Gezondheid alle pijlers

Otrivin vraag

16-12-2016 18:17 28 berichten
Als ik verkouden ben dan gebruik ik neusspray van Otrivin. Ik word gek van een verstopte neus.

Op het doosje en de bijsluiter stond altijd 4 tot 6 keer per dag 1 spray in ieder neusgat. Nu staat er ineens 3 keer per dag en er moet een een tijd van 8 tot 10 uur tussen de verstuivingen zitten. Voor zover ik het kan zien is er verder niks veranderd. De werkzame stof is nog steeds van dezelfde dosering.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik het enkel als ik verkouden ben, de laatste keer was 2 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 16 december 2016 @ 22:40:

[...]

Juist in België kun je gewoon alle soorten neusspray zo kopen die je hier op recept moet hebben, zoals met prednison erin. Ik ga er expres voor naar België. Xylometazoline is ook in alle soorten en maten zo te kopen, dus mij nervaring is juist anders.Dat kan. Ik heb het over een jaar of acht geleden. Toen stond ook in de bijsluiter een lagere dosering dan in Nederland. En wat ik in Nederland zó mee kreeg, kon ik daar op mijn buik schrijven.
quote:emmylou schreef op 16 december 2016 @ 22:41:

[...]

Flesje openschroeven, helft in ander flesje gieten en eerste flesje aanvullen met zoutoplossing.

Ooit wel eens geprobeerd en kreeg het kreng echt niet open

Denk dat ik er één had waarvan het niet de bedoeling was dat je 'm ging navullen, haha.
Alle reacties Link kopieren
0,5 zit in neusspray voor kinderen tot 6 jaar. Scheelt veel schroefwerk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven