt heel kritisch geweest, ik heb een lastige sterkte en dat moest wel goed gedaan worden.

Een dag na de operatie kon ik alles weer, geen pijn gehad. Ik geloof dat laseren wel iets pijnlijker is maar dat is ook weer anders per persoon.
Ik heb het in 2010 laten doen en ik ben er zo vreselijk blij mee. Kost idd een hoop geld, pijn viel bij mij mee. Maar het plezier wat je er na hebt is onbeschrijfelijk. Gewoon alles weer kunnen zien!

Ik zou niet naar het buitenland gaan als ik jou was. Ik heb het gewoon hier in Nl laten doen (Focuskliniek in Rotterdam) Daar zitten tenminste échte artsen. Laat anders eerst een vooronderzoek doen om te kijken of je ogen wel geschikt zijn voor laseren. Dat is ook niet bij iedereen het geval.

Ik vond het allemaal best meevallen. Maar ik heb dan ook bijna geen napijn gehad. Zicht is prima, geen halo's of andere ongemakken aan over gehouden.
Bij welke kliniek hebben jullie t laten doen?

Ik denk erover om t bij visionclinics te laten doen. Heb ook naar n andere in de buurt gekeken, vision ooglaseren en het valt me op dat het daar een paar 100 Euro goedkoper is.... Snap niet zo goed waar t prijsverschil in zit...,

En vind dat dan ook gelijk weer n beetje trickey, want hoe kan t dat zij zoveel goedkoper zijn en ist dan wel goed?

Nu ken ik t wel van mezelf dat ik snel kan denken dat dure dingen goed/beter zijn, maar met ogen ga ik daar dan toch liever van uit
Ik heb vier jaar geleden Lasek gehad. Deed een dagje pijn (alsof ik constant probeerde om zand uit mijn ogen te wassen met shampoo Branderig en prikkerig dus), maar toen dat weg was kon ik ook meteen heel goed zien. Heb er nog geen dag spijt van gehad!

Ik heb het in Nederland laten doen, bij een kliniek die de operaties uitvoeren in het ziekenhuis. Was duur inderdaad, maar zoals gezegd heb ik geen spijt. Ik vond de begeleiding vanuit de kliniek ook fijn, een aantal afspraken vooraf voor onderzoek en om te bespreken, en een aantal check up's achteraf.

Oh, en ik heb er ook niks aan overgehouden, behalve goed zicht Geen halo's of droge ogen of zoiets.
Hoorde koningin Beatrix een tijdje terug zeggen het niet aan te durven haar ogen te laten leaseren omdat ze wist dat het voor piloten zelfs verboden is.
Het is een van de beste dingen die ik voor mezelf gedaan heb. Heb ruim dertig jaar een bril gedragen en kan nu alles zien zonder bril. Ik blijf het iedere dag bijzonder vinden dat ik nu zomaar de nummerborden van een auto op afstand kan lezen.
Ik lees mee.

Ik draag ook al een jaar of 20 een bril, en het lijkt me zalig om dat niet meer te hoeven doen.

Ik ken een paar mensen die het hier (België) hebben laten doen, en zij zijn er allemaal heel tevreden over. Het enige wat mij momenteel nog tegenhoudt is de kostprijs. Ik dacht dat het zo'n ¤2000 was hier, of dat per paar of per oog is weet ik niet meer. Maar misschien kan het goedkoper in Nederland, en wellicht even professioneel, dus ik lees even mee.
Het lijkt me zoo eng.. Zijn wel je ogen
quote:dm241 schreef op 03 februari 2013 @ 14:33:

Ik heb mijn ogen niet laten laseren, maar ik heb lensimplantaten laten plaatsen.

Ik ben wel echt heel kritisch geweest, ik heb een lastige sterkte en dat moest wel goed gedaan worden.

Een dag na de operatie kon ik alles weer, geen pijn gehad. Ik geloof dat laseren wel iets pijnlijker is maar dat is ook weer anders per persoon.

Ik heb ook een lastige sterkte, niet geschikt voor laseren.

Dus zijn lensimplantaten ook het enige alternatief.

