Gezondheid alle pijlers

Opgezwollen ooglid

24-08-2010 07:19 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje mee op het vivaforum en dit is de eerste keer dat ik iets post. Gisterochtend werd ik wakker met raar gevoel bij m'n onderste linker ooglid. Het deed geen pijn, geen jeuk, gewoon lichtelijk opgezwollen. Gedurende de dag trok het weg en einde vd dag was het (bijna) helemaal weg. Vanochtend werd ik wakker, en nu is het weer lichtelijk opgezwollen. Misschien trekt het gedurende de dag weer weg maar ik vind het een beetje raar.

Herkend iemand dit? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Of moet ik mij niet aanstellen en gewoon even naar de huisarts gaan?

ik hoor graag jullie mening. Bedankt voor de genomen tijd.

Groetjes, Daphne
Gaat vanzelf over.

Hoop ik.

Want mijn rechterbovenooglid neemt sinds zaterdag steeds grotere proporties aan en da gaat eigenlijk altijd vanzelf weer weg.
Ik ben dit jaar in 1,5 maand 2 keer geopereerd aan beide ogen, ik had een hordeleum in mijn ooglid, het begon met opzwellen en vreemd gevoel, liep ook terug in der loop van de dag, de volgende dag kon ik mijn oog niet meer open krijgen, ik heb zalfjes/oogdruppels gehad maar die werkten niet. Houd het ff goed in de gaten.
Mh, ben toch wel een beetje ongerust. Ik zag op wikipedia dat er bij een hordeleum sprake is van een pijnlijk knobbeltje, had jij dat ook? Als het morgenochtend weer opgezwollen is ga ik wel even langs de huisarts, want ik ga morgenavond op vakantie en wil niet dat het erger wordt.
Nou het begon gewoon als irritatie en wat dikker bij het ooglid, ene oog was onderooglid, andere oog bovenooglid, ik zag er echt neit uit blauw en rood helemaaal dicht en toen de ontsteking wegtrok bleef er een knikker over, ze kunnen het niet gaan weghalen als er nog ontsteking zit, het deed erg veel pijn, ik heb met zonnebril buiten gelopen ook hield ik die op tijdens het afrekennen. Gelukkig is alles goed gekomen netjes van binnenuit weggehaald en je ziet nu niets meer ervan, wel blijf ik kans houden op terugkeer aangezien ik 1,5 jaar geleden ook een ingreep heb gehad toen had ik de 1e, en dacht nou dit maak ik nooit meer mee, nou dus niet. Ik zal moeten blijven schoonmaken en ik doe ook geen mascara op en als ik het doe dan heel weinig en gooi mijn mascara netjes om de 3 maanden weg.

Als je ongerust bent zou ik toch even je huisarts ernaar laten kijken, mischien maak je je nu zorgen om niets, daarbij in de ochtend zijn je ogen altijd beetje opgezwollen, bij mij zaten m'n ogen dicht, opgezwollen en rood/blauw

daarnaast als het wel een beginnende strontje is, kun je mischien erger voorkomen in vroegstadium met druppels ?

Succes.
Ik heb het ook eens gehad. Mijn bovenste ooglid zwol zo erg op dat het de hele tijd half dicht hing, zag er niet uit En het deed ook behoorlijk pijn.

Dat hield zo lang aan dat ik naar de dokter ben gegaan, zalfje gekregen en toen was het zo weg.

Laatst had ik het weer, maar in mindere mate, en dat is na 2 dagen vanzelf weer weg gegaan.
Bedankt voor de reacties. Gisteren was de zwelling tegen deze tijd al heel wat minder, nu is het ongeveer gelijk als vanochtend (of erger, maar dat kan best in mijn hoofd zitten). Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, ik houd jullie op de hoogte!
Lloreyi, wauw dan heb je echt een goed afweermechanisme, bij mij werkte flucitide zuur niet en ook naam ff kwijt vettige gel moest als een soort streepje in mijn ooglid komen niet, echt zo'n pijn en zo lelijk, ik voelde me vreselijk was met de paasen dit jaar, beide keren moesten worden geopereerd.

Daphne, dank je, ben benieuwd hoe het je blijft vergaan ik hoop echt goed en niks ernstigs.
Girlxxx, toen ik zei dat ik dat ook wel eens heb gehad, doelde ik niet op dat hordeleum maar op het dikke rode ooglid.. Geen idee of dat ook een hordeleum was. Ik denk het niet, want ik had geen knobbeltje. Bij mij was een kliertje ontstoken ofzoiets. Dus geen bijzonder goed afweermechanisme

Daphne, hoe was het bij de huisarts?
Hallo, gelukkig niets ernstig! De huisarts zei dat het geirriteerd is en een beginnende ontsteking. Omdat ik morgen op vakantie ga wilde hij geen risico nemen dus heb ik oogdruppels gekregen voor droge ogen en een zalfje voor de ontsteking. Hij kon geen directe verklaring geven voor het opzwellen in de ochtend. Hij verwacht dat het binnen een paar dagen wel weg is. Nu maar hopen dat het niet erger wordt en inderdaad weggaat binnen een paar dagen. Gelukkig nog geen klachten zoals hierboven omschreven, heb mezelf wel een beetje gek gemaakt door op Internet te lezen hierover. Op een website las ik zelfs dat de symptonen aanduiden op een hersentumor!
Mijn oog is nog dikker geworden

Kan met moeite m'n oog openhouden. Ga dus ook maar even de dokter bellen.
Daphne, hoe gaat het nu ? slaat de medicatie aan ?

