overbelasting van de bijnieren
zaterdag 22 oktober 2011 om 12:58
Verleden jaar met klachten ( misselijk en hele dikke voeten die over mn schoenen hingen) naar de huisarts. Bleek via bloedonderzoek te hoge leverwaarden te hebben. Echo van de organen , lever enz gekregen . Bleek toevallig ook schorsverlies van de bijnieren te zien op de echo. Nierpatienten in de familie(vader oom en zus ), maar huisarts vond niet nodig om dat te onderzoeken. Kreeg medicijnen van internist voor de misselijkheid bleek nl ook een middenrifbreuk te hebben wat heftig brandendmaagzuur veroorzaakte. Ben ook al jaren bekend met fybromjylgie. Op dit moment voel ik me al een tijdje een wrak. Hoofdpijn, vreselijke spierpijn(fybromyalgie) buikklachten, moeheid, al slaap ik 10 uur stap doodmoe mn bed uit, als ik mn bed uit kan komen. Hou vreselijk veel vocht vast, dikke voeten. Soms heb ik zo veel trek in suiker, dan tril ik als een rietje, vreselijk transpireren(hele lichaam zelfs benen en armen en hoofd). Zo kan ik nog wel een lijst toevoegen. Ben aan het googlen gegaan omdat ik als ik naar de huisarts toe ga me niet serieus neemt. Stuit ik op de link
http://www.vetvrij.com/ov ... ij-ook-altijd-zo-moe.html
alle symptonen die er genoemd worden incl de fybromyalgie en vochtvasthouden en slaapproblemen(slaap idd niet voor 1.00 uur) worden genoemd kan wel zeggen dat ik die voor 99% heb.
Wie heeft dit ook en wat voor dieet moet je nu precies volgen?
Zijn er ook voedingssupplementen voor??
http://www.vetvrij.com/ov ... ij-ook-altijd-zo-moe.html
alle symptonen die er genoemd worden incl de fybromyalgie en vochtvasthouden en slaapproblemen(slaap idd niet voor 1.00 uur) worden genoemd kan wel zeggen dat ik die voor 99% heb.
Wie heeft dit ook en wat voor dieet moet je nu precies volgen?
Zijn er ook voedingssupplementen voor??
zaterdag 22 oktober 2011 om 13:05
Als je bijnier overbelast is, is dat makkelijk vast te stellen met een test (vraag hier dus naar bij je arts als je het echt wil weten). Is deze negatief, dan doet je bijnier het nog prima en is er dus geen reden voor behandeling. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je klachten geen reden hebben, maar de kans dat het je bijnier is is zeer minimaal. Je bijnier heeft trouwens niets te maken met nierziekten in de familie, want je nier is een ander orgaan ook al zitten ze op elkaar
zaterdag 22 oktober 2011 om 13:49
Jammer dat je ha je klachten niet serieus neemt.
Het zijn allemaal vage klachten (niet negatief bedoeld) die bij van alles kunnen passen. Diagnose kan heel lastig zijn. En soms kunnen ze ook al bijwerking komen van geneesmiddelen.
Misschien is het een idee om een dagboekje bij te houden met daarin je klachten, je aktiviteiten, je eten etc. En dan daarmee naar de ha terug te gaan?
Overigens zijn je nieren en bijnieren 2 verschillende organen (de bijnier bestaat ook nog uit merg en schors met 2 verschillende functies) zoals elmira al schreef
Kijk naar op deze wikipagina
Het zijn allemaal vage klachten (niet negatief bedoeld) die bij van alles kunnen passen. Diagnose kan heel lastig zijn. En soms kunnen ze ook al bijwerking komen van geneesmiddelen.
Misschien is het een idee om een dagboekje bij te houden met daarin je klachten, je aktiviteiten, je eten etc. En dan daarmee naar de ha terug te gaan?
Overigens zijn je nieren en bijnieren 2 verschillende organen (de bijnier bestaat ook nog uit merg en schors met 2 verschillende functies) zoals elmira al schreef
Kijk naar op deze wikipagina
Je bent zelf een theepot
zaterdag 22 oktober 2011 om 17:56
Geen idee. Zegt me niets. Weet alleen dat er teveel eiwitten ook in de urine zat. Ben niet zwaarder geworden maar wel dikker?!? moet een grotere maat alleen voor mn buik, terwijl ik niet zwaarder in gewicht ben geworden. Ben ook niet zwanger(hahahah) ben 52 en al 10 jaar in overgang. Hou op dit moment ook vreselijk veel vocht vast in mn voeten.
zaterdag 22 oktober 2011 om 21:04
Zit je vaak genoeg in de zon? Als je heel veel in bed ligt, moe bent en daardoor het huis weinig uitkomt krijg je weinig zonlicht en kun je een vitamine d tekort oplopen. Dat kan veel van de klachten veroorzaken die je opnoemt. Ook je gewichtsproblemen kunnen er mee te maken hebben. Het kan met bloedonderzoek worden onderzocht.
Ga naar de huisarts en vraag een doorverwijzing naar een nefroloog. Je moet naar een echte diagnose en een oplossing toe, in plaats van zelf zo door te kwakkelen.
Ga naar de huisarts en vraag een doorverwijzing naar een nefroloog. Je moet naar een echte diagnose en een oplossing toe, in plaats van zelf zo door te kwakkelen.