Overstap anticonceptie
woensdag 20 juni 2012 om 22:03
hallo
heb eigenlijk al vanaf mijn 13e altijd de pil geslikt. Ging altijd goed. Alleen, door omstandigheden en ik niet bij mijn apotheek op tijd terecht kon, had ik dus geen voldoende pillen meer. Ik had mijn stopweek gehouden, werd ongesteld, en had dus eigenlijk zondag/maandag weer moeten beginnen met slikken. (Weet het zo niet uit mijn hoofd maar het staat in mijn agenda.
Nu was ik al aan het doorspitten in mijn gebruiksaanwijzing, en aan een vriendin gevraagd, maar kom er eerlijk gezegd niet aan uit.
In de gebruiksaanwijzing staat wel hoe het zit als je verwisselt met een andere pil, maar niet als je 1-2 weken geen pil geslikt hebt.
Hoe zit het nou? Moet je wachten tot je menstruatie weer oploopt of maakt het niets uit?
Eigenlijk zit ik ook te denken om misschien een andere manier van anticonceptie te gebruiken, ik wil namelijk kijken of ik me daar beter door voel. (Nogal last van stemmingswisselingen).
hoe beslis je zo iets? ik zit wel te googlen naar de mogelijkheden, maar ik vind de keus maken zo moeilijk, ik heb geen idee wat nou een beetje fijn is.
Alvast bedankt voor het lezen
heb eigenlijk al vanaf mijn 13e altijd de pil geslikt. Ging altijd goed. Alleen, door omstandigheden en ik niet bij mijn apotheek op tijd terecht kon, had ik dus geen voldoende pillen meer. Ik had mijn stopweek gehouden, werd ongesteld, en had dus eigenlijk zondag/maandag weer moeten beginnen met slikken. (Weet het zo niet uit mijn hoofd maar het staat in mijn agenda.
Nu was ik al aan het doorspitten in mijn gebruiksaanwijzing, en aan een vriendin gevraagd, maar kom er eerlijk gezegd niet aan uit.
In de gebruiksaanwijzing staat wel hoe het zit als je verwisselt met een andere pil, maar niet als je 1-2 weken geen pil geslikt hebt.
Hoe zit het nou? Moet je wachten tot je menstruatie weer oploopt of maakt het niets uit?
Eigenlijk zit ik ook te denken om misschien een andere manier van anticonceptie te gebruiken, ik wil namelijk kijken of ik me daar beter door voel. (Nogal last van stemmingswisselingen).
hoe beslis je zo iets? ik zit wel te googlen naar de mogelijkheden, maar ik vind de keus maken zo moeilijk, ik heb geen idee wat nou een beetje fijn is.
Alvast bedankt voor het lezen
woensdag 20 juni 2012 om 22:13
@Saracenen, ja daar zit ik ook aan te denken. Duurt alleen even en wou me alvast er in verdiepen en er over praten. Dan ga ik dus niet meer beginnen met slikken. Ja zo iets wist ik ook nog, maar ik dacht ik heb 7 jaar lang mijn pil geslikt, en dan vroeg ik me af of je daarna wel gewoon ineens weer ongesteld word, na zon korte tijd.
@Enjoy: Ik ben 20 jaar, kinderwens maar niet voor nu (max 2/3 jaar is mijn gedachten), sinds een paar maanden een nieuwe relatie.
@Enjoy: Ik ben 20 jaar, kinderwens maar niet voor nu (max 2/3 jaar is mijn gedachten), sinds een paar maanden een nieuwe relatie.
woensdag 20 juni 2012 om 22:13
Begin gewoon aanstaande vrijdag met je nieuwe strip. ( Dat doe ik ook omdat de vrijdag zo mooi en makkelijk in het hoekje van de strip zit) En gebruik de hele strip door een rubber als :het: er van komt. Omdat je niet precies weet wanneer je je ei sprong krijgt. Heb je je ongesteldheid na de stop week dan vervolgens gehad en begin je weer met je volgende strip dan is de pil voldoende veilig.( 99% ofzoiets)
woensdag 20 juni 2012 om 22:15
Wat is inderdaad je eigen leven op het moment, dit telt natuurlijk mee op het gebied van je keuze..
Mijn ervaringen:
De pil --> 6 jaar gebruikt
Erg veel last van de bijwerkingen,
weinig tot geen behoefte aan sexm stemmingswisselingen, vermoeidheid, hoofdpijn
Nuvaring--> 3 jaar in gebruik,
Geen last van bijwerkingen,
Voordeel: je hoeft er maar 2x per maand aan te denken, bij het indoen, en 3 weken later het uitdoen. Ook gemakkelijk een menstruatie over te slaan, door een week langer de ring te dragen en direct een nieuwe erna in te brengen.
