( overactief) bekken
woensdag 27 augustus 2014 om 08:25
Sinds het einde van mijn zwangerschap ongeveer 5 jaar geleden heb ik rugklachten.
Om een lang verhaal korter te maken:
Ben van de ene fysio naar de andere gestuurd, foto's laten maken in het ziekenhuis en nog steeds geen verbetering.
Ofwel jarenlange therapie maar niets hielp.
Nu werd ik vorige week weer doorverwezen naar een bekkenfysiotherapeut. Ik schijn een erg gespannen bekken te hebben. Het is verkrampt en de banden staan strak en gespannen.
Voordat ik weer een heel circuit in ga van behandelingen zou ik graag van te voren willen weten of hier iemand ervaring mee heeft, hoe het is opgelost ( of niet) en of wrong goede alternatieve tips zijn ( geen fysio).
Lees graag jullie bevindingen/ ervaringen.
Om een lang verhaal korter te maken:
Ben van de ene fysio naar de andere gestuurd, foto's laten maken in het ziekenhuis en nog steeds geen verbetering.
Ofwel jarenlange therapie maar niets hielp.
Nu werd ik vorige week weer doorverwezen naar een bekkenfysiotherapeut. Ik schijn een erg gespannen bekken te hebben. Het is verkrampt en de banden staan strak en gespannen.
Voordat ik weer een heel circuit in ga van behandelingen zou ik graag van te voren willen weten of hier iemand ervaring mee heeft, hoe het is opgelost ( of niet) en of wrong goede alternatieve tips zijn ( geen fysio).
Lees graag jullie bevindingen/ ervaringen.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."

woensdag 27 augustus 2014 om 20:55
Wat ik gek vind is dat je nu pas doorgestuurd bent naar een bekkenfysiotherapeut.
Ik heb wel ervaring met bekkenklachten en ben in revalidatie geweest.
Je zou eens kunnen informeren bij het spine & joint centre in Rotterdam of revalidatie centrum de Hoogstraat.
Via de huisarts.
Ik heb wel ervaring met bekkenklachten en ben in revalidatie geweest.
Je zou eens kunnen informeren bij het spine & joint centre in Rotterdam of revalidatie centrum de Hoogstraat.
Via de huisarts.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
woensdag 27 augustus 2014 om 21:05
Ik heb het ook sinds ik bevallen ben en hou me aanbevolen voor de gouden tip. Mijn fysiotherapeute was erg prettig en heeft met diverse inwendige stroomschokjes geprobeerd de boel wat te ontspannen. Daarnaast moest ik nog wat oefeningen doen, veel liggen en goed warm houden. Het heeft iets geholpen, maar het is zo gespannen dat ik er naar alle waarschijnlijkheid altijd last van zal blijven houden. Hopelijk vergaat het jou beter!
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
woensdag 27 augustus 2014 om 21:12
Jazeker wel, sommige vrouwen krijgen er zelfs incontinentie door, die plassen bij lachen of niezen in hun broek.
Ik heb wel de stress in mijn bekken maar gelukkig geen incontinentie.
Ik heb vijftien jaar bekkeninstabiliteit en pas sinds ik bij een echte bekkenfysio ben geweest heel veel minder last. Ik zou zeggen, echt gaan, de behandeling kan echt pijnlijk zijn maar je gaat er echt op vooruit, en nee, niet meteen maar wel snel.
Wat ze doen is de plekken waar je spieren overbelast zijn masseren (heel hard drukken), triggerpointtherapie heet het. En daarnaast milde spieroefeningen. Succes
Ik heb wel de stress in mijn bekken maar gelukkig geen incontinentie.
Ik heb vijftien jaar bekkeninstabiliteit en pas sinds ik bij een echte bekkenfysio ben geweest heel veel minder last. Ik zou zeggen, echt gaan, de behandeling kan echt pijnlijk zijn maar je gaat er echt op vooruit, en nee, niet meteen maar wel snel.
Wat ze doen is de plekken waar je spieren overbelast zijn masseren (heel hard drukken), triggerpointtherapie heet het. En daarnaast milde spieroefeningen. Succes
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 27 augustus 2014 om 21:14
Nora, ik ben ook bij het spine en joint geweest, maar die werkten destijds voornamelijk met de oefeningen van cecile rost, hielp wel iets en mijn gewone fysio kon het overnemen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 27 augustus 2014 om 21:35
Zelf ben ik niet in Rotterdam geweest ik noemde het omdat ik er goede verhalen van gehoord heb ook van mijn behandelaar.
Bekkenfysio kan zeker helpen wat suzyqfive ook zegt.
Mijn verhaal: Iedere zwangerschap veel bekkenklachten gehad. Fysio gehad al vanaf 16 wkn zwangerschap het is bij mij deels hormoon gerelateerd in combinatie met een flexibel bekken. ( ooit was ik heel goed turnster ) Na mijn laatste kind heb ik een half jaar gerevalideerd in multidisciplinair team behandelaars.
Fysio, ergotherapie, revalidatiearts, zwemmen in vlinderbad en ademhaling en ontspanningsoefeningen.
Het heeft mij erg geholpen, vooral in het bewuster worden van mijn lichaam en de grens. En ook de erkenning dat ik mij dus niet aanstelde deed mij zeker in het begin erg goed. Men riep in mijn omgeving nogal snel dat ik aan aanstelleritis leed dat had de revalidatiearts snel door. Er zat iets niet goed dus het was logisch dat ik pijn had.
Inmiddels is mijn jongste 8 en kan ik goed leven en werken met het restje klachten dat nog over is.
De oefeningen doe ik nog altijd.
Soms zit het niet goed in mijn SI-gewricht dan heb ik een paar dagen veel pijn.
Maar over het algemeen gaat het mij nu goed ook al ben ik een van de kleine groep vrouwen die klachten zal blijven houden.
Drie jaar na de revalidatie ben ik een keer teruggeweest, 8x fysio zette mij weer in de juiste richting.
Bekkenfysio kan zeker helpen wat suzyqfive ook zegt.
Mijn verhaal: Iedere zwangerschap veel bekkenklachten gehad. Fysio gehad al vanaf 16 wkn zwangerschap het is bij mij deels hormoon gerelateerd in combinatie met een flexibel bekken. ( ooit was ik heel goed turnster ) Na mijn laatste kind heb ik een half jaar gerevalideerd in multidisciplinair team behandelaars.
Fysio, ergotherapie, revalidatiearts, zwemmen in vlinderbad en ademhaling en ontspanningsoefeningen.
Het heeft mij erg geholpen, vooral in het bewuster worden van mijn lichaam en de grens. En ook de erkenning dat ik mij dus niet aanstelde deed mij zeker in het begin erg goed. Men riep in mijn omgeving nogal snel dat ik aan aanstelleritis leed dat had de revalidatiearts snel door. Er zat iets niet goed dus het was logisch dat ik pijn had.
Inmiddels is mijn jongste 8 en kan ik goed leven en werken met het restje klachten dat nog over is.
De oefeningen doe ik nog altijd.
Soms zit het niet goed in mijn SI-gewricht dan heb ik een paar dagen veel pijn.
Maar over het algemeen gaat het mij nu goed ook al ben ik een van de kleine groep vrouwen die klachten zal blijven houden.
Drie jaar na de revalidatie ben ik een keer teruggeweest, 8x fysio zette mij weer in de juiste richting.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)