Wat waren jouw overwegingen, waar heb je het laten doen, wat zijn de kosten? Kunnen beide ogen gelijkertijd, of moet je 1 voor 1 doen?
Ik heb het vorig jaar laten doen bij een kliniek in Amsterdam. Koste 2300 euro voor beide ogen. Het was eng, maar ik ben er zo blij mee! Ik heb na de ingreep 3 uurtjes last gehad en de volgende dag reed ik al zelf auto zonder bril/lenzen.

Echt, ik zeg doen
Ook hier een hele positieve ervaring met laseren! Ca. 10 maanden geleden laten doen en ik zie scherper dan ooit. Tijdens de laatste controle 1 maand geleden, was er volgens de arts niet meer aan mijn ogen te zien dat er ooit iets mee gebeurd was.

De dag van de behandeling en de dag erna zijn niet prettig, daarna gaat het snel beter. Je hebt het herstel ook een beetje zelf in de hand, door goed de adviezen voor het druppelen op te volgen en veel je zonnenbril te dragen (ook binnen).

Ik heb de behandeling in Hoofddorp laten doen, met een bon van Groupon. Dat was nog wel een twijfelpunt hoor, om met een kortingsbon zo'n medische behandeling te laten doen. Heb de arts er gewoon naar gevraagd, hoe hij daar tegen aan keek. Volgens hem behandelde hij 'gewone' en Groupon patienten gewoon door elkaar en wist hij tijdens de behandeling niet wie wie was.
Toch overwegend positieve ervaringen .....:-))

Heb een afspraak voor een quickscan gemaakt... Dan hoor ik of ik in aanmerking kom voor n laserbehandeling.

Blijkt dat je 2 weken n bril moet dragen voor t vooronderzoek en voor de behandeling, moet ik toch nog aan een nieuwe bril haha.

Mn oude, die ik alleen voor in de nacht gebruik als de kids wakker zijn, is al jaren oud en niet veilig te gebruiken( denk ik) met autorijden enzo...

Gelukkig zijn er al brillen met glazen voor 60,- haha.
Ik heb het ook laten doen bij visionclinics. Zoals anderen ook zeggen: ik ben enorm blij dat ik het heb laten doen. Een van de beste dingen om geld aan uit te geven so far ;)
quote:Naara schreef op 03 februari 2013 @ 15:44:

[...]

Wat waren jouw overwegingen, waar heb je het laten doen, wat zijn de kosten? Kunnen beide ogen gelijkertijd, of moet je 1 voor 1 doen?

Ik heb een hoge plussterkte, kon mijn lenzen niet meer verdragen en mijn bril was zo zwaar dat ie pijn deed. Ook zag ik nog maar 60 procent met lenzen.

Ik heb het laten doen bij rijnzicht in Oegstgeest. 2500 euro per oog, maar ik kreeg het volledig vergoed van de verzekering.

Ik heb eerst het rechteroog laten doen en een week later het linkeroog. Met mijn rechteroog zag ik wat wazig de eerste paar dagen maar toen mijn linkeroog gedaan was zag ik supergoed met allebei de ogen. Tegelijk mag wettelijk gezien niet, maar er zijn er wel die het tegelijk doen.
Ik heb een oog op 16 november jl. laten laseren.

Ik hoefde maar een oog omdat het andere goed is.

Ik zou het iedereen aanraden.

Ik heb volgende week vrijdag mijn laatste controle.
quote:dm241 schreef op zondag 03 februari 2013 17:04 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Naara in "ooglaserervaringen..."" class="messagelink">Naara schreef op 03 februari 2013 @ 15:44</a>:</b>

[...]

Wat waren jouw overwegingen, waar heb je het laten doen, wat zijn de kosten? Kunnen beide ogen gelijkertijd, of moet je 1 voor 1 doen?</div></blockquote>

Ik heb een hoge plussterkte, kon mijn lenzen niet meer verdragen en mijn bril was zo zwaar dat ie pijn deed. Ook zag ik nog maar 60 procent met lenzen.

Ik heb het laten doen bij rijnzicht in Oegstgeest. 2500 euro per oog, maar ik kreeg het volledig vergoed van de verzekering.

Ik heb eerst het rechteroog laten doen en een week later het linkeroog. Met mijn rechteroog zag ik wat wazig de eerste paar dagen maar toen mijn linkeroog gedaan was zag ik supergoed met allebei de ogen. Tegelijk mag wettelijk gezien niet, maar er zijn er wel die het tegelijk doen.