Ervaringen omgeving: Spiraaltje: Erg praktisch wanneer je de komende jaren nog niet aan kinderen wil beginnen. Het spiraaltje werkt 5 jaar. Hierdoor heb je zelfs heel weinig tot geen mentruaties meer maandelijks Ook de bijwerkingen van een menstruatie vervallen
Mijn ervaringen:
De pil --> 6 jaar gebruikt
Erg veel last van de bijwerkingen,
weinig tot geen behoefte aan sexm stemmingswisselingen, vermoeidheid, hoofdpijn
Nuvaring--> 3 jaar in gebruik,
Geen last van bijwerkingen,
Voordeel: je hoeft er maar 2x per maand aan te denken, bij het indoen, en 3 weken later het uitdoen. Ook gemakkelijk een menstruatie over te slaan, door een week langer de ring te dragen en direct een nieuwe erna in te brengen.
Ervaringen omgeving: Spiraaltje: Erg praktisch wanneer je de komende jaren nog niet aan kinderen wil beginnen. Het spiraaltje werkt 5 jaar. Hierdoor heb je zelfs heel weinig tot geen mentruaties meer maandelijks Ook de bijwerkingen van een menstruatie vervallen
woensdag 20 juni 2012 om 22:17
Tja...dan denk ik toch echt dat de pil de beste oplossing is voor je.
Als je een lange relatie had en wat ouder, dan was de persona misschien iets geweest. Weet niet eens trouwens of die nog op de markt is.
Was voor mij een topper toen ik op mijn 21e stopte met de pil vanwege de bijwerkingen. Ik heb 'm in totaal 10 jaar gebruikt zonder problemen. Zwanger worden was voor mij easy, in 1 keer raak, dus kwa betrouwbaarheid ook ok.
Maar voor jou is denk ik de pil de beste.
Als je een lange relatie had en wat ouder, dan was de persona misschien iets geweest. Weet niet eens trouwens of die nog op de markt is.
Was voor mij een topper toen ik op mijn 21e stopte met de pil vanwege de bijwerkingen. Ik heb 'm in totaal 10 jaar gebruikt zonder problemen. Zwanger worden was voor mij easy, in 1 keer raak, dus kwa betrouwbaarheid ook ok.
Maar voor jou is denk ik de pil de beste.
woensdag 20 juni 2012 om 22:21
woensdag 20 juni 2012 om 22:22
ik was mijn bericht aan het type en zie dat TO zelf ook gereageerd had in de tussentijd..
Ik raad de nuvaring aan
Lage hormoondosering maar toch zeer betrouwbaar.
En makkelijk(er) in gebruik
Na het stoppen van de nuvaring, was ik binnen 1 maand zwanger, natuurlijk geluk, maar ook de lage dosering zorgt voor een korte uitwerktijd naderhand
Ik raad de nuvaring aan
Lage hormoondosering maar toch zeer betrouwbaar.
En makkelijk(er) in gebruik
Na het stoppen van de nuvaring, was ik binnen 1 maand zwanger, natuurlijk geluk, maar ook de lage dosering zorgt voor een korte uitwerktijd naderhand
woensdag 20 juni 2012 om 22:23
woensdag 20 juni 2012 om 22:37
Ik ben na jaren weer aan de pil. Na mijn zwangerschap had ik een Mirena spiraal, maar dat was blijkbaar verkeerd voor mij want ik had overal pijn en was om de week ongesteld. Daarna even niets, toen de Nuvaring. Beviel op zich prima maar ik vergat het ding steeds en wil ook 'doorringen' om niet ongesteld te worden, maar dat is niet de bedoeling geloof ik. Dus nu maar weer aan de pil. Die ik overigens echt op de badkamerspiegel moet plakken omdat ik hem anders vergeet.
woensdag 20 juni 2012 om 22:47
nee enjoy scheelt heel veel.
De nuvaring word natuurlijk vaginaal ingebracht waardoor het heel plaatselijk is en dus laag gedoseerd is.
Voor mijn een groot voordeel, ik had veel last van de hormonen in de pil...
@mac
Mijn gynecoloog zegt dat doorringen hetzelfde is als de stopweek overslaan bij de pil. Kan beide geen kwaad. alleen hebben sommige vrouwen er last van... Dat is natuurlijk per persoon verschillend ( ik weet van mijn moeder dat ze dan de menstruatie erna dik en dubbel de overgeslagen mentruatie meekreeg. voor haar gevoel)
De nuvaring word natuurlijk vaginaal ingebracht waardoor het heel plaatselijk is en dus laag gedoseerd is.
Voor mijn een groot voordeel, ik had veel last van de hormonen in de pil...
@mac
Mijn gynecoloog zegt dat doorringen hetzelfde is als de stopweek overslaan bij de pil. Kan beide geen kwaad. alleen hebben sommige vrouwen er last van... Dat is natuurlijk per persoon verschillend ( ik weet van mijn moeder dat ze dan de menstruatie erna dik en dubbel de overgeslagen mentruatie meekreeg. voor haar gevoel)