Opeens stekende pijn linkerkant borst wat kan dit zijn?

donderdag 27 januari 2011 om 16:40
Het is een week geleden begonnen. Toen was het maar heel even en trok het weer weg. Sinds vanmorgen is het zo erg dat het nu echt hele erge pijn doet. Ik heb natuurlijk de huisarts gebeld en ik kon morgen pas terrecht.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik denk niet dat het mijn hart is omdat ik twee weken geleden nog bij de cardioloog was. Ze hadden tijdens een pre operatief onderzoek ( aan mijn bijholtes een heel ander verhaal) een ruisje gehoord. De cardioloog heeft een hartfilmpje en een scan onderzoek gedaan en mijn hart was helemaal goed zei hij.
IK twijfel of ik d huisartsenpost moet bellen want ik heb nog nooit dit soort pijn gevoeld. Het is echt stekende pijn en het blijft constant. Het is aan de linkerkant van mijn borst en straalt uit naar onder mijn oksels. Zitten daar de longen? Want ik rook wel heel erg veel.
Is het overdreven om de huisarstenpost te bellen of kan het wel?
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik denk niet dat het mijn hart is omdat ik twee weken geleden nog bij de cardioloog was. Ze hadden tijdens een pre operatief onderzoek ( aan mijn bijholtes een heel ander verhaal) een ruisje gehoord. De cardioloog heeft een hartfilmpje en een scan onderzoek gedaan en mijn hart was helemaal goed zei hij.
IK twijfel of ik d huisartsenpost moet bellen want ik heb nog nooit dit soort pijn gevoeld. Het is echt stekende pijn en het blijft constant. Het is aan de linkerkant van mijn borst en straalt uit naar onder mijn oksels. Zitten daar de longen? Want ik rook wel heel erg veel.
Is het overdreven om de huisarstenpost te bellen of kan het wel?

donderdag 27 januari 2011 om 16:44
donderdag 27 januari 2011 om 16:46
donderdag 27 januari 2011 om 16:48
Een hartruisje komt heel erg veel voor. En als de cardioloog het hart helemaal heeft onderzocht, en heeft gezegd dat alles prima is, (zo kort geleden nog!), zou ik daar volkomen op vertrouwen.
Als het lokaal is en je je verder prima voelt zal het wel hormonaal zijn, of spieren, misschien heb je iets onhandig getild ofzo.
Ik had het nog even langer aangezien, maar je gaat morgen al naar de huisarts (die zag dus geen aanleiding voor acuut langskomen, goed teken toch ?) dus dan hoor je het wel. Misschien is het dan alweer over.
(trouwens: echt ernstige dingen voel je helaas over het algemeen niet...)
Maak je niet te druk!
Als het lokaal is en je je verder prima voelt zal het wel hormonaal zijn, of spieren, misschien heb je iets onhandig getild ofzo.
Ik had het nog even langer aangezien, maar je gaat morgen al naar de huisarts (die zag dus geen aanleiding voor acuut langskomen, goed teken toch ?) dus dan hoor je het wel. Misschien is het dan alweer over.
(trouwens: echt ernstige dingen voel je helaas over het algemeen niet...)
Maak je niet te druk!

donderdag 27 januari 2011 om 16:54
Thnx iedereen voor alle reacties.
Ben nogal hypochondrisch ingesteld,
@votesforleo, ik heb geen griep, althans geen verhoging maar ben wel zwaar verkouden misschien dat dat het is.
@septembergirl ongesteld ben ik vorige week geweest dus dat kan het niet zijn.
Ik wacht toch maar even af tot morgen.
Nog een vraagje, misschien dom, maar waar zitten de longen precies?
Ben nogal hypochondrisch ingesteld,
@votesforleo, ik heb geen griep, althans geen verhoging maar ben wel zwaar verkouden misschien dat dat het is.
@septembergirl ongesteld ben ik vorige week geweest dus dat kan het niet zijn.
Ik wacht toch maar even af tot morgen.
Nog een vraagje, misschien dom, maar waar zitten de longen precies?

donderdag 27 januari 2011 om 16:58
Verstopt achter je ribben. Daar worden ze door beschermd.
Achter je borsten dus zeg maar. Adem maar eens diep in en voel waar het omhog komt.
Je zegt dat je hypochonder bent, ben je soms stiekem bang voor longkanker, omdat je rookt?
Ik zou sowieso stoppen, maar ter geruststelling: longkanker openbaart zich over het algemeen niet door een dag een steek in je borst/oksel..
Achter je borsten dus zeg maar. Adem maar eens diep in en voel waar het omhog komt.
Je zegt dat je hypochonder bent, ben je soms stiekem bang voor longkanker, omdat je rookt?
Ik zou sowieso stoppen, maar ter geruststelling: longkanker openbaart zich over het algemeen niet door een dag een steek in je borst/oksel..

donderdag 27 januari 2011 om 17:05
quote:dreamer schreef op 27 januari 2011 @ 16:46:
Sja.. we mogen geen diagnoses stellen, dus ik durf het bijna niet te zeggen, maar.. ik heb dit ook wel eens en last van het syndroom van Tietze. Daarbij heb je stekende pijn op de borst, maar soms ook dat je arm zeer gaat doen enzo.
Verder kan alleen de arts uitkomst bieden, natuurlijkIk dacht er direct aan. Ik heb ook Tietze gehad.
Sja.. we mogen geen diagnoses stellen, dus ik durf het bijna niet te zeggen, maar.. ik heb dit ook wel eens en last van het syndroom van Tietze. Daarbij heb je stekende pijn op de borst, maar soms ook dat je arm zeer gaat doen enzo.
Verder kan alleen de arts uitkomst bieden, natuurlijkIk dacht er direct aan. Ik heb ook Tietze gehad.

donderdag 27 januari 2011 om 22:02
Ik heb ook een tijd een scherpe stekende pijn onder mijn linkerborst gehad, wat bij elke ademhaling heel erg zeer deed.
Na een half uurtje ging het dan weer weg, en kwam soms meerdere keren per dag terug, soms eens in de week.
Heb het nu al een tijd niet gehad, en weet dus ook niet wat het was.
Heb gegoogled, maar het kan zoveel zijn.
Kan ook heel goed met stress en veel inspanning te maken hebben.
Na een half uurtje ging het dan weer weg, en kwam soms meerdere keren per dag terug, soms eens in de week.
Heb het nu al een tijd niet gehad, en weet dus ook niet wat het was.
Heb gegoogled, maar het kan zoveel zijn.
Kan ook heel goed met stress en veel inspanning te maken hebben.