Denk dat jij t vergoed hebt gekregen omdat je een hoge sterkte had.., ik heb -3,75 en -3.5 dus zal t niet vergoed krijgen.... Maar als je alle kosten van maandelijkse lenzen en je bril optelt valt t wel mee... Al ist toch een flinke smak geld...899,- per oog in te geval vd goedkoopste behandeling.

Want er is als ik t goed begrijp een lasik en lasek behandeling.
quote:freebi schreef op 03 februari 2013 @ 18:22:

[...]

Denk dat jij t vergoed hebt gekregen omdat je een hoge sterkte had.., ik heb -3,75 en -3.5 dus zal t niet vergoed krijgen.... Maar als je alle kosten van maandelijkse lenzen en je bril optelt valt t wel mee... Al ist toch een flinke smak geld...899,- per oog in te geval vd goedkoopste behandeling.

Want er is als ik t goed begrijp een lasik en lasek behandeling.DM heeft haar ogen niet laten laseren maar een lensimplantaat. Is duidelijk een verschil, ook in vergoeding van verzekering.
Mijn antwoord was ook gericht aan Naara, inderdaad.

Ik weet niet hoe de vergoedingen zijn bij laseren. Bij lensimplantaten worden er hogere sterktes behandeld of ogen die niet geschikt zijn voor een laserbehandeling.

Van laserbehandeingen weet ik verder niet zo heel veel. Maar ik kan wel zeggen dat refractiechirurgie (in mijn geval dus de implantaten) mijn leven een stuk mooier hebben gemaakt. Van 60% zicht naar 120% zicht is heel wat.

Het is wel zo dat ik het vergoed heb gekregen vanwege mijn hoge sterkte (hoger dan +4) én contactlensintolerantie. Voor die vergoedingen zijn richtlijnen, opgesteld door het Nederlands oogartsen gezelschap, maar de verzekeraar is nooit verplicht om daadwerkelijk te vergoeden.
quote:thats-not-my-name schreef op 03 februari 2013 @ 16:31:

Ook hier een hele positieve ervaring met laseren! Ca. 10 maanden geleden laten doen en ik zie scherper dan ooit. Tijdens de laatste controle 1 maand geleden, was er volgens de arts niet meer aan mijn ogen te zien dat er ooit iets mee gebeurd was.

De dag van de behandeling en de dag erna zijn niet prettig, daarna gaat het snel beter. Je hebt het herstel ook een beetje zelf in de hand, door goed de adviezen voor het druppelen op te volgen en veel je zonnenbril te dragen (ook binnen).

Ik heb de behandeling in Hoofddorp laten doen, met een bon van Groupon. Dat was nog wel een twijfelpunt hoor, om met een kortingsbon zo'n medische behandeling te laten doen. Heb de arts er gewoon naar gevraagd, hoe hij daar tegen aan keek. Volgens hem behandelde hij 'gewone' en Groupon patienten gewoon door elkaar en wist hij tijdens de behandeling niet wie wie was.

Fantastisch dat je kortingbonnen kunt kopen voor een medische ingreep! Ik had al wel eens gehoord van borstvergrotingen via groupon, maar dit wist ik nog niet.

Hoeveel heeft het gekost trouwens met die grouponactie?
quote:Naara schreef op 03 februari 2013 @ 18:36:

[...]

DM heeft haar ogen niet laten laseren maar een lensimplantaat. Is duidelijk een verschil, ook in vergoeding van verzekering.

Oja, nu zie ik het, haha!

Voor een laserbehandeling moet je geloof ik flink aanvullend verzekerd zijn, dan krijg je eenmalig 500,- stond er op de site van de kliniek.

Ik ga eens even goed uitzoeken hoe dat bij mijn verzekering zit, alles is meegenomen.

Maar kan me ook weer voorstellen dat je, als het niet op een bepaalde indicatie is, niets vergoed krijgt....
Ze zien het vaak als cosmetisch.
quote:wo0dy schreef op 03 februari 2013 @ 18:49:

[...]

Fantastisch dat je kortingbonnen kunt kopen voor een medische ingreep! Ik had al wel eens gehoord van borstvergrotingen via groupon, maar dit wist ik nog niet.

Hoeveel heeft het gekost trouwens met die grouponactie?Volgens mij rond de 1700 euro voor de meest uitgebreide meetmethode vooraf (costum vue) en epi lasik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven