Overdreven zwangerschap
donderdag 2 november 2017 om 16:30
hallo allemaal,
Eerste keer forum en al vaak topics gelezen op viva. Lange tijd getwijfeld of ik wel of geen topic hierover zou aanmaken, maar ik bleef steeds terug komen op ditzelfde punt. Dus hier komt ie (het is een lange):
De dochter van de vriend van mijn moeder is zwanger. Deze dochter is 22 en had een knipperlicht relatje met haar vriend (hij was ook een keer vreemd gegaan en de maand voor ze ontdekte zwanger Te zijn wou ze het nog uitmaken, omdat ze niet bij elkaar zouden passen). Dat ontdekte ze in februari dit jaar en is november uitgerekend. Zij deed alsof dit een echte onverwachte zwangerschap was, maar vertelde met grote grijns als je haar vroeg hoe dat kon omdat ze aan de pil was, zij er wel eens eentje was "vergeten" hier en daar. Verder deed ze ook nog De uitspraak als "haha, straks is dit om mij en **** bij elkaar te houden. Ik vind dat hele rare uitspraken voor iemand die ECHT per ongeluk zwanger wordt. Hiermee begon ook de drama. Niemand heeft haar hierin tegen gesproken o.i.d.
In het begin was er niet zoveel aan de hand en deed ze er zelf ook vrij relaxed over. Toch werd het steeds en steeds erger. Er is niks anders meer dan haar zwangerschap, ze kan opeens heel veel dingen niet meer en doet vreselijk dramatisch. Hier een aantal voorbeelden:
- wou geen gender reveal doen, want dat vind ze overdreven Amerikaanse toestanden, maar vervolgens had ze zelf voor na haar geslachtsecho allemaal roze troep gekocht om toch een gender reveal te houden. Ik bedoel niet een beetje van beschuit met roze muisjes, maar echt roze kinderchampagne, roze snoepjes, roze brilletje en ga zo maar door.
- huilen tijdens een concert. Ze was ongeveer 3 maanden zwanger en ze haf tickets voor de toppers samen met mijn moeder en haar vader. Ze ging mee, maar heeft zich De hele avond lopen aanstellen dat het druk was, ze niet mocht drinken en heeft dus uiteindelijk staan huilen en is buiten 3 uur gaan wachten....
- afspraken afzeggen. Voor ze ontdekte dat ze zwanger was zouden we bvb naar de efteling. Een tijdje nadat ze wist dat ze zwanger was prikten we hiervoor een datum en ook zij ging akkoord en mee. Zij zou op het moment van gaan 6 maand zwanger zijn. Tot we een week voor de efteling waren zei ze opeens ik ga niet. Wij vroegen haar waarom en ze zei: gewoon geen zin in rn ik ga niet naar de efteling met een dikke buik. We stelden haar gerust dat meer mensen dat deden, ik ook niet in achtbanen ging (en ze dus niet alleen zou zijn) waarop ze zei dat ze geen lange stukken kan lopen. We probeerden een oplossing Te bedenken in vorm van een rolstoel ofzo of regelmatig een zitplekken te vinden, maar nee mevrouw was hoogzwanger en had er opeens geen zin meer in. Het irritante hieraan was voornamelijk erna.... Ze ging niet mee en daar is verder niks over gezegd, maar vervolgens postte ze wel foto's van lange wandelingen over het strand en in het bos met vriendinnetjes en de hond.
- opeens heeft ze overal last van. Elk zwangerschap kwaaltje uit het boekje heeft zij sowieso! En klagen erover doet ze ook "oh ik ben zo dik", "kijk dit nou" enzovoort
- ze zegt nog meer dingen af onder het mom "ik ben zwanger en ik heb het vreselijk moeilijk" en zegt nu ook al dingen af voor na de geboorte in november, want zegt ze "ik heb dan een kind, dus Ben ik sowieso uitgeput, heb ik er geen zin in en wil ik tijd met het kind door brengen".
-ze wou zichzelf laten ontslaan door haar baas tijdens de zwangerschap door gewoon niet op te komen dagen of zich heel vaak ziek te melden, zodat ze na ontslag een vette uitkering kon aanvragen op basis van ontslag door discriminatie o.i.d.
- meldt zich sinds het begin van de zwangerschap ook echt regelmatig ziek, omdat ze "zoveel mogelijk van haar zwangerschap wil genieten"
Het lijkt wel alsof ze alleen maar kan klagen, zich gedraagt alsof ze gehandicapt is, maar hier gek genoeg ook voldoening uit haalt om met haat zwangerschap fe aandacht te trekken. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan me goed indenken dat je als zwangere eerder moe bent, niet overal zin in hebt en dat je aan het einde ook wel klaar bent met zwanger zijn. Maar!!! ze doet net alsof dit Het einde is, niks kan meer, alleen zij en haar zwangerschap zijn interessant en alsof ze nu niks meer kan.
Wat moet ik hiermee?
Het stoort mij en andere familie leden enorm dat ze zich zo gedraagt. En ja, ik heb naar haar wel al benoemd dat ik begrijp dat zwanger zijn kwaaltjes met zich mee brengt en dat vervelend voor haar is, maar dat ze wel erg overdreven over alles doet.
Groetjes,
Miss Beertje
Eerste keer forum en al vaak topics gelezen op viva. Lange tijd getwijfeld of ik wel of geen topic hierover zou aanmaken, maar ik bleef steeds terug komen op ditzelfde punt. Dus hier komt ie (het is een lange):
De dochter van de vriend van mijn moeder is zwanger. Deze dochter is 22 en had een knipperlicht relatje met haar vriend (hij was ook een keer vreemd gegaan en de maand voor ze ontdekte zwanger Te zijn wou ze het nog uitmaken, omdat ze niet bij elkaar zouden passen). Dat ontdekte ze in februari dit jaar en is november uitgerekend. Zij deed alsof dit een echte onverwachte zwangerschap was, maar vertelde met grote grijns als je haar vroeg hoe dat kon omdat ze aan de pil was, zij er wel eens eentje was "vergeten" hier en daar. Verder deed ze ook nog De uitspraak als "haha, straks is dit om mij en **** bij elkaar te houden. Ik vind dat hele rare uitspraken voor iemand die ECHT per ongeluk zwanger wordt. Hiermee begon ook de drama. Niemand heeft haar hierin tegen gesproken o.i.d.
In het begin was er niet zoveel aan de hand en deed ze er zelf ook vrij relaxed over. Toch werd het steeds en steeds erger. Er is niks anders meer dan haar zwangerschap, ze kan opeens heel veel dingen niet meer en doet vreselijk dramatisch. Hier een aantal voorbeelden:
- wou geen gender reveal doen, want dat vind ze overdreven Amerikaanse toestanden, maar vervolgens had ze zelf voor na haar geslachtsecho allemaal roze troep gekocht om toch een gender reveal te houden. Ik bedoel niet een beetje van beschuit met roze muisjes, maar echt roze kinderchampagne, roze snoepjes, roze brilletje en ga zo maar door.
- huilen tijdens een concert. Ze was ongeveer 3 maanden zwanger en ze haf tickets voor de toppers samen met mijn moeder en haar vader. Ze ging mee, maar heeft zich De hele avond lopen aanstellen dat het druk was, ze niet mocht drinken en heeft dus uiteindelijk staan huilen en is buiten 3 uur gaan wachten....
- afspraken afzeggen. Voor ze ontdekte dat ze zwanger was zouden we bvb naar de efteling. Een tijdje nadat ze wist dat ze zwanger was prikten we hiervoor een datum en ook zij ging akkoord en mee. Zij zou op het moment van gaan 6 maand zwanger zijn. Tot we een week voor de efteling waren zei ze opeens ik ga niet. Wij vroegen haar waarom en ze zei: gewoon geen zin in rn ik ga niet naar de efteling met een dikke buik. We stelden haar gerust dat meer mensen dat deden, ik ook niet in achtbanen ging (en ze dus niet alleen zou zijn) waarop ze zei dat ze geen lange stukken kan lopen. We probeerden een oplossing Te bedenken in vorm van een rolstoel ofzo of regelmatig een zitplekken te vinden, maar nee mevrouw was hoogzwanger en had er opeens geen zin meer in. Het irritante hieraan was voornamelijk erna.... Ze ging niet mee en daar is verder niks over gezegd, maar vervolgens postte ze wel foto's van lange wandelingen over het strand en in het bos met vriendinnetjes en de hond.
- opeens heeft ze overal last van. Elk zwangerschap kwaaltje uit het boekje heeft zij sowieso! En klagen erover doet ze ook "oh ik ben zo dik", "kijk dit nou" enzovoort
- ze zegt nog meer dingen af onder het mom "ik ben zwanger en ik heb het vreselijk moeilijk" en zegt nu ook al dingen af voor na de geboorte in november, want zegt ze "ik heb dan een kind, dus Ben ik sowieso uitgeput, heb ik er geen zin in en wil ik tijd met het kind door brengen".
-ze wou zichzelf laten ontslaan door haar baas tijdens de zwangerschap door gewoon niet op te komen dagen of zich heel vaak ziek te melden, zodat ze na ontslag een vette uitkering kon aanvragen op basis van ontslag door discriminatie o.i.d.
- meldt zich sinds het begin van de zwangerschap ook echt regelmatig ziek, omdat ze "zoveel mogelijk van haar zwangerschap wil genieten"
Het lijkt wel alsof ze alleen maar kan klagen, zich gedraagt alsof ze gehandicapt is, maar hier gek genoeg ook voldoening uit haalt om met haat zwangerschap fe aandacht te trekken. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan me goed indenken dat je als zwangere eerder moe bent, niet overal zin in hebt en dat je aan het einde ook wel klaar bent met zwanger zijn. Maar!!! ze doet net alsof dit Het einde is, niks kan meer, alleen zij en haar zwangerschap zijn interessant en alsof ze nu niks meer kan.
Wat moet ik hiermee?
Het stoort mij en andere familie leden enorm dat ze zich zo gedraagt. En ja, ik heb naar haar wel al benoemd dat ik begrijp dat zwanger zijn kwaaltjes met zich mee brengt en dat vervelend voor haar is, maar dat ze wel erg overdreven over alles doet.
Groetjes,
Miss Beertje
donderdag 2 november 2017 om 18:04
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 17:47Het is niet zo dat ik of anderen het hier dagelijks/wekelijks over hebben. Het is voornamelijk wanneer ze zich dus zo gedraagt. Zoals net bvb: ik had haar en de rest van de familie uitgenodigd voor kerst. In oktober heeft ze gezegd dat ze komt op 2e kerstdag. Een afspraak dus. Nu krijgen we in de familie app een berichtje dat ze niet komt, want ze gaan opeens met haar schoonfamilie op 1e kerstdag eten en wil 2e kerstdag dan thuis zijn met de baby... Ik zei daarop dat ze met ons die afspraak haf staan waarop zei dan zegt ja jammer ik wil 2e kerstdag met de baby zijn. Ze zegt nu af EN wisselt opeens van dag en naar haar schoonfamilie.. Snap jij die logica??? Maakt dit gedrag gerechtvaardigd omdat ze zwanger is?? Dit soort kunstjes komen er dus De hele tijd. Prima dat ze zwanger is, Ja daar komen ongemakken bij en Ja dan heb je niet altijd overal energie voor, maar dit?? Serieus???
Een afspraak kan afgezegd worden, is ook nog eens ruim op tijd.
Wil je altijd zo graag de controle hebben?
donderdag 2 november 2017 om 18:10
Misschien is het anders beter om wat afstand te nemen? Het klinkt ook echt wel overdreven maar dat is nu eenmaal hoe ze zich gedraagt. En jij moet ervoor zorgen dat je je er niet meer aan gaat ergeren. Dus afstand creëren. Je kan mensen niet veranderen en nu maak jij je echt enorm druk en waarvoor?
En ik weet het klinkt echt makkelijker gezegd dan gedaan want ik erger me ook echt aan heel veel dingen binnen de familie. Maar goed, laat het los. Adem in, adem uit. Leef je eigen leven en maak je niet zo druk om anderen.
En ik weet het klinkt echt makkelijker gezegd dan gedaan want ik erger me ook echt aan heel veel dingen binnen de familie. Maar goed, laat het los. Adem in, adem uit. Leef je eigen leven en maak je niet zo druk om anderen.
donderdag 2 november 2017 om 18:17
donderdag 2 november 2017 om 18:18
Ja, dat heb ik gelezen. Zou ik ook doen als ik haar was. Ze voelt echt wel dat haar vader, jij en je moeder zo over haar denken hoor, wees maar niet bang.MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:17Heb je wel gelezen wat ik erna schrijf? Vervolgens deelt ze mede dat ze naar de schoonfamilie gaat op 1e kerstdag...
donderdag 2 november 2017 om 18:19
Dit. Beetje in de bios zitten lukte nog wel, al zat ik niet lekker en had allerlei anders te klagen natuurlijk.
Sommige zwangerschappen zijn gewoon oncomfortabel. En als je geen partner hebt om.tegen te klagen ga je als 22 jarige nog lekker tegen mamma of pappa.
beetje lief voor haar zijn hoor.
donderdag 2 november 2017 om 18:19
Ja prima, maar als je een beetje fatsoen in je lichaam hebt spreek je niet eerst met iemand af om die vervolgens af te zeggen en te vervangen met je schoonfamilie en jij dan helemaal de ***/ kan krijgen. Ik heb het idee dat jij haar zwangere aandachttrekkerij normaal vindt. Ik vind dat geen normaal gedrag, zwanger of niet.Knuffelheks schreef: ↑02-11-2017 18:09En als ze tweede kerstdag bij de baby wil zijn is dat óók nog eens haar goed recht.
donderdag 2 november 2017 om 18:20
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:19Ja prima, maar als je een beetje fatsoen in je lichaam hebt spreek je niet eerst met iemand af om die vervolgens af te zeggen en te vervangen met je schoonfamilie en jij dan helemaal de ***/ kan krijgen. Ik heb het idee dat jij haar zwangere aandachttrekkerij normaal vindt. Ik vind dat geen normaal gedrag, zwanger of niet.
Jij praat over fatsoen? Dit topic bijvoorbeeld, vet fatsoenlijk
donderdag 2 november 2017 om 18:21
Misschien voelt ze zich down, daar hebben veel vrouwen last van en nee, dat is niet overdreven. Misschien is ze onzeker over de periode dat de baby net is geboren. Het is ook lastig in te schatten hoe je je dan voelt en hoe de baby zal zijn en Jij als moeder.
Jij klinkt niet als de meest begripvolle persoon en dat voelt ze vast aan. Logisch dat ze afspraken afzegt.
Jij klinkt niet als de meest begripvolle persoon en dat voelt ze vast aan. Logisch dat ze afspraken afzegt.
donderdag 2 november 2017 om 18:22
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:19Ja prima, maar als je een beetje fatsoen in je lichaam hebt spreek je niet eerst met iemand af om die vervolgens af te zeggen en te vervangen met je schoonfamilie en jij dan helemaal de ***/ kan krijgen. Ik heb het idee dat jij haar zwangere aandachttrekkerij normaal vindt. Ik vind dat geen normaal gedrag, zwanger of niet.
We leven in een vrij land, mag allemaal.
En ze zegt keurig op tijd af.
donderdag 2 november 2017 om 18:22
Star, ga ergens anders reageren ofzo. En in plaats van de schuld dan te zoeken bij degene die iets van je gedrag zeggen (wat ik in dit geval volledig terecht vindt, zou je ook kunnen denken :"Hmm, Als zoveel mensen hetzelfde ovet haar gedrag zeggen, zit er dan geen kern van waarheid". M'n vriend zegt altijd heel mooi "als je iedereen een klootzak vindt, Ben je waarschijnlijk zelf de klootzak"
donderdag 2 november 2017 om 18:23
Ze is gewoon samen met de jongen waardoor ze zich zwanger heeft laten maken, sterker nog ze heeft sinds vorige maand zijn achternaam om de rechten voor de baby Te regelen.Het-groepje schreef: ↑02-11-2017 18:19Dit. Beetje in de bios zitten lukte nog wel, al zat ik niet lekker en had allerlei anders te klagen natuurlijk.
Sommige zwangerschappen zijn gewoon oncomfortabel. En als je geen partner hebt om.tegen te klagen ga je als 22 jarige nog lekker tegen mamma of pappa.
beetje lief voor haar zijn hoor.
donderdag 2 november 2017 om 18:25
Echt wat ben jij een egoïstisch kreng zeg. Ja als je de ene dag ergens bent ga je met nieuwe baby of hoogzwanger NIET meteen de tweede dag ook weg. En eerlijk, als je dan moet kiezen tussen gezellige mensen of zo'n bitch als jij... keuze snel gemaakt. Grow up.MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 17:47Het is niet zo dat ik of anderen het hier dagelijks/wekelijks over hebben. Het is voornamelijk wanneer ze zich dus zo gedraagt. Zoals net bvb: ik had haar en de rest van de familie uitgenodigd voor kerst. In oktober heeft ze gezegd dat ze komt op 2e kerstdag. Een afspraak dus. Nu krijgen we in de familie app een berichtje dat ze niet komt, want ze gaan opeens met haar schoonfamilie op 1e kerstdag eten en wil 2e kerstdag dan thuis zijn met de baby... Ik zei daarop dat ze met ons die afspraak haf staan waarop zei dan zegt ja jammer ik wil 2e kerstdag met de baby zijn. Ze zegt nu af EN wisselt opeens van dag en naar haar schoonfamilie.. Snap jij die logica??? Maakt dit gedrag gerechtvaardigd omdat ze zwanger is?? Dit soort kunstjes komen er dus De hele tijd. Prima dat ze zwanger is, Ja daar komen ongemakken bij en Ja dan heb je niet altijd overal energie voor, maar dit?? Serieus???
donderdag 2 november 2017 om 18:27
Ik krijg van sommige mensen hier meer het idee dat kritiek op het gedrag van een zwangere, hoe terecht ook, gewoon niet mag/een taboe is ofzo? Dat we maar altijd begrip moeten hebben dan. En anderen hier zeggen dat ik weinig empathisch ben, een stom familie lid enzovoort... Jullie kennen mij niet eens? Alleen puur het feit dat ik haar gedrag storend vindt en dat het sinds de zwangerschap is is dus al erg genoeg voor zulke reacties.
Ik vraag om advies hoe ik hiermee om kan gaan, En een deel geeft dat ook, maar een deel is alleen maar nietszeggend aan het oordelen.
Ik vraag om advies hoe ik hiermee om kan gaan, En een deel geeft dat ook, maar een deel is alleen maar nietszeggend aan het oordelen.
donderdag 2 november 2017 om 18:27
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:23Ze is gewoon samen met de jongen waardoor ze zich zwanger heeft laten maken, sterker nog ze heeft sinds vorige maand zijn achternaam om de rechten voor de baby Te regelen.
Dan kan ik me helemáál voorstellen dat ze 1 dag samen met haar eigen gezin wil zijn.
En blijkbaar is haar schoonfamilie een stuk gezelliger.
donderdag 2 november 2017 om 18:29
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:22Star, ga ergens anders reageren ofzo. En in plaats van de schuld dan te zoeken bij degene die iets van je gedrag zeggen (wat ik in dit geval volledig terecht vindt, zou je ook kunnen denken :"Hmm, Als zoveel mensen hetzelfde ovet haar gedrag zeggen, zit er dan geen kern van waarheid". M'n vriend zegt altijd heel mooi "als je iedereen een klootzak vindt, Ben je waarschijnlijk zelf de klootzak"
Wat ik al dacht, controlfreak. Vervelend dat ze niet naar je pijpen wil dansen.
En jouw gedrag is gelukkig wel normaal. .... Voor een puber die haar zin niet krijgt en dus stampvoetend en deurenslaand naar haar kamer rent om op social media te klagen over hoe slecht ze het wel niet heeft en hoe de hele wereld tegen haar is enz enz.MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:19Ja prima, maar als je een beetje fatsoen in je lichaam hebt spreek je niet eerst met iemand af om die vervolgens af te zeggen en te vervangen met je schoonfamilie en jij dan helemaal de ***/ kan krijgen. Ik heb het idee dat jij haar zwangere aandachttrekkerij normaal vindt. Ik vind dat geen normaal gedrag, zwanger of niet.
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:27Ik krijg van sommige mensen hier meer het idee dat kritiek op het gedrag van een zwangere, hoe terecht ook, gewoon niet mag/een taboe is ofzo? Dat we maar altijd begrip moeten hebben dan. En anderen hier zeggen dat ik weinig empathisch ben, een stom familie lid enzovoort... Jullie kennen mij niet eens? Alleen puur het feit dat ik haar gedrag storend vindt en dat het sinds de zwangerschap is is dus al erg genoeg voor zulke reacties.
Je krijgt genoeg advies, het is alleen niet wat je wil horen.
donderdag 2 november 2017 om 18:30
MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:27Ik krijg van sommige mensen hier meer het idee dat kritiek op het gedrag van een zwangere, hoe terecht ook, gewoon niet mag/een taboe is ofzo? Dat we maar altijd begrip moeten hebben dan. En anderen hier zeggen dat ik weinig empathisch ben, een stom familie lid enzovoort... Jullie kennen mij niet eens? Alleen puur het feit dat ik haar gedrag storend vindt en dat het sinds de zwangerschap is is dus al erg genoeg voor zulke reacties.
Maar wat wil je dan?
Ze doet irritant sinds haar zwangerschap, dus ontloop haar zoveel mogelijk totdat de baby geboren is.Probleem fixed.
Nee, dat vind ze niet. Ze klaagt over hen dat ze kutopmerkingen maken, dat ze hun saai vindt, haar vriend niet voor haar opkomt als ze kutopmerkingen Enzo. Dus nee, dat is m ook niet.Knuffelheks schreef: ↑02-11-2017 18:27Dan kan ik me helemáál voorstellen dat ze 1 dag samen met haar eigen gezin wil zijn.
En blijkbaar is haar schoonfamilie een stuk gezelliger.
Waarom zou je kritiek moeten hebben dan? Zij leeft gewoon haar leven zoals zij dat wil, laat haar lekker d’r gang gaan en ga je aandacht ergens anders op richten.MissBeertje schreef: ↑02-11-2017 18:27Ik krijg van sommige mensen hier meer het idee dat kritiek op het gedrag van een zwangere, hoe terecht ook, gewoon niet mag/een taboe is ofzo? Dat we maar altijd begrip moeten hebben dan. En anderen hier zeggen dat ik weinig empathisch ben, een stom familie lid enzovoort... Jullie kennen mij niet eens? Alleen puur het feit dat ik haar gedrag storend vindt en dat het sinds de zwangerschap is is dus al erg genoeg voor zulke reacties.
Alles komt goed