Tilalia, he wat naar nog naar de dokter geweest ?

Het rote is, als ik dus zo'n beginnende ontsteking heb eindigt het telkens in een meibom (hordeleum) ik heb nog bij het oogziekenhuis de tip gekregen om kunsttranen te druppellen, mischien hebben jullie hier wat aan ? en verders maak ik mijn ogen schoon met bleparitus lotion. En gooi meteen je mascara weg, anders blijft het terug komen, omdat de bacterie in de mascara zit.

Sterkte allen.
Ben woensdag naar de dokter geweest, zalfje gekregen. Dat leek te werken, ooglid slonk, maar zondagochtend was m'n oog weer net zo dik als eerst. Nu is de helft geslonken, en heb ik voor morgen een afspraak staan als het niet helemaal weg is.

Ik gebruik zelden mascara, dus dat kan het niet geweest zijn. Ik zou graag vrijdag weer een beetje normaal 'ogen', want dan heb ik een leuk feestje...
Titalia, wat naar zeg ! heb je al watjes met gekookt water geprobeerd, dus lekkere warme watjes op je ogen leggen,( niet te warm natuurlijk !) zodat de pus los komt (sorry voor deze vieze benaming) goed dat je weer naar de dokter gaat, ik ken het, echt het is zo waardeloos !

Oh idd ik gebruik bijna nooit mascara, maar als ik het gebruik tijdens het uitgaan, dan nog gooi ik het om de 3 maanden weg, dit is advies van het oogziekenhuis. welk zalfje heb je gekregen ? Sterkte hoop dat je vrijdag opgeknapt bent.

Oja mochten 1 van jullie wel onder het mes moeten , het doet geen pijn en het duurd ongeveer 10 minuten. nagedoe heb je ook niet echt, weinig pijn of bloeding valt mee, de onsteking en opgezwollenheid is het ergste.
Ik heb nieuwe druppeltjes en idd een soort knikkertje in mijn ooglid zitten. Dokter kon geen puskop (iiiieuw!) vinden in mijn ooglid en hoopt dat de druppels werken. Zo niet, dan moet het of worden leeggehaald, of ze gaan er iets in injecteren.

Want te lang doorlopen met zo'n druk op je oogbol kan voor afvlakking zorgen, en derhalve slechter zicht. Daar zit ik, met mijn -9,5, nou net niet op te wachten.
Ik heb met warme compressen 'gewerkt', maar het enige effect was dat mijn oog op zaterdag wat geslonken was (dus compres erop zodat de rest ook wegkon) maar ik op zondag er dus weer bij liep alsof ik in elkaar getimmerd was. Dat doe ik dus maar even niet meer.
Jeetje, ja als er idd een knikkertje zit zonder pus, denk ik toch dat je het weg moet laten snijden, geloof me klinkt eng, nou echt je ligt heerlijk achterover en het is echt zo gepiept en je ziet meteen resultaat, ook heb je niet echt last van bloeduitstorting dus een echt blauw oog krijg je er ook niet door. Laat het ergens doen waar ze goed zijn, ik woon vlakbij R'dam en de 1e keer ben ik naar het franciskeshuis geweest die werken in samenwerking met het oogziekenhuis, maar daarna in het oogziekenhuis geweest want daar hebben ze de spoed, daar moest ik de laatste 2 keer naartoe.

Nee als de watjes niet fijn voor jou zijn kappen dan, ieder mens reageerd natuurlijk anders erop.

heel veel sterkte hopelijk heb je morgen een leuk fijn feest en normaal oog.
Druppeltjes hebben geholpen Vrijdag was het zo goed als niet meer te zien dus ik durfde zelfs heel voorzichtig make-up op op het feestje en nu is het bultje echt helemaal weg. Pfiiiieeuw!
Ik had regelmatig last van oogontstekingen, maar de laatste jaren vrijwel niet meer doordat ik nauwelijks nog make-up gebruik. Zoals al eerder is gezegd, komt de bacterie in je make-up en op die manier blijf je jezelf besmetten. Het is dus beter om de kwastjes niet telkens weer in het 'potje' te dopen tijdens het make-uppen. Haal bijv de mascara 1x uit het potje en was het kwastje daarna eerst onder de hete kraan uit en desinfecteer het daarna nog even door even het in hete stoom (van de fluitketel oid) te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven