Gezondheid alle pijlers

operatie afzeggen?

21-10-2019 09:51 42 berichten
Mijn dochter( 3.5) heeft al een tijdje last van verstopte neus, en niezen.
Ze heeft vanaf baby al een puffer en gebruikte 2x per dag een onderhoudspuffer. Hier zijn we afgelopen voorjaar mee gestopt en dit gaat heel goed.
Na de zoveelste verstopte neus die niet weg ging zijn we doorverwezen naar de KNO arts. Deze keek en gaf meteen aan ja neus- en keelamandelen eruit. Ik vroeg nog ook keel? want ze heeft nooit een keelontsteking o.i.d. gehad.
De KNO arts gaf dat ze anders over een jaar weer terug zou zijn.

Operatie werd gepland ( afgelopen zomer) maar is naderhand 2 keer uitgesteld vanwege 1x waterpokken en 1x in contact geweest met een ziek kind op de kinderopvang.

Omdat de operatie verplaatst zou worden, is er al een tijdje overheen gegaan en nu valt me eigenlijk op dat ze klachtenvrij is.. al een maand of 1.5 het toeval wil dat wij onze hond hebben moeten laten inslapen en sindsdien heeft ze geen klachten meer dus ik vermoed een allergie..
of een wonder ;-)
Ze is wel geprikt op allergie maar daar kwam niks uit omdat ze nog te klein was

Lang verhaal kort te maken, de operatie is gepland voor volgende week, is het raar als ik het ziekenhuis bel om te overleggen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet. Zo'n kleintje ontwikkelt zich zo snel! Ik zou bellen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Overleggen kan altijd, toch?
Ik zou bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook bellen en overleggen, en het dan bv een half jaar weer aankijken
Nee hoor, gewoon bellen en situatie uitleggen. Dan kunnen ze evt de operatie nogmaals uitstellen en haar zien en dan beslissen of de operatie nodig is. De arts wil net zo min onnodig ingrijpen.
Wat dacht je van dit gewoon overleggen met de arts? :?: :roll:
Alle reacties Link kopieren
Overleggen inderdaad! Een operatie blijft toch een risico (al is het maar een heel klein risico) en het zou zonde zijn om dat onnodig te laten plaatsvinden. Mocht ze toch weer klachten krijgen, dan kan ze vast zonder al te veel moeite weer op de wachtlijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overleggen. Maar 1.5 maand is niet lang en de winter komt eraan.
Alle reacties Link kopieren
Elke operatie is een risico en bij kinderen kan dat ook veel impact hebben. Als jij het vermoeden hebt dat de hond de oorzaak was van haar klachten, dan zou ik zeker even overleggen met de artsen.
Ben overtuigd! dank je wel :-)

Lucifer je hebt gelijk maar ik wil niet als een bezorgde moeder overkomen en het '' beter weten''
Is denk ik een gevoel wat ik zelf heb.

Ik ga het ziekenhuis bellen en laat nog even weten wat ze zeggen!
Wat apart dat je zoiets eerst op een forum gaat vragen? Het gaat om je dochters gezondheid! Wat als forumleden nou zeggen dat ze het inderdaad raar vinden om zoiets te overleggen, doe je het dan niet?
Waar ik nieuwsgierig naar ben: het stoppen van het pufje, is dat in overleg met de voorschrijver gedaan, of op eigen initiatief? Wordt er gedacht aan astma?

Want in dat geval zou je waarschijnlijk het pufje beter door kunnen geven, zeker in de komende maanden.

Als ze in de komende maanden opnieuw klachten zou ontwikkelen, ligt dat dan aan het kno gebied, of aan een niet correct behandeld astma?
anoniem_130005 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 10:19
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar wat nou als ze deze winter alsnog twee keer verkouden wordt? Wat natuurlijk vrij normaal is..
Overleggen. Zou goed kunnen dat het met de hond te maken had.
mallebeppie schreef:
21-10-2019 10:17
Waar ik nieuwsgierig naar ben: het stoppen van het pufje, is dat in overleg met de voorschrijver gedaan, of op eigen initiatief? Wordt er gedacht aan astma?

Want in dat geval zou je waarschijnlijk het pufje beter door kunnen geven, zeker in de komende maanden.

Als ze in de komende maanden opnieuw klachten zou ontwikkelen, ligt dat dan aan het kno gebied, of aan een niet correct behandeld astma?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.

Verder acht de arts de operatie blijkbaar in het belang van je kind, dat zou voor mij wel een reden zijn om toch door te zetten.
Het stoppen met het pufje is in overleg met de kinderarts gedaan.
We hebben nu een aantal verkoudheden doorgemaakt zonder de flixotide ( onderhoudspuffer)
de verkoudheden zijn nu gewoon normaal, ze is niet meer benauwd zoals '' vroeger'' en hoeven dan ook niet meer te puffen met de gewone puffer ( salbutamol)
Deze ingreep zou echt zijn voor de neusamandel omdat ze altijd met een verstopte neus rondliep, deze is nu weg sinds het overlijden van de hond, De keelamandel zou de KNO er maar gewoon bijpakken omdat ze misschien over een jaar dan wel zou moeten terugkomen,
'' gewone'' verkoudheden maakt ze dus nog wel door maar zonder al te veel last. tenminste, niet meer last dat een ander kind .
In dat geval zou ik een operatie uitstellen en bellen voor overlreg!
Alle reacties Link kopieren
ievie schreef:
21-10-2019 10:12
Wat apart dat je zoiets eerst op een forum gaat vragen? Het gaat om je dochters gezondheid! Wat als forumleden nou zeggen dat ze het inderdaad raar vinden om zoiets te overleggen, doe je het dan niet?
Ach, vroeger vroeg je zoiets aan familie en vrienden, nu plaats je het op een forum. Heb je meestal sneller antwoord, want er is altijd wel iemand online.
Houd er wel rekening mee dat wanneer het toch weer slechter gaat, het weer een tijd kan duren voordat ze dan alsnog geopereerd kan worden.
Ik zou zeker bellen om te overleggen!
Ik vind 3,5 jaar sowieso jong om de amandelen eruit te halen voor een verstopte neus. Veel kinderen groeien daar vanzelf overheen.
Ik zou dus zeker bellen en de operatie afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-10-2019 10:58
Ik vind 3,5 jaar sowieso jong om de amandelen eruit te halen voor een verstopte neus. Veel kinderen groeien daar vanzelf overheen.
Ik zou dus zeker bellen en de operatie afzeggen.
Hier is dat bij een jongetje (hij moet nog 3 worden) in onze kennissenkring wel gedaan. Hij had ook chronisch een verstopte neus.

Opeens lukt het hem beter om te ademen en eten, dus groeit hij eindelijk goed. Ook slaapt hij nu opeens wel goed, want hij schrikt niet meer een paar keer per nacht wakker, want hij kan dus beter ademen. Tot slot begint hij ook opeens met praten. Allemaal zaken die samenhangen met de amandelen die geknipt zijn, dus er kan op jonge leeftijd wel degelijk noodzaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
ievie schreef:
21-10-2019 10:12
Wat apart dat je zoiets eerst op een forum gaat vragen? Het gaat om je dochters gezondheid! Wat als forumleden nou zeggen dat ze het inderdaad raar vinden om zoiets te overleggen, doe je het dan niet?
Dramaqueen.
Maartje2016 schreef:
21-10-2019 11:13
Hier is dat bij een jongetje (hij moet nog 3 worden) in onze kennissenkring wel gedaan. Hij had ook chronisch een verstopte neus.

Opeens lukt het hem beter om te ademen en eten, dus groeit hij eindelijk goed. Ook slaapt hij nu opeens wel goed, want hij schrikt niet meer een paar keer per nacht wakker, want hij kan dus beter ademen. Tot slot begint hij ook opeens met praten. Allemaal zaken die samenhangen met de amandelen die geknipt zijn, dus er kan op jonge leeftijd wel degelijk noodzaak zijn.
Precies hetzelfde was het geval bij een nichtje van mij. Zij was 3,5-4 toen de amandelen geknipt werden. Knapte behoorlijk op daardoor.

Verder herstellen jonge kinderen sneller van de ingreep vergeleken met volwassenen. Als de amandelen verwijderd moeten worden, kan het beter op jonge leeftijd gebeuren. Het herstel is dan